Innledning og omfang Denne personvernerklæringen forklarer hvordan Philips behandler informasjon og personopplysninger når du bruker Philips Avent Baby Monitor+-appen (heretter kalt «appen») og tilkoblede babymonitorer med en babyenhet og ofte også en foreldreenhet (heretter kalt «babymonitorer»). Appen gir deg direktestrømming av video og lyd, så du kan samhandle med babyen din, ta vare på spesielle øyeblikk i babyens liv og overvåke temperatur, lyd og bevegelser på babyrommet, i tillegg til andre tjenester og funksjoner som beskrives nedenfor. Behandlingsansvarlig for opplysningene dine er Philips Consumer Lifestyle B.V., med adressen High Tech Campus 5, 5656 AE, Eindhoven, Nederland.
Hvis du vil ha generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysningene dine,ber vi deg lese Philips' personvernerklæring.
Behandlingsansvarlig
Avsnittene nedenfor gjelder for alle versjoner av Philips Avent Baby Monitor. Med forbehold om valgene dine behandler vi personopplysningene dine for følgende formål: • Kundestøtte. Vi behandler informasjon knyttet til deg, enheten din og din bruk av tjenestene våre, inkludert din samhandling med oss og dine kontaktopplysninger, for å tilby kundestøtte, svare på dine spørsmål og forespørsler og fikse tjenestene våre.Vi kan også behandle apploggene dine hvis du velger å dele disse med oss i forbindelse med en åpen kundestøttesak. Dette gjør at vi bedre kan identifisere og fikse problemer du måtte oppleve, for eksempel tilkoblingsproblemer, appkrasj og konfigurasjonsproblemer. • Forbedre appene og tjenestene våre. Vi ønsker å forbedre produktene og løsningene våre og utvikle nye funksjoner for deg basert på hvordan du bruker appen og enheten. Vi behandler personopplysninger fra blant annet disse kategoriene: • Forbedring av appene og tjenestene våre. For å forbedre våre produkter og tjenester (og utvikle nye), behandler vi følgende kategorier av personopplysninger: - Undersøkelser og tilbakemeldinger. Når du deltar i en undersøkelse, samler vi inn dine personopplysninger. Deltakelse i spørreundersøkelser og forskningsprosjekter er helt valgfritt. Personopplysningene vi samler inn inkluderer svarene dine, som kan relateres til din mening og erfaring når du bruker tjenestene våre eller tredjepartstjenester, samt informasjon om emner knyttet til mor og barnepass, og tilhørende metadata (f.eks. anonymisert IP-adresse, operativsystem, enhetsmodell, land, språk). Vi kan pseudonymisere, kombinere og aggregere informasjonen ovenfor med data samlet inn fra din bruk av andre digitale Philips-kanaler som sosiale medier, nettsteder, e-poster, apper og tilkoblede produkter, for å få viktig innsikt som gjør det mulig for oss å forbedre produktene og tjenestene våre for bedre å møte dine behov, med mer personlige og effektive produkter og tjenester i fremtiden. Vi baserer behandlingen av personopplysningene dine på følgende rettslige grunnlag: • Kundestøtte. Vi behandler dataene dine basert på kontraktsutførelse i den grad det er nødvendig for å administrere tjenestene våre ved å identifisere og rette feil, og for å tilby kundestøtte og svare på forespørselen din. Vi er avhengige av vår legitime interesse i å pseudonymisere, kombinere og aggregere informasjonen ovenfor med data samlet inn fra din bruk av andre digitale Philips-kanaler som sosiale medier, nettsteder, e-poster, apper og tilkoblede produkter, for å få viktig innsikt som vil gjøre det mulig for oss å forbedre produktene og tjenestene våre for bedre å møte dine behov, med mer personlige og effektive produkter og tjenester i fremtiden. Når det er nødvendig for å levere tjenestene våre, kan appen be deg om tillatelse til å få tilgang til mobilenhetens lagringsplass, sensorer eller andre funksjoner. Disse tillatelsene inkluderer:
Hvorfor vi behandler opplysningene dine
• Opprette og administrere kontoen din. Vi behandler påloggings- og profildetaljene dine, slik at du kan logge på appen på en sikker måte og benytte deg av tjenestene våre. Det finnes to typer kontoer: administratorkonto og gjestekonto.
- Administratorkonto(er). Du må opprette en konto for å kunne konfigurere en babyenhet og koble den til appen. Hvis du er brukeren som konfigurerer babyenheten for første gang, er du den første administratoren for babymonitoren. Appen lar den første administratorbrukeren legge til en ny administrator for den samme babyenheten (heretter kalt «ekstra administrator») i delen «My app settings» (Mine appinnstillinger). Ekstra administratorbrukere må laste ned appen og opprette sin egen konto før de kan inviteres til å bli administrator for samme babyenhet. Som ekstra administratorbruker må du godta invitasjonen om å bli lagt til, og får da tilgang til alle funksjonene i appen.
