Appen HomeID ("appen") bruker personopplysninger innsamlet eller behandlet gjennom appen, inkludert personopplysninger behandlet via et Philips-kjøkkenapparat som du bestemmer deg for å pare med appen ("enhet").
Denne personvernerklæringen skal hjelpe deg med å forstå praksisen vår for personvern når du bruker tjenestene, herunder hvilken informasjon og hvilke personopplysninger vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn, og hva vi gjør med dem, i tillegg til de individuelle rettighetene dine. Personvernerklæringen gjelder personopplysninger som er samlet inn eller behandlet av appen, som styres av eller er under kontroll av Versuni Netherlands B.V. eller et av selskapets tilknyttede selskaper eller datterselskaper ("Versuni", "vår", "vi" eller "oss").
Les også vilkårene for bruk, som beskriver vilkårene som gjelder for bruken din av tjenestene.
Vi mottar eller samler inn personopplysninger, som beskrevet i detalj nedenfor, når vi tilbyr tjenestene, blant annet når du får tilgang til, laster ned eller installerer appen. Vi knytter personopplysningene dine sammen med unike identifikatorer.
Sensitive personopplysninger Før vi samler inn sensitive opplysninger, informerer vi deg og ber om ditt eksplisitte samtykke. Annet enn det, ber vi om at du ikke sender eller oppgir sensitive personopplysninger (som personnummer, informasjon om rase eller etnisk opphav, politisk ståsted, religiøs eller filosofisk tro eller annen trosretning, helse, sexliv eller seksuell legning, biologiske eller genetiske kjennetegn, kriminell bakgrunn eller medlemskap i fagforeninger) til oss, i eller via appen, eller på annen måte.
Kontoopplysninger Vi samler inn personopplysningene dine når du oppretter en konto.
Ettersom vi bruker kontoopplysningene dine til å tilby tjenestene, anser vi denne behandlingen for å være nødvendig for å kunne oppfylle en kontrakt som du er en part i.
Andre oppgitte opplysninger Når du bruker appen, kan du opprette en profil, som består av navnet/kallenavnet ditt, en kort beskrivelse av deg selv, hjemlandet ditt, det genererte innholdet og favorittinnholdet ditt samt andre profiler du følger. Vi behandler disse opplysningene sammen med dine private innstillinger, inkludert dine foretrukne matretter, enhetssystem, enheter og tilbehør du eier, og informasjon vi observerer når du bruker tjenestene våre. Ettersom vi bruker andre oppgitte opplysninger til å tilby tjenestene, anser vi denne behandlingen for å være nødvendig for å kunne oppfylle en kontrakt som du er en part i.
Enhetsdata Når du velger å pare appen med enheten din, samler vi inn enhetsspesifikk informasjon når du får tilgang til eller bruker enheten, inkludert det unike enhets-ID-nummeret, landet du velger, tidssonen samt økt- og bruksdata. Dette kan for eksempel være: Vi bruker opplysningene om enheten din til å yte personlig tilpassede tjenester for alle kafferelaterte forbruksvarer, blant annet ved å registrere opplysningene om enheten din til bruk av Amazon Replenishment Services, som vi drøfter nærmere nedenfor. Ettersom enhetsdataene dine bare behandles når du velger å pare enheten(e) med appen for det formålet å bruke tjenestene, anser vi denne behandlingen for å være nødvendig for å kunne oppfylle en kontrakt som du er en part i og/eller knyttet til en berettiget interesse.
Informasjonskapsler og analysefunksjoner Vi bruker informasjonskapsler, koder eller liknende teknologier ("informasjonskapsler") til å drifte, tilby, forbedre, forstå og tilpasse tjenestene våre. Med informasjonskapsler kan vi gjenkjenne den mobile enheten din og samle inn informasjon og personopplysninger, herunder det unike brukerenhetsnummeret, IP-adressen til den mobile enheten din, hva slags nettleser eller operativsystem du bruker på den mobile enheten, økt- og bruksdata eller tjenesterelatert ytelsesinformasjon, som er informasjon om bruken din av appen. Basert på IP-adressen til den mobile enheten din samt informasjon om SIM-kort/operatør kan vi også vise deg landsspesifikt innhold (inkludert informasjon på det lokale språket ditt). For å gi deg en mer personlig tilpasset opplevelse behandler vi informasjonskapsel- og analysedataene dine for å kunne vise deg riktig innhold og sende deg anbefalinger, meldinger i appen og push-varsler (hvis du velger å tillate dette i innstillingene til appen). Vær oppmerksom på at vi bare behandler informasjonskapsel- og analysedataene dine etter at du har gitt samtykke.
