• En velkomstgave 100 kroner i rabatt

  • Fri frakt fra 350 kroner

  • 1 års ekstra garanti

0

Handlekurv

Det ligger for øyeblikket ingen varer i handlekurven din.

    Philips' støtte

    Philips HomeRun-robotstøvsugeren returnerer ikke til stasjonen

    Publisert på 6. desember 2023
    Hvis Philips HomeRun støvsuger- og mopperoboten ikke returnerer til autotømstasjonen, finner du mulige årsaker og løsninger under.
    Roboter i XU-serien

    Robotstøvsugeren returnerer til ladestasjonen og begynner å lade automatisk når den har fullført rengjøringsrutinen eller når batteriet er tomt. Slik sørger du for at roboten returnerer til ladestasjonen:

    • Kontroller at roboten ikke er blokkert. Åpne alle dørene på ruten, og fjern eventuelle hindringer i nærheten av stasjonen.
    • Pass på at stasjonen er koblet til stikkontakten. Hvis den ikke er det, kan ikke roboten finne stasjonen.
    • Kontroller om du har opprettet virtuelle vegger eller forbudtsoner som hindrer roboten i å returnere til stasjonen.
    • Ikke plasser stasjonen i sterkt sollys, i nærheten av trapper eller under møbler. Dette blokkerer det infrarøde signalet som hjelper roboten med å finne veien tilbake til stasjonen.
    • Monter stasjonen på et sted med god Wi-Fi-dekning.
    • Kontroller at det er nok plass på sidene og foran på stasjonen. Et område på 0,5 m på begge sider og 1 m foran stasjonen må holdes fritt.
    • Plasser stasjonen på et hardt gulv, ikke på myke stoffer som tepper eller ryer.
    • Stasjonen må stå på et jevnt underlag mot en vegg.
    • Pass på at roboten begynner å rengjøre fra stasjonen.
    • Kontroller at hjulet ikke glir. Bruk en tørr klut til å tørke av hjulet, og tørk opp vann nederst i skråningen og på bakken samtidig. 
    • Hvis roboten svikter, følger du talevarselet for å løse problemet og sjekker APP-tips. 
    • Kontroller om drivhjulene, forhjulet og det lille hjulet foran har satt seg fast i fremmedlegemer som hår, sand osv. Prøv å fjerne fremmedlegemer fra hjulene, sving hjulene for å se om de kan rotere normalt, og trekk ut forhjulet for å fjerne fremmedlegemer. 
    • For XU7000 og XU7100: Kontroller om det er støv på vinduet foran på roboten og på det infrarøde signalvinduet på stasjonen (området der roboten kobler seg til stasjonen), og fjern støvet med en klut (se bildet nedenfor).
    • For XU3000, XU3100 og XU3110: Kontroller om det er støv på sensorene på roboten og/eller vinduet på stasjonen (området der roboten kobler seg til stasjonen), og fjern støvet med en klut (se bilde nedenfor).
    • For XU6500: Kontroller om det er støv på vinduet foran på roboten og på det infrarøde signalvinduet på stasjonen (området der roboten kobler seg til stasjonen), og fjern støvet med en klut.

    Hvis løsningene over ikke løser problemet, kan du kontakte oss for å få mer hjelp.

    Ta kontakt med Philips

    Vi hjelper deg gjerne

    Ser du etter noe annet?

    Oppdag alle alternativer innen Philips-kundestøtte

    Nettstedet vises best med den nyeste versjonen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.