Jeg kan ikke konfigurere det tilkoblede babykameraet og Baby Monitor+-appen
Publisert på 26. januar 2024
Hvis du ikke kan konfigurere det tilkoblede Philips Avent-babykameraet (SCD641, SCD643) og Philips Avent Baby Monitor+-appen, kan feilsøkingstipsene nedenfor hjelpe deg med å finne en løsning.
Kontroller at du har valgt en SSID for et nettverk som støtter 2.4 GHz.
Kontroller om Wi-Fi-signalet er sterkt og stabilt. Hvis signalet er svakt, bør du vurdere å flytte babyenheten til et annet sted, men ikke mer enn 1,5 meter fra babyen. Du kan også tilbakestille Wi-Fi-ruteren.
Bruk en Wi-Fi-forsterker for å få et sterkere signal. Bruk samme SSID (nettverksnavnet), og bruk samme passord for ruteren og forsterkeren.
Bruk det samme Wi-Fi-nettverket for smartenheten (mobiltelefonen) og babykameraet.
Kontroller LED-lampen på babykameraet. Hvis den blinker rødt (under konfigurering), er det angitte SSID- eller Wi-Fi-passordet feil. Gjenta oppsettsprosessen med riktig passord.
Hvis LED-lampen på babyenheten lyser rødt, er babykameraet koblet til Wi-Fi-ruteren, men ikke til Internett. Kontroller om du har Internett-tilgang ved hjelp av andre apper som YouTube, Facebook osv. Hvis andre apper ikke svarer, må du reparere Internett-tilgangen. Hvis du har Internett-tilgang, kan serveren være midlertidig utilgjengelig. Vent i 30 minutter, og prøv å konfigurere på nytt.
Sørg for at andre enheter ikke forstyrrer babykameraet. Enheter som mikrobølgeovner, bærbare datamaskiner osv. kan forstyrre Wi-Fi-signalet. Prøv et annet sted, eller øk avstanden mellom slike enheter og babykameraet.
Hold smartenheten med QR-koden på en passende avstand fra babykameraet. Avstanden skal være mellom 5 og 15 centimeter.
Hvis kameraet fortsatt ikke kan lese QR-koden, må du sørge for nok lys i rommet. Kontroller skjermens lysstyrke, og endre den om nødvendig.
Hvis nattmodus er aktivert, slår du den av, justerer skjermens lysstyrke og prøver på nytt.
Når babykameraet har lest QR-koden, hører du en bekreftelseslyd, og LED-lampen på babykameraet lyser hvitt.
En hvit LED-lampe viser at babyenheten er koblet til nettverket og klar for visning og kontroll gjennom appen.
En grønn LED-lampe viser at babykameraet er klart til å parkobles med appen.
Kanskje det allerede er tre personer som overvåker babyen din. Appen tillater bare at tre personer/brukere ser på samtidig. Hvis du har administratorrettigheter, kan du fjerne tilgang for en av gjestene for å se selv.
Hvis du har sendt en invitasjon til gjestebruker, men de fortsatt ikke kan se direktesendt video:
Det kan hende at gjestebrukeren ikke har registrert en brukerkonto hos Philips. Be gjesten om først å installere Philips Avent Baby Monitor+-appen og registrere seg for en konto. Send deretter en ny invitasjon.
Det kan hende at gjesten du prøvde å invitere, befinner seg i et annet land. Sørg for at gjestebrukeren velger det samme landet, for eksempel et europeisk land eller India, USA eller Canada, som du gjorde når vedkommende registrerer brukerkontoen sin.
Hvis du mottar falske varsler om lyder eller bevegelser som oppdages i barnerommet:
Det kan hende at du har angitt for høyt følsomhetsnivå. Juster innstillingen for følsomhetsnivå til et lavere nivå på siden Innstillinger for Philips Avent Baby Monitor+-appen for å unngå slike falske varsler.
Hvis du ikke hører babyen gråte i appen:
Det er mulig at Philips Avent Baby Monitor+ er slått på lydløs eller at det angitte volumet er for lavt. Slå på lyden på appen ved å trykke på høyttalerknappen eller øke volumet med smarttelefonens volumtast.
Hvis du vil høre lyden mens skjermen på smarttelefonen er slått av eller Philips Avent Baby Monitor+-appen er i bakgrunnen, kan du aktivere modusen for bakgrunnsovervåking og justere følsomhetsnivået etter dine behov.
Det kan hende at du har tilbakestilt babyenheten ved å trykke og holde på av/på-knappen ved et uhell.
Trykk på av/på-knappen på babykameraet i mer enn 10 sekunder.
LED-lampen blinker mellom grønt og oransje. Tilbakestillingen er fullført når LED-lampen lyser grønt.
Du må oppdatere alle innstillingene, inkludert den tilkoblede Wi-Fi-ruterens SSID (nettverksnavnet), passordet og brukerne av appen.
Nå kan du parkoble babykameraet med appen igjen.
Har du fortsatt problemer med å konfigurere det tilkoblede Philips Avent-babykameraet? Hvis ingen av disse tipsene hjelper, kan du kontakte oss.
Andre nyttige koblinger
Trenger du hjelp med produktet?
Ta kontakt med Philips
Vi hjelper deg gjerne
Ta kontakt med Philips
Vi hjelper deg gjerne
Ser du etter noe annet?
Oppdag alle alternativer innen Philips-kundestøtte