Situasjon
TV-en låser seg og/eller slår seg av og på helt tilfeldig.
Article Published Date : 2019-02-26
Situasjon
TV-en låser seg og/eller slår seg av og på helt tilfeldig.
Kontroller følgende:
• at programvaren på TV-en er oppdatert TV-ens funksjonalitet kan forbedres mye når den nyeste programvaren er installert. Sørg for å oppdatere programvaren til den nyeste versjonen (finn koblingen nedenfor denne artikkelen for å få mer informasjon).
Philips' programvareingeniører jobber kontinuerlig for å forbedre TV-ens stabilitet via programvarejusteringer.
Her er imidlertid noen trinn som kan unngå at TV-en stadig starter på nytt:
Koble fra alle enheter som er koblet til TV-en. Dette inkluderer dekodere, CI+-moduler og harddisker.
Hvis TV-en fortsetter å starte på nytt, lar du enhetene være frakoblet og går til trinn 2
Hvis TV-en ikke lenger starter på nytt, lar du enhetene være frakoblet og går til trinn 3
• Koble TV-en fra stikkontakten, og la den være frakoblet i minst ett minutt etter at LED-en er slått av.
• Slå på TV-en, og la enhetene være frakoblet.
Hvis TV-en fortsetter å starte på nytt, lar du enhetene være frakoblet og går til trinn 4
Hvis TV-en ikke lenger starter på nytt, lar du enhetene være frakoblet og går til trinn 3
Hvis enheter var koblet til TV-en, kan de være årsaken til at TV-en stadig starter på nytt. For å oppdage enheten som kan være årsaken, kan du følge trinnene nedenfor og la TV-en stå på en liten stund etter at hver enhet er koblet til igjen, for å se om TV-en fortsetter å starte på nytt.
• La TV-en stå på uten noen av de tilkoblede enhetene.
• Koble enhetene til TV-en én etter én, og overvåk hvordan TV-en reagerer etter at hver enhet er koblet til.
Merk: Hvis TV-en starter på nytt når en bestemt enhet er tilkoblet, kan du ta kontakt med produsenten av enheten for ytterligere feilsøking.
Ikke bruk grenuttak av noe slag for denne testen. Koble TV-ens strømkabelen direkte til en annen stikkontakt.
Merk: Pass på at de testede kontaktene ikke er defekte. Prøv en annen elektronisk enhet for å sjekke, for eksempel, at spenningen på strømforsyningen er tilstrekkelig.
Hvis TV-en fortsatt ikke slås på etter at du har fullført trinnene ovenfor, må du ta kontakt med Philips' kundestøtte for TV-er.
For å redusere antall tilfeller der TV-en starter på nytt eller låser seg, kan du tenke på følgende:
• Begrens antall kommandoer fra fjernkontrollen i rask rekkefølge. Flere kommandoer fra fjernkontrollen i rask rekkefølge lagres i TV-minnet og følges opp i den rekkefølgen de ble gitt. Det kan føre til at TV-en reagerer sakte, låser seg eller til og med starter på nytt.
• En app som bruker mye av TV-minnet til hurtigbufring (apper med videostreaming), kan føre til at TV-en starter på nytt eller låser seg. Sørg for en stabil nettverkstilkobling av høy kvalitet for å bruke disse appene.
• En feil med en app kan føre til stabilitetsproblemer på TV-en. Hvis en feilmelding vises for en bestemt app, kan du prøve å fjerne eller avinstallere appen.