Merknad om personvern fra Philips Sonicare


Denne personvernmerknaden ble sist oppdatert [04]. desember, 2018.

Philips Sonicare (“App”) opplyser brukere over hele verden om hvordan de kan forbedre tannpussingen og vaner for oral hygiene ("Tjenester"). Appen bruker personlige opplysninger som er innsamlet eller behandlet av den Philips Sonicare-tilkoblede tannbørsten ("Enhet") og/eller appen.

 

Hensikten med denne personvernmerknaden er å hjelpe deg til å forstå personvernpraksisen vår når du bruker tjenestene våre, inkludert opplysningene vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til, samt dine individuelle rettigheter. Appen benytter personlige opplysningersom innhentes eller behandles av enheten og/eller appen, som kontrolleres av eller er under kontroll av Philips Oral Healthcare, LLC eller en av deres samarbeidspartnere eller datterselskaper ("Philips", "våre", "vi" eller "oss").

 

 

Les også vår merknad om informasjonskapsler og vilkår for bruk, som beskriver vilkårene for bruk av tjenestene våre.

Hvilke personlige opplysninger samles inn, og til hvilke formål


Vi mottar eller innhenter personlige opplysninger, slik det beskrives nedenfor, når vi tilbyr tjenestene våre, inkludert når du får tilgang til, laster ned og installerer appen. 
account data

Sensitive personlige opplysninger

Vi samler inn følgende sensitive opplysninger:

 

  •       Pussedata fra enheten din når du velger å koble den til appen. Vi innhenter disse opplysningene for å gi deg tilbakemeldinger og veiledning i sanntid mens du pusser.
  •       Dine munnpleieopplysninger, inkludert pussemål og andre munnpleievaner/-aktiviteter (som for eksempel bruk av tanntråd og munnskyll), og dine svar på personaliseringssiden i innføringsspørreskjemaet samt fokusområde (som for eksempel oppbygging av plakk, blødende områder, tilbaketrukket tannkjøtt og potensielle hull). Vi samler inn disse opplysningene for å hjelpe deg til å forbedre pussing og vaner for oral hygiene, og for at du skal kunne gjøre varige endringer for munnhelsen din. Dette gjør vi ved å måle fremgangen mot målsettingen din og ved å gi deg munnpleie-anbefalinger som du kan følge.
     

Vi bruker også de sensitive opplysningene dine til å gi deg personaliserte tjenester slik som veiledning av pussingen din og synkronisering med ditt personlige 3D-munnkart i appen; gi deg et tilpasset program som umiddelbart kan taklet oversette områder; spore effektiviteten av børstehodet; og for å utvikle nye produkter og tjenester for deg slik det er beskrevet i delen "Kombinerte opplysninger" nedenfor.

 

Før vi samler inn sensitive opplysninger, vil vi informere deg og be om ditt uttrykkelige samtykke til dette i henhold til artikkel 9.2.a. i forordning (EU) 2016/679. Annet enn det som er oppgitt ovenfor, ber vi deg om å ikke sende oss eller gi noen sensitive personlige opplysninger (f.eks. personnummer, informasjon knyttet til rase eller etnisk opprinnelse, politisk ståsted, religiøs, filosofisk eller annen tro, helsetilstand, sexliv eller seksuell legning, biometriske eller genetiske kjennetegn, kriminell bakgrunn eller medlemskap i fagforeninger) til oss, på eller via appen, eller på noe annet vis.

Les mer Les mindre

Kontoopplysninger

Vi samler dine personlige opplysninger når du oppretter en konto. Du kan logge inn på appen ved hjelp av en MyPhilips-konto eller via profilen din i sosiale medier. De personlige opplysningene vi samler inn kan inkludere brukernavn, profilbilde, navn, e-postadresse, kjønn, bursdag/alder, land, språk og passord. For brukere i Kina samler vi inn vi brukernes telefonnummer.