- Gjestekonto(er). I appen kan den første administratoren eller ekstra administratorbrukeren dele informasjon fra babymonitoren med gjestebrukere under «Baby Monitor settings» (Innstillinger for babymonitor). Du må laste ned appen og opprette din egen konto i appen for å bli gjestebruker. Hvis du er gjestebruker, har du begrenset bruk av appen og kan bare se babyens profil og få tilgang til lyd-/videostrømming.
• Koble babymonitoren til appen. Vi behandler opplysningene dine og enhetsspesifikk informasjon så du kan konfigurere babymonitoren og pare den med appen. Vi bruker disse opplysningene for å sikre at babymonitoren fungerer som den skal og bruker riktig fastvare, for å gi deg tjenestene knyttet til babymonitoren, for å oppdatere fastvaren og for å gi deg kundestøtte når du trenger det.
• Opprette babyprofil(er). Når du oppretter en profil, samler vi inn babyens navn og lar deg velge om du vil oppgi babyens kjønn, profilbilde og fødselsdato. Vi bruker babyens navn for å knytte den til en enkelt babymonitor og for å gjøre det enkelt for deg å finne og sjekke babymonitoren i appen, tilby tjenestene våre, inkludert å sende deg push-varsler og/eller meldinger i appen, og administrere appinnstillingene. Hvis du har mer enn én babymonitor, kan du opprette flere babyprofiler. Hver babyprofil vil bli knyttet til den aktuelle babymonitoren.
• Tilby apptjenester. Vi behandler dataene dine for å levere følgende tjenester til deg i appen.
- Video- og lydstrømming. Når appen er koblet til babymonitoren, strømmer den video- og lyddata fra monitoren så du kan følge spesielle øyeblikk i babyens liv mens du er på farten. I tillegg kan du også bruke talefunksjonaliteten for å snakke med babyen ved hjelp av telefonens mikrofon (forutsatt at du gir tillatelse).
- Vuggesanger. Med denne funksjonen kan du ta opp og lagre vuggesanger, for så å spille dem for babyen.
- Overvåking og varsler. Du kan bruke appen til å overvåke bevegelse, lyd og temperatur på babyens rom. Du kan aktivere og deaktivere disse varslene i appen og foreldreenheten. Denne funksjonen hjelper deg med å holde oversikt over forholdene på babyens rom, og varsler deg hvis det oppdages lyd og/eller bevegelse, eller hvis temperaturen går utenfor ønsket område.
- Konfigurering av babymonitoren. Vi lar deg konfigurere babymonitoren etter preferansene dine. Vi behandler opplysningene dine for å administrere innstillinger, for eksempel nattlysets på/av-status, lysstyrke og tidtaker.
- Instrumentpanel (delen Varsler). I tillegg til at den gir deg varsler i sanntid, har appen en del kalt Varsler der du kan se alle varsler de siste 30 dagene.
- Meldinger og push-varsler i appen. Som en del av apptjenestene våre kan vi sende deg meldinger i appen for å gi deg informasjon om tilgjengelige funksjoner og andre nyttige tips for konfigurering av babymonitoren. Basert på innstillingene dine kan vi også sende deg push-varsler, inkludert varslene som nevnes ovenfor, i tillegg til informasjon om statusen til babymonitoren og preferansene dine (f.eks. at babymonitoren er slått av, gjestebrukeren din godtok invitasjonen din osv.).
- Deling av data. Du kan legge til en gjestebruker under Innstillinger for babymonitor i appen hvis du vil dele informasjon fra babymonitoren med gjester. For å legge til en gjestebruker må du oppgi gjestens e-postadresse i appen. Vær oppmerksom på at gjestebrukere må laste ned appen og opprette en konto før du kan legge dem til. Når gjestebrukere er lagt til, kan de se babyens profil og få tilgang til video- og lydstrømming. Avhengig av den tilkoblede babymonitoren kan gjestebrukere også ha tilgang til funksjoner som å snakke til babyen via mikrofon, vuggevise og styring av nattlys.
- Video og øyeblikksbilder. Du kan spille inn videoer og ta øyeblikksbilder av babyen i appen. Vær oppmerksom på at disse dataene forblir på mobilenheten din, og at Philips verken får tilgang til eller lagrer dem.
- Basert på analysedataene dine. For å oppnå dette samler vi inn informasjon om hvordan du bruker og samhandler med enheten og appen, og vurderer ytelsen på mobilenheten din. Dette inkluderer å identifisere og løse eventuelle problemer som kan oppstå, for eksempel appkrasj.
- Undersøkelser og tilbakemeldinger. Av og til kan vi samhandle med deg for å samle tilbakemeldinger ved å invitere deg til å delta i undersøkelser eller forskningsprosjekter organisert av oss.
