• En velkomstgave 100 kroner i rabatt

  • Fri frakt fra 350 kroner

  • 1 års ekstra garanti

0

Handlekurv

Det ligger for øyeblikket ingen varer i handlekurven din.

    Philips' støtte

    Philips-pastamaskinen min viser en feilkode. Hva kan jeg gjøre?

    Publisert på 17. oktober 2022
    Hvis Philips-pastamaskinen viser en feilkode, kan du lese rådene våre om feilsøking nedenfor for å løse dette.
    Sliperskiven eller lokket er ikke riktig festet. Følg monteringstrinnene som angitt i brukerhåndboken:
    1. Skyv blandekammeret inn i apparatet.
    2. Plasser blandestangen mot hullet i hovedenheten. Sett blandestangen helt inn i hovedenheten.
    3.  Fest skiveholderen til hovedenheten.
    4. Sett formskiven på plateholderen, og kontroller at den sitter godt fast.
    5. Fest frontpanelet til hovedenheten.
    6. Stram til frontpanelets kontrollbrytere.
    7. Lukk blandekammerlokket ordentlig. Kontroller at sikkerhetspinnene er satt riktig inn i apparatet (se bildet nedenfor).
    Kode E1
    Hvis apparatet stopper under prosessering, vises E2 på skjermen mens indikatorene blinker og du hører alarmlyden, kan det være tre mulige årsaker:
     
    1. Blandestangen kan være blokkert av fremmede objekter.
      Frakoble pastaenheten fra strømkilden, åpne blandekammeret, og fjern fremmedlegemene. Hvis det er nødvendig, kaster du deigen og starter pastaproduksjonen på nytt.
     
    1. Deigen kan være for tørr.
      I så fall må du frakoble pastaenheten fra strømkilden, rengjøre alle delene ordentlig og følge brukerhåndboken på nytt for å starte pastaproduksjonen på nytt.

      Merk: Det er svært viktig at forholdet mellom mel og væske er riktig, slik at deigen viser en smuldrende konsistens (som revet parmesan). For å få riktig konsistens må du følge anvisningene i brukerhåndboken og veie ingrediensene med en kjøkkenvekt.
     
    1. Feil program er valgt (bare for pastamaskin med automatisk veiingsfunksjon).
      Velg riktig pastaprogram i henhold til pastaen/nudlene du tilbereder («vanlig pasta» bare til pasta med vann eller «pasta med eggsmak» til pasta med egg-/vannblanding eller grønnsaksjuiceblanding).
    Vektkalibreringen var ikke vellykket. Prøv følgende for å løse problemet:
    1. Åpne blandekammerlokket.
    2. Slå av og koble fra pastamaskinen. Koble til og start enheten på nytt.

    Hvis EEEE eller E3 vises permanent etter omstart, må du kontakte oss for å få mer hjelp.
    Slå av og koble fra pastamaskinen. Koble til og start enheten på nytt.

    Hvis E4 vises permanent etter omstart, må du kontakte oss for å få hjelp.
    Det er for lite eller for mye mel i enheten. Hell alltid minst 200 g (1,7 kopper eller 7 oz), men ikke mer enn 600 g (5,0 kopper eller 21 oz) mel i blandekammeret.
    Hvis 999 eller 8.32 blinker på skjermen, overfylte du enheten (999 g eller 8,32 kopper er vektens maksimumsvekt). Fjern melet fra blandekammeret. 

    Merk: Maksimal melmengde som kan brukes til å tilberede pasta med Philips-pastamaskinen, er 600 g (5,0 kopper eller 21 oz). Minimum melmengde er 200 g (1,7 kopper eller 7 oz).

    Hvis 999 eller 8.32 vises på skjermen selv om melmengden er mindre enn 999 g eller 8,32 kopper, tømmer du blandekammeret helt, slår av pastamaskinen og kobler den fra. Koble til og start enheten på nytt.

    Hvis 999 eller 8.32 vises permanent etter omstarten, kan du kontakte oss for å få mer hjelp.



    Løste ikke disse trinnene problemet? Ta kontakt for mer hjelp.
     
    Ser du etter noe annet?

    Oppdag alle alternativer innen Philips-kundestøtte

    Nettstedet vises best med den nyeste versjonen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.