Hvis du velger å logge på via sosiale medier, kan personopplysningene vi samler inn inkludere din grunnleggende profil, profilbilde, kjennetegn, kjønn, URL-adresse, fødselsdag, hjemmeside og sted.  I dette tilfellet kan leverandøren av sosiale medier samle inn opplysninger om at du bruker appen og logger inn ved hjelp av din sosiale media-konto. Lese personvernernmerknaden deres (e.g., FacebookGoogle+) for å lære om leverandørens personvernpraksis, inkludert hvilke personlige opplysningerde samler inn og hvordan de bruker, behandler og beskytter dem.
 

  • De personlige opplysningene som innhentes, brukes til å opprette og administrere kontoen din. Du kan bruke kontoen din for å sikkert logge på appen. Hvis du oppretter en MyPhilips-konto for å logge på appen, sender vi deg en velkomst-e-post for å bekrefte brukernavnet og passordet ditt, kommunisere med deg om forespørslene dine, sende deg utelukkende tjenesterelaterte kunngjøringer eller sende markedsføring hvis du har oppgitt at du ønsker det. Du kan også bruke MyPhilips-kontoen til å bestille et produkt eller en tjeneste fra Philips, delta i en kampanje eller et spill, delta i aktiviteter på sosiale medier som er relatert til en Philips-kampanje (for eksempel likerklikk eller delinger), og delta i produkttester eller undersøkelser.
  • Fordi vi bruker kontoopplysningene dine til å levere tjenestene, anser vi denne behandlingen som nødvendig for ytelsen av en kontrakt som du er del av, og som er lovlig under 6.1. (b) i forordning (EU) 2016/679.
Les mer Les mindre
Data filled in by you

Enhetsopplysninger

Vi kan samle inn enhetsspesifikk informasjon når du installerer, går inn på eller bruker enheten. Dette inkluderer informasjon om enheten, inkludert enhetsnummeret. Vi samler også økt- og bruksdata, som er relatert til din bruk av enheten.

 

Enheten registrerer også (i) din bruk av enheten, for eksempel tidspunkt for bruk og batterinivå; (ii) sensoropplysninger som for eksempel modus, posisjon, bevegelse og børstetrykk; og (iii) type og bruk av børstehode, og strømmer disse opplysningene til appen.

 

  •  Vi bruker disse opplysningene til å synkronisere med fremgangsrapporten din i appen, spore børstehodeeffektiviteten og varsle deg når du bør skifte ut børstehodet.

 

Fordi enhetsopplysningene dine bare behandles til tjenesteformål, anser vi denne behandlingen somnødvendig for å gjennomføre en kontrakt som du er part i, og som er lovlig under artikkel 6.1.(b) i forordning (EU) 2016/679.

Les mer Les mindre
Cookies

Informasjonskapsler

Vi bruker informasjonskapsler, tags eller lignende teknologier (informasjonskapsler) for å betjene, gi, forbedre, forstå og tilpasse tjenestene våre. Informasjonskapsler gjør det mulig for oss å gjenkjenne mobilenheten din og samle inn dine personlige opplysninger, inkludert ditt enhetsnummer, IP-adressen til mobilenheten din, typen mobilnettleser eller operativsystem du bruker, økt- og bruksdata eller tjenesterelatert ytelsesinformasjon, som er informasjon om din bruk av appen.

 

Før vi bruker informasjonskapsler, ber vi deg om ditt eksplisitte samtykke til dette.  Hvis du vil ha mer informasjon om bruken av informasjonskapsler i denne appen, kan du lese merknaden vår om informasjonskapsler som du finner i appens personverninnstillinger.

Les mer Les mindre
Location data

Transaksjonsinformasjon

Hvis du betaler for tjenestene våre, kan vi motta informasjon og bekreftelser, for eksempel betalingskvitteringer, inkludert informasjon og bekreftelser fra appbutikker eller andre tredjeparter som behandler betalingen din.

 

Kundestøtte

Du kan gi oss informasjon om din bruk av tjenestene våre, inkludert samspillet ditt med Philips, og hvordan vi kontakter deg, slik at vi kan gi deg kundestøtte. Vi drifter og tilbyr tjenestene våre, inkludert ved å tilby kundestøtte, og vi forbedrer, retter opp i og tilpasser tjenestene våre. Vi bruker også informasjonen din til å svare deg når du kontakter oss.

