0

Handlekurv

Det ligger for øyeblikket ingen varer i handlekurven din.

    Philips' støtte

    Hva gjør jeg hvis SmartTV ikke er tilgjengelig i Philips-TV?

    Publisert på 2018-04-06

    Situasjon

    En av følgende situasjoner oppstår:

    • SmartTV er ikke tilgjengelig

    • Et lasteikon vises, men SmartTV lastes ikke

    • Meldingen Fant ikke Philips-server (Philips Server Not Found) vises

    • Meldingen For å fullføre SmartTV-pålogging må du slå TV-en av og på igjen (To complete SmartTV sign-in please switch your tv set off and on again) vises

    • SmartTV Demo-skjermen vises

    Sjekkliste

    Kontroller følgende:

    • at programvaren på TV-en er oppdatert

    • at en kablet eller trådløs tilkobling er tilgjengelig på TV-en

    • Hvis du bruker et trådløst signal: at det trådløse signalet har en styrke på minst 80 % mellom TV-en og det trådløse tilgangspunktet

    • at TV-en ble slått PÅ minst tre minutter før SmartTV-portalen ble åpnet

    Merk: Under vedlikehold av SmartTV-portalen, er SmartTV midlertidig ikke tilgjengelig (opptil maksimalt 6 timer).

    Svar

    Forskjellige faktorer kan føre til at Smart TV ikke er tilgjengelig. For å finne ut hva som forårsaker at Smart TV-portalen blokkeres, fortsetter du med feilsøkingstrinnene nedenfor:

    1. Utfør en omstart

    • Start TV-en på nytt på følgende måte:
    • Slå AV TV-en.
    • Koble fra strømledningen til TV-en.
    • Vent i minst ett minutt (etter at LED-en slås av), før du setter i strømledningen igjen.
    • Slå PÅ TV-en igjen.

    2. Kontroller at klokkeinnstillingen er riktig

    • Trykk på Settings-knappen (tannhjul) på fjernkontrollen til TV-en, og velg følgende:

    [Alle innstillinger] (All Settings) > [Region og språk] (Region and language) > Klokke > [Autoklokke-modus] (Auto clock mode) > Manuell

    • Angi riktig klokkeslett og dato.

    3. Kontroller nettverksinnstillingene på TV-en

    • Trykk på Settings-knappen (tannhjul) på fjernkontrollen til TV-en, og velg følgende:

    [Alle innstillinger] (All Settings) > Nettverk > [Vis nettverksinnstillinger] (View network settings)

    I denne menyen kan følgende innstillinger defineres:

    [Nettverksmodus] (Network mode): Dette skal angis til [DHCP / automatisk IP] (DHCP/auto IP)

    Dette alternativet sørger for at TV-en automatisk oppdaterer tilkoblingen hvis ruteren endrer IP-adresse for TV-en.

    [IP-adresse] (IP address):

    Hvis IP-adressen begynner med 169 eller 0.0, betyr dette at ruteren blokkerer tilkoblingen eller ikke har noen tilkobling til TV-en i det hele tatt. Gå videre til trinn 5.

    4. Slett Internett-minnet

    • Trykk på Settings-knappen (tannhjul) på fjernkontrollen til TV-en, og velg følgende:

    [Alle innstillinger] (All settings) > Nettverk > [Slett Internett-minnet] (Clear Internet memory)

    Informasjonskapslene og nettleserloggen slettes. Det vises ingen bekreftelse.

    • Gjenta trinn 1, vent tre minutter på at TV-en starter helt opp, og prøv å få tilgang til SmartTV. Hvis TV-en ikke kobler til SmartTV, går du videre til trinn 5.

    5. Prøv en kablet tilkobling hvis en trådløs tilkobling brukes

    En trådløs tilkobling kan forstyrres av metall, vegger, vann eller andre enheter.

    6. Kontakt Internett-leverandøren

    Tilgang til SmartTV kan bli blokkert av ruteren på hjemmenettverket. Internett-leverandøren kan hjelpe deg med å kontrollere sikkerhetsinnstillingene til ruteren (f.eks. brannmur, nettskybeskyttelse).

    7. Installere TVen på nytt

    Vær oppmerksom på at opptak og kanalinformasjon går tapt når installeringen utføres på nytt.

    • Trykk på Home-knappen på fjernkontrollen til TV-en, og velg følgende:

    Innstillinger > [Generelle innstillinger] (General settings) > [Installer fjernsyn på nytt] (Reinstall TV)

    • Følg instruksjonene på skjermen.

    Vanlige spørsmål

    Ser du etter noe annet?

    Oppdag alle alternativer innen Philips-kundestøtte

    Nettstedet vises best med den nyeste versjonen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.