Situasjon
Når du slår på SmartTV, vises meldingen Fant ikke Philips-server (Philips Server Not Found).
Article Published Date : 2019-03-18
Situasjon
Når du slår på SmartTV, vises meldingen Fant ikke Philips-server (Philips Server Not Found).
Kontroller følgende:
• at TV-en er koblet til hjemmenettverket via kabel eller Wi-Fi (se TV-ens brukerhåndbok)
• at programvaren på TV-en er oppdatert
Meldingen Fant ikke Philips-server (Philips server not found) indikerer at koblingen mellom TV-en og SmartTV-portalen må kontrolleres.
Følgende to trinn kan begge gi en løsning. Prøv å koble til SmartTV igjen etter hvert trinn.
Dette oppdaterer SmartTV-tilkoblingen til Internett
• Koble TV-ens støpsel fra kontakten i minst ett minutt.
• Etter at du har slått på TV-en igjen, må du vente i minst fem minutter for å gi ruteren og SmartTV tid til å opprette en ny tilkobling.
Trykk på Home på fjernkontrollen, og velg:
Oppsett > [Nettverksinnstillinger] (Network Settings) > [Slett app-minnet] (Clear Apps Memory)
Merk: På TV-modeller før 2013 kan det hende at dette menyvalget kalles [Slett Internett-minnet] (Clear Internet memory), [Slett app-minnet] (Clear Apps memory) eller [Slett NetTV-minnet] (Clear NetTV memory). Det vises ingen bekreftelse etter at denne prosessen er fullført.
• Trykk på Home-knappen på fjernkontrollen til TV-en, og velg følgende:
Innstillinger > [Nettverksinnstillinger] (Network settings) > [Vis nettverksinnstillinger] (View network settings) > [IP-adresse] (IP Address)
*IP-adressen begynner med 169 eller 0.0: *
Koblingen mellom TV-en og ruteren må kontrolleres. Gå videre til artikkelen Hva skal jeg gjøre når jeg har problemer med å etablere en trådløs tilkobling?
IP-adressen begynner med 192 eller 10 eller noe annet:
Fortsett med de neste trinnene
Hvis den interne datoinnstillingen på TV-en er unøyaktig, kan ikke SmartTV koble til serveren, og feilmeldingen Fant ikke Philips-server (Philips server not found) vises.
Du kan justere datoen på TV-en ved å trykke på Home-knappen på fjernkontrollen til TV-en og velge følgende:
• Innstilling > [TV-innstillinger] (TV settings) > Valg > Klokke > Manuell
• Spesielt datoen må være korrekt, klokkeslettet kan være unøyaktig med noen minutter
TV-en trenger et sterkt Wi-Fi-signal. Vær oppmerksom på at Wi-Fi-rekkevidden til en TV kan være forskjellig fra mindre enheter, som datamaskiner. Slik kontrollerer du Wi-Fi-signalet:
• Trykk på Home-knappen på fjernkontrollen til TV-en, og velg følgende:
Innstilling > [Nettverksinnstillinger] (Network Settings) > [Vis trådløsinnstillinger] (View Wireless Settings)
• Signalstyrken skal være mer enn 3 av 5 striper (60 %).
Prøv å redusere avstanden mellom TV-en og ruteren, eller prøv helst en kablet tilkobling, som er mer stabil.
Vær oppmerksom på at opptak, innstillinger og kanalinformasjon går tapt når installeringen utføres på nytt.
Trykk på Home på fjernkontrollen, og velg:
Oppsett > [TV-innstillinger] (TV settings) > [Installer TVen på nytt] (Reinstall TV)