Personvernerklæring for Philips Sonicare


Denne personvernerklæringen ble sist oppdatert [25]. juli, 2019.

Philips Sonicare (“App”) opplyser brukere over hele verden om hvordan de kan forbedre tannpussingen og vaner for oral hygiene ("Tjenester"). Appen bruker personlige opplysninger som er innsamlet eller behandlet av den Philips Sonicare-tilkoblede tannbørsten ("Enhet") og/eller appen.

 

Hensikten med denne personvernerklæringen er å hjelpe deg til å forstå personvernpraksisen vår når du bruker Tjenestene våre, inkludert opplysningene vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til, samt dine individuelle rettigheter. Denne personvernerklæringen gjelder for personlige opplysninger som innhentes eller behandles av Enheten og/eller Appen, som kontrolleres av eller er under kontroll av Philips Oral Healthcare, LLC eller en av deres samarbeidspartnere eller datterselskaper ("Philips", "våre", "vi" eller "oss").

 

Les også vår merknad om informasjonskapsler og brukervilkår, som beskriver vilkårene for bruk av Tjenestene våre.

Hvilke personopplysninger vi samler inn, og hva de brukes til


Vi mottar og innhenter personopplysninger, slik det er inngående beskrevet nedenfor, når vi leverer Tjenestene våre, inkludert når du går inn på, laster ned og installerer Appen.    
account data

Sensitive personopplysninger

Vi samler inn følgende opplysninger om oral hygiene:

 

  • Enhetens pussedata, inkludert din rutine, øktinformasjon og sensordata som for eksempel modus, posisjon, bevegelse og børstetrykk. 

  • Dine pussemål og andre munnpleievaner/-aktiviteter (som for eksempel bruk av tanntråd og munnskyll), og dine svar på personaliseringssiden i innføringsspørreskjemaet samt fokusområde (som for eksempel oppbygging av plakk, blødende områder, tilbaketrukket tannkjøtt og potensielle hull); og plassering for begynning av pussing (dvs. stedet i munnen der du vil begynne å pusse). 

    Vi samler inn disse opplysningene for å kunne tilby deg Tjenestene, inkludert å tilby tilbakemeldinger og veiledning i sanntid mens du pusser; gi deg et tilpasset program som umiddelbart kan adressere oversette områder; spore effektiviteten av børstehodet og varsle deg når du bør skifte ut børstehodet; og for å sende deg påminnelser om munnskyll og rengjøring av tunge. Vi bruker også munnpleieopplysningene dine for å utvikle nye produkter og tjenester for deg.  

 

Der du ønsker å motta anbefalinger av Philips-produkter i Appen, behandler vi munnpleieopplysningene dine for å anbefale deg produkter og hjelpe deg med å oppnå bedre resultater. 

Før vi samler inn sensitive opplysninger, vil vi informere deg og be om ditt uttrykkelige samtykke til dette i henhold til artikkel 9.2.a. i forordning (EU) 2016/679. Annet enn det som er oppgitt ovenfor, ber vi deg om å ikke sende oss eller tilkjennegi noen personopplysninger (f.eks. personnummer, informasjon knyttet til rase eller etnisk opprinnelse, politisk ståsted, religiøs, filosofisk eller annen tro, helsetilstand, sexliv eller seksuell legning, biometriske eller genetiske kjennetegn, kriminell bakgrunn eller medlemskap i fagforeninger) til oss, på eller via Appen, eller på noe annet vis.

Les mer Les mindre

Kontoopplysninger

Vi innhenter personopplysningene dine når du oppretter en konto. Du kan logge inn på Appen ved hjelp av en MyPhilips-konto eller ved å bruke en profil for sosiale medier. Personopplysningene vi samler inn kan inkludere navn, e-postadresse, hjemland, språk og passord. For brukere i Kina innhenter vi brukernes telefonnummer.


 

  • Hvis du velger å logge på via sosiale medier, kan personopplysningene vi samler inn inkludere din grunnleggende, offentlige profil (dvs. profilbilde, kjennetegn, kjønn, URL-adresse, fødselsdag, hjemmeside og sted) og e-postadresse.  I slike tilfeller kan leverandøren av det sosiale mediet samle inn opplysninger om at du bruker Appen og logger inn ved hjelp av kontoen din for det sosiale mediet. Les personvernerklæringen for leverandøren av det sosiale mediet (f.eks. Facebook, Google) for å finne ut mer om leverandørens personvernpraksis, inkludert hvilke personopplysninger de samler inn, og hvordan de bruker, behandler og beskytter dem.

