Top Banner

Philips GroomTribe-appen

Denne merknaden om personvernen ble sist oppdatert 3. desember 2020.

Philips GroomTribe-appen («appen») gir deg et personlig hudrensings- og barberingsprogram, personlig coachingprogram for hudpleie og/eller barbering, råd om styling og barbering, personlig tilpassede råd om beste styling av ansiktshår, barberings- og stylingtips og andre tjenester («tjenester»). Appen bruker personopplysninger som innhentes eller behandles via appen, inkludert personopplysninger som behandles av alle kvalifiserte elektriske Philips-barbermaskiner du velger å sammenkoble med appen («enheten»).
Denne merknaden om personverns formål er å hjelpe deg med å forstå personvernpraksisen vår når du bruker tjenestene våre, inkludert hvilke personopplysninger vi samler inn, hvorfor vi samler inn personopplysningene, og hva vi gjør med dem, i tillegg til dine individuelle rettigheter. Denne merknaden om personvern gjelder personopplysningene som samles inn eller behandles av appen, og kontrolleres eller reguleres av Philips Consumer Lifestyle B.V. eller tilknyttede selskaper og datterselskaper («Philips», «våre», «vi» eller «oss»).
Les også merknaden vår om informasjonskapsler og vilkår for bruk, som beskriver vilkårene for bruk av Tjenestene våre.

Hvilke personopplysninger samler vi inn, og til hvilke formål?

Vi mottar eller innhenter personlige opplysninger, slik det beskrives nedenfor, når vi tilbyr tjenestene våre, inkludert når du får tilgang til, laster ned og installerer enheten eller appen eller bruker tjenestene våre. Vi kan bruke disse personopplysningene til å levere tjenestene du har bedt om som en kontraktsmessig nødvendighet, til å drifte, levere, forbedre, tilpasse, støtte og markedsføre tjenestene våre basert på vår legitime interesse eller til å overholde eventuelle juridiske forpliktelser vi er underlagt. Vi knytter personopplysningene dine til unike identifikatorer. Hvis du ikke vil at vi skal innhente og behandle personopplysningene dine, kan det hende at du ikke kan bruke tjenestene.
kontoopplysninger

Sensitive personlige opplysninger

Før vi innhenter sensitive personlige opplysninger, vil vi informere deg og be om ditt uttrykkelige samtykke i henhold til artikkel 9.2 (a), forordning (EU) 2016/679. Disse opplysningene kan inkludere følgende:

 

•   hud- eller ansiktsbilder, fysiske egenskaper som ansiktsform, hårfarge, hårvekst 
•   informasjon om barbermaskinen og hudpleierutiner (inkludert barbermaskinens serienummer og modell, bruk av CleanPod-væske, frekvens og varighet, økt- og bruksdata, tid, hastighetsinnstillinger, batterinivå og fremdrift for barbering, trimming og børsting) 
•   opplysninger om huden (farge og type), måleverdier for huden, problemer eller bekymringer for hud og barbering, informasjon om rengjøring av huden, informasjon om skjegg (type, hårvekst) 
•   informasjon om livsstil og velvære (rutine, søvn, stress og miljø)
•   svar fra spørreskjema


Vi bruker disse dataene til å levere tjenestene våre, inkludert til å gi deg råd om personlig stil og barbering. Vi gjør dette ved å sende e-post, push-varsler og innhold og meldinger i appen. Du får også personlig tilpassede enhetsinnstillinger.


Hvis du ikke gir samtykke, forblir disse opplysningene på mobilenheten, der Philips ikke kan se dem. Hvis du bruker SkinAnalyst-sensoren (på iPhone), bør du være oppmerksom på at iPhone tar et detaljert bilde av huden din og sender det til appen. Dette bildet lagres på iPhone-enheten din.


Annet enn det som er angitt ovenfor, ber vi deg om ikke å sende eller avsløre sensitive personlige opplysninger (f.eks. personnummer, informasjon knyttet til rase eller etnisk opprinnelse, politiske meninger, religiøse, filosofiske eller andre overbevisninger, helse, sexliv eller seksuell orientering, biometrikk eller genetiske egenskaper, kriminell bakgrunn eller medlemskap i fagforening) til oss, i eller gjennom Appen, eller på noen andre måter. 

