1
0

Handlekurv

Det ligger for øyeblikket ingen varer i handlekurven din.

    La oss være ærlige: Når det gjelder husholdningsapparater, har "innovasjon" alltid handlet om nye modeller – noe som bidrar til sløsing og en "bruk og kast"-mentalitet som er skadelig for miljøet. Slik trenger det ikke være. Hos Philips mener vi at innovasjon bør handle om å skape kvalitetsprodukter som du kan ha glede av i lang tid, og deretter resirkulere. Denne tankegangen har vi gjennom mange år og på mange måter satt ut i praksis, og vi har bare så vidt begynt.

     

    Målet vårt er å skape produkter som kan resirkuleres og gjenbrukes. For å sikre at returnerte produkter ikke går til spille, renoverer vi dem og selger dem på utvalgte markeder med full garanti. Vi har også utviklet "prøv og kjøp"-modellen for Lumea. Denne modellen gir kundene muligheten til å velge mellom å leie og kjøpe produktene våre. Når leieperioden er over, leverer kunden produktet inn igjen. Deretter renoverer vi det, slik at en annen kunde kan bruke det.

     

    I tillegg til at vi leier ut og renoverer produkter, forlenger vi produktenes levetid ved å tilby et utvalg utskiftbare deler. Vi gjør også fremskritt i utviklingen av husholdningsapparater som er enkle å reparere. I fremtiden vil vi gi forbrukerne flere muligheter til å ha glede av produktene våre lenger – og vi vil fortsette å utforme produkter som kan resirkuleres og repareres. Alt for å nå det overordnede målet om å bruke mindre og gjenbruke mer.

    Produkter vi har utviklet for det lange løp

    Vårt bærekraftige design – i tall

    7 land

    tilbyr nå renoverte produkter.

    I 2019 var det ett land. I 2020 solgte vi over 30 000 renoverte produkter. Dermed sparte vi verdifulle ressurser og reduserte mengden avfall.

    I 2019 var det ett land. I 2020 solgte vi over 30 000 renoverte produkter. Dermed sparte vi verdifulle ressurser og reduserte mengden avfall.

    90 %

    av industri-avfallet fra Philips' fabrikker ble resirkulert i 2020.

    Og det resirkulerte avfallet kan gjøres om til materialer til andre produkter, noe som reduserer vår miljøpåvirkning!

    Og det resirkulerte avfallet kan gjøres om til materialer til andre produkter, noe som reduserer vår miljøpåvirkning!

    1500+

    tilbehør og reservedeler er tilgjengelige.

    Dette gir forbrukerne mulighet til å skifte ut deler, slik at de kan beholde produktene lenger i stedet for å bytte dem ut.

    Dette gir forbrukerne mulighet til å skifte ut deler, slik at de kan beholde produktene lenger i stedet for å bytte dem ut.

    I bransjen vår har plast lenge vært et etterspurt materiale grunnet plastens holdbarhet, allsidighet og lave vekt. Men det er ingen hemmelighet at plastavfall kan forurense miljøet hvis det ikke håndteres på riktig måte. Og ny plast, eller jomfruplast, fremstilles ved hjelp av fossilt brensel, noe som bidrar negativt til klimaendringer.


    Om vi skal redusere miljøpåvirkningen vår, vet vi at vi må bruke mindre jomfruplast. Derfor har vi inngått samarbeid med leverandører og resirkuleringsfirmaer over hele verden om å bruke mer resirkulert materiale i produkter og emballasje. Vi anser dette som en forpliktelse til å bruke "vintage"-plast. Og selv om vi foreløpig ikke har tilgang til nok resirkulert kvalitetsplast til å erstatte all jomfruplasten i produktene våre, er målet at vi innen 2025 skal firedoble bruken vår av resirkulert materiale.


    For at produktene våre skal bli lettere å resirkulere, faser vi ut kjemikalier som PVC og BFR. Målet vårt er at disse kjemikaliene skal være borte fra alle produkter innen 2025 – med unntak av strømledninger. Vi undersøker også nye, spennende og naturbaserte plastalternativer. Har du hørt om biobasert plast? Det er kvalitetsplast som er laget av planter og annet biologisk materiale – som for eksempel brukt matolje! Hvis du vil vite mer, kan du se nærmere på vårt nye frokostsett, som er laget av 100 % biobasert plast.


    Disse innovative materialene fører oss i retning av en mer miljøvennlig fremtid. Ved å gjenbruke eksisterende materialer – og utforme våre egne for resirkulering – kan vi minimere avfallet og belaste miljøet mindre.

    Produkter laget av bærekraftige materialer

    Vårt bærekraftige design – i tall

    7600

    tonn resirkulert plast i produkter innen 2025.

    Bare i 2020 brukte vi over 1930 tonn med resirkulert plast i produktene våre. Målet er at vi innen 2025 skal firedoble dette til 7600. Det tilsvarer vekten av 35 Boeing 747-fly! Vi sier det igjen: 35 Boeing 747-fly – det er mye!

    Bare i 2020 brukte vi over 1930 tonn med resirkulert plast i produktene våre. Målet er at vi innen 2025 skal firedoble dette til 7600. Det tilsvarer vekten av 35 Boeing 747-fly! Vi sier det igjen: 35 Boeing 747-fly – det er mye!

    84 %

    av våre solgte forbrukerprodukter er nå lettere å resirkulere.

    Vi har allerede fjernet kjemikalier som vanskeliggjør resirkulering (f.eks. PVC og BFR), fra de fleste av produktene våre. Vårt neste mål er å fase dem helt ut innen 2025. Det vil gjøre produktene våre lettere å resirkulere til nye materialer når levetiden deres er over.