 

Vi anser behandlingen av kundestøtteopplysningene dine som nødvendig for å gjennomføre en kontrakt som du er part i, og som er lovlig under artikkel 6.1 (b), forordning (EU) 2016/679.

Combined data

Kombinerte opplysninger

Vi kan kombinere dine personlige opplysninger, inkludert kontodata, enhetsdata, informasjonskapsler og posisjonsdata, med opplysninger samlet underditt samspill med og bruk av Philips' digitale kanaler, for eksempel sosiale medier, nettsteder, e-post, apper og tilkoblede produkter, IP-adresse, informasjonskapsler, informasjon om enheten, kommunikasjon du klikker eller trykker på, opplysninger om sted og nettsteder du besøker.

 

Vi bruker de kombinerte opplysningene dine for å forbedre innholdet, funksjonaliteten og brukervennligheten til appen, enheten(e) og tjenestene, i tillegg til å utvikle nye produkter og tjenester. I dette tilfellet anser vi behandlingen av de kombinerte opplysningene dine for å bygge på en legitim interesse for Philips og lovlig under artikkel 6.1. (f) i forordning (EU) 2016/679.  Vi kan også samle de kombinerte opplysningene dine og fjerne individuelle personlige opplysningerfor å opprette publikasjoner, presentasjoner, rapporter eller annen (markedsførings-) kommunikasjon, som vi kan benytte til både interne og eksterne formål.

 

Hvis du velger å motta salgsfremmende kommunikasjon om våre produkter, tjenester, arrangementer og kampanjer som kan være relevante for deg basert på dine preferanser og oppførsel på Internett, kan vi sende deg markedsføringsinformasjon og salgsfremmende kommunikasjon via e-post, telefon og andre digitale kanaler, slik som mobilapper og sosiale medier. For å kunne skreddersy kommunikasjonen til dine preferanser og din atferd og gi deg en mer relevant og personlig opplevelse, kan vi analysere og kombinere dine personlige opplysninger.   Før vi sender deg kampanjekommunikasjon, ber vi om ditt samtykke til dette.

Les mer Les mindre

Tillatelser

Når appen trenger din tillatelse for å få tilgang til mobilenhetens sensorer (f.eks. kamera, Wi-Fi, geolokasjon eller Bluetooth) eller andre opplysninger (f.eks. bilder, kalender eller kontakter) for tjenesteformål, ber vi om ditt samtykke til dette.


  • For operativsystemer fra Android er en grov geografisk lokasjon påkrevd for å koble til enheten din.
  • For operativsystemer fra iOS er geolokasjon påkrevd for å gjenkjenne når appen og enheten(e) er i nærheten.
  • Du kan blokkere innhenting av geolokasjon når som helst via innstillingene på appen eller mobilenheten din.  
  • Noen ganger er tillatelsen et teknisk forhåndskrav fra operativsystemer på mobile enheter. Da ber appen om tilgang til sensorer eller opplysninger, men vi innhenter ikke slike opplysninger hvis det ikke kreves for å levere apptjenesten til deg, og bare etter at du har gitt samtykke.
Les mer Les mindre
Third parties

Hvem deler vi de personlige opplysningene med?


Philips kan videreformidle dine personlige opplysninger til tredjeparts tjenesteleverandører, forretningspartnere eller andre tredjeparter i henhold til denne merknaden om personvern og/eller gjeldende lov.

Tjenesteleverandører

Vi arbeider med tredjeparts tjenesteleverandører som hjelper oss med å drifte, tilby, forbedre, forstå, tilpasse, støtte, og markedsføre våre tjenester.

 

Vi kan dele dine personlige opplysninger med følgende tjenesteleverandører:

 

 

  •     IT- og nettskyleverandører

Disse tjenesteleverandørene leverer nødvendig maskinvare, programvare, nettverk, lagringsplass, transaksjonstjenester og/eller tilhørende teknologi som kreves for å kjøre appen eller tjenestene.

