0

Handlekurv

Det ligger for øyeblikket ingen varer i handlekurven din.

    Philips' støtte

    Hva skal jeg gjøre hvis en HDMI-enhet ikke fungerer når den er tilkoblet Philips-TV-en? (ikke UHD)

    Publisert på 2019-02-22

    Sjekkliste

    Kontroller følgende:

    • at programvaren til TV-en og kildeenheten er oppdatert

    • at bilde og lyd spilles av riktig via en annen kilde (f.eks. demoklipp, Smart TV)

    • at riktig HDMI-port er valgt i Kilde (Source)-menyen

    Situasjon

    Det følgende kan skje:

    ● Bildet er ikke synlig eller unormalt.

    ● Lyden er ikke hørbar eller unormal eller faller ut innimellom.

    ● Ingen signalmelding fra kilden.

    ● Ikke noe lyd/videoinnhold.

    ● EasyLink CEC fungerer ikke eller bare innimellom.
    ● HDCP-relatert feilmelding vises.

    Svar

    Hvis du vil (gjen)opprette HDMI-tilkoblingen mellom den eksterne enheten og TV-en, må du gjøre følgende:

    1. Endre TV-innstillingene

    Kontroller at innstillingene er riktig angitt, avhengig av oppsettet til de ulike enhetene som er koblet til TV-en. Kontroller at lyd og/eller bilde spilles av riktig etter at innstillingen er endret.

    *TV-menyenes elementnavn kan ha små forskjeller

    2. Bytt kilder

    Hvis TV-en ikke gjenkjenner HDMI-enheten, kan du forsøke å endre kilde til en annen enhet og så tilbake igjen.

    3. Gjenopprett et «digitalt håndtrykk»

    ● Slå AV TV-en.
    ● Koble alt av kabler, tilbehør og enheter fra TV-en. Dette gjelder også CAM-modulen hvis dette er tilkoblet.
    ● Vent i minst ett minutt (etter at LED-en slås av), før du setter i strømledningen igjen.
    ● Slå PÅ TV-en igjen uten å koble til alt av frakoblede kabler, tilbehør og enheter igjen.
    ● Trekk ut strømledningen til den eksterne enheten. Sett i strømledningen igjen etter ett minutt, og start opp enheten.
    ● Vent i 3–5 minutter for å la oppstarten fullføres.

    ● Koble HDMI-kabelen først til TV-en og deretter til enheten.

    ● Trykk på Source-knappen på fjernkontrollen, og velg HDMI-porten som kabelen er koblet til.

    5. Bruk en annen HDMI-kabel

    Koble den eksterne HDMI-enheten via en annen kabel for å sjekke at det ikke er kabelen som er problemet.

    6. Tilbakestille TV-en til fabrikkinnstillinger

    Bare bilde- og lydinnstillingene tilbakestilles til standard fabrikkinnstillinger. Kanallister, HDD-opptak og andre valgte innstillinger forblir uendret.

    ● Trykk på Home-knappen på fjernkontrollen til TV-en, og velg følgende:

    Innstilling > [Generelle innstillinger] (General Setting) > [Fabrikkinnstillinger] (Factory Reset) > Ja

    7. Installer TVen på nytt

    Hvis du vil slette alle TV-innstillingene/HDD-opptakene og starte den første installasjonen, må du gjøre følgende:

    ● Trykk på Home-knappen på fjernkontrollen til TV-en, og velg følgende:
    Innstilling > [Generelle innstillinger] (General Setting) > [Installer fjernsyn på nytt] (Reinstall TV) > Ja

    Etter at TV-en ble installert på nytt, ble innstillingene som ble valgt under trinn 1 over, tilbakestilt til standard. Gjenta instruksjonene i trinn 1 hvis den eksterne enheten via HDMI ikke fungerer.

    Merk: Hvis en HDMI-til-DVI-adapter eller HDMI-til-DVI-kabel brukes, må du kontrollere at en ekstra lydkabel er koblet til AUDIO IN (kun minijack) hvis tilgjengelig.

    Informasjonen på denne siden gjelder for følgende modeller: 39PHT4112/12 , 24PFT4022/12 , 32PFT5362/12 , 32PHS4032/12 , 24PFT4032/12 , 32PHT4032/12 , 43PFS4132/12 , 49PFT4132/12 , 43PFT4132/12 , 22PFT4232/12 , 32PHT4132/12 , 32PFT4132/12 , 32PHT5302/12 , 32PHT5301/12 , 49PFT5301/12 , 43PFT5301/12 , 22PFT4031/12 , 49PFS4131/12 , 43PFS4131/12 , 32PHS4131/12 , 32PFS4131/12 , 24PHT4031/12 , 24PFS5231/12 , 40PFT4101/12 , 32PFS6402/12 , 40PFT5501/12 , 40PFS5501/12 , 32PFT5501/12 , 49PFT5501/12 , 48PFT4101/12 , 32PFT4101/12 , 32PHT4101/12 , 40PFT4111/12 , 49PUS6401/12 , 55PUS6401/12 , 43PUT6401/12 , 55PUT6401/12 , 49PUT6401/12 , 32PFS6401/12 , 32PFT6500/12 , 32PFT5500/12 , 55PFT5500/12 , 48PFT5500/12 , 40PFT5500/12 , 40PFT6550/12 , 65PFT6520/12 , 55PFT6550/12 , 50PFT6550/12 , 40PFT6510/12 , 50PFT6510/12 , 32PHT4200/12 , 55PFT630/12 , 48PFT630/12 , 40PFT630/12 , 40PFT4200/12 , 32PFT5300/12 , 50PFT5300/12 , 40PFT5300/12 , 40PFT4100/12 , 48PFT4100/12 , 32PFT4100/12 , 32PHT4100/12 , 22PFT4000/12 , 24PHT4000/12 , 24PHT5210/12 , 55PFT6510/12 . Klikk her for å vise flere produktnumre Klikk her for å vise færre produktnumre

    Vanlige spørsmål

    Ta kontakt med Philips

    Vi hjelper deg gjerne

    Ta kontakt med Philips

    Vi hjelper deg gjerne

    Ser du etter noe annet?

    Oppdag alle alternativer innen Philips-kundestøtte

    Nettstedet vises best med den nyeste versjonen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.