    Vi har allerede fjernet kjemikalier som vanskeliggjør resirkulering (f.eks. PVC og BFR), fra de fleste av produktene våre. Vårt neste mål er å fase dem helt ut innen 2025. Det vil gjøre produktene våre lettere å resirkulere til nye materialer når levetiden deres er over.

    > 75 %

    resirkulert papp i emballasjen vår.

    Dette bidrar til at vi sparer dyrebare ressurser. Og i de tilfellene der vi ikke kan bruke resirkulert papp, bruker vi FSC-sertifisert papp. Det innebærer at den kommer fra en skog som forvaltes på en bærekraftig måte.

    Dette bidrar til at vi sparer dyrebare ressurser. Og i de tilfellene der vi ikke kan bruke resirkulert papp, bruker vi FSC-sertifisert papp. Det innebærer at den kommer fra en skog som forvaltes på en bærekraftig måte.

    I 2020 nådde vi målet om karbonnøytral drift – ved fabrikker, kontorer, logistikk og reiser. Enkelt forklart betyr det at vi fjerner like mye karbondioksid som vi slipper ut i atmosfæren. Det klarte vi ved å gå over til vind- og solkraft i stedet for å bruke tradisjonell elektrisitet fra fossilt brensel som bidrar til klimaendringer. Og i de tilfellene der vi ikke kan bruke fornybar energi (f.eks. reiser og logistikk), kjøper vi klimakvoter. På den måten kompenserer vi for utslippene våre ved å finansiere ulike prosjekter for å plante og bevare skog i fremvoksende regioner. I fremtiden vil vi fortsette å kutte utslippene for å redusere miljøpåvirkningen vår.

     

    Men hvis vi skal gjøre vår del i kampen mot klimaendringer, holder det ikke å se på driften. Dette kommer kanskje som en overraskelse, men opptil 80 % av den totale miljøpåvirkningen produktene våre har, skyldes bruk hjemme hos folk. For å hjelpe forbrukerne med å bruke mindre energi uten å måtte anstrenge seg, har vi i nesten tre tiår utviklet energieffektive produkter av høy kvalitet. Og for hver dag produserer vi flere som overgår de lovfestede kravene. Hvis du er på jakt etter et nytt husholdningsapparat, må du derfor huske å se etter energieffektive ladere og funksjoner som øko-modus eller automatisk avslåing. Stol på oss: Selv om du føler at energibesparelsen fra ett produkt monner lite, kan vi sammen redusere miljøpåvirkningen vår drastisk.

    Produkter som bruker mindre energi

    Våre energitiltak – i tall

    70 %

    av inntektene våre kommer fra produkter som overgår lovfestede krav til energieffektivitet.*

    Det er i hjemmet vi som selskap kan gjøre mest for miljøet. Derfor innoverer vi hver dag for å utvikle apparater som bruker mindre energi.

    Det er i hjemmet vi som selskap kan gjøre mest for miljøet. Derfor innoverer vi hver dag for å utvikle apparater som bruker mindre energi.

    Ved å investere i fornybar elektrisitet og klimakvoter oppnår vi netto null-utslipp av karbondioksid fra den globale driften vår. Men vi gir oss ikke der. Innen 2025 planlegger vi å fase ut fossilt brensel fra driften vår og å dekke 75 % av det globale energibehovet vårt fra fornybare kilder.

    Ved å investere i fornybar elektrisitet og klimakvoter oppnår vi netto null-utslipp av karbondioksid fra den globale driften vår. Men vi gir oss ikke der. Innen 2025 planlegger vi å fase ut fossilt brensel fra driften vår og å dekke 75 % av det globale energibehovet vårt fra fornybare kilder.

    100 %

    av virksomheten drives av fornybar elektrisitet.***

    Ingen elektrisitet kommer fra forurensende utslippskilder. Vi bruker bare elektrisitet fra fornybare kilder – som vind- og solkraft – ved fabrikkene, kontorene og anleggene våre verden over.

    Ingen elektrisitet kommer fra forurensende utslippskilder. Vi bruker bare elektrisitet fra fornybare kilder – som vind- og solkraft – ved fabrikkene, kontorene og anleggene våre verden over.

    *Batterilading: Det vises til kravene fra USAs energidepartement (DOE) om batterilading. Standby/off-mode/nettverksstandby: Det vises til EUs lovfestede krav for produkter med nettdrift. On-mode: For produkter med et energiforbruk på > 10 KWh/år, som f.eks. hårfønere og flaskevarmere, har vi utarbeidet vår egen interne standard, ofte med utgangspunkt i eksterne IEC-standarder eller konkurrenters ytelse.
    **Våre egne fabrikker, egne kontorer, egen logistikk og egne reiser.
    ***Våre egne fabrikker, egne kontorer og egne produksjonssteder rundt om i verden.

    Anerkjennelse og priser

    CSR rating
    PACE logo
    CDP A List
    DOW Jones
    EcoVadis image
    Paris 2015
    SEDEX logo
    Global capital
    Science Based targets
    Renoverte produkter

    Renoverte produkter

     

    Like gode som nye, bedre for planeten (og dessuten rimeligere).

    Hvis du leier vår Lumea IPL

    Lei meg


    Hvis du leier vår Lumea IPL i stedet for å kjøpe den, forlenger du produktets levetid og sparer ressurser – noe som er bedre for planeten vår.

    Service og reparasjon

    Service og reparasjon


    Forleng produktenes levetid med hjelp fra vårt service- og reparasjonsteam.

    You are about to visit a Philips global content page

    You are about to visit the Philips USA website.

    Nettstedet vises best med den nyeste versjonen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.