Hvilke data vi behandler
• Opprette og administrere kontoen din. Når vi lar deg opprette og administrere kontoen din, behandler vi blant annet påloggingsdetaljene for kontoen og profilinformasjon, for eksempel navn, e-postadresse, IP-adresse, land, språk, tidssone, operativsystemets klokkeslett og versjon, passord og økt-, påloggings- og godkjenningsinformasjon.Vi behandler også profilbildet ditt hvis du legger til et.
- Gjestekonto(er). I tillegg til informasjonen som samles inn for å opprette kontoen din i appen, vil vi behandle e-postadressen din og kontoens unike ID for å gjøre det mulig for deg å bli gjestebruker.
- Konto(er) for ekstra administratorer. Når du blir invitert til å være en ekstra administratorbruker, behandler vi (i tillegg til informasjonen som samles inn for å opprette kontoen din i appen) e-postadressen din, kontoens unike ID, navnet ditt (som delt av den første administratorbrukeren), invitasjonsstatus, datoen og klokkeslettet da du godtok invitasjonen.
• Koble skjermen din til appen. Vi kan samle inn enhetsspesifikk informasjon når du installerer, åpner eller bruker skjermen i forbindelse med appen. Dette inkluderer den unike identifikatoren for kontoen din, informasjon om babymonitorenheten din, for eksempel tidssone, aktiveringsdato, unike identifikatorer for babymonitoren, fastvareversjon, MAC-adresse og serienummer.
• Opprette babyprofil(er). Når du oppretter en profil for babyen din i appen, samler vi inn babyens navn (navnet du har delt) og lar deg velge om du vil oppgi babyens kjønn og fødselsdato og legge til et profilbilde.
• Tilby apptjenester. Når vi leverer apptjenester, inkluderer dataene vi behandler:
- Video- og lydstrømming. Kontoens unike ID, babymonitorens ID, IP-adresser som brukes både av appen og babyenheten, tilkoblingstype og øktloggdetaljer. Hvis du er borte fra hjemmet, lar appen deg også samhandle med babyen ved å strømme lyd til babymonitoren. Vi behandler informasjon om kilden til talefunksjonen (dvs. tale som er aktiv fra foreldreenheten eller fra appen). Vær oppmerksom på at Philips ikke lagrer video- og lydstrømmer.
- Vuggesanger. Vi lagrer de egendefinerte vuggesangene dine, tidtakerne for vuggevisene, avspillingsstatus, avspillingsmodus og spillelister, og synkroniserer disse dataene med appen så du kan se oppdateringene.
- Overvåking og varsler. Vi behandler dine foretrukne innstillinger i appen (f.eks. høy / lav temperaturterskel; følsomhetsnivå for lyddeteksjon; følsomhetsnivå for bevegelsesdeteksjon; bevegelsesområde; nattlys on/off status og innstilling for nattlystimer; talkback-innstillinger; vuggesanginnstillinger osv.), enhetslogger (logger over datapunktene som sendes mellom appen og skjermen og omvendt); dato; tidsstempel; tidssone for hvert av varslene; og enhetsrelaterte datapunkter (strømstatus; fastvareoppdatering osv.).
- Konfigurering av babymonitoren. Vi lar deg konfigurere babymonitoren basert på dine egne preferanser. Vi lagrer den siste statusen til nattlyset ditt så du kan holde styr på denne funksjonen og synkronisere disse dataene med appen og se oppdateringene. Vi lagrer også informasjon om konfigurasjonene for babymonitoren, for eksempel av/på-status, tilgjengelige fastvareoppdateringer og innstillinger for personvernmodus.
- Instrumentpanel (delen Varsler). Philips behandler enhetslogger relatert til registrert bevegelse, lyd og temperaturer, med dato, tidsstempel og tidssone, for å vise historikken til varslene dine i delen Varsler i appen i en periode på opptil 30 dager.
- Meldinger og push-varsler i appen. Vi kan sende deg meldinger i appen og, basert på innstillingene dine, push-varsler relatert til tjenestene våre og hvordan du bruker appen. For å gjøre dette behandler vi kontoens unike ID og mobiltelefonens ID.
- Video og øyeblikksbilder. Appen lar deg spille inn videoer og ta øyeblikksbilder av spesielle øyeblikk i babyens liv som fanges opp av babyenhetens kamera. Du har full kontroll over videoopptak og øyeblikksbilder av babyen. Vær oppmerksom på at disse dataene forblir på mobilenheten din, og at Philips ikke har tilgang til dem.
• Kundestøtte. Når vi svarer på spørsmål og forespørsler fra deg, og for å tilby kundestøtte, kan vi behandle navnet ditt, e-postadressen din, e-postinnholdet ditt, den unike identifikatoren og serienummeret til babymonitoren, unike identifikatorer for kontoen din, enhetslogger og applogger (hvis du velger å laste dem opp). Apploggene dine kan inneholde en liste over babymonitorer som er knyttet til kontoen, babymonitorens status på feiltidspunktet, feilkoder og serveren som ble kontaktet av appen. Hvis du har en Android-enhet, inkluderer apploggene også telefonmodellen og operativsystemversjonen din.