 

  •     Betaling

Vi samarbeider med WorldPay, en tjenesteleverandør som håndterer behandler de finansielle opplysningene dine i sammenheng med betalingsfunksjoner i denne appen, inkludert appbutikker eller andre tredjeparter som behandler betalingen din.

 

Philips krever at tjenesteleverandørene gir et tilstrekkelig beskyttelsesnivå for dine personlige opplysninger som ligner det nivået vi tilbyr. Vi krever at tjenesteleverandørene våre bare behandler de personlige opplysningene dine i samsvar med våre instruksjoner og bare for de spesifikke formålene nevnt ovenfor, bare har tilgang til et minimum av opplysningene de trenger for å levere en bestemt tjeneste, og at de beskytter sikkerheten til dine personlige opplysninger.

 

Andre tredjeparter

Philips kan også samarbeide med tredjeparter som behandler dine personlige opplysninger for egne formål. Hvis Philips deler personlige opplysninger med tredjeparter som bruker dine personlige opplysninger for sine egne formål, vil Philips sørge for å informere deg og/eller innhente ditt samtykke i samsvar med gjeldende lover, før vi deler dine personlige opplysninger. Les deres personvernerklæringer nøye ettersom de informerer om deres personvernspraksis, inkludert hva slags personlige opplysninger de samler inn og hvordan de bruker, behandler og beskytter dem.

 

Philips selger noen ganger en bedrift eller en del av en bedrift til et annet selskap. En slik overføring av eierskap kan innebære at de personlige opplysningene dine som er direkte relatert til den aktuelle bedriften, overføres til kjøpsselskapet. Alle våre rettigheter og forpliktelser i henhold til vår personvernerklæring kan fritt overføres av Philips til våre tilknyttede selskaper, i forbindelse med fusjon, oppkjøp, restrukturering eller salg av eiendeler, eller som følge av lov eller på annen måte, og vi kan overføre dine personlige opplysninger til alle våre tilknyttede selskaper, etterfølgende enheter eller ny eier.

 

På din etterspørsel kan vi dele personopplysningene dine med følgende tredjeparter:

 

  •     Delta Dental (kun i USA).
  •     ONVZ (kun i Nederland).
  •     Amazon (Hvis Amazon DRS er tilgjengelig i ditt land og du har samtykket til dette).

 

Disse tredjepartene kan tilby deg deres egne tjenester. Vi kan dele dine personlige opplysninger med disse tredjepartene etter forespørsel fra deg og/eller i samsvar med gjeldende lover.


We will retain your personal data for as long as needed or permitted in light of the purpose(s) for which the data is collected. The criteria we use to determine our retention periods include: (i) the length of time you use the App and Services; (ii) whether there is a legal obligation to which we are subject; or (iii) whether retention is advisable in light of our legal position (such as in regard to applicable statutes of limitations, litigation or regulatory investigations)Data about your interactions and usage of the Philips digital channels such as social media, websites, emails, apps and connected product. This data may include: IP address, cookies, device information, communications you click on or tap, location details, websites you visit.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Spacer
 

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to in-app purchases.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Spacer
 

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to in-app purchases.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Spacer
 

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to in-app purchases.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Spacer
 

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to in-app purchases.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Spacer
 

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to in-app purchases.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Spacer
 

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to in-app purchases.

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

Les mer Les mindre
Third parties

Amazon Dash Replenishment Services

Våre BrushSync Reorder-tjenester (“BrushSync”) støttes i enkelte land. Når du abonnerer på BrushSync, vil appen automatisk legge inn bestillinger på børstehoder via Amazons Dash Replenishment Service (“DRS”). For slike formål må du logge deg inn på Amazon-kontoen din, der vil Amazon tilby deg sine egne tjenester. Les Amazons Vilkår og betingelser og Personvernerklæring da de informerer om sin personvernpraksis, inkludert hva slags type personlige opplysninger som samles inn og hvordan de bruker, behandler og beskytter dem.


