1
Produkter

Series 5000 5000 LatteGo - espressomaskin (sort)

Seks kaffevarianter, Enkel rengjøring med LatteGo, Juster og lagre dine kaffefavoritter, Utsett avkalking med AquaClean-filteret EP5330/10

Feilsøking

Philips/Saeco-espressomaskinen viser en feilkode

Hvis det oppstår en feil med Philips-espressomaskinen, vises en rød skjerm med et ikonbilde og en kode, for eksempel 01, 03, 04, 05, 11, 14 eller 19. Nedenfor kan du se hva kodene betyr og hvordan du kan løse problemene.

Merk: Hvis espressomaskinen viser andre feilkoder enn dem som er nevnt ovenfor, anbefaler vi at du kontakter oss ettersom maskinen trenger service.

Feilkode 01: Kaffekvernen fungerer ikke som den skal

Når koden E01 vises, fungerer ikke kaffekvernen som den skal på grunn av at kaffetrakten er blokkert av malt kaffe.
Fjern blokkeringen i kaffetrakten, og rengjør den med en støvsuger for å løse problemet. Følg trinnene nedenfor:

  1. Slå maskinen AV, og vent til den er helt avslått og stille (dette tar ca. 15–20 sekunder)
  2. Ta ut trakteenheten.
  3. Åpne lokket trakten for forhåndsmalt kaffe og plasser skjehåndtaket i trakten.
    Merk: Hvis det ikke er noen trakt for forhåndsmalt kaffe, setter du skjehåndtaket inn i kaffetrakten nedenfra
  4. Beveg håndtaket opp og ned til kaffen som har satt seg fast, faller ned. Det kan være nødvendig å bruke litt krefter.
  5. Bruk en støvsuger til å fjerne all malt kaffe som har falt ned
  6. Sett deretter støvsugeren på åpningen av trakten, og dekk trakten for forhåndsmalt kaffe med hånden. Du kan også sette støvsugeren på toppen og dekke bunnen med hånden.
  7. Sett bryggeenheten tilbake på plass, slå maskinen PÅ igjen, og brygg en espresso
  8. Etter traktingen må du kontrollere om trakten er fortsatt fri for malt kaffe. Hvis ikke, må du gjenta prosedyren med å fjerne blokkeringen.

Merk:

  • Dette må du gjøre for å forhindre at kaffetrakten blir blokkert
  • Du må ikke helle/søle vann i kaffebønnebeholderen.
  • Rengjør kaffetrakten ukentlig.
Fjerne blokkeringen i kaffetrakten på Philips-espressomaskinen

Feilkode 03: Bryggeenheten er skitten

Når koden E03 vises, er bryggeenheten for skitten til at den kan fungere som den skal. Skyll bryggeenheten for å løse problemet. Se rengjøringsinstruksjoner nedenfor:

  1. Slå maskinen AV, og vent til den er helt avslått og stille (dette tar ca. 15–20 sekunder)
  2. Åpne servicedøren, og ta ut bryggeenheten ved å trykke på PUSH-knappen på høyre side, holde den og trekke den mot deg
  3. Skyll trakteenheten grundig med lunkent vann, og la den lufttørke før du setter den tilbake på plass
Play Pause

Feilkode 04: Bryggeenheten er ikke satt inn skikkelig

Når koden E04 vises, er ikke bryggeenheten på plass. Åpne servicedøren på maskinen, og skyv bryggeenheten på plass. Du vil høre et klikk når den sitter som den skal.

Feilkode 05: Det er luft i vannkretsen

Følg trinnene nedenfor for å slippe ut luft av maskinen:

  1. Slå maskinen AV
  2. Tøm vannbeholderen, og fjern AquaClean-filteret eller et annet vannfilter
  3. Fyll vannbeholderen med vann, og sett den tilbake på plass
  4. Slå maskinen PÅ igjen. Når maskinen er varmet opp, velger du varmt vann og tapper 2–3 kopper

Hvis du bruker et AquaClean-vannfilter, følger du disse ekstra trinnene for å være sikker på at filteret er klargjort og riktig montert for bruk:

  1. Rist AquaClean-vannfilteret i fem sekunder
  2. Hold filteret opp-ned i en beholder/bolle med vann til det ikke kommer flere luftbobler ut
  3. Sett filteret tilbake i vannbeholderen, og fyll vannbeholderen med vann
  4. Start maskinen, og slå den av og på
  5. Velg varmt vann, og tapp 2–3 kopper
Play Pause

Feilkode 14: Maskinen er overopphetet

Når feilkoden 14 vises, er espressomaskinen overopphetet. For å løse dette må du slå maskinen AV og la den kjøle seg ned i 30 minutter.

Feilkode 11 eller 19: Maskinen må tilpasse seg romtemperaturen

Når feilkoden 11 eller 19 vises, må du gi maskinen litt tid til å justere seg fra temperaturen under transport / ute til romtemperatur. Dette skjer oftere om vinteren, spesielt når det er kaldt og temperaturen ute er rundt null grader.

Slå maskinen AV i 30 minutter, og slå den på igjen.

Hvis espressomaskinen viser andre feilkoder, eller hvis løsningene ikke løser problemet, kan du kontakte oss for å få mer hjelp.

Informasjonen på denne siden gjelder for følgende modeller: EP5330/10 , EP5345/10 , EP5333/10 , EP5314/10 , SM5572/10 , SM5570/10 , SM5470/10 , EP5365/10 , EP5360/10 , SM3061/10 , EP5361/10 , HD8916/01 , EP3510/00 , EP3550/00 , EP3551/00 , EP4010/00 , EP4050/10 , EP4051/10 , HD8925/01 , HD8827/01 , HD8922/01 , HD8650/91 , HD8652/51 , HD8829/01 , HD8977/01 , HD8975/01 , HD8834/01 , HD8831/01 , HD8911/01 , HD8914/01 , HD8917/01 , HD8821/01 , HD8968/01 , HD8847/01 , HD8844/01 , HD8841/01 , HD8824/01 , HD8650/01 , HD8651/01 , HD8662/01 , HD8768/21 , HD8965/01 , HD8643/01 , HD8645/01 , HD8964/01 , HD8966/01 , HD8763/11 , HD8763/01 , HD8760/01 , HD8769/01 , HD8761/01 , HD8762/01 , HD8768/01 , HD8857/01 , HD8750/11 , HD8852/01 , HD8753/11 , HD8753/81 , RI9914/01 , HD8751/11 , HD8752/41 , HD8839/11 , HD8743/11 , HD8745/01 , HD8745/21 , HD8833/11 , HD8836/11 , HD8836/21 , HD8837/01 , HD8854/01 , HD8856/01 , HD8943/11 , HD8943/21 , HD8946/01 , RI9752/11 , RI9829/11 , RI9826/11 , RI9757/01 , RI9755/21 , RI9755/11 , RI9743/11 , RI9943/21 , RI9943/11 , RI9836/21 , RI9836/11 , RI9833/11 , RI9745/01 , RI9752/31 , RI9822/01 . Mer Mindre

Var det ikke dette du så etter?

Svarte vi på spørsmålet ditt?

Hvis ikke, kan du ta kontakt med oss.