Vi kan også bruke informasjonskapsel- og analysedataene til å stille deg spørsmål eller invitere deg til å delta i spørreundersøkelser eller forskningsprosjekter. Når du bestemmer deg for å delta, behandler vi kontolegitimasjonen, svarene, meningene og opplevelsene dine. Vi bruker disse dataene til å forbedre tjenestene og utvikle nye produkter og tjenester for deg innen kjøkkenapparater.
Tjenesteleverandørene våre bruker informasjonskapsler for å hjelpe oss med å samle inn opplysninger fra deg på våre vegne og i henhold til våre instrukser. For øyeblikket bruker appen de følgende informasjonskapslene fra tredjeparter:
Vurderings- og anmeldelsesdata Hvis du skriver en anmeldelse eller vurderer appen i en av appbutikkene, kan vi behandle disse opplysningene for å svare på kommentarene og spørsmålene dine, forstå hvordan du opplever bruken av appen, bli kjent med hvordan du oppfatter appen og merket vårt generelt, og bruke denne innsikten til å forbedre appen og/eller produktene og tjenestene våre. Vi kan bare se brukernavnet ditt i appbutikken, vurderingene dine, kommentarene dine og andre detaljer som du velger å dele med oss eller gjøre offentlig tilgjengelige. Med mindre du krever at vi gjør det, kobler vi ikke disse opplysningene til kontolegitimasjonen din eller til noen andre opplysninger vi har om deg. Når du trenger kundestøtte, kan vi bruke dataene dine til å følge opp saken din og veilede deg gjennom kundestøtteprosessen vår i henhold til avsnittet «Kundestøtte» nedenfor. Vi anser behandlingen av vurderings- og anmeldelsesdataene dine for å være basert på en legitim interesse Versuni har,.
Kundestøtte Når du trenger kundestøtte, kan du oppgi informasjon knyttet til bruken din av tjenestene, inkludert samhandlingen din med Versuni og hvordan vi kan kontakte deg for å gi deg den hjelpen du trenger. Vi drifter og tilbyr tjenestene, som omfatter kundestøtte og det å forbedre, rette opp og tilpasse tjenestene. Vi bruker også informasjonen til å besvare henvendelser fra deg.
Vi anser behandlingen av kundestøtteopplysningene dine for å være nødvendig for å kunne oppfylle en kontrakt som du er en part i. I noen tilfeller anser vi behandlingen av kundestøtteopplysningene dine for å være basert på en legitim interesse Versuni har.
Kombinerte opplysninger Vi kan kombinere dine personopplysninger, inkludert kontodata, andre oppgitte data, enhetsdata, informasjonskapsel- og analysedata, med data som samles inn under dine interaksjoner og bruk av Versunis digitale kanaler, som sosiale medier, nettsteder og nettbutikker, e-post, mobilapper og tilkoblede produkter. Vi bruker de kombinerte opplysningene dine til å forbedre appens, enheten(e)s og tjenestenes innhold, funksjonalitet og brukervennlighet samt til å utvikle nye produkter og tjenester. I dette tilfellet anser vi behandlingen av de kombinerte opplysningene dine for å være basert på en legitim interesse Versuni har.
Hvis du samtykker i å motta reklamebasert informasjon om Versuni' produkter, tjenester, arrangementer og kampanjer eller reklamebasert informasjon fra de omhyggelig utvalgte partnerne våre, kan vi sende deg markedsføring og reklame via e-post eller digitale kanaler, f.eks. mobilapper og sosiale medier. Vi kan analysere de kombinerte opplysningene dine, slik at vi kan tilpasse informasjonen til innstillingene dine og atferden din samt gi deg en mer relevant og personlig tilpasset opplevelse. Du kan når som helst deaktivere og slutte å abonnere på slik informasjon.