Når du konfigurerer BrushSync-abonnementet ditt, deler vi følgende opplysninger med Amazon: serienummeret til enheten din, modellen (hx-nummeret) til enheten din og når det er på tide å bestille et nytt børstehode (“BrushSync-opplysninger”).  For å holde oversikt over abonnementet ditt, lagrer vi Amazon kunde-ID-en din. Hvis du melder deg ut av BrushSync, sletter vi denne kunde-ID-en.  Du kan når som helst (i) pause eller endre bestillinger ved hjelp av Gjenta bestillinger-innstillingene på Mitt børstehode-siden i appen; og/eller (ii) kansellere en bestilling via Amazon.
 

Fordi BrushSync-opplysningene dine og Amazon Kunde-ID-en din bare behandles for de ovennevnte årsakene når du abonnerer på BrushSync, anser vi denne behandlingen som nødvendig for å gjennomføre en kontrakt som du er en del av, og som er lovlig under artikkel 6.1.(b) i forordning (EU) 2016/679.

Les mer Les mindre

Overføringer på tvers av landegrenser

Dine personlige opplysninger kan lagres og behandles i et hvilket som helst land der vi har fasiliteter eller hvor vi engasjerer tjenesteleverandører, og ved å bruke tjenestene godtar du overføring av eventuelle opplysninger til land utenfor ditt bostedsland, som kan ha databeskyttelsesregler som er forskjellige fra reglene i ditt land. Under visse omstendigheter kan domstoler, rettshåndhevende organer, reguleringsorganer eller sikkerhetsmyndigheter i disse andre landene ha rett til å få tilgang til dine personlige opplysninger.


Hvis du befinner deg i EØS, kan dine personlige opplysninger overføres til våre tilknyttede selskaper eller tjenesteleverandører i ikke-EØS-land som EU-kommisjonen mener har et tilfredsstillende nivå av databeskyttelse i henhold til EØS-standarder (den fullstendige listen over disse landene er tilgjengelig her. For overføringer fra EØS-land til land som ikke anses å ha dette av EU-kommisjonen, slik som USA, har vi fått på plass tilstrekkelige tiltak, slik som våre Bindene selskapsregler for opplysninger om kunde, leverandør og forretningspartner og/eller standard avtalefestede klausuler vedtatt av EU-kommisjonen for å beskytte dine personlige opplysninger. Du kan få en kopi av disse tiltakene ved å følge lenken ovenfor eller ved å kontakte privacy@philips.com.

Les mer Les mindre

Hvor lenge vil vi beholde opplysningene dine?

Vi beholder dine personlige opplysninger så lenge som nødvendig eller tillatt i lys av formålet/formålene som opplysningene ble samlet inn for. Kriteriene som blir brukt for å bestemme lagringsperioden inkluderer: (i) hvor lenge du bruker appen og tjenestene; (ii) hvorvidt vi er underlagt en juridisk forpliktelse; eller (iii) om lagringen er tilrådelig i lys av vår juridiske stilling (for eksempel i henhold til gjeldende vedtekter om begrensninger, rettstvister eller forskriftsmessige undersøkelser).

Choices and rights

Dine valg og rettigheter

Hvis du vil sende inn en forespørsel om å få tilgang til, rette, slette, begrense eller protestere på behandling av personlige opplysninger som du tidligere har gitt oss, eller hvis du vil sende inn en forespørsel om å motta en elektronisk kopi av dine personlige opplysninger for å overføre dem til et annet selskap (i den grad denne rett til dataoverførbarhet er gitt til deg etter gjeldende lov), kan du kontakte oss på privacy@philips.com. Vi vil svare på din forespørsel i samsvar med gjeldende lov.


I din forespørsel må du klargjøre hvilke personlige opplysninger du ønsker å få tilgang til, rette, slette, begrense eller motsette deg behandling av. For din beskyttelse kan vi bare behandle forespørsler angående personlige opplysninger som er knyttet til kontoen din, e-postadressen din eller annen kontoinformasjon, som du bruker til å sende oss en forespørsel, og vi må bekrefte identiteten din før vi kan behandle forespørselen. Vi vil prøve å etterkomme forespørselen din så snart det er praktisk mulig.