 

  • Personopplysningene vi samler inn brukes til å opprette og administrere kontoen din. Du kan bruke kontoen din til sikker pålogging på Appen. Hvis du oppretter en MyPhilips-konto for å logge på Appen, sender vi deg en velkomst-e-post for å verifisere brukernavnet og passordet ditt, for å kommunisere med deg når vi svarer på henvendelser, for å sende deg utelukkende tjenesterelaterte kunngjøringer eller direkte markedsføringskommunikasjon hvis du har godtatt dette. Du kan også bruke MyPhilips-kontoen din til å bestille Philips-produkter eller -tjenester, delta i kampanjer eller spill, delta i aktiviteter på sosiale medier knyttet til Philips-kampanjer (for eksempel ved å klikke "liker" eller "del") og delta i produkttesting eller spørreundersøkelser.

    Fordi vi bruker kontoinformasjonen din til å levere Tjenestene, anser vi denne behandlingen som nødvendig for ytelsen av en kontrakt som du er del av og juridisk bundet til under artikkel 6.1. (b) i forordning (EU) 2016/679.
Les mer Les mindre
Data filled in by you

Enhetsopplysninger

Vi kan samle inn enhetsspesifikk informasjon når du installerer, går inn på eller bruker Enheten, inkludert det unike enhetsnummeret for brukeren. 

 

Appen registrerer også (i) tidspunktet Enheten brukes på samt batterinivået; og (ii) type og levetid for børstehodet ditt

Vi bruker disse opplysningene til å koble Enheten din til Appen, spore børstehodeeffektiviteten og varsle deg når du bør skifte ut børstehodet.

Fordi enhetsopplysningene dine bare behandles til tjenesteformål, anser vi denne behandlingen som nødvendig for ytelsen av en kontrakt som du er en del av og juridisk bundet til under artikkel 6.1.(b) i forordning (EU) 2016/679.

Les mer Les mindre
Cookies

Informasjonskapsler

I enkelte land benytter vi informasjonskapsler, tagger eller liknende typer teknologi ("Informasjonskapsler") for å drifte, levere, forbedre, forstå og tilpasse Tjenestene våre. Informasjonskapsler gjør det mulig for oss å gjenkjenne mobilenheten din og samle inn personopplysninger, inkludert ditt unike brukerenhetsnummer, IP-adressen til mobilenheten, typen mobilnettleser eller operativsystem du bruker, økt- og bruksdata eller tjenesterelatert ytelsesinformasjon, som er informasjon om din bruk av Appen.

 

Før vi bruker Informasjonskapsler, ber vi om ditt samtykke til dette.  Hvis du vil ha mer informasjon om bruk av Informasjonskapsler i denne Appen, kan du lese våre retningslinjer for informasjonskapsler. Disse finner du under personverninnstillingene i Appen.

Les mer Les mindre
Location data

Transaksjonsinformasjon

Hvis du betaler for Tjenestene våre, kan vi motta informasjon og bekreftelser som for eksempel kvitteringer for betaling, inkludert fra app-butikker eller andre tredjeparter som behandler betalingen din.

 

Kundestøtte

Når du trenger kundestøtte, kan vi be deg om å oppgi informasjon knyttet til din bruk av Tjenestene, inkludert din samhandling med Philips og hvordan vi kan kontakte deg, slik at vi kan gi deg den hjelpen du trenger. Vi drifter og leverer Tjenestene våre, inkludert levere kundestøtte og forbedre, rette opp og tilpasse Tjenestene våre. Vi bruker også informasjonen din til å svare deg når du kontakter oss.

 

Vi anser behandlingen av kundestøtteopplysningene dine for å være nødvendig for å oppfylle en kontrakt som du er part i, og lovlig i henhold til artikkel 6.1.(b) i forordning (EU) 2016/679.