Les merLes mindre
Opplysningene du fyller ut

Kontoopplysninger

Vi samler inn dine personopplysninger når du oppretter en konto. Du kan logge på appen med en MyPhilips-konto eller ved å bruke en profil på sosiale medier, for eksempel en Apple-konto.

 

•   Personopplysningene vi samler inn, kan omfatte navn, e-postadresse, land, språk og passord. Vi behandler også informasjon om hvordan du bruker appen, inkludert økter, pålogging og autentisering som vi bruker til å administrere kontoen din.
•   Hvis du logger på via sosiale medier, kan personopplysningene vi samler inn, inkludere den grunnleggende offentlige profilen din (f.eks. fullt/kort navn, profilbilde, identifikator, kjønn, profilens URL-adresse, bursdag, hjemmeside og plassering) og e-postadressen din, som vi bruker til autentiseringsformål. I dette tilfellet kan leverandøren av de sosiale mediene samle inn informasjon basert på at du bruker appen og logger på ved hjelp av sosiale medier-kontoen din. Les merknad om personvern til leverandøren av det sosiale mediet (f.eks. Facebook, Google eller Apple) for å lære mer om personvernpraksisen deres, inkludert hvilken type personopplysninger de samler inn, og hvordan de bruker, behandler og beskytter dem.
•   Vi bruker kontoopplysningene dine til å opprette og administrere kontoen din og tilby tilpassede tjenester. Du kan bruke kontoen din til å logge deg trygt på appen. Hvis du oppretter en MyPhilips-konto for å logge på appen, sender vi deg en velkomst-e-post for å verifisere brukernavnet og passordet ditt, kommunisere med deg om forespørslene dine, sende deg tjenesterelaterte kunngjøringer (og bare det), eller sende markedsføringsinnhold hvis du har oppgitt at du ønsker det. Du kan også bruke MyPhilips-kontoen til å bestille et produkt eller en tjeneste fra Philips, delta i en kampanje eller et spill, delta i aktiviteter på sosiale medier som er relatert til en Philips-kampanje (for eksempel ved å klikke «liker» eller «del»), og delta i produkttester eller undersøkelser.

Ettersom vi bruker kontoopplysningene dine for å tilby deg tjenester, anser vi denne behandlingen som nødvendig for å gjennomføre en kontrakt som du er part i, og som er lovlig under artikkel 6.1 (b), forordning (EU) 2016/679.

Les merLes mindre
Informasjonskapsler

Informasjonskapsler og analyser

Vi bruker informasjonskapsler, tags eller lignende teknologier («Informasjonskapsler») for å betjene, gi, forbedre, forstå og tilpasse tjenestene våre. Informasjonskapsler gjør det mulig for oss å gjenkjenne mobilenheten din og samle inn dine personopplysninger, inkludert ditt enhetsnummer, IP-adressen til mobilenheten din, hva slags mobilnettleser eller operativsystem du bruker, økt- og bruksdata eller tjenesterelatert ytelsesinformasjon, som er informasjon om din bruk av appen. Det kan også hende at vi viser det landsspesifikke innholdet (inkludert informasjon på språket der du bor), basert på IP-adressen til mobilenheten og informasjon om SIM-kortets operatør.

 

Når du samtykker i å dele dataene dine fra appen for å forbedre appen og motta tilpassede tjenester, innhenter og behandler vi bruksdata for appen som beskrevet nedenfor. For å gjøre dette kan vi bruke flere tjenesteleverandører som behandler opplysningene dine fra appen på våre vegne i henhold til våre instruksjoner. Tjenesteleverandørene våre bruker informasjonskapsler til å hjelpe oss med å innhente opplysningene dine:

•  Adobe Analytics (en analysetjeneste)
•  Adjust (en analysetjeneste)
•  Apptentive (en tilbakemeldings- og kommunikasjonstjeneste)
•  Branch Metrics (en tjeneste for å analysere brukeres tilgang og forbruk)
•  Google FireBase (en tjeneste for å forbedre appens ytelse)

Du kan når som helst avslå innhenting av data med informasjonskapsler i appen.

