• En velkomstgave 100 kroner i rabatt

  • Fri frakt fra 200 kroner

  • 1 års ekstra garanti

0

Handlekurv

Det ligger for øyeblikket ingen varer i handlekurven din.

    Philips' støtte

    Hva gjør jeg hvis en app på en Philips-TV ikke fungerer?

    Publisert på 2018-09-20

    Situasjon

    ● Appen krasjer eller viser en feilmelding.
    ● En svart skjerm vises når appen er valgt.
    ● Et problem med avspilling av video- eller lydinnhold oppstår når appen brukes.

    Sjekkliste

    Kontroller følgende:
    ● at programvaren er oppdatert
    ● at appen ble åpnet fra TV-ens app-plattform, og at ingen eksterne smartenheter brukes
    ● at andre apper fungerer som de skal
    ● at en Internett-tilkobling har blitt opprettet

    Svar

    Følg trinnene nedenfor når avspilling av appinnhold avbrytes eller henger for å finne ut av hva som forårsaker problemet. Når det vises en feilmelding, hopper du til det siste avsnittet i artikkelen nedenfor om feilmeldinger.

    1. Start på nytt

    ● Trekk TV-ens støpsel ut av stikkontakten.
    ● Når du har ventet i minst to minutter, kobler du til støpselet igjen.
    ● Slå på TV-en fra standby-modus med av/på-knappen.
    ● Kontroller om appen som ikke ville fungere tidligere, fungerer som den skal igjen. Hvis ja er du ferdig. Hvis ikke går du videre til trinn 2 ([Slett Internett-minnet] (Clear Internet memory)).

    2. Slett Internett-minnet

    Trykk på Home-knappen på fjernkontrollen til TV-en, og gå til hyllen Innstillinger:
    ● Velg Innstillinger > [Nettverk og trådløse nettverk] (Wireless and Networks) > [Kabel eller Wi-Fi] (Wired or Wi-Fi) > [Slett Internett-minnet] (Clear Internet Memory), og trykk på OK på fjernkontrollen.
    ● Velg [OK], og trykk på OK for å bekrefte.
    ● Sett TV-en i standby-modus. Dra ut strømledningen fra TV-en og vent ett minutt. Sett strømledningen i igjen, og slå på TV-en.
    ● Kontroller om appen som ikke ville fungere tidligere, fungerer som den skal igjen. Hvis ja er du ferdig. Hvis ikke går du videre til trinn 3 ([Oppdater eller installer appen på nytt] (Update or reinstall the app)).

    3. Oppdater eller installer appen på nytt

    Fortsett med følgende for å installere appen på nytt/oppdatere appen:

     – Avinstaller appen.

    Trykk på Home-knappen på fjernkontrollen til TV-en, og gå til hyllen Innstillinger:
    ● Velg [Administrer apper] (Manage apps), og trykk på OK på fjernkontrollen.
    ● Velg den aktuelle appen i appoversikten, og trykk på OK.
    ● Velg Avinstaller, og trykk på OK på fjernkontrollen for å bekrefte.
    ● Velg [OK], og trykk på OK for å bekrefte.

    Last ned / oppdater appen

    Trykk på Home-knappen på fjernkontrollen til TV-en, og gå til hyllen Apper:
    ● Velg Google Play-butikken, og trykk på OK på fjernkontrollen.
    ● Søk etter appen du akkurat avinstallerte, og merk den.
    ● Velg INSTALLER eller OPPDATER.
    ● Trykk på OK-knappen på fjernkontrollen for å starte nedlastingen.

    Aktiver autooppdateringsfunksjonen til Google Play Butikk-apper

    Trykk på Home-knappen på fjernkontrollen til TV-en, og gå til hyllen Apper:
    ● Velg Google Play-butikken, og trykk på OK på fjernkontrollen.
    ● Bruk pil ned-tasten for å velge: Innstillinger > [Autooppdater apper] (Auto-update apps) > [Autooppdater apper når som helst] (Auto-update apps at any time). Trykk på OK på fjernkontrollen for å bekrefte valget.
    ● Autooppdateringen er nå aktivert.
    ● Kontroller om appen fungerer igjen. Hvis ja er du ferdig. Hvis ikke går du videre til trinn 4 ([Installer fjernsyn på nytt] (Reinstall TV)).

    4. Installere TVen på nytt

    Hvis du vil installere alle funksjonene til TV-en på nytt, trykker du på Home-knappen på fjernkontrollen til TV-en og velger følgende:
    Innstilling > [Generelle innstillinger] (General settings) > [Installer fjernsyn på nytt] (Reinstall TV)

    Alle innstillinger og installerte kanaler må gjenopprettes etter at dette alternativet har blitt valgt.

