0

Handlekurv

Det ligger for øyeblikket ingen varer i handlekurven din.

    Philips' støtte

    Jeg kan ikke konfigurere enhetene og Philips Avent Baby Monitor+-appen

    Publisert på 31. juli 2024
    Hvis du ikke kan konfigurere den tilkoblede Philips Avent-babymonitoren og Philips Avent Baby Monitor+-appen, kan feilsøkingstipsene nedenfor hjelpe deg med å finne en løsning.
    • Kontroller at du har valgt en SSID for et nettverk som støtter 2.4 GHz.
    • Kontroller om Wi-Fi-signalet er sterkt og stabilt. Hvis signalet er svakt, bør du vurdere å flytte babyenheten til et annet sted, men ikke mer enn 1,5 meter fra babyen. Du kan også tilbakestille Wi-Fi-ruteren.
    • Bruk en Wi-Fi-forsterker for å få et sterkere signal. Bruk samme SSID (nettverksnavnet), og bruk samme passord for ruteren og forsterkeren.
    • Bruk det samme Wi-Fi-nettverket for smartenheten (mobiltelefonen) og babymonitoren.
    • Kontroller LED-lampen på babyenheten. Hvis den blinker rødt (under parkobling av appen og babyenheten), er den angitte SSID-en eller det angitte Wi-Fi-passordet feil. Gjenta oppsettsprosessen med riktig passord.
    • Hvis LED-lampen på babyenheten lyser rødt, er babymonitoren koblet til Wi-Fi-ruteren, men ikke til Internett. Kontroller om du har Internett-tilgang ved hjelp av andre apper som YouTube, Facebook osv. Hvis andre apper ikke svarer, må du reparere Internett-tilgangen. Hvis du har Internett-tilgang, kan serveren være midlertidig utilgjengelig. Vent i 30 minutter, og prøv å konfigurere på nytt.
    • Kontroller at andre enheter ikke forstyrrer babymonitoren. Enheter som mikrobølgeovner, bærbare datamaskiner osv. kan forstyrre Wi-Fi-signalet. Prøv et annet sted, eller øk avstanden mellom slike enheter og babymonitoren.
    • Hold smartenheten med QR-koden på en passende avstand fra kameraet på babymonitoren. Avstanden skal være mellom 5 og 15 centimeter.
    • Hvis kameraet fortsatt ikke kan lese QR-koden, må du sørge for nok lys i rommet. Kontroller skjermens lysstyrke, og endre den om nødvendig.
    • Hvis nattmodus er aktivert, slår du den av, justerer skjermens lysstyrke og prøver på nytt.
    Når babymonitoren har lest QR-koden, hører du en bekreftelseslyd, og LED-lampen på babyenheten lyser hvitt.
    • En hvit LED-lampe viser babyenheten som er koblet til Wi-Fi-ruteren. Babymonitoren er klar til å kobles til appen.
    • Hvis den lyser grønt, betyr det at den er klar til å kobles til foreldreenheten.
    Kanskje det allerede er tre personer som overvåker babyen din. Appen tillater bare at tre personer/brukere ser på samtidig. Hvis du har administratorrettigheter, kan du fjerne tilgang for en av gjestene for å se selv.
    Vær oppmerksom på at for den tilkoblede Philips Avent Premium-babymonitoren (SCD971, SCD973) slettes søvndataene under tilbakestillingen. Hvis du vil se dataene etter tilbakestillingen, kan du ta skjermbilder av appen på forhånd.

    Følg trinnene nedenfor for å tilbakestille:
    1. På foreldreenheten trykker du på Mode-knappen og True Talk Back-knappen samtidig i ca. 10 sekunder.
    2. Når meldingen på skjermen ber om bekreftelse, trykker du på Fortsett.
    3. Trykk på av/på-knappen på babyenheten i mer enn 10 sekunder. LED-lampen blinker mellom grønt og oransje. Tilbakestillingen er fullført når LED-lampen lyser grønt.
    4. Du må oppdatere alle innstillingene, inkludert den tilkoblede Wi-Fi-ruterens SSID (nettverksnavnet), passordet og appbrukerne.
    5. Nå kan du parkoble babymonitoren med appen igjen.
    Tilbakestille foreldre- og babyenhet til fabrikkinnstillinger
    Har du fortsatt problemer med å konfigurere den tilkoblede Philips Avent-babymonitoren?
    Hvis ingen av disse tipsene hjelper, kan du kontakte oss.
    Ta kontakt med Philips

    Vi hjelper deg gjerne

    Ta kontakt med Philips

    Vi hjelper deg gjerne

    Ser du etter noe annet?

    Oppdag alle alternativer innen Philips-kundestøtte

    Nettstedet vises best med den nyeste versjonen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.