For ytterligere informasjon om bruk av informasjonskapsler i denne appen kan du lese vår merknad om informasjonskapsler, som du finner under personverninnstillingene til appen. Vær oppmerksom på at vi kan behandle analysedataene dine for å vise det rette innholdet og sende deg anbefalinger, meldinger i appen og push-varslinger for å gi deg en mer personlig opplevelse. Vi bruker også informasjonen din fra informasjonskapsler og analyser til å stille deg spørsmål eller invitere deg til å delta i undersøkelser eller forskningsprosjekter. Når du bestemmer deg for å delta, behandler vi påloggingsinformasjon, svar, meninger og opplevelser. Vi bruker personopplysningene dine til å forbedre tjenestene og utvikle nye produkter innen pleieutstyr for menn. Vær oppmerksom på at vi bare behandler opplysningene dine fra analyser etter at du har gitt samtykke i henhold til artikkel 6.1 (a), forordning (EU) 2016/679.

Les merLes mindre

Opplysninger om rangeringer og omtaler

Hvis du skriver en omtale i appbutikker, går vi gjennom og behandler kommentarene dine for å forbedre produktet. Med mindre du krever at vi gjør det, knytter vi ikke disse opplysningene til kontoinformasjonen din eller noen annen informasjon vi har fra deg. Vi kan bare se brukernavnet ditt og kommentarene dine i appbutikken. I dette tilfellet anser vi at behandlingen av kundestøtteopplysningene dine er basert på en legitim interesse fra Philips, og at den er lovlig under artikkel 6.1 (f), forordning (EU) 2016/679. I tilfeller der du trenger kundestøtte, veileder vi deg gjennom kundestøtteprosessen vår som beskrevet i avsnittet Kundestøtte nedenfor.

Enhetsopplysninger

Kundestøtteopplysninger

Når du trenger kundestøtte, kan det hende at du gir oss informasjon om bruken av tjenestene våre, inkludert samspillet ditt med Philips og hvordan vi kontakter deg, slik at vi kan gi deg den støtten du trenger. Vi drifter og leverer tjenestene våre, inkludert å gi kundestøtte, og forbedrer, fikser og tilpasser tjenestene våre. Vi bruker også informasjonen din til å svare deg når du kontakter oss. Vi anser behandlingen av kundestøtteopplysningene dine som nødvendig for å gjennomføre en kontrakt som du er part i, og som er lovlig under artikkel 6.1 (b), forordning (EU) 2016/679. I enkelte tilfeller anser vi at behandlingen av kundestøtteopplysningene dine er basert på en legitim interesse fra Philips, og at den er lovlig under artikkel 6.1 (f), forordning (EU) 2016/679.

Kombinerte opplysninger

Kombinerte opplysninger

Vi kan kombinere personopplysningene dine, inkludert kontoopplysninger, informasjonskapsler osv., med opplysninger samlet inn under ditt samspill med og bruk av Philips' digitale kanaler, for eksempel sosiale medier, nettsteder, e-post, apper og tilkoblede produkter, inkludert IP-adressene dine, informasjonskapsler, informasjon om den mobile enheten, kommunikasjon du klikker eller trykker på, opplysninger om sted og nettsteder du besøker.

 

Vi kan bruke de kombinerte opplysningene dine til å levere tjenester til deg, som et personlig hudrensings- og barberingsprogram, personlig coachingprogram for hudpleie og/eller barbering, råd om styling og barbering, personlig tilpassede råd om beste styling av ansiktshår og barberings- og stylingtips. Vi kan også bruke dem til å forbedre innholdet, funksjonaliteten og brukervennligheten til appen, enheten og tjenestene, i tillegg til å utvikle nye produkter og tjenester innen pleie for menn. I dette tilfellet anser vi at behandlingen av de kombinerte opplysningene dine er basert på en legitim interesse fra Philips, og at den er lovlig under artikkel 6.1 (f), forordning (EU) 2016/679.

Hvis du samtykker i å motta salgsfremmende kommunikasjon om Philips' produkter, tjenester, arrangementer og kampanjer som kan være relevante for deg basert på preferanser og oppførsel på Internett, kan vi sende deg markedsføringsinformasjon og salgsfremmende kommunikasjon via e-post, telefon og andre digitale kanaler, som mobilapper og sosiale medier. Vi kan analysere de kombinerte personopplysningene dine for å gi deg en mer relevant og personlig tilpasset opplevelse samt skreddersy kommunikasjonen etter preferansene og forbrukeratferden din. Du kan når som helst velge bort og stoppe abonnementet på slik kommunikasjon.

