Norge

Philips Lumea IPL-app Personvernerklæring


Denne personvernerklæringen ble sist endret 27. oktober 2021

Lumea IPL-appen leverer tjenester som hjelper deg med å opprette behandlingsplaner og målsettinger relatert til hårfjerning, til å sende deg påminnelser slik at du kan holde tritt med behandlingsplanen din, til å sende deg personlig tilpassede brukertips basert på fremdriften din, og til å følge med på fremdriften din og bruken din av Lumea-enheten, samt andre tjenester (tjenester) til brukere over hele verden. Denne personvernmerknaden er ment for å hjelpe deg med å forstå personvernpraksisen vår når du bruker våre tjenester, inkludert hvilke opplysninger vi samler inn, hvorfor vi samler inn opplysningene, og hva vi gjør med dem, i tillegg til dine individuelle rettigheter.
 

Lumea IPL-appen bruker personlige opplysninger som er innhentet eller behandlet av mobilappen Lumea IPL (app).
 

Denne personvernmerknaden gjelder de personlige opplysningene som samles inn eller behandles av appen, og kontrolleres eller reguleres av Koninklijke Philips N.V. eller tilknyttede selskaper og datterselskaper (Philips, våre, vi, oss).
 

Les også merknaden vår om informasjonskapsler og vilkår for bruk, som beskriver vilkårene for bruk av Tjenestene våre.

 

Hvilke personlige opplysninger som samles inn, og til hvilke formål


Vi mottar eller samler inn personlige opplysninger, som beskrevet i detalj nedenfor, når vi tilbyr våre tjenester, inkludert når du får tilgang til, laster ned, installerer appen, eller bruker tjenestene våre. Vi kan bruke disse personlige opplysningene til å utføre de tjenestene som er forespurt av deg som en avtalefestet nødvendighet, for å drive, tilby, forbedre, tilpasse, støtte og markedsføre våre tjenester basert på vår legitime interesse, eller for å overholde en lovlig forpliktelse som vi kan være underlagt. Hvis du ikke vil at vi skal samle inn og behandle dine personlige opplysninger, vil du kanskje ikke være i stand til å bruke tjenestene.
 

Sensitive personlige opplysninger
 

Før vi samler sensitive personlige opplysninger, informerer vi deg og ber om ditt eksplisitte samtykke. Disse dataene inkluderer hårfarge og hudfarge. Du kan når som helst trekke tilbake samtykket ditt, uten å påvirke lovligheten til behandlingen på grunnlag av samtykket du ga før du trakk tilbake samtykket ditt.
 

Sensitive personlige opplysninger
 

Vi ber deg om at du ikke sender oss og ikke avslører sensitive personlige opplysninger (f.eks. personnummer, informasjon knyttet til rase eller etnisk opprinnelse, politiske meninger, religion eller annen tro, helse, biometri eller genetiske egenskaper, kriminell bakgrunn eller fagforeningsmedlemskap) på eller gjennom appen eller på annen måte til oss.
 

Kontoopplysninger
 

Vi samler dine personlige opplysninger når du oppretter en konto. Du kan logge inn på appen ved hjelp av en MyPhilips-konto eller via profilen din i sosiale medier. De personlige opplysningene vi samler inn kan inkludere brukernavn, profilbilde, navn, e-postadresse, kjønn, bursdag/alder, land, språk, siste tweet, profiladresse, profilen din i sosiale medier, plassering og passord.
 

  • De personlige opplysningene som samles inn, brukes til å opprette og administrere kontoen din. Du kan bruke kontoen din for å sikkert logge inn på appen. Hvis du oppretter en MyPhilips-konto for å logge på appen, vil vi sende deg en velkomst-e-post for å bekrefte brukernavnet og passordet ditt, kommunisere med deg om forespørslene dine, sende deg utelukkende tjenesterelaterte kunngjøringer, eller sende markedsføring hvis du har oppgitt at du ønsker det. Du kan også bruke MyPhilips-kontoen til å bestille et produkt eller en tjeneste fra Philips, delta i en kampanje eller et spill, delta i aktiviteter på sosiale medier som er relatert til en Philips-kampanje (for eksempel likerklikk eller delinger), og delta i produkttester eller undersøkelser.
     

Facebook
 

Vi bruker Facebook-pålogging. Dette gjør det mulig for deg å logge deg på appen med Facebook-opplysningene dine. Philips innhenter Facebook-opplysningene, navnet, e-postadressen og bildet som er knyttet til Facebook-kontoen din. Facebook innhenter også visse opplysninger når du bruker Facebook-påloggingen din:
 

  • Konfigurasjonsdata: Etter at en bruker har logget seg på, ber SDK regelmessig om å håndtere levetiden til tilgangstokenet automatisk.
  • Feilinformasjon: SDK registrerer feilinformasjon, inkludert ved initialisering av SDK, som kan inneholde en bruker-ID for personer som er logget på Facebook.
  • Korttidsdata: SDK måler brukeraktivitet for å håndtere svindel og misbruk. Disse dataene beholdes bare i en kort periode for de som ikke er logget på Facebook.

