Situasjon
TV-en svarer ikke på kommandoer fra Philips-fjernkontrollen.
Article Published Date : 2021-06-20
Situasjon
TV-en svarer ikke på kommandoer fra Philips-fjernkontrollen.
Kontroller at
• du bruker Philips-fjernkontrollen som følger med (ikke en universell fjernkontroll)
Følg disse trinnene for å finne ut hvorfor TV-en ikke reagerer på fjernkontrollen:
Trykk på knappen/styrespaken på baksiden av TV-en for å kontrollere om TV-en reagerer.
Reagerer TV-en på knappen(e) på selve TV-en?
– Ja. Gå videre til trinn 2 for å sjekke funksjonaliteten til fjernkontrollen.
– Nei. Gå videre til trinn 3 for å kontrollere om TV-ens funksjonalitet kan gjenopprettes.
Gjør følgende for å kontrollere at fjernkontrollen fungerer som den skal:
2.1 Bytt batteriene
Sett inn de nye batteriene i fjernkontrollen, fortrinnsvis alkaliske batterier som ikke er oppladbare.
2.2 Kameratest
Test fjernkontrollen med et digitalt kamera eller kameraet på en smartenhet. Infrarødt lys kan ikke ses med det blotte øye, men det er synlig når du ser det gjennom skjermbildet for forhåndsvisning på et kamera eller en smartenhet.
Merk: De følgende trinnene er ikke mulige å utføre med et iPhone-/iPad-kamera! Disse har et IR-filter.
• Slå på kameraet.
• Pek den infrarøde LED-en på fjernkontrollen mot linsen til kameraet.
• Trykk på en knapp på fjernkontrollen.
Et hvitt lys skal være synlig i skjermbildet for forhåndsvisning på kameraet når en knapp trykkes på fjernkontrollen.
2.3 Lyser LED-en på TV-en når du trykker på knappen på fjernkontrollen?
– Nei. LED-en lyser ikke: Fjernkontrollen (eller batteriene) fungerer ikke. Gå videre til trinn 4.
– Ja. Fjernkontrollen fungerer som den skal. Hvis TV-en fortsatt ikke reagerer på fjernkontrollen, går du videre til trinn 3.
Gjør følgende for å kontrollere om TV-ens funksjonalitet kan gjenopprettes.
*Utfør en tilbakestilling *
• Koble alt av kabler og tilbehør fra TV-en, for eksempel:
antennekabelen, HDMI-kabler, CI+-modulen, surroundanlegg osv.
• Koble TV-ens støpsel fra stikkontakten, og vent i ett minutt etter at LED-en er slått av. Vent i ett minutt, og koble deretter bare til strømledningen. Slå på TV-en igjen med fjernkontrollen. Hvis TV-en ikke svarer, trykker du på knappen/styrespaken på TV-en for å slå på TV-en.
Hvis TV-en starter og fjernkontrollen fungerer igjen, kan eksterne enheter kobles til TV-en på nytt, én etter én. Sjekk om fjernkontrollen fremdeles fungerer etter at du har koblet til alle enhetene. En ekstern enhet kan være årsaken til problemet. Sjekk at programvaren på TV-en er oppdatert
Gå til Philips' støtteside (www.philips.com/TVsupport) for å finne den nyeste programvareversjonen og instruksjoner for å oppdatere TV-en, eller fortsett med den relaterte artikkelen nedenfor: «Slik oppdaterer du programvaren på TV-en».
Hvis TV-en ikke starter eller fortsatt ikke reagerer ikke på fjernkontrollen, går du videre til trinn 4.
Installer Android TV Remote-appen på en smarttelefon eller et nettbrett for å styre TV-en
Gjør følgende for å kunne styre TV-en når fjernkontrollen er defekt:
● Installer Android TV Remote-appen på en smartenhet:
Åpne Philips TV Remote-appen på smartenheten din for å laste ned PlayStore-appen [Android-enheter]
Åpne Philips TV Remote på smartenheten din for å laste ned iTunes-appen [iOS-enheter]
● Par appen med TV-en ved å klikke på TV-modellnavnet. Skriv koden som vises på
TV-en inn på telefon-/nettbrett-appen.
● TV-en kan nå betjenes via appen på smartenheten din.
Hvis TV-en fortsatt ikke responderer på fjernkontrollen etter at du har fullført trinnene ovenfor, må du ta kontakt med Philips' kundestøtte for TV-er. Hvis det er mulig, bør du ha følgende informasjon klar:
• modellnummeret til TV-en
• serienummeret til TV-en
• kjøpsdato