Combined data

Kombinerte opplysninger

Vi kan kombinere personopplysningene dine, inkludert kontoopplysninger og informasjonskapsler, med opplysninger samlet inn under din samhandling med og bruk av Philips' digitale kanaler som for eksempel sosiale medier, nettsteder, e-poster, apper og tilkoblede produkter, inkludert din IP-adresse, Informasjonskapsler, mobilenhetsinformasjon, kommunikasjon som du klikker eller trykker på, stedsinformasjon og nettsteder som du besøker.

 

Vi bruker de kombinerte opplysningene til å forbedre innholdet, funksjonaliteten og brukervennligheten til Appen, Enheten(e) og Tjenestene, i tillegg til å utvikle nye produkter og tjenester. I slike tilfeller anser vi behandlingen av de kombinerte opplysningene for å være grunnet på en legitim interesse for Philips og lovlig under artikkel 6.1. (f) i forordning (EU) 2016/679.  Før vi behandler sensitive opplysninger for formålene beskrevet i dette avsnittet, vil vi informere deg og be om ditt uttrykkelige samtykke til dette i henhold til artikkel 9.2.a. i forordning (EU) 2016/679.  Vi kan samle de kombinerte opplysningene dine og fjerne individuelle personlige opplysninger for å opprette publikasjoner, presentasjoner, rapporter eller annen (markedsførings-)kommunikasjon, som vi kan benytte til både interne og eksterne formål.

 

Hvis du velger å motta markedsføringskommunikasjon om produkter, tjenester, arrangementer og kampanjer fra Philips som kan være relevante for deg basert på innstillingene dine og nettaktiviteten din, kan vi sende deg markedsføringskommunikasjon og kampanjekommunikasjon via e-post, telefon og andre digitale kanaler, som for eksempel mobilapper og sosiale medier. For å kunne skreddersy kommunikasjonen i henhold til innstillingene og adferden din samt gi deg en mer relevant og personlig opplevelse, kan vi analysere de kombinerte opplysningene dine.   Før vi sender deg kampanjekommunikasjon, ber vi om ditt samtykke til dette. 

Les mer Les mindre

Tillatelser

Når appen trenger din tillatelse for å få tilgang til mobilenhetens sensorer (f.eks. kamera, Wi-Fi, geolokasjon eller Bluetooth) eller andre opplysninger (f.eks. bilder, kalender eller kontakter) for tjenesteformål, ber vi om ditt samtykke til dette.


  • Bluetooth.  Appen krever Bluetooth-tilkobling for å koble Enheten til Appen. Du kan blokkere Bluetooth-tilkoblingen når som helst via innstillingene på mobilenheten din. 

  • Posisjon. Android-operativsystemer krever en grov geografisk posisjon for å kunne koble til Enheten din.

     iOS-operativsystemer krever geolokasjon for å gjenkjenne når Appen og Enheten er i nærheten. Philips kommer ikke til å behandle slike opplysninger på noen måte.  Opplysningene vil forbli lagret i Appen på mobilenheten din, der Philips ikke har tilgang til dem. Hvis du sletter profilen din og/eller Appen, slettes opplysningene fra mobilenheten. 

    Du kan blokkere innhenting av geolokasjon når som helst via innstillingene på mobilenheten din. 

  • Filer. Appen trenger tilgang til filene på mobilenheten din for å lagre språkkonfigurasjoner og andre filer som Appen bruker til drift (f.eks. grafikk, mediefiler andre store programressurser). Hvis du sletter Appen, slettes opplysningene fra mobilenheten.
      
  • Noen ganger er tillatelsen en teknisk forutsetning for operativsystemene på mobilenheten din. I slike tilfeller kan Appen be om din tillatelse til å få tilgang til slike sensorer eller opplysninger. Imidlertid vil vi da ikke samle inn slike opplysninger, med mindre det er nødvendig for å levere Tjenestene, og bare etter at du har gitt ditt samtykke.
Les mer Les mindre
Third parties

Hvem deles personopplysningene med?


Philips kan bekjentgjøre de personlige opplysningene dine til tredjeparts tjenesteleverandører, samarbeidspartnere eller andre tredjeparter i samsvar med denne personvernerklæringen og/eller gjeldende lovgivning.

Tjenesteleverandører

Vi samarbeider med tredjeparts tjenesteleverandører som hjelper oss med å drifte, levere, forbedre, forstå, tilpasse, støtte og markedsføre Tjenestene våre.