Du kan finne ut mer om hvordan Facebook bruker informasjon ved å lese deres retningslinjer for personvern (tilgjengelig på Internett på følgende adresse: facebook.com/about/privacy).
 

Andre oppgitte opplysninger
 

Disse opplysningene inkluderer hårfarge og hudfarge, innstillinger for varsler, logg over behandlinger, målsettinger, bruk av Lumea-enheten og svar på spørreundersøkelser.
 

  • Opplysningene som innhentes, brukes til å hjelpe deg med å opprette behandlingsplaner og målsettinger, til å sende deg påminnelser slik at du kan holde tritt med behandlingsplanen din, til å sende deg personlig tilpassede brukertips basert på fremdriften din og til å hjelpe deg å følge med på fremdriften og bruken din av Lumea-enheten. Vi gjør dette ved å sende deg push-varsler via appen eller på e-post.
     

Informasjonskapsler
 

Vi bruker informasjonskapsler, tags eller lignende teknologier for å betjene, gi, forbedre, forstå og tilpasse tjenestene våre. Informasjonskapsler gjør det mulig for oss å gjenkjenne mobilenheten din og samle inn dine personlige opplysninger, inkludert ditt enhetsnummer, IP-adressen til mobilenheten din, typen mobilnettleser eller operativsystem du bruker, økt- og bruksdata eller tjenesterelatert ytelsesinformasjon, som er informasjon om din bruk av appen.
 

For ytterligere informasjon om bruk av informasjonskapsler eller annen lignende teknologi som brukes i denne appen kan du lese vår merknad om informasjonskapsler.
 

Plasseringsopplysninger
 

Når du gir oss tilgang til stedsopplysningene dine, kan vi hente inn opplysninger om den geografiske posisjonen til mobilenheten din. Du kan blokkere geolokalisering gjennom innstillingene til appen eller mobilenheten.
 

  • Når du bruker funksjonen Finn en Philips-butikk i nærheten på siden for forbrukerstøtte, blir du bedt om å dele opplysninger om plasseringen din med Philips. Hvis du bruker stedsfunksjonen vår, får du basert på stedsopplysningene dine veibeskrivelsen til nærmeste butikk eller kontaktinformasjon om forbrukerstøtten i landet ditt.
     

Transaksjonsinformasjon
 

Hvis du betaler for tjenestene våre, kan vi motta informasjon og bekreftelser, for eksempel betalingskvitteringer, inkludert informasjon og bekreftelser fra appbutikker eller andre tredjeparter som behandler betalingen din.
 

Kundestøtte
 

Du kan gi oss informasjon om din bruk av tjenestene våre, inkludert samspillet ditt med Philips, og hvordan vi kontakter deg, slik at vi kan gi deg kundestøtte. Vi drifter og leverer tjenestene våre, inkludert å gi kundesupport, og forbedre, fikse og tilpasse tjenestene våre. Vi bruker også informasjonen din til å svare deg når du kontakter oss.
 

Kombinerte opplysninger
 

Vi kan kombinere dine personlige opplysninger, inkludert kontodata, andre opplysninger fra deg, informasjonskapsler, posisjonsdata, opplysninger samlet under ditt samspill med og bruk av Philips digitale kanaler, for eksempel sosiale medier, nettsteder, e-post, apper og tilkoblede produkter, IP-adresse, informasjonskapsler, informasjon om enheten, kommunikasjon du klikker eller trykker på, opplysninger om sted og nettsteder du besøker.
 

De kombinerte opplysningene analyseres og brukes for å gi deg tjenester som å hjelpe deg med å opprette behandlingsplaner og målsettinger, til å sende deg påminnelser slik at du kan holde tritt med behandlingsplanen din, til å sende deg personlig tilpassede tips basert på fremdriften din og til å hjelpe deg å følge med på fremdriften og bruken din av Lumea-enheten. Vi kan også bruke dem til å forbedre innholdet, funksjonaliteten og brukervennligheten til appen, enheten og tjenestene, i tillegg til å utvikle nye produkter og tjenester.
 

Hvis du velger å motta salgsfremmende kommunikasjon om våre produkter, tjenester, arrangementer og kampanjer som kan være relevante for deg basert på dine preferanser og oppførsel på Internett, kan vi sende deg markedsføringsinformasjon og salgsfremmende kommunikasjon via e-post, telefon og andre digitale kanaler. For å kunne skreddersy kommunikasjonen til dine preferanser og din atferd og gi deg en mer relevant og personlig opplevelse kan vi analysere og kombinere dine personlige opplysninger. Du kan reservere deg mot og melde deg av slik kommunikasjon når som helst.
 

Tillatelser
 

Appen kan be om å få tilgang til telefonen, sensorer (f.eks. kamera, Wi-Fi, geografisk posisjon eller Bluetooth) eller andre opplysninger (f.eks. bilder, agendaer eller kontakter) på mobilenheten din.
 

  • Vi bruker bare disse opplysningene når vi trenger dem for å levere deg tjenestene, og bare etter at du har gitt eksplisitt samtykke.
  • Noen ganger er tillatelsen et teknisk forhåndskrav fra operativsystemer på mobile enheter. Da ber appen om tilgang til sensorer eller opplysninