0

Handlekurv

Det ligger for øyeblikket ingen varer i handlekurven din.

    Philips' støtte

    Philips HomeRun-robotstøvsugeren setter seg fast

    Publisert på 10. juli 2024
    Hvis Philips HomeRun støvsuger- og mopperoboten setter seg fast, kan du lese artikkelen nedenfor for å finne mulige årsaker og løsninger.
    homerun-modeller

    Møbler kan gjøre at Philips HomeRun-roboten setter seg fast. Det kan for eksempel være at den forsøker å klatre over stativet til en kontorstol på hjemmekontoret, og blir sittende fast. Du kan forhindre dette ved å angi begrensede rengjøringssoner for å fortelle roboten hvor den ikke skal rengjøre, ved hjelp av Philips HomeRun-appen.
    For roboter i 7000-, 3000-, 2000- og 6000-serien: 

    • Gå til appens startskjerm og klikk på «kartredigering»-knappen nederst til høyre på kartet. 
    Du kan sette opp følgende begrensede rengjøringssoner:
    Virtuell vegg
    En virtuell vegg er en usynlig barriere som man for eksempel kan sette opp rundt en trapp for å hindre at roboten faller ned trappen. Roboten er utstyrt med antifallsensorer som oppdager trapper og andre nivåforskjeller, slik at de unngås. Hvis det imidlertid er gjenstander på gulvet ved siden av trappen eller på trappetrinnene, vil ikke roboten registrere forskjellen i gulvnivået og kan falle ned.

    Forbudtsone
    Du kan opprette forbudtsoner:
    • For å beskytte skjøre gjenstander. Roboten oppdager ikke blanke, gjennomsiktige (f.eks. glass) eller mørke hindringer eller overflater.
    • Hindre at roboten setter seg fast under rengjøringen. Roboten kan sette seg fast på tepper med høyt luv, tepper med frynser eller veldig lette tepper som baderomstepper. Roboten klarer heller ikke oppdage kabler på gulvet, eller den kan sette seg fast under lave møbler med ujevn høyde, for eksempel en sofa.
    • Beskytte roboten. Hold roboten unna væsker og våte områder som skåler til husdyr eller planter.
    Moppefrie soner
    Opprett moppefrie soner for å hindre at roboten mopper tepper eller ryer.
    (Kun 7000-serien) Du kan velge følgende alternativer for en moppefri sone i appen:
    • Unngå moppefrie soner når resten av rommet er moppet.
    • Bare tørrstøvsug den moppefrie sonen i tørr rengjøringsmodus. Merk: Moppen kan fortsatt være fuktig.
    Varsomsone (Kun 7000-serien)
    Roboten kan kjøre over hindringer på opptil 20 mm med tom vanntank (15 mm med full vanntank). Du kan opprette varsomsoner i områder der du vil at roboten skal være mer forsiktig når den klatrer. Roboten ruller opp til møblene dine og klatrer opp litt, før den snur.

    Viktig:
    • Hvis du vil at roboten skal gå inn i andre rom, må du sørge for at varsomsonen ikke er for nær en dør med terskel. Still inn varsomsonen din minst 1 meter fra dører med terskel.
    • Når du oppretter virtuelle vegger og forbudtsoner, må du passe på at de ikke hindrer roboten i å returnere til stasjonen.
    Roboten er ikke i stand til å oppdage små kabler, som enkelt kan sette seg fast i hjulene. Før du starter robotens rengjøringsrutine, må du sørge for å fjerne kabler og ledninger fra rengjøringsruten. Hvis dette ikke er mulig, kan du alltids angi begrensede rengjøringssoner, som beskrevet i avsnittet Møbler.
    Roboten er utstyrt med avanserte sensorer som oppdager og unngår hindringer. Hvis disse sensorene blir skitne, kan det være at roboten får problemer med å gjenkjenne objekter og unngå dem. Du kan bruke en ren, tørr, myk klut til å tørke støv av sensorene.
    Hvis løsningene ovenfor ikke løste problemet, kan du kontakte oss for å få mer hjelp.
    Roboten er utstyrt med avanserte sensorer som oppdager og unngår hindringer. Hvis disse sensorene blir skitne, kan det være at roboten får problemer med å gjenkjenne objekter og unngå dem. Du kan bruke en ren, tørr, myk klut til å tørke støv av sensorene.

    Hvis løsningene ovenfor ikke løste problemet, kan du kontakte oss for å få mer hjelp.
    Ta kontakt med Philips

    Vi hjelper deg gjerne

    Ta kontakt med Philips

    Vi hjelper deg gjerne

    Ser du etter noe annet?

    Oppdag alle alternativer innen Philips-kundestøtte

    Nettstedet vises best med den nyeste versjonen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.