- Basert på analysedataene dine. Når vi forbedrer appene og tjenestene våre, behandler vi data om mobilenheten din (som enhetsmodell og operativsystem). Vi kan også behandle informasjon om babymonitorenheten din (f.eks. modell, unik identifikator for babymonitor, logger) og appbruken din (som appnavn, versjon, bruk og hendelser, øktinformasjon). Vi sørger for at disse dataene er pseudonymiserte og ikke inneholder noen direkte identifikatorer som navn, e-postadresse osv.
Rettslig grunnlag for behandling
• Opprette og administrere kontoen din. Vi behandler kontodataene dine basert på vilkårene for appen og at vi trenger dem for å oppfylle en kontrakt. Vi behandler data som er nødvendige for å opprette, verifisere, godkjenne, gjøre det mulig for deg å bli gjestebruker eller ekstra administratorbruker, og for å administrere kontoen din hos oss, på forespørsel fra deg.
• Koble skjermen din til appen. Vi er avhengige av kontraktsoppfyllelse for å behandle relevante data som kreves for å koble skjermen din til appen og til kontoen din, slik at vi kan tilby deg tjenestene beskrevet ovenfor. Philips' tilgang til data på enheten din (dvs. babymonitoren) er basert på nødvendigheten av å opprette en sikker tilkobling og gi deg de forespurte tjenestene til babymonitoren og appen.
• Opprette babyprofiler. Du kan koble mer enn én babymonitoren til appen. Vi må derfor identifisere hver babymonitor. Vi gjør dette gjennom dataene for babyprofilen som er knyttet til den aktuelle babymonitoren. Vi baserer oss på oppfyllelse av kontrakten for å behandle disse dataene. Vær oppmerksom på at det er valgfritt å oppgi babyens alder, kjønn og profilbilde. Hvis du gir oss denne informasjonen, baserer vi oss på vår egen legitime interesse for å lagre informasjon om babyens alder og kjønn på serveren vår, slik at du kan hente disse dataene hvis du avinstallerer appen og installerer den på nytt på en annen enhet, og vi ber om uttrykkelig samtykke fra deg til å lagre profilbildet på serveren vår og dele det med gjestebrukerne dine.
• Tilby deg apptjenester. Vi behandler dine og babyens personopplysninger for å gi deg tjenestene og funksjonene som beskrives ovenfor basert på vilkårene for app og oppfyllelse av kontrakten. Du har kontroll over funksjonene du vil aktivere og deaktivere i appen og på foreldreenheten.
• Forbedre appene og tjenestene våre.
- Analysedata. Vi er avhengige av ditt uttrykkelige samtykke før vi gir tilgang til informasjonen din for analyseformål. Du kan når som helst velge å trekke tilbake dette samtykket i appinnstillingene. Hvis du trekker tilbake dette samtykket, vil vi ikke lenger samle inn og behandle disse dataene, men data som tidligere er samlet inn/behandlet kan fortsatt brukes til forbedring av produkter og tjenester.
- Undersøkelse og tilbakemeldinger. Vi behandler dine personopplysninger basert på vår legitime interesse i å gjennomføre undersøkelser for å samle tilbakemeldinger og innsikt som gjør det mulig for oss å forbedre tjenestene våre og utvikle nye løsninger for samfunnet og for deg innen personlig helse. Vi passer alltid på at de legitime interessene våre ikke veier tyngre enn retten din til personvern og interessene dine.
Tillatelser
• Wi-Fi. Appen krever Wi-Fi-tillatelse for å koble babymonitoren til appen. Du kan når som helst blokkere denne tillatelsen i innstillingene på mobilenheten din.
• Mikrofon. Appen trenger mikrofontillatelse for at du skal kunne snakke med babyen din og ta opp dine egne vuggesanger i henhold til denne erklæringen.
• Filer. Appen trenger tilgang til filene på mobilenheten for å lagre språkkonfigurasjonene og andre filer som appen bruker til å fungere (f.eks. grafikk, mediefiler eller andre store programressurser). Hvis du sletter appen, slettes dataene fra mobilenheten din.
• Sted.Appen trenger stedstillatelse for å fylle ut Wi-Fi-nettverkets navn (Service Set Identifier eller SSID) automatisk under konfigurering av babymonitoren med appen. Appen vil lese SSID-en som brukes for øyeblikket fra mobilenheten din. Philips har ikke tilgang til den geografiske plasseringen din.
• Bildegalleri. Hvis du legger til et bilde i din egen eller babyens profil, trenger appen tillatelse for å få tilgang til bildegalleriet på mobilenheten din.
• Annet. I noen tilfeller kan operativsystemet be om tillatelser som mobilenheten trenger av tekniske årsaker, men som ikke kontrolleres eller brukes av Philips. Vi samler ikke inn data knyttet til slike tillatelser med mindre det er nødvendig for å tilby tjenestene våre i samsvar med denne merknaden.