 

Det kan hende vi deler de personlige opplysningene dine med følgende tjenesteleverandører:

 

  •     Leverandører av IT- og skytjenester

Disse tjenesteleverandørene leverer nødvendig maskinvare, programvare, nettverk, lagringsplass, overføringstjenester og/eller relatert teknologi som kreves for å kjøre Appen eller levere Tjenestene.

 

  •     Betaling

Vi samarbeider med WorldPay, en tjenesteleverandør som håndterer og behandler de finansielle opplysningene dine i sammenheng med betalingsfunksjonene i denne Appen, inkludert appbutikker eller andre tredjeparter som behandler betalingen din.

 

Philips krever at tjenesteleverandørene våre beskytter de personlige opplysningene dine på en måte som tilsvarer den graden av beskyttelse vi gir. Vi krever at tjenesteleverandørene våre behandler personopplysningene dine kun i samsvar med våre instruksjoner og bare for de bestemte formålene som nevnt ovenfor for å få tilgang det minimum av opplysninger som de trenger for å kunne levere en bestemt tjeneste, og for å beskytte sikkerheten til de personlige opplysningene dine.

 

Andre tredjeparter

Philips kan også samarbeide med tredjeparter som behandler de personlige opplysningene dine til sine egne formål. Hvis Philips deler personlige opplysninger med tredjeparter som bruker de personlige opplysningene dine til sine egne formål, skal Philips informere deg og/eller innhente ditt samtykke i samsvar med gjeldene lovgivning før de personlige opplysningene dine deles. I slike tilfeller ber vi deg om å lese personvernerklæringen deres nøye, da den informerer om tredjepartenes personvernpraksis, inkludert hvilke personlige opplysninger de samler inn, og hvordan de bruker, behandler og beskytter dem.

 

Iblant selger Philips en virksomhet eller en del av en virksomhet til et annet selskap. En slik overføring av eierskap kan bety at de personlige opplysningene dine som er direkte tilknyttet den virksomheten, overføres til selskapet som kjøper virksomheten. Alle våre rettigheter og plikter underlagt personvernerklæringen kan fritt overføres av Philips til hvilket som helst av våre tilknyttede selskaper, i sammenheng med sammenslåing, oppkjøp, restrukturering eller salg av ressurser, eller ved en lovpålagt handling eller lignende, og vi kan overføre de personlige opplysningene dine til hvilket som helst av våre tilknyttede selskaper, enhver etterfølgende enhet eller enhver ny eier.

 

På din etterspørsel kan vi dele de personlige opplysningene dine med følgende tredjeparter:

 

  •     Delta Dental (kun i USA).
  •     ONVZ (kun i Nederland).
  •     Amazon (Hvis Amazon DRS er tilgjengelig i ditt land – se mer informasjon nedenfor).

 

Disse tredjepartene kan levere sine egne tjenester til deg. Vi kan dele de personlige opplysningene dine med disse tredjepartene på din etterspørsel og/eller i samsvar med gjeldene lovgivning.


We will retain your personal data for as long as needed or permitted in light of the purpose(s) for which the data is collected. The criteria we use to determine our retention periods include: (i) the length of time you use the App and Services; (ii) whether there is a legal obligation to which we are subject; or (iii) whether retention is advisable in light of our legal position (such as in regard to applicable statutes of limitations, litigation or regulatory investigations)Data about your interactions and usage of the Philips digital channels such as social media, websites, emails, apps and connected product. This data may include: IP address, cookies, device information, communications you click on or tap, location details, websites you visit.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Spacer
 

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to in-app purchases.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Spacer
 

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to in-app purchases.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Spacer
 

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to in-app purchases.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Spacer
 

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to in-app purchases.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Spacer
 

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to in-app purchases.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Spacer
 

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to in-app purchases.

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

Les mer Les mindre
Third parties

Amazon Dash Replenishment Services

Våre BrushSync Reorder-tjenester ("BrushSync") støttes i noen land. Når du abonnerer på BrushSync, vil appen automatisk legge inn bestillinger på børstehoder via Amazons Dash Replenishment Service ("DRS"). For slike formål må du logge deg inn på Amazon-kontoen din, og der vil Amazon tilby deg sine egne tjenester. Les Amazons Vilkår og betingelser og Personvernerklæring da de informerer om sin personvernpraksis, inkludert hva slags type personlige opplysninger som samles inn og hvordan de bruker, behandler og beskytter dem.


