Indikatoren for full støvpose kan utløses når en gjenstand sitter fast i munnstykket, røret eller slangen på Philips-støvsugeren. Kontroller om noen av disse delene er blokkert, og fjern det som forårsaker blokkeringen.
Philips-støvsugeren kan indikere at støvposen er full, selv om den ikke er det. Finn ut hva som kan være årsaken til dette, og hvordan du enkelt gjenoppretter ytelsen.
Indikatoren for full støvpose kan utløses når en gjenstand sitter fast i munnstykket, røret eller slangen på Philips-støvsugeren. Kontroller om noen av disse delene er blokkert, og fjern det som forårsaker blokkeringen.
Porene i støvposen til Philips-støvsugeren kan bli tilstoppet (dvs. etter støvsuging av aske, fin sand, kalk, sementstøv eller andre lignende stoffer).
Hvis porene er tilstoppet, må du alltid bytte ut støvposen med en ny. Egnede støvposer for alle Philips-støvsugere er s-bag® støvposer FC8021 og FC8022.
Hvis du bruker en effektinnstilling som ikke egner seg for det aktuelle gulvet, kan det føre til mer innsug og støy. I denne situasjonen kan støvposeindikatoren utløses, selv om støvposen ikke er full. Endre effektinnstillingen til en lavere innstilling og kontroller om indikatoren fortsatt endrer farge.
Hvis motorbeskyttelsesfilteret på Philips støvsugeren er skittent, kan støvposeindikatoren endre farge. Dette filteret er plassert bak støvposen. Hvis du fjerner støvposeholderen med støvposen, vil du se motorbeskyttelsesfilteret. Dette filteret bør rengjøres hver fjerde til sjette uke eller i det minste hver gang du skifter støvposen. Vi anbefaler å skifte motorbeskyttelsesfilteret hvert år.
Følg disse enkle trinnene for å rengjøre filteret:
Etter at du har rengjort filteret, kontroller om indikatoren for full støvpose fremdeles permanent endrer farge, selv om støvposen ennå ikke er full.
Merk: Hvis du har brukt motorbeskyttelsesfilteret i mer enn ett år, og indikatoren fortsatt skifter farge, anbefales det å skifte filteret og kontrollere om indikatoren fremdeles skifter farge.
Hvis du har sjekket for ovennevnte, og apparatet fortsatt viser at posen er full, må du bytte ut engangsstøvposen eller tømme den gjenbrukbare støvposen selv om den ikke er full ennå. Du kan bestille en ny støvpose på philips.com/support ved å søke etter FC8021 og FC8022.
Hvis apparatet fremdeles viser at støvposen er full etter at du har lagt i en ny pose, kan du ta den med til et Philips-servicesenter eller kontakte oss for ytterligere assistanse på www.philips.com/support.