De neste avsnittene gjelder kun for Philips Avent Premium Baby Monitor. SenseIQ SenseIQ er en AI-aktivert løsning som tilbys til brukere av Philips Avent Premium Baby Monitor som bruker bevegelsessporing for å se babyens søvnstatus, søvnøkter og pustemønstre. Med forbehold om at du velger å aktivere denne funksjonen, behandler vi babyens data for følgende formål: • SenseIQ-forbedring. Hvis SenseIQ er aktivert, kan du gi oss ditt samtykke til å behandle diagnostiske data fra denne funksjonen for å overvåke ytelsen, identifisere og feilsøke problemer, og utvikle og forbedre SenseIQ-funksjonen. Hvilke data vi behandler Vi behandler personopplysninger fra blant annet disse kategoriene: - manuelle data om søvnøkt Du kan manuelt angi start- og sluttid for babyens søvnøkt i appen. Philips behandler disse dataene for å vise dem på instrumentpanelet for SenseIQ. - SenseIQ-statusdata (som definert ovenfor) • SenseIQ-forbedring. Når du gir ditt samtykke til dette formålet, vil Philips behandle dine diagnostiske data, inkludert målinger som signalsikkerhet og -styrke, sikkerhet for AI-deteksjon og AI-detektert boks. location/size. Så lenge både SenseIQ-samtykket og SenseIQ-forbedringssamtykket er aktivert, sendes diagnostikkdata hvert minutt til serverne våre og lagres på kontoen din i en periode på 15 dager. Etter denne perioden sletter vi dataene fra kontoen din og overfører en kopi (uten identifikatorer) til et separat lagringssted, hvor vi kan kombinere og aggregere dem for analyser, produktforbedring og fremtidig produktforskning og -utvikling.. Vi baserer oss på følgende rettslige grunnlag for behandling babyens data i sammenheng med SenseIQ-funksjonen: • SenseIQ-forbedring. Vi er avhengige av ditt uttrykkelige samtykke til å behandle dine SenseIQ-diagnostikkdata for å overvåke ytelsen, identifisere og feilsøke problemer, og utvikle og forbedre denne tjenesten. Du kan når som helst velge å trekke tilbake dette samtykket i Innstillinger-delen. Vær oppmerksom på at hvis du tilbakekaller samtykket som kreves for å aktivere SenseIQ-funksjonen, vil dette samtykket til forbedring av funksjonen også automatisk bli tilbakekalt. Med forbehold om at du velger å aktivere Gråteregistrering-funksjonen, behandler vi babyens data for følgende formål: Vi behandler personopplysninger fra blant annet disse kategoriene: Vi baserer behandlingen av dine og babyens data på følgende rettslige grunnlag: Med forbehold om valget ditt om å aktivere Gråteoversetting-tjenesten behandler vi personopplysningene dine for følgende formål: Vi behandler personopplysninger fra blant annet disse kategoriene: Vi baserer behandlingen av dine og babyens data på følgende rettslige grunnlag: TILGANG TIL ELLER LAGRING AV INFORMASJON PÅ ENHETEN DIN Når det er nødvendig for å tilby tjenestene våre, og i henhold til denne personvernerklæringen for appen, kan vi få tilgang til informasjon fra enheten din eller lagre bestemt informasjon på enheten din. For å gjøre dette kan vi bruke ulike teknologier som informasjonskapsler, tagger, piksler, SDK-er eller lignende teknologier, som vi heretter samlet refererer til som «informasjonskapsler». - Sikkerhet og autentisering. Vi bruker funksjonelle informasjonskapsler for sikkerhet, autentisering, øktadministrasjon og tjenesterelaterte formål.Disse informasjonskapslene hjelper oss med å bekrefte identiteten din, beskytte kontoen din og tilby tjenestene våre. - Informasjonskapsler som kreves for å levere tjenesten du uttrykkelig har bedt om. Når det er nødvendig for å tilby tjenestene våre (f.eks. for å sikre at vi tilbyr appinnhold som er relevant for bostedslandet ditt og på ditt foretrukne språk, eller for å sørge for at innholdet passer til skjermen på mobilenheten din), kan det hende vi må behandle informasjon fra mobilenheten din, inkludert IP-adressen din, typen mobil nettleser, operativsystem, informasjon om SIM-kortoperatør, økt- og bruksdata eller tjenesterelaterte ytelsesdata. • Andre informasjonskapsler. Vi bruker informasjonskapsler for analyse og produktforbedring. Disse informasjonskapslene leser informasjon og personopplysninger fra mobilenheten din og data om appbruk og -interaksjon, og krever ditt forhåndssamtykke (se Forbedre produktene og tjenestene våre under kapittelet om juridisk grunnlag for behandling ovenfor). Denne personvernerklæringen er en del av, og må leses sammen med, Philips' globale personvernerklæring, som er tilgjengelig på www.philips.com/privacy, som vi oppfordrer deg til å lese. Philips' globale personvernerklæring er en integrert del av dette dokumentet og gir ytterligere informasjon om kategoriene av tredjeparter vi kan dele dine personopplysninger med, tiltakene vi implementerer for å beskytte dine personopplysninger, internasjonale dataoverføringer og sikkerhetstiltakene som er på plass, dine personvernrettigheter i henhold til gjeldende personvernlover og hvordan du kan kontakte den aktuelle personvernombudet eller sende inn en klage.