Når du konfigurerer BrushSync-abonnementet ditt, deler vi følgende opplysninger med Amazon: serienummeret til Enheten din, modellen (hx-nummeret) til Enheten din og når det er på tide å bestille et nytt børstehode ("BrushSync-opplysninger").  For å holde oversikt over abonnementet ditt, lagrer vi Amazon kunde-ID-en din. Hvis du melder deg ut av BrushSync, sletter vi denne kunde-ID-en.  Du kan når som helst (i) pause eller endre bestillinger ved hjelp av Gjenta bestillinger-innstillingene på Mitt børstehode-siden i appen; og/eller (ii) kansellere en bestilling via Amazon.

Fordi BrushSync-opplysningene dine og Amazon Kunde-ID-en din bare behandles for de ovennevnte hensiktene når du abonnerer på BrushSync, anser vi denne behandlingen som nødvendig for ytelsen av en kontrakt som du er en del av og juridisk bundet til under artikkel 6.1.(b) i forordning (EU) 2016/679.

Les mer Les mindre

Overføringer på tvers av landegrenser

De personlige opplysningene dine kan lagres og behandles i hvilket som helst land som vi har fasiliteter eller benytter tjenesteleverandører i, og ved å bruke Tjenestene godkjenner du overføringen (hvis aktuelt) av informasjon til land utenfor ditt bostedsland, som kan ha dataoverføringslover som skiller seg fra lovgivningen i landet ditt. I slike tilfeller kan rettssystemet, rettsforfølgende myndigheter, regulerende myndigheter eller sikkerhetsmyndigheter i disse andre landene ha rett på tilgang til de personlige opplysningene dine.


Hvis du befinner deg innenfor EØS, kan de personlige opplysningene dine overføres til våre tilknyttede selskaper eller tjenesteleverandører i land utenfor EØS som Europakommisjonen anser for å beskytte personopplysninger i tilstrekkelig grad i henhold til EØS-standarder (den fullstendige listen over disse landene er tilgjengelig her http://ec.europa.eu/justice/data-protection/international-transfers/adequacy/index_en.htm). For overføringer fra EØS til land som Europakommisjonen ikke anser for å gi tilstrekkelig beskyttelse, for eksempel USA, har vi iverksatt tilstrekkelige tiltak, for eksempel våre Bindende bedriftsregler for kunders, leverandørers og samarbeidspartneres opplysninger og/eller standardiserte avtalevilkår godkjent av Europakommisjonen for å beskytte de personlige opplysningene dine. Du kan få en kopi av disse tiltakene ved å følge koblingen ovenfor eller ved å kontakte oss på privacy@philips.com.

Les mer Les mindre

Hvor lenge lagrer vi opplysningene dine?

Vi beholder de personlige opplysningene dine så lenge det er nødvendig eller tillatt i lys av formålet/-ene som opplysningene ble innhentet for. Kriteriene vi bruker for å bestemme lagringstiden, er blant annet: (i) varigheten av din bruk av Appen og Tjenestene; (ii) om det finnes lovpålegg som vi er underlagt; eller (iii) om lagring er tilrådelig i lys av vår juridiske stilling (for eksempel med tanke på gjeldende forskrifter for begrensninger, søksmål eller forskriftmessige undersøkelser).

Choices and rights

Dine valg og rettigheter

Hvis du ønsker å sende oss en forespørsel om å få innsyn i, rette, begrense eller protestere mot behandling av personlige opplysninger som du tidligere har gitt til oss, eller hvis du ønsker å sende inn en forespørsel om å motta en elektronisk kopi av de personlige opplysningene dine for å overføre dem til et annet selskap (i den grad du har rett til slike dataoverføringer etter gjeldende lovgivning), kan du kontakte oss på privacy@philips.com. Vi vil svare på forespørselen din henhold til gjeldende lovgivning.


I din forespørsel må du klargjøre hvilke personlige opplysninger du ønsker å få tilgang til, rette, slette, begrense eller motsette deg behandling av. For din beskyttelse kan vi bare behandle forespørsler angående personlige opplysninger som er knyttet til kontoen din, e-postadressen din eller annen kontoinformasjon, som du bruker til å sende oss en forespørsel, og vi må bekrefte identiteten din før vi kan behandle forespørselen. Vi vil prøve å etterkomme forespørselen din så snart det er praktisk mulig.