Tillatelser Appen kan be om tillatelse fra deg til å få tilgang til den mobile enhetens lagringsfunksjoner, sensorer eller andre funksjoner (f.eks. bilder, dagbok, kontakter, kamera, Wi-Fi, geografisk plassering eller Bluetooth). Vi krever tilgang når det er strengt nødvendig for å kunne tilby tjenestene som beskrevet nedenfor.
Hvem deles personopplysninger med? Versuni kan formidle personopplysninger til tredjeparts tjenesteleverandører, forretningspartnere eller andre tredjeparter i henhold til merknaden om personvern og/eller gjeldende lovgivning.
Tjenesteleverandører Vi samarbeider med tredjeparts tjenesteleverandører som hjelper oss å drifte, tilby, forbedre, forstå, tilpasse, støtte og markedsføre tjenestene våre. Vi kan dele personopplysninger med følgende tjenesteleverandører: Slike tjenesteleverandører leverer nødvendig maskinvare, programvare, nettverk, lagring og/eller relatert teknologi som vi trenger for å kunne utføre analyser av appen. Se også avsnittet Informasjonskapsler og analysefunksjoner over. Versuni krever at alle tjenesteleverandører sørger for tilstrekkelig beskyttelse av personopplysninger tilsvarende det beskyttelsesnivået vi selv har. Vi krever at tjenesteleverandørene våre behandler personopplysningene dine utelukkende i henhold til instruksjonene våre og bare til de spesifikke formålene nevnt over, at de har tilgang til minste nødvendige datamengde de trenger for å kunne levere en bestemt tjeneste, og at de ivaretar sikkerheten til personopplysningene. Andre tredjeparter Versuni kan også komme til å samarbeide med tredjeparter som behandler personopplysningene dine til egne formål. Dersom Versuni deler personopplysninger med tredjeparter som bruker personopplysningene dine til egne formål, vil Versuni sørge for å informere deg og/eller innhente samtykke fra deg i henhold til gjeldende lovgivning før vi deler personopplysningene dine. I et slikt tilfelle bør du lese nøye gjennom personvernerklæringen deres, der de informerer om praksisen for personvern, herunder hva slags personopplysninger de samler inn, og hvordan de bruker, behandler og beskytter dem. Merk at når det gjelder eventuell annonsering fra tredjeparter i appen, deler vi ikke personopplysningene dine med disse partnerne. Selv om du velger å motta reklame og tillater alle informasjonskapsler, deler vi ikke personopplysningene dine med tredjeparten som annonserer. Det vi gjør, er å analysere hvor virkningsfulle slike partnerskapskampanjer er, samt å informere partnerne våre om virkningen (f.eks. hvor mange app-brukere som har klikket på annonsen; hvor mange app-brukere som har henvist til tilbudet). Vi kan analysere dette ved å gå gjennom app-bruken og når du godtar Branch Metrics-informasjonskapselen som nevnt over. Den eksterne rapporteringen om denne virkningsstudien skjer kun på aggregert basis, noe som vil si at partneren vår – tredjeparten – ikke vil kunne omdirigere denne informasjonen til noen individuell app-bruker. Det hender at Versuni selger en virksomhet eller en del av en virksomhet til et annet selskap. Slik overdragelse av eierskap kan medføre at personopplysninger direkte knyttet til virksomheten, overføres til selskapet som kjøper virksomheten. Alle våre rettigheter og forpliktelser i henhold til personvernerklæringen kan fritt tilordnes av Versuni til et av de tilknyttede selskapene våre i forbindelse med fusjon, oppkjøp, omstrukturering eller salg av eiendeler, eller i kraft av lovverk eller på annen måte, og vi kan overføre personopplysningene dine til et av de tilknyttede selskapene eller etterfølgende enhetene våre eller til ny eier. Amazon Avhengig av hvilken enhetsmodell du bruker, kan du kontrollere enheten din og innhente informasjon via Amazon Alexa med Kitchen Plus/ Coffee Plus-ferdigheten ("ferdigheten"). Når