Opplysninger om samhandlingen med og bruken av Philips' digitale kanaler, for eksempel sosiale medier, nettsteder, e-post, apper og tilkoblede produkter. Disse opplysningene kan inkludere IP-adresse, informasjonskapsler, enhetsinformasjon, kommunikasjoner du klikker på, opplysninger om sted og nettsteder du besøker.
Les merLes mindre
Tredjeparter
Tillatelser
Programmet kan be deg om tillatelse om å få tilgang til mobilenhetens lagringskapasitet, sensorer eller andre funksjoner (f.eks. bilder, kalender, kontakter, kamera, Wi-Fi, geoposisjon eller Bluetooth). Vi ber om tilgang når det er helt nødvendig for å levere tjenestene som er beskrevet nedenfor.

 

  • Bluetooth og Wi-Fi. Appen trenger Wi-Fi-tilkobling for å koble til Internett. Appen trenger også Bluetooth/Wi-Fi for å koble enheten(e) til appen. Du kan når som helst blokkere Bluetooth-/Wi-Fi-tilkoblingen i innstillingene til mobilenheten.
  • Plassering. For noen enhetsmodeller krever Android-operativsystemer omtrentlig geografisk posisjon for å koble til enheten. IOS-operativsystemer krever også geoposisjon for å gjenkjenne når appen og enheten er i nærheten. Philips behandler imidlertid ikke slike opplysninger på noen slags måte. Opplysningene forblir på den mobile enheten din, der Philips ikke har tilgang til dem. Du kan når som helst blokkere innhenting av geoposisjon gjennom innstillingene til appen eller mobilenheten.
  • Filer. Appen krever tilgang til filene på den mobile enheten for å lagre språkkonfigurasjoner og andre filer som appen bruker (f.eks. håndbøker, grafikk, mediefiler eller andre store programressurser). Hvis du sletter filer, slettes opplysningene fra den mobile enheten.
  • Fotografier og medier. Hvis du legger til et profilbilde i profilen, krever programmet tillatelse til å få tilgang til mobilenhetens kamera eller bildegalleri. Android-operativsystemer kan be om tillatelse til videoer, men appen bruker bare tillatelsen til å laste opp bildet ditt.
  • Noen ganger er tillatelsen en teknisk forhåndsbetingelse fra operativsystemet på mobilenheten. I så fall ber appen deg om tilgang til slike sensorer eller opplysninger, men vi innhenter ikke slike opplysninger hvis det ikke kreves for å levere tjenestene.

 

Hvem deler vi personopplysningene dine med?

Philips kan videreformidle dine personlige opplysninger til tredjeparts tjenesteleverandører, forretningspartnere eller andre tredjeparter i henhold til denne merknaden om personvern og/eller gjeldende lov.
 

Tjenesteleverandører

Vi arbeider med tredjeparts tjenesteleverandører som hjelper oss med å drifte, tilby, forbedre, forstå, tilpasse, støtte, og markedsføre tjenestene våre.
 

Vi kan dele de personlige opplysningene dine med følgende tjenesteleverandører:
 

IT- og nettskyleverandører

Disse tjenesteleverandørene leverer nødvendig maskinvare, programvare, nettverk, lagringsplass, transaksjonstjenester og/eller tilhørende teknologi som kreves for å kjøre appen eller tjenestene.
 

Philips krever at tjenesteleverandørene gir et tilstrekkelig beskyttelsesnivå for dine personlige opplysninger som ligner det nivået vi tilbyr. Vi krever at tjenesteleverandørene våre bare behandler de personlige opplysningene dine i samsvar med våre instruksjoner og bare for de spesifikke formålene nevnt ovenfor, at de bare har tilgang til et minimum av opplysningene de trenger for å levere en bestemt tjeneste, og at de beskytter sikkerheten til dine personlige opplysninger.