Hvis du bruker denne enheten, kan du slå på tilleggsfunksjoner koblet til babymonitorene dine: SenseIQ, Gråteregistrering og Gråteoversetting levert av Zoundream. I denne delen finner du spesifikk informasjon om hvordan vi behandler dine og babyens data hvis du bestemmer deg for å aktivere disse funksjonene. Se avsnitt I ovenfor for all annen informasjon om hvordan vi behandler dine og babyens data.
Hvorfor vi behandler opplysningene dine
• Tilby SenseIQ-funksjonen og spore babyens søvn. Vi behandler babyens data for å gi deg SenseIQ-funksjonen, inkludert sending av push-varsler og/eller meldinger i appen (f.eks. varsel om at babyen er aktiv/våken, varsel om manglende signal), og administrering av funksjonsinnstillingene dine (f.eks. slå på eller av SenseIQ og/eller dens varsler).
• Vise deg instrumentpanelet for SenseIQ. Vi bruker babyens data slik at du enkelt kan se babyens søvnøkter. Ved å slå på SenseIQ-funksjonen aktiveres instrumentpanelet med babyens daglige og ukentlige søvnøkter de siste 30 dagene automatisk.
• Tilby SenseIQ-funksjonen og spore babyens søvn. Når vi leverer denne funksjonen til deg, inkluderer dataene vi behandler:
- videobilde av babyen Når du aktiverer SenseIQ, behandler Philips videobildet av babyen som er spilt inn av kameraet på babymonitoren. Vær oppmerksom på at Philips ikke lagrer videobildet av babyen.
- data om søvnøkt SenseIQ-algoritmen vil analysere videobildet av babyen for å gjenkjenne og spore babyens søvnøkter (f.eks. start- og sluttid for søvnøkter, søvnens varighet, nåværende søvnstadium, varighet for nåværende søvnstadium, varighet av hvert søvnstadium i den nåværende søvnøkten, varighet for «manglende signal» og «baby ute av sengen»). Disse dataene genereres av SenseIQ-algoritmen i babyenheten og overføres i sanntid til appen og foreldreenheten.
- SenseIQ-statusdata SenseIQ-algoritmen analyserer også videobildet av babyen for å oppdage babyens tilstedeværelse og bevegelser (f.eks. om babyen beveger seg, puster, manglende signal, om babyen er ute av barnesengen) og babyens nåværende respirasjonsfrekvens. Disse dataene genereres av SenseIQ-algoritmen i babyenheten og overføres i sanntid til appen og foreldreenheten.
• Vise deg instrumentpanelet for SenseIQ. Når vi viser deg et instrumentpanel med den daglige og ukentlige søvnhistorikken til babyen din, inkluderer dataene vi behandler:
- data om søvnøkt (som definert ovenfor)
Vær oppmerksom på at Philips bare lagrer de ovennevnte dataene for å tillate visning av instrumentpanelet for SenseIQ i en periode på maksimalt 30 dager.
Rettslig grunnlag for behandling
• Tilby SenseIQ-funksjonen og spore babyens søvn. Siden SenseIQ-funksjonen trekker slutninger om babyens puste- og søvnmønstre som kan være sensitive, baserer vi oss på uttrykkelig samtykke fra deg for å aktivere denne funksjonen og la Philips behandle disse dataene. Du kan trekke tilbake dette samtykket og deaktivere SenseIQ når som helst.
• Vise deg instrumentpanelet for SenseIQ. Siden instrumentpanelet for SenseIQ krever at Philips behandler og lagrer informasjon om babyens puste- og søvnmønstre som kan være sensitiv, baserer vi oss på uttrykkelig samtykke fra deg for å aktivere denne funksjonen og la Philips behandle disse dataene. Du kan trekke tilbake samtykket og deaktivere SenseIQ når som helst.
Registrering av gråt
Gråteregistrering er en AI-aktivert programvare integrert i skjermen din (babyenheten) som analyserer lydstrømmer plukket opp av babyenheten din og identifiserer, i sanntid, om de inneholder en spedbarnsgråtelyd eller ikke. Du varsles i appen hvis det oppdages at babyen gråter. Du kan aktivere eller deaktivere Gråteregistrering i appen når som helst.
Hvorfor vi behandler opplysningene dine
• Tilby Gråteregistrering-funksjonen og identifisere om babyen gråter eller ikke. Når du aktiverer Gråteregistrering, behandler Philips lydfragmenter som fanges opp av babymonitoren (babyenheten) for å gi deg denne funksjonen, inkludert sending av push-varsler og/eller meldinger i appen og administrering av innstillingene dine for funksjonen (f.eks. slå Gråteregistrering av eller på). Denne behandlingen skjer lokalt i babyenheten, og Philips lagrer ikke lydfragmentene.
• Vise Gråteregistrering-resultater i appen i sanntid. Når Gråteregistrering er aktivert, vil vi vise Gråteregistrering-resultatene som er registrert av babyenheten, for å varsle deg i sanntid i appen hvis det oppdages at babyen gråter, for å hjelpe deg med å holde oversikt over når babyen gråter.
• Vise Gråteregistrering-resultatene i delen Varsler i appen. Vi bruker Gråteregistrering-resultater så du enkelt kan se når babyen har grått, i en periode på opptil 30 dager i appen.
Hvilke data vi behandler
• Tilby Gråteregistrering-funksjonen og identifisere om babyen gråter eller ikke. Babymonitoren analyserer babyens lydstrømmer lokalt for å identifisere om babyen gråter eller ikke. All behandling for dette formålet skjer lokalt i selve babyenheten.
• Vise Gråteregistrering-resultater i appen i sanntid. Gråteregistrering-algoritmen analyserer lydstrømmer som fanges opp av babyenheten, og identifiserer om de inneholder en gråtelyd fra spedbarn eller ikke. Gråteregistrering-resultatene kan inkludere registrert gråt, dato og tidsstempel. Disse dataene genereres av Gråteregistrering-algoritmen i babyenheten og overføres i sanntid til appen.
• Vise Gråteregistrering-resultatene i delen Varsler i appen. Gråteregistrering-resultater (som definert ovenfor). Vær oppmerksom på at Philips bare lagrer disse dataene på serveren for å tillate visning av Gråteregistrering-resultater i en periode på maksimalt 30 dager..
Rettslig grunnlag for behandling
• Tilby Gråteregistrering-funksjonen og identifisere om babyen gråter eller ikke. Philips vil ikke få tilgang til, bruke eller lagre personopplysninger for å tilby Gråteregistrering-funksjonen og identifisere om babyen gråter eller ikke. All behandling knyttet til levering av denne funksjonen skjer lokalt i babyenheten. Vi trenger derfor ikke å basere oss på et rettslig grunnlag for å behandle personopplysninger for dette formålet.
• Vise Gråteregistrering-resultater i appen i sanntid. Vi behandler personopplysningene dine for å tilby denne tjenesten basert på vilkårene våre. Du har kontroll over om du vil aktivere/deaktivere denne funksjonen. Ved å aktivere denne funksjonen ber du Philips om å behandle og vise Gråteregistrering-resultater i sanntid.
• Vise Gråteregistrering-resultatene i delen Varsler i appen. Gråteregistrering-funksjonen er valgfri (du kan aktivere/deaktivere denne funksjonen når som helst). Hvis du velger å aktivere denne funksjonen, lagrer vi Gråteregistrering-resultatene basert på våre egne legitime interesser, slik at du kan holde oversikt over når babyen gråter, i en periode på opptil 30 dager i appen. Vi passer alltid på at de legitime interessene våre ikke veier tyngre enn retten din til personvern og interessene dine.
Gråteoversetting levert av Zoundream
Gråteoversetting er en AI-aktivert funksjon som tilbys av tredjepartsselskapet Zoundream AG (heretter kalt «Zoundream»). Hvis du bestemmer deg for å aktivere denne tjenesten, vil du bli omdirigert til Zoundreams plattform der du må oppgi noen personopplysninger direkte til dem for å opprette en konto / logge på en eksisterende konto hos Zoundream og aktivere abonnementet på tjenesten deres. Zoundream fungerer som en uavhengig behandlingsansvarlig for behandlingen av dine og babyens data. Du kan lese personvernerklæringen deres – EU spersonvernerklæring – USA for mer informasjon om hvordan de behandler dine og babyens data.
Når du aktiverer denne funksjonen, bør du være oppmerksom på at du ber Philips om å koble babymonitoren til Zoundreams skybaserte tjeneste for å dele babyens lyddata med Zoundream. Du samtykker også i at Philips behandler babyens Gråteoversetting-resultater for å vise dem i appen.
Philips fungerer som en uavhengig behandlingsansvarlig for alle personopplysninger som overføres til Zoundream på forespørsel fra deg, og for alle data som de mottar fra Zoundream for å aktivere og utføre Gråteoversetting-tjenesten.
Hvorfor vi behandler opplysningene dine
• Aktivering og deaktivering av Gråteoversetting-tjenesten levert av Zoundream. Når du velger å aktivere Gråteoversetting i appen, behandler vi dataene dine for å autentisere og verifisere at du er kvalifisert for Gråteoversetting-tjenesten, og for å gjøre det mulig for deg å koble babyenheten din til Zoundreams skybaserte tjeneste på en sikker måte. Vi kan utveksle noen data med Zoundream for dette formålet. Vær oppmerksom på at denne behandlingen vil skje uavhengig av hvilken type abonnement du har hos Zoundream (gratis prøveperiode eller betalt abonnement).
