sep 27, 2023

Philips svar på nylige medieartikler relatert til Philips Respironics' frivillige tilbakekallingsvarsel / feltsikkerhetsvarsel

Philips har tidligere svart ProPublica og Pittsburgh Post-Gazette i USA, og Flyktninghjelpen i Nederland. Artiklene presenterer ikke nye fakta og vi er ikke enige i karakteriseringene som er gjort i disse artiklene.

Philips prioriterer pasientsikkerhet og kvalitet. Vi forstår hvor viktig Philips Respironics' søvnbehandlingsapparater og ventilatorer er for pasienter som bruker dem. Philips beklager all bekymring og bekymring for pasienter, deres familier og omsorgspersoner i denne saken, og beklager dette på det sterkeste. Philips handlet for å beskytte pasientsikkerheten ved å initiere og gjennomføre en frivillig tilbakekallingsvarsling/feltsikkerhetsmelding av betydelig omfang. Vi fortsetter å dedikere alle tilgjengelige ressurser for å sikre at pasientene får utbedret utstyr.

Utbedringen av søvnbehandlingsapparatene nærmer seg ferdigstillelse, mens utbedringen av de berørte respiratorene pågår. Alle hos Philips er opptatt av å oppnå og opprettholde de høyeste standardene, og bygger på en kultur av integritet og samsvar.

Er du pasient, bedriftskunde eller kliniker, finner du mer informasjon her.

About Royal Philips

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is a leading health technology company focused on improving people's health and well-being through meaningful innovation. Philips’ patient- and people-centric innovation leverages advanced technology and deep clinical and consumer insights to deliver personal health solutions for consumers and professional health solutions for healthcare providers and their patients in the hospital and the home. Headquartered in the Netherlands, the company is a leader in diagnostic imaging, ultrasound, image-guided therapy, monitoring and enterprise informatics, as well as in personal health. Philips generated 2022 sales of EUR 17.8 billion and employs approximately 71,500 employees with sales and services in more than 100 countries. News about Philips can be found at www.philips.com/newscenter.

Les merLes mindre

Lisa