 

I tilfeller der vi trenger ditt samtykke for å samle inn og/eller behandle de personlige opplysningene dine, kan du når som helst trekke tilbake samtykket, uten at dette påvirker lovligheten til behandlingen som du tidligere har gitt samtykke til.

Hvis du gjør bruk av (enkelte av) valgene og rettighetene dine, kan det hende at du, helt eller delvis, ikke kan bruke Tjenestene våre lenger.

Les mer Les mindre
We protect your personal data
Vi beskytter de personlige opplysningene dine

Vi tar vår plikt til å beskytte de personlige opplysningene som du gir til Philips, på alvor, og vi vil beskytte dem mot utilsiktet eller uautorisert endring, tap, misbruk, offentliggjøring eller tilgang. Philips benytter en rekke ulike sikkerhetsteknologier samt tekniske og organisatoriske tiltak som bidrar til å beskytte opplysningene dine. Derfor implementerer vi blant annet tilgangskontroller og benytter brannmurer og sikkerhetsprotokoller.

Les mer Les mindre
Special information for parents
Spesialinformasjon til foreldre

Selv om Tjenestene ikke er rettet mot barn, som definert i henhold til gjeldende lovgivning, har Philips et mål om å overholde loven når den krever at foreldre eller foresatte gir sin tillatelse før innsamling, bruk eller offentliggjøring av de personlige opplysningene til barn. Vi forplikter oss til å ivareta personvernbehovene til barn, og vi oppfordrer foreldre og foresatte til å aktivt involvere seg i nettaktivitetene og -interessene til barna sine.

 

Hvis foreldre eller foresatte oppdager at deres barn har gitt oss personlige opplysninger uten foreldrenes eller de foresattes samtykke, skal de kontakte oss på privacy@philips.com. Hvis vi oppdager at et barn har gitt oss personlige opplysninger, sletter vi disse personlige opplysningene fra registrene våre.

Les mer Les mindre
Local specific information
Informasjon for bestemte områder: Personvernrettighetene dine i California (kun for USA)

California Civil Code Section 1798.83 tillater at kunder som bor i California, ber om og mottar informasjon om personlige opplysninger (hvis aktuelt) som vi har offentliggjort til tredjeparter for direkte markedsføringshensikter én gang i året, uten kostnad, i det påfølgende kalenderåret. Hvis det er aktuelt, inneholder denne informasjonen en liste over personopplysningskategoriene som vi har delt, samt navn og adresse til alle tredjeparter som vi har delt informasjonen med i det påfølgende kalenderåret. Hvis du bor i California og ønsker å gjøre en slik forespørsel, kan du besøke personvern-nettsiden vår: http://www.philips.com/a-w/privacy/questions-and-feedback.html

Les mer Les mindre
Changes to the privacy notice
Endringer i denne personvernerklæringen

Tjenestene våre kan fra tid til annen endres uten forvarsel. På dette grunnlaget forbeholder vi oss retten til å endre eller oppdatere denne personvernerklæringen fra tid til annen. Når vi oppdaterer denne personvernerklæringen, oppdaterer vi også datoen øverst på denne personvernerklæringen.

 

Vi oppfordrer deg til å se gjennom den nyeste versjonen av denne personvernerklæringen med jevne mellomrom.

 

Den nye personvernerklæringen gjelder umiddelbart fra publiseringstidspunktet. Hvis du er uenig i den reviderte erklæringen, bør du endre innstillingene dine eller vurdere å slutte å bruke Tjenestene våre. Ved å fortsette å gå inn på og bruke Tjenestene våre etter at disse endringene har trådt i kraft, bekrefter du at du har blitt informert og samtykker til den reviderte personvernerklæringen.

Les mer Les mindre
Contact

Kontakt oss

Hvis du har spørsmål om denne personvernerklæringen eller om hvordan Philips bruker de personlige opplysningene dine, kan du kontakte vårt personvernombud på privacy@philips.com. Eventuelt kan du bruke retten til å legge inn en klage hos tilsynsmyndigheten for landet ditt eller regionen din.

 

Philips Oral Healthcare, LLC

22100 Bothell Everett Highway,

WA 98042, Bothell