du aktiverer ferdigheten, lar Versuni deg koble Amazon-kontoen din til Versuni-kontoen du bruker til å logge inn på appen. Når kontoene dine kobles sammen, treffer Versuni og Amazon tekniske tiltak for å bekrefte identiteten din uavhengig av hverandre. Versuni deler konto-identifikatorer, men deler ikke kontolegitimasjonen din, herunder navn og e-postadresse, med Amazon. Når du snakker med Alexa, sender Amazon en skriftlig versjon av talekommandoene dine til Versuni sammen med en unik identifikator. Vi behandler denne informasjonen for å utføre kommandoene dine og sende respons, i henhold til personvernerklæringen vår. Vi deler den skriftlige responsen vår med Amazon slik at Amazon kan opplyse deg om utfallet av kommandoen din i henhold til Amazons personvernerklæring og vilkår for bruk. Versuni og Alexa kan også utveksle informasjon på enheten du velger å kontrollere via ferdigheten, herunder når du oppdaterer, endrer eller fjerner en enhet. I noen land støtter vi DRS. Når du abonnerer på DRS, utsteder appen automatisk ordre på bønner eller AquaClean-filtere for deg via Amazon. Til slike formål må du logge inn på Amazon-kontoen din, og Amazon yter deg sine egne tjenester. Når du oppretter DRS-abonnementet ditt, deler vi følgende med Amazon: serienummeret og modellen (hx-nummeret) på enheten din samt din daglige samlede beholdning av bønner eller AquaClean-filtere. For å holde oversikt over abonnementet ditt lagrer vi din Amazon-kunde-ID. Hvis du avslutter abonnementet på DRS, sletter vi denne kunde-ID-en. Du forstår at kommandoene og responsene dine kan utgjøre personopplysninger. Du forstår også at Amazon leverer sine egne tjenester til deg, og at du ved å gi samtykke instruerer oss til å dele personopplysningene dine med Amazon. Amazon kan behandle persondataene dine i land utenfor landet du bor i, og disse landene har kanskje ikke tilfredsstillende beskyttelse for personopplysninger i tråd med EU-forordning 2016/679 (GDPR). Du kan når som helst trekke samtykket ditt tilbake ved å deaktivere ferdigheten. Du finner mer informasjon i Amazons personvernerklæring og vilkår for bruk. Grensekryssende overføring Personopplysninger kan bli lagret og behandlet i land der vi driver virksomhet, eller der vi har tjenesteleverandører, og ved å bruke tjenestene samtykker du til overføring av (eventuell) informasjon til land utenfor bostedslandet ditt, som kan ha andre regelverk for personvern enn ditt eget land. Under visse omstendigheter kan domstoler, politi, tilsynsorganer eller sikkerhetspoliti i de andre landene ha rett til å få tilgang til personopplysningene dine. Dersom du er bosatt i EØS, kan personopplysningene dine bli overført til de tilknyttede selskapene våre eller tjenesteleverandører i ikke-EØS-land som EU-kommisjonen mener tilbyr tilfredsstillende databeskyttelse i henhold til EØS-standarder. For overføringer fra EØS til land som EU-kommisjonen ikke anser som tilfredsstillende, har vi truffet egnede tiltak for å beskytte personopplysningene dine, blant annet med standardklausuler for kontrakter som er godkjent av EU-kommisjonen. Hvor lenge oppbevarer vi opplysningene? Vi oppbevarer personopplysningene så lenge det trengs eller er tillatt basert på hvilke formål opplysningene samles inn for. Kriteriene vi bruker til å fastslå oppbevaringstiden, omfatter (i) hvor lenge du bruker appen og tjenestene, (ii) om vi er underlagt en juridisk forpliktelse, eller (iii) om oppbevaring anbefales basert på den juridiske stillingen vår (for eksempel med hensyn til gjeldende preskripsjonsbestemmelser, rettssaker eller lovpålagte undersøkelser).
Slike tjenesteleverandører leverer nødvendig maskinvare, programvare, nettverk, lagring, transaksjonstjenester og/eller relatert teknologi som kreves for å kjøre appen eller tilby tjenestene.