• Gjennomføring av Gråteoversetting-tjenesten levert av Zoundream. Når tjenesten er aktivert og abonnementsstatusen din er aktiv, vil babyenheten behandle lyddataene dine lokalt for å oppdage om babyen gråter (Gråteregistrering-funksjonen (se ovenfor)). Hvis det oppdages at babyen gråter, vil babyenheten sende gråtelydene til Zoundreams skybaserte tjeneste. Zoundream behandler dataene og leverer Gråteoversetting-resultater (sulten/søvnig/ukomfortabel/irritert/trenger å rape) som skal vises i foreldreenheten og appen.
• Vise Gråteoversetting-resultatene i delen Varsler i appen. Vi behandler Gråteoversetting-resultatene så du kan se dem i en periode på opptil 30 dager i delen Varsler i appen.
Hvilke data vi behandler
• Aktivering og deaktivering av Gråteoversetting-tjenesten levert av Zoundream. Når vi aktiverer eller deaktiverer denne funksjonen, må vi autentisere og bekrefte abonnementet ditt på Zoundreams tjeneste og koble babyenheten din til Zoundreams skybaserte tjeneste på en sikker måte. For dette formålet vil vi overføre informasjon relatert til babymonitoren din (babymonitor-ID og navnet du har gitt babyenheten) hos Zoundream og motta abonnementstoken (legge inn informasjon om startdatoen for abonnementet ditt hos Zoundream, utløpsdatoen for abonnementet ditt hos Zoundream og typen abonnement du har hos Zoundream), abonnementsstatus (aktivt, inaktivt, kansellert, varighet).
• Gjennomføring av Gråteoversetting-tjenesten levert av Zoundream. Vi behandler dataene dine for å gjøre det mulig for Zoundream å gjennomføre Gråteoversetting-tjenesten. Dataene som sendes av babyenheten til Zoundreams skybaserte tjeneste, omfatter gråtelyd (f.eks. lydfragmenter, dato, tidsstempel) og abonnementstoken (som definert ovenfor). For å vise resultatene i appen mottar vi Gråteoversetting-resultater (sulten/søvnig/ukomfortabel/irritert/trenger å rape) og abonnementsstatus (hvorvidt det er avsluttet) fra Zoundream.
• Vise Gråteoversetting-resultatene i delen Varsler i appen. Vi behandler Gråteoversetting-resultatene, klokkeslett, dato og babyens navn som du har oppgitt, slik at du enkelt kan se når babyen gråter, og årsaken det. Når du aktiverer Gråteoversetting-tjenesten som tilbys av Zoundream, må du være oppmerksom på at disse dataene for de siste 30 dagene vises i appen automatisk.
Rettslig grunnlag for behandling
• Aktivering og deaktivering av Gråteoversetting-tjenesten levert av Zoundream. Du kan når som helst aktivere og deaktivere abonnementet ditt på Gråteoversetting-tjenesten på Zoundreams plattform. Hvis du velger å aktivere tjenesten som tilbys av Zoundream, ber du oss uttrykkelig om å koble babymonitoren din (babyenheten) til Zoundreams skybaserte tjeneste på en sikker måte, og vi baserer oss på våre egne legitime interesser for å behandle dataene dine for dette formålet. Vi passer alltid på at de legitime interessene våre ikke veier tyngre enn de grunnleggende rettighetene og frihetene dine.
• Gjennomføring av Gråteoversetting-tjenesten levert av Zoundream. Hvis du velger å aktivere tjenesten som tilbys av Zoundream, ber du oss uttrykkelig om å vise Gråteoversetting-resultatene som en del av tjenesten som tilbys av Zoundream, og du har en forventning om at slike resultater vil vises i appen og på foreldreenheten. Vi baserer oss på våre egne legitime interesser for å behandle Gråteoversetting-resultatene for dette formålet. Vi passer alltid på at de legitime interessene våre ikke veier tyngre enn de grunnleggende rettighetene og frihetene dine. Vær oppmerksom på at data om gråtelyder (f.eks. lydfragmenter, dato og tidsstempel) overføres til Zoundream direkte fra babyenheten din, uten behandling av Philips, slik at Zoundream skal kunne oversette gråtelydene selv.
• Vise Gråteoversetting-resultatene i delen Notification (Varsler) i appen. Når du aktiverer Gråteoversetting-tjenesten, samtykker du også i at Gråteoversetting-resultatene for babyen behandles for å vise dem i delen Notification (Varsler) i appen i en periode på opptil 30 dager.
• Nødvendige informasjonskapsler. I noen tilfeller er tilgang til/lagring av informasjon på enheten din avgjørende for å kunne tilby deg apptjenestene. I slike tilfeller trenger vi ikke ditt forhåndssamtykke for å aktivere tilgang eller lagring.
YTTERLIGERE PERSONVERNINFORMASJON
You are about to visit a Philips global content page
Continue