Hva gjør jeg hvis Philips-TV-en mister nettverksinnstillingene etter at den slås AV?
Publisert på 2019-02-25
Situasjon
Det følgende kan skje:
● Når TV-en slås på, går de tidligere valgte Wi-Fi-innstillingene på TV-en tapt. TV-en viser vinduet for nettverksinstallasjon på skjermen, der du kan angi dataene på nytt.
● Når TV-en søker etter rutere under Wi-Fi-installasjonen, finner ikke TV-en noen rutere.
Sjekkliste
Kontroller følgende:
● at programvaren er oppdatert
● at TV-en har fullstendig startet opp før du starter Smart TV-plattformen Vent alltid i fem minutter etter at TV-en er slått på, før du prøver å komme på nettverket.
Svar
Hvis TV-en ikke kommer på Internett via en trådløs tilkobling automatisk etter at du installerte tilkoblingen tidligere, følger du trinnene nedenfor:
1. Utfør en omstart
• Slå AV TV-en.
• Trekk ut strømledningen fra stikkontakten.
• Vent i minst ett minutt (etter at LED-en slås av), før du setter i strømledningen igjen.
• Slå PÅ TV-en igjen.
Åpne Smart TV-miljøet, og sjekk at Internett-tilkoblingen er gjenopprettet.
2. Tilbakestill ruteren
Tilbakestill ruteren ved å følge trinnene fra ruterens produsent. Sjekk om problemet fortsatt vedvarer.
3. Kontroller nettverksinnstillingene på TV-en
Trykk på Home- eller Settings-knappen på fjernkontrollen til TV-en, og velg følgende:
Innstillinger > [Nettverksinnstillinger] (Network settings) > [Vis nettverksinnstillinger] (View network settings) eller [Nettverk og trådløse nettverk] (Wireless and Networks) > [Vis nettverksinnstillinger] (View network settings)
I denne menyen kan følgende innstillinger sjekkes:
• [Nettverksmodus] (Network mode): Dette skal angis til [DHCP / automatisk IP] (DHCP/auto IP)
Dette alternativet sørger for at TVen automatisk oppdaterer tilkoblingen hvis ruteren endrer IP-adresse for TVen
4. Sjekk ruterens sikkerhetsinnstillinger
Sikkerhetsinnstillingene på ruteren kan hindre TV-en fra å opprette en tilkobling. Kontroller følgende innstillinger:
• Internett-portene 80 og 443 må være åpne.
• Sjekk ruterens innstillinger for alternativet skjul/usynlig SSID (hide/invisible SSID). Dette alternativet skal være deaktivert.
Merk: Alle rutere er ulike. Hvis du vil ha mer informasjon om hvordan du endrer disse innstillingene, må du se i håndboken eller ta kontakt med ruterens produsent.
5. Test en annen tilkobling
Hvis du vil sjekke om innstillingene har gått tapt når du har en Wi-Fi-tilkobling direkte til ruteren eller til alle Internett-tilkoblingene, kan du prøve følgende:
• Opprett et sonenettverk på en smartenhet. • Koble ruteren til TV-en med en Ethernet-kabel.
Hvis TV-en ikke lagrer Internett-tilkoblingsdataene, kan du kontakte Philips' kundestøtte for TV-er.
Gå til Philips’ kundestøtteside for TV-er for å få ytterligere informasjon.