Valgene og rettighetene dine Dersom du vil sende en forespørsel om å få tilgang til, rette, slette, begrense eller protestere mot behandlingen av personopplysninger du har gitt oss tidligere, eller dersom du vil sende en forespørsel om å motta en elektronisk kopi av personopplysningene dine for det formålet å videresende dem til et annet selskap (i den grad gjeldende lovgivning tillater slik overføring av opplysninger), kan du kontakte oss her. Vi vil besvare forespørselen i henhold til gjeldende lovgivning. I forespørselen må du oppgi tydelig hvilke personopplysninger du vil ha tilgang til, rette, slette, begrense eller protestere mot behandling av. For din egen beskyttelse kan vi kun imøtekomme forespørsler som gjelder personopplysninger knyttet til kontoen din, e-postadressen din eller annen kontoinformasjon du bruker til å sende oss forespørselen, og det kan hende vi må få bekreftet identiteten din før vi imøtekommer forespørselen. Vi vil forsøke å imøtekomme forespørselen så raskt som det er praktisk mulig. I tilfeller der vi må innhente samtykke fra deg for å kunne samle inn og/eller personopplysningene dine, kan du når som helst trekke tilbake samtykket, uten at det påvirker lovligheten til behandlingen basert på samtykke før du trakk samtykket tilbake. Vær oppmerksom på at hvis du tar i bruk (noen av) valgene og rettighetene dine, kan det hende du ikke lenger kan bruke, helt eller delvis, tjenestene våre. Når vi behandler dine personopplysninger basert på en juridisk forpliktelse som vi er underlagt, inkludert når du samhandler med oss for å utøve noen av dine rettigheter, anser vi behandlingen som lovlig. I tilfeller der vi må oppfylle en kontrakt for å kunne behandle personopplysningene dine for formål som angår tjenestene, kan det hende vi ikke kan tilby tjenestene hvis vi ikke mottar opplysninger fra deg.
Vi beskytter personopplysningene dine Vi tar plikten vår på alvor om å beskytte opplysningene du betror Versuni, mot utilsiktet eller uautorisert endring, tap, misbruk, formidling eller tilgang. Versuni bruker en rekke sikkerhetsteknologier samt tekniske og organisatoriske tiltak for å beskytte opplysningene dine. Til dette formålet har vi innført blant annet tilgangskontroller, brannmurer og sikre protokoller.
Spesiell informasjon til foreldre Selv om tjenestene ikke er rettet mot barn, som definert i gjeldende lovgivning, har Versuni retningslinjer for å overholde loven der det kreves forelderens eller vergens tillatelse før innsamling, bruk eller formidling av personopplysninger om barn. Vi er forpliktet til å beskytte barns behov for personvern, og vi oppfordrer foreldre og verger på det sterkeste til å delta aktivt i barnas aktiviteter og interesser på nettet.
Dersom en forelder eller verge oppdager at barnet har gitt oss personopplysninger uten at de har gitt samtykke, kan vi kontaktes her. Dersom vi får vite at et barn har gitt oss personopplysninger, sletter vi barnets opplysninger fra filene våre.
Endringer i denne personvernerklæringen Tjenestene våre kan komme til å bli endret fra tid til annen uten at du blir varslet om det på forhånd. Derfor forbeholder vi oss retten til å endre eller oppdatere personvernerklæringen fra tid til annen. Når vi oppdaterer personvernerklæringen, oppdaterer vi også datoen øverst i denne personvernerklæringen. Vi ber om at du regelmessig leser gjennom den nyeste versjonen av personvernerklæringen. Den nye merknaden om personvern trer i kraft umiddelbart ved publisering. Dersom du ikke godtar den reviderte personvernerklæringen, bør du endre innstillingene dine eller vurdere å slutte å bruke tjenestene våre. Ved fortsatt tilgang til eller bruk av tjenestene etter at slike endringer er trådt i kraft, bekrefter du at du er blitt informert om og godtar personvernerklæringen slik den er endret.
Kontakt oss Dersom du har spørsmål om denne personvernerklæringen eller hvordan Versuni bruker personopplysningene dine, kan du kontakte Versuni eller personvernombudet vårt her. Du kan eventuelt sende inn en klage til et tilsynsorgan for ditt land eller område. Attn. Legal/ Privacy, Claude Debussylaan 88, 1082MD Amsterdam, the Netherlands
Versuni Netherlands B.V.
You are about to visit a Philips global content page
Continue