 

Andre tredjeparter

Philips kan også arbeide med tredjeparter som behandler dine personlige opplysninger for egne formål. Hvis Philips deler personopplysninger med tredjeparter som bruker personopplysningene dine for egne formål, vil Philips sørge for å informere deg og/eller innhente ditt samtykke i samsvar med gjeldende lover, før vi deler de personlige opplysningene. I dette tilfellet bør du lese deres merknader om personvern nøye ettersom de informerer om personvernspraksisen, inkludert hvilke personopplysninger de samler inn, og hvordan de bruker, behandler og beskytter dem.

Philips selger noen ganger en bedrift eller deler av en bedrift til et annet selskap. En slik overføring av eierskap kan innebære at personopplysningene dine overføres direkte relatert til den bedriften, til bedriften som kjøper. Alle våre rettigheter og forpliktelser i henhold til vår merknad om personvern kan fritt overføres av Philips til våre tilknyttede selskaper i forbindelse med fusjon, oppkjøp, restrukturering eller salg av eiendeler, eller som følge av lov eller på annen måte, og vi kan overføre dine personlige opplysninger til alle våre tilknyttede selskaper, etterfølgende enheter eller ny eier.

Hvis du ber om det, kan vi dele personopplysninger dine med følgende tredjeparter: Amazon (hvis Amazon DRS er tilgjengelig i landet ditt – du finner mer informasjon nedenfor) Disse tredjepartene kan levere sine egne tjenester til deg. Vi kan dele personopplysningene dine med disse tredjepartene på forespørsel fra deg og/eller i samsvar med gjeldende lover.

Når du logger på appen via Facebook SDK, må du være oppmerksom på at du lar Facebook innhente følgende informasjon via SDK:

•   Apphendelser: Dette dekker generelle apphendelser (for eksempel installasjon og start av apper) og annen standardføring for produktmål (for eksempel SDK-lasting og SDK-ytelse).
•   Konfigurasjonsdata: Etter at en bruker har logget på, ber SDK regelmessig om å håndtere levetiden til tilgangstokenet automatisk.
•   Feilinformasjon: SDK registrerer feilinformasjon, inkludert ved start av SDK, som kan inneholde en bruker-ID for personer som er logget på Facebook.
•   Korttidsdata: SDK måler brukeraktivitet for å håndtere svindel og misbruk. Disse dataene beholdes bare i en kort periode for de som ikke er logget på Facebook.

Facebook kan også samle inn analysedata om bruken din av SDK, informasjon om navnet til appen du bruker, datoen da du godkjente påloggingen og eventuelle nettadresser knyttet til påloggingen. Les Facebooks Dataretningslinjer for mer informasjon om hvordan Facebook bruker opplysningene dine. Vær oppmerksom på at påloggingsfunksjonen for Facebook er helt valgfri, og at du alltid kan logge på med MyPhilips-kontoen din i stedet.

Amazon Alexa / Amazon Dash Replenishment Services (DRS)
Med Skill-rengjøringskassetten for Philips-barbermaskinen («Skill») kan du koble Philips-kontoen til Amazon-kontoen din og bruke Amazon-tjenesten Dash Replenishment Services (DRS).

Når du kobler til kontoene dine, bruker Philips og Amazon hver sine tekniske tiltak for å bekrefte identiteten din. Philips deler kontoidentifikatorer med Amazon, men vi deler ikke kontoopplysningene dine, inkludert navn eller e-postadresse. Vi verken innhenter, behandler eller deler taleinformasjon med Amazon.

Hvis du aktiverer DRS, gir Philips deg muligheten til å dele informasjonen om barbermaskinen med Amazon (barbermaskinens serienummer og modell og det daglige samlede forbruket ditt av CleanPod-væske), slik at Amazon kan bestille Philips-rengjøringskassetter for barbermaskin automatisk for deg. Du kan når som helst pause, endre eller avbryte en bestilling via Amazon.

Du forstår at informasjonen om barbermaskinen er personopplysninger. Du forstår også at Amazon tilbyr sine egne tjenester til deg, og at du ved å gi ditt samtykke instruerer oss om å dele personopplysningene dine med Amazon. Amazon kan behandle personopplysningene dine i andre land enn bostedslandet ditt, og det er ikke sikkert at disse landene tilbyr tilstrekkelig beskyttelse av disse opplysningene. Du kan når som helst trekke tilbake samtykket ved å deaktivere Skillen. Les Amazons merknad om personvern og bruksvilkår for mer informasjon.

