Det pågår for tiden utbedringsarbeid relatert til strømforsyningskortet for Philips Respironics V60- / V60 Plus-ventilatorer. Pasientsikkerhet er vår høyeste prioritet, og vi forplikter oss til å støtte dine behov for pasientbehandling med ventilasjon gjennom hele utbedringsprosessen.
Dette kan du forvente under den planlagte utbedringen
Fra nå og i løpet av de neste månedene vil du bli kontaktet av en servicetekniker for å gjøre en avtale.
Når serviceteknikerne er på stedet, vil de bytte strømforsyningskortet. Der det er mulig, vil andre åpne utbedringsordrer (FCO-er) utføres samtidig med utbedringen av strømforsyningskortet for å minimere avbrudd.
Risikominimeringstiltak for V60 / V60 Plus
Mens du venter på implementeringen av den tekniske løsningen, kan du fortsette å bruke V60- / V60 Plus-ventilatorene dine under minst én av de skisserte forholdene i feltsikkerhetsmeldingen (FSN) fra juni.
Videre service og støtte
Selv om Philips Respironics har avviklet V60- og V60 Plus-ventilatorene, vil vi fortsette å tilby service og støtte ut desember 2029 så lenge det finnes tilgjengelige komponenter.
Vi forstår utfordringene dette utbedringsarbeidet har skapt for klinikere og sykehussystemer. Vi takker for tilliten og samarbeidet med dere mens vi foretar implementeringen av den tekniske løsningen.
I mars 2022 utstedte Philips Respironics en tilbakekallingsmelding til kunder som har V60-, V60 Plus- og V680-ventilatorer, angående et potensielt problem som kan påvirke strømforsyningskortet. I april 2022 og juni 2022 sendte Philips en ytterligere tilbakekallingsmelding med oppdatert veiledning til kunder og brukere av berørte apparater.
Den oppdaterte meldingen informerer kundene om at de må implementere ett eller flere av følgende tiltak for å redusere risikoen for fare forårsaket av problemet med strømforsyningkortets elektriske krets:
I tillegg bør man ha en alternativ ventilasjonsmåte tilgjengelig når ventilatoren er i bruk. Hvis det oppdages en feil med ventilatoren, må du koble pasienten fra den og starte ventilasjonen umiddelbart med et alternativt apparat. ventilatoren må fjernes fra klinisk bruk, og det må utføres service på den av kvalifisert servicepersonell.
Hvis kunder ikke er i stand til å implementere noen av tiltakene ovenfor, bør de gjennomføre en risiko-/nytteanalyse for å vurdere hvorvidt berørte apparater skal fortsette å brukes.
Philips forplikter seg til å løse dette problemet raskt og effektivt for å oppfylle våre forpliktelser overfor våre kunder og pasientene deres som er avhengige av våre ventilatorløsninger til behandling.
Philips Respironics vil implementere en teknisk løsning basert på nytt design av strømforsyningskortet som styrer 35 V-skinnen som driver ventilatoren. Denne løsningen vil gjøre det mulig for ventilatoren å avgi alarm som tiltenkt i tilfelle feil. Philips Respironics har kommet i gang med å kontakte kunder for å avtale nærmere implementering av den tekniske løsningen.
Ja, berørte kunder ble varslet via et kundevarsel for denne tilbakekallingen i mars 2022. Oppdaterte varsler ble sendt i april 2022 og juni 2022 med ytterligere veiledning til kunder og brukere.
Ta kontakt med den lokale Philips-representanten hvis du har spørsmål.
You are about to visit a Philips global content page
Continue