sep 18, 2017

Philips trapper opp sitt engasjement for å sikre et sunt liv for alle i forbindelse med FNs årlige generalforsamling

Philips forplikter seg til å forbedre livene til 300 millioner mennesker i lokalsamfunn med lav helsedekning innen 2025

Amsterdam i Nederland og New York i USARoyal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), en global leder innen helseteknologi, forsterker sine forpliktelser til FNs mål for bærekraftig utvikling ved å lansere en rekke globale programmer som muliggjør og styrker tilgangen til helsetjenester på verdensbasis. For å kunne oppfylle dette løftet samarbeider Philips med myndigheter og frivillige organisasjoner, klinikker, forbrukere og andre for å oppfylle konsernets visjon om å forbedre 3 milliarder liv hvert år innen 2025. I tillegg har Philips utvidet sitt tidligere engasjement overfor lokalsamfunn med for dårlig helsedekning med et nytt løfte om å forbedre livene til 300 millioner mennesker per år innen 2025, inkludert kvinner og barn.

«I Philips mener vi at det alltid finnes en måte å gjøre livet bedre på,» sier Frans van Houten, adm.dir. i Royal Philips. «Det er derfor vi setter oss mål om å forbedre livene til 3 milliarder mennesker hvert år innen 2025. Vi er allerede godt i gang og har berørt livene til 2,1 milliarder bare i det siste året.  Vi har stor tro på at vi kan øke tilgangen til helsetjenester av høy kvalitet og forbedre helseutfall for alle ved hjelp av teknologi og ansvarlig ledelse.»

Styrket løfte om enklere tilgang til helsetjenester

I 2014 ga Philips sin støtte til FNs Every Woman Every Child-initiativ, som forplikter dem til å forbedre livene til minst 100 millioner kvinner og barn i Afrika og Sørøst-Asia innen 2025.  I år øker Philips denne forpliktelsen til 300 millioner mennesker i markeder med for lav helsedekning. Dette setter ikke bare fokus på de kritiske behovene til kvinner og barn i mange lokalsamfunn, men tar også for seg den ekstra byrden fra økningen av ikke-smittsomme sykdommer (NCD-er), i lokalsamfunn som allerede sliter med manglende tilgang til helsetjenester.

Forme helserelaterte saker i samarbeid med forbrukere

I går, søndag, sponset Philips Social Good Summit i New York, hvor de lanserte sin Better Me, Better World-plattform som vil gi forbrukere en mulighet til å forme helserelaterte saker som Philips Foundation vil støtte i 2018, hver gang de registrerer sine Philips-produkter. Helserelaterte temaer som lokalsamfunnets tilgang til helsetjenester, førstehjelpsopplæring og det å sikre en sunn livsstil for barn, ligger i hjertet av Philips Foundation sin misjon om å redusere helseforskjeller gjennom meningsfull innovasjon. Dette gjøres ved hjelp av Philips sin ekspertise, kunnskap og innovative evner i samarbeidsprosjekter med humanitære organisasjoner, som Den internasjonale Røde Kors-komiteen, for å utforme, adoptere og implementere løsninger som er både bærekraftige og inkluderende.

Bredere ekspertise innenfor primære helsetjenester

I morgen, tirsdag, vil Philips være vertskap for et arrangement på høyt nivå som forener Rockefeller Foundation og Devex om det kritiske temaet universell helsedekning (Universal Health Coverage – UHC).  Det å oppnå UHC betyr at alle mennesker overalt har tilgang til grunnleggende helsetjenester av god kvalitet, uten å pådra seg økonomiske byrder. Livskraftige primærhelsetjenester i lokalsamfunnet er helt grunnleggende for å oppnå UHC, hvilket er årsaken til at Philips, i samarbeid med FNs Population Fund (UNFPA) og myndighetene i Mandera County i Kenya, åpnet et nytt Community Life Center (CLC) i Mandera County. Dette nyåpnede CLC-et vil yte moderne, integrerte helsetjenester av høy kvalitet til lokalsamfunnet.

Om Koninklijke Philips

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) er et ledende helseteknologiselskap med fokus på å forbedre menneskers helse og kunne gi bedre resultater gjennom hele helsekjeden, fra en sunn livsstil og forebygging, til diagnose, behandling og hjemmebehandling. Philips bruker avansert teknologi i kombinasjon med klinisk- og forbrukerrelatert innsikt for å levere helhetlige løsninger. Selskapet er ledende innenfor bildediagnostikk, bildestyrt behandling, pasientovervåkning og helseinformatikk, samt forbrukerhelse og hjemmebehandling. Philips har hovedkontor i Nederland og hadde i 2016 en omsetning på 17,4 milliarder EUR. Selskapet har cirka 70 000 ansatte med salg og tjenester i mer enn 100 land. Nyheter om Philips finnes på www.philips.no.

Les merMindre informasjon

Temaer