    2. Slett Internett-minnet

    Trykk på Home-knappen på fjernkontrollen til TV-en, og velg følgende:

    For Android-TV-er fra 2014:

    Innstilling > Nettverk > [Slett Internett-minnet] (Clear Internet Memory)

    For Android-TV-er fra 2015:

    [Generelle innstillinger] (General Settings) > venstre pil > [Nettverk og trådløse nettverk] (Wireless and Networks) > [Kabel eller Wi-Fi] (Wired or Wi-Fi) > [Slett Internett-minnet] (Clear Internet Memory) eller tannhjulknappen > [Alle innstillinger] (All Settings) [Nettverk og trådløse nettverk] (Wireless and Networks) [Kabel eller Wi-Fi] (Wired or Wi-Fi) > [Slett Internett-minnet] (Clear Internet Memory)

    For Android-TV-er fra 2016:

    Innstillinger > [Nettverk og trådløse nettverk] (Wireless and Networks) > [Kabel eller Wi-Fi] (Wired or Wi-Fi) > [Slett Internett-minnet] (Clear Internet Memory)

    Informasjonskapslene og nettleserloggen slettes. Det vises ingen bekreftelse. Sjekk at appen fungerer som den skal.

    3. Installere TVen på nytt

    Hvis du vil installere alle funksjonene til TV-en på nytt, trykker du på Home-knappen på fjernkontrollen til TV-en og velger følgende:

    Innstilling > [Generelle innstillinger] (General settings) > [Installer fjernsyn på nytt] (Reinstall TV)

    Alle innstillinger og installerte kanaler må gjenopprettes etter at dette alternativet har blitt valgt.

    Feilmeldinger
    Apputvikleren kan vise en feilmelding i appen. Hør med apputvikleren om feilmeldingen for å få hjelp.

    Informasjonen på denne siden gjelder for følgende modeller: 65OLED803/12 , 55OLED803/12 , 50PUS7363/12 , 43PUS7363/12 , 55PUS7363/12 , 43PUS7393/12 , 65PUS7803/12 , 65PUS8503/12 , 65PUS8303/12 , 75PUS8303/12 , 49PUS7803/12 , 49PUS8303/12 , 75PUS7803/12 , 55PUS7803/12 , 49PUS8503/12 , 55PUS8303/12 , 55PUS8503/12 , 65PUS7363/12 , 49PUS7503/12 , 55PUS7503/12 , 65OLED873/12 , 65OLED973/12 , 65PUS7601/12 , 75PUS7101/12 , 40PFT5501/12 , 40PFS5501/12 , 32PFT5501/12 , 49PFT5501/12 , 65PUS6521/12 , 49PUS6401/12 , 43PUS6501/12 , 55PUS7181/12 , 55PUS6401/12 , 49PUS7181/12 , 65PUS7101/12 , 49PUS6501/12 , 49PUS6561/12 , 49PUS6551/12 , 43PUT6401/12 , 55PUT6401/12 , 49PUT6401/12 , 32PFS6401/12 , 55PUS7101/12 , 55PUS6561/12 , 55PUS6551/12 , 55PUS6501/12 , 49PUS7101/12 , 65PUS8901/12 , 65PUS8601/12 , 65PUS8700/12 , 55PUS7600/12 , 55PUS8601/12 , 55PUS8700/12 , 32PFT6500/12 , 32PFT5500/12 , 55PFT5500/12 , 48PFT5500/12 , 40PFT5500/12 , 48PUS7600/12 , 65PUS7600/12 , 55PUT6400/12 , 50PUT6400/12 , 40PUT6400/12 , 65PUS7120/12 , 40PFT6550/12 , 65PFT6520/12 , 55PUS7170/12 , 55PUS7150/12 , 55PUS7100/12 , 55PFT6550/12 , 50PFT6550/12 , 49PUS7170/12 , 49PUS7150/12 , 49PUS7100/12 , 43PUS7150/12 , 43PUS7100/12 , 40PFT6510/12 , 50PFT6510/12 , 55PFT6510/12 , 49PUS7909/12 , 55PUS8909C/12 , 55PUS7909/12 , 65PUS9109/12 , 65PUS9809/12 , 55PUS9109/12 , 48PFS8109/12 , 48PFS8209/12 , 55PFS8109/12 , 55PFS8209/12 , 55PUS8809/12 . Klikk her for å vise flere produktnumre Klikk her for å vise færre produktnumre

    Ser du etter noe annet?

    Oppdag alle alternativer innen Philips-kundestøtte

    Nettstedet vises best med den nyeste versjonen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.