 

Hvis vi er avhengige av ditt samtykke for å samle inn og/eller behandle personopplysningene dine, kan du tilbakekalle samtykket ditt når som helst, uten å påvirke lovlydigheten av behandlingen som bygger på samtykket før tilbakekallelsen.

Vær oppmerksom på at hvis du gjør bruk av (noen av) dine valg og rettigheter, vil du kanskje ikke lenger være i stand til å, helt eller delvis, benytte deg av våre tjenester.

Les mer Les mindre
We protect your personal data
Vi beskytter dine personlige opplysninger

Vi ser alvorlig på ansvaret vårt for å beskytte opplysningene du oppgir til Philips, mot utilsiktet eller uautorisert endring, tap, misbruk, avsløring eller tilgang. Philips bruker en rekke sikkerhetsteknologier, tekniske og organisatoriske tiltak for å bidra til å beskytte opplysningene dine. For dette formålet implementerer vi blant annet tilgangskontroll og bruker brannmurer og sikre protokoller.

Les mer Les mindre
Special information for parents
Spesialinformasjon til foreldre

Selv om tjenestene ikke er rettet mot barn, som definert i henhold til gjeldende lov, er Philips' retningslinjer i samsvar med lovverket når det er nødvendig med tillatelse fra foreldre eller foresatte før vi innhenter, oppgir eller bruker personlige opplysninger om barn. Vi er forpliktet til å ivareta personvernbehovene til barn, og vi oppfordrer foreldre og foresatte til å ta en aktiv rolle i nettaktivitetene og-interessene til barna sine.

 

Hvis foreldre eller foresatte blir klar over at barn har oppgitt personlige opplysninger til oss uten deres samtykke, må de ta kontakt med oss på privacy@philips.com. Hvis vi blir klar over at barn har oppgitt personlige opplysninger til oss, kommer vi til å slette disse opplysningene.

Les mer Les mindre
Local specific information
Lokal informasjon: Personvernrettigheter i California (bare i USA)

I henhold til California Civil Code avsnitt 1798.83 kan våre kunder som er beboere i California, én gang i året, uten kostnad få informasjon fra oss om eventuelle personlige opplysninger vi videreførte til tredjeparter for markedsføringsformål i det foregående kalenderåret. Hvis det er aktuelt, vil informasjonen omfatte en liste over kategorier av personlige opplysninger som ble delt, og navn og adresser til alle tredjeparter som vi delte opplysninger med i det foregående kalenderåret. Hvis du bor i California og ønsker denne informasjonen, kan du sende en e-post til: https://www.philips.no/c-e/questions-and-feedback.html

Les mer Les mindre
Changes to the privacy notice
Endringer i denne merknaden om personvern

Tjenestene våre kan endres fra tid til annen uten forvarsel. Når vi oppdaterer denne merknaden om personvern, vil vi også oppdatere datoen øverst i denne merknaden om personvern. Derfor forbeholder vi oss retten til å endre eller oppdatere denne merknaden om personvern. Når vi oppdaterer denne merknaden om personvern, vil vi også oppdatere datoen øverst i denne merknaden om personvern.

 

Vi oppfordrer deg til å regelmessig lese gjennom de siste versjonene av denne merknaden om personvern.

 

Den nye merknaden om personvern trer i kraft umiddelbart ved offentliggjøring. Hvis du ikke godtar den nye versjonen, bør du endre preferansene dine eller vurdere å slutte å bruke tjenestene. Ved å fortsette å oppsøke eller bruke tjenestene våre etter at endringene er trådt i kraft, bekrefter du at du har fått informasjon om og samtykker i den endrede merknaden om personvern.

Les mer Les mindre
Contact

Kontakt oss

Hvis du har noen spørsmål om denne merknaden om personvern eller om måten Philips bruker dine personlige opplysninger, kan du kontakte vår privacy@philips.com. Alternativt har du rett til å klage til en kompetent tilsynsmyndighet for landet ditt eller regionen din.

 

100719-Philips Oral Healthcare, LLC

22100 Bothell Everett Highway,

Bothell, WA 98021