Opplysninger om samhandlingen med og bruken av Philips' digitale kanaler, for eksempel sosiale medier, nettsteder, e-post, apper og tilkoblede produkter. Disse opplysningene kan inkludere IP-adresse, informasjonskapsler, enhetsinformasjon, kommunikasjoner du klikker på, opplysninger om sted og nettsteder du besøker.

IT-leverandører

Disse leverandørene leverer nødvendig maskinvare, programvare, nettverk, lagringsplass, transaksjonstjenester eller tilhørende teknologi som kreves for å kjøre appen eller tjenestene som følger med.

 
Inhalasjonskammer
 

Nettskyleverandører

Disse leverandørene leverer datalagringstjenester. Philips er forpliktet til å lagre personlige opplysninger i din region med nettskytjenester i Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Inhalasjonskammer
 

Master-tjenesteleverandører

Disse leverandørene leverer bestemte tjenester for Master, for eksempel calculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Betaling

Disse leverandørene håndterer finansielle opplysninger i forbindelse med online purchases, your program fee.

IT-leverandører

Disse leverandørene leverer nødvendig maskinvare, programvare, nettverk, lagringsplass, transaksjonstjenester eller tilhørende teknologi som kreves for å kjøre appen eller tjenestene som følger med.

 
Inhalasjonskammer
 

Nettskyleverandører

Disse leverandørene leverer datalagringstjenester. Philips er forpliktet til å lagre personlige opplysninger i din region med nettskytjenester i Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Inhalasjonskammer
 

Master-tjenesteleverandører

Disse leverandørene leverer bestemte tjenester for Master, for eksempel calculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Betaling

Disse leverandørene håndterer finansielle opplysninger i forbindelse med online purchases, your program fee.

IT-leverandører

Disse leverandørene leverer nødvendig maskinvare, programvare, nettverk, lagringsplass, transaksjonstjenester eller tilhørende teknologi som kreves for å kjøre appen eller tjenestene som følger med.

 
Inhalasjonskammer
 

Nettskyleverandører

Disse leverandørene leverer datalagringstjenester. Philips er forpliktet til å lagre personlige opplysninger i din region med nettskytjenester i Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Inhalasjonskammer
 

Master-tjenesteleverandører

Disse leverandørene leverer bestemte tjenester for Master, for eksempel calculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Betaling

Disse leverandørene håndterer finansielle opplysninger i forbindelse med online purchases, your program fee.

IT-leverandører

Disse leverandørene leverer nødvendig maskinvare, programvare, nettverk, lagringsplass, transaksjonstjenester eller tilhørende teknologi som kreves for å kjøre appen eller tjenestene som følger med.

 
Inhalasjonskammer
 

Nettskyleverandører

Disse leverandørene leverer datalagringstjenester. Philips er forpliktet til å lagre personlige opplysninger i din region med nettskytjenester i Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Inhalasjonskammer
 

Master-tjenesteleverandører

Disse leverandørene leverer bestemte tjenester for Master, for eksempel calculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Betaling

Disse leverandørene håndterer finansielle opplysninger i forbindelse med online purchases, your program fee.

IT-leverandører

Disse leverandørene leverer nødvendig maskinvare, programvare, nettverk, lagringsplass, transaksjonstjenester eller tilhørende teknologi som kreves for å kjøre appen eller tjenestene som følger med.

 
Inhalasjonskammer
 

Nettskyleverandører

Disse leverandørene leverer datalagringstjenester. Philips er forpliktet til å lagre personlige opplysninger i din region med nettskytjenester i Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Inhalasjonskammer
 

Master-tjenesteleverandører

Disse leverandørene leverer bestemte tjenester for Master, for eksempel calculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Betaling

Disse leverandørene håndterer finansielle opplysninger i forbindelse med online purchases, your program fee.

IT-leverandører

Disse leverandørene leverer nødvendig maskinvare, programvare, nettverk, lagringsplass, transaksjonstjenester eller tilhørende teknologi som kreves for å kjøre appen eller tjenestene som følger med.

 
Inhalasjonskammer
 

Nettskyleverandører

Disse leverandørene leverer datalagringstjenester. Philips er forpliktet til å lagre personlige opplysninger i din region med nettskytjenester i Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Inhalasjonskammer
 

Master-tjenesteleverandører

Disse leverandørene leverer bestemte tjenester for Master, for eksempel calculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Betaling

Disse leverandørene håndterer finansielle opplysninger i forbindelse med online purchases, your program fee.

Master-tjenesteleverandører

Disse leverandørene leverer bestemte tjenester for Master, for eksempel calculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

Master-tjenesteleverandører

Disse leverandørene leverer bestemte tjenester for Master, for eksempel calculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

Les merLes mindre
Enhetsopplysninger

Overføringer på tvers av landegrenser

Dine personlige opplysninger kan lagres og behandles i alle land der vi har fasiliteter eller hvor vi engasjerer tjenesteleverandører, og ved å bruke tjenestene godtar du overføring av eventuelle opplysninger til land utenfor ditt bostedsland som kan ha databeskyttelsesregler som er forskjellige fra reglene i landet ditt. Under visse omstendigheter kan domstoler, rettshåndhevende organer, reguleringsorganer eller sikkerhetsmyndigheter i disse andre landene ha rett til å få tilgang til dine personlige opplysninger.

 

Hvis du befinner deg i EØS, kan personopplysningene dine overføres til våre tilknyttede selskaper eller tjenesteleverandører i land utenfor EØS som EU-kommisjonen mener har et tilfredsstillende nivå av personvern i henhold til EØS-standarder.  (Den fullstendige listen over disse landene er tilgjengelig her http://ec.europa.eu/justice/data-protection/international-transfers/adequacy/index_en.htm. For overføringer fra EØS-land til land som EU-kommisjonen anser å ikke ha dette, slik som USA, har vi fått på plass tilstrekkelige tiltak, slik som våre Bindende selskapsregler for opplysninger om kunde, leverandør og forretningspartner og/eller standard avtalefestede klausuler vedtatt av EU-kommisjonen for å beskytte personopplysningene dine. Du kan få en kopi av disse tiltakene ved å følge lenken ovenfor, eller ved å kontakte oss her.

Les merLes mindre
Enhetsopplysninger

Hvor lenge beholder vi opplysningene dine?

Vi beholder de personlige opplysningene dine så lenge det er nødvendig eller tillatt i lys av formålene som opplysningene ble samlet inn for. Kriteriene som blir brukt for å bestemme lagringsperioden inkluderer: (i) hvor lenge du bruker appen og tjenestene, (ii) hvorvidt vi er underlagt en juridisk forpliktelse eller (iii) om lagringen er tilrådelig i lys av vår juridiske stilling (for eksempel i henhold til gjeldende vedtekter om begrensninger, rettstvister eller forskriftsmessige undersøkelser).

Valg og rettigheter

Dine valg og rettigheter

Hvis du vil sende inn en forespørsel om å få tilgang til, rette, slette,
Hvis du vil sende inn en forespørsel om å få tilgang til, rette, slette, begrense eller protestere på behandling av personlige opplysninger som du tidligere har gitt oss, eller hvis du vil sende inn en forespørsel om å motta en elektronisk kopi av dine personlige opplysninger for å overføre dem til et annet selskap (i den grad denne rett til dataoverførbarhet er gitt til deg etter gjeldende lov), kan du kontakte oss på begrense eller protestere på behandling av personopplysninger som du tidligere
har gitt oss, eller vil sende inn en forespørsel om å motta en elektronisk kopi
av personopplysningene dine for å overføre dem til et annet selskap (i den grad
denne retten til dataportabilitet er gitt til deg etter gjeldende lov), kan du
kontakte oss her.

 

I forespørselen din må du klargjøre hvilke personlige opplysninger du ønsker å få tilgang til, rette på, slette, begrense eller motsette deg behandling av. Av hensyn til din egen sikkerhet kan vi kun behandle forespørsler vedrørende personlige opplysninger knyttet til kontoen din, e-postadressen din eller annen kontoinformasjon, som du bruker til å sende oss forespørselen, og vi må kontrollere identiteten din før vi eventuelt imøtekommer forespørselen. Vi vil prøve å etterkomme forespørselen din så snart det er praktisk mulig.
 

Vær oppmerksom på følgende:

•   Der vi er avhengig av samtykke for å samle inn og/eller behandle de personlige opplysningene dine, kan du trekke tilbake samtykket ditt når som helst, uten at det påvirker lovligheten til behandlingen fordi du samtykket før tilbaketrekningen.
•   Når vi behandler personopplysningene dine basert på en juridisk forpliktelse som vi er underlagt, inkludert når du kontakter oss for å utøve noen av rettighetene dine, anser vi at behandlingen er lovlig i henhold til artikkel 6.1 (c), forordning (EU) 2016/679.
•   Der vi er avhengige av en kontrakt for å behandle personopplysningene dine i forbindelse med tjenestene, er det ikke sikkert at vi kan levere tjenestene hvis vi ikke mottar opplysningene dine.
•   Vi vil bare behandle personopplysningene dine for å oppfylle Philips' berettigede interesser når vi har konkludert med at behandlingen ikke veier tyngre enn personvernrettighetene og interessene dine.
•   Hvis du utøver (enkelte av) dine valg og rettigheter, kan det hende at du, helt eller delvis, ikke kan bruke tjenestene våre lenger.

Les merLes mindre
Vi beskytter dine personlige opplysninger
Vi beskytter dine personlige opplysninger

Vi ser alvorlig på ansvaret vi har for å beskytte opplysningene du oppgir til Philips, mot utilsiktet eller uautorisert endring, tap, misbruk, avsløring eller tilgang. Philips bruker en rekke sikkerhetsteknologier og tekniske og organisatoriske tiltak for å kunne beskytte opplysningene dine. For dette formålet implementerer vi blant annet tilgangskontroll og bruker brannmurer og sikre protokoller.

Les merLes mindre
Spesialinformasjon til foreldre
Spesialinformasjon til foreldre

Selv om tjenestene ikke er rettet mot barn, som definert i henhold til gjeldende lov, er Philips' retningslinjer i samsvar med lovverket når det er nødvendig med tillatelse fra foreldre eller foresatte før vi innhenter, oppgir eller bruker personlige opplysninger om barn. Vi er opptatt av å ivareta personvernbehovene til barn, og vi oppfordrer foreldre og foresatte til å ha en aktiv rolle i barnas Internett-aktiviteter og -interesser.
 

Hvis foreldre eller foresatte blir klar over at barn har oppgitt personlige opplysninger til oss uten deres samtykke, må de ta kontakt med oss her. Hvis vi blir oppmerksomme på at et barn har oppgitt personopplysningene sine til oss, sletter vi opplysningene hans/hennes fra lagringstjenestene våre.

Les merLes mindre
Endringer i merknaden om personvern
Endringer i denne merknaden om personvern

Tjenestene kan endres fra tid til annen uten forvarsel. Derfor forbeholder vi oss retten til å endre eller oppdatere informasjonen i denne merknaden om personvern. Når vi oppdaterer denne merknaden om personvern, oppdaterer vi også datoen øverst i denne merknaden om personvern.

Vi oppfordrer deg til å regelmessig lese gjennom de siste versjonene av denne merknaden om personvern.

Den nye merknaden om personvern trer i kraft umiddelbart ved offentliggjøring. Hvis du ikke godtar den nye versjonen, bør du endre preferansene dine eller vurdere å slutte å bruke tjenestene. Hvis du fortsetter å åpne eller bruke tjenestene våre etter at endringene har trådt i kraft, anerkjenner du at du har blitt informert om og samtykker i den endrede merknaden om personvern.

Les merLes mindre
Kontakt

Kontakt oss

Hvis du har spørsmål om denne merknaden om personvern, eller om hvordan Philips bruker personopplysningene dine, kan du kontakte Philips og personvernombudet vårt her. Alternativt kan du benytte deg av retten til å klage hos tilsynsmyndigheten for landet eller regionen din.

Philips Consumer Lifestyle B.V.
High Tech Campus 5, 5656 AE,
Eindhoven, Nederland

Our site can best be viewed with the latest version of Microsoft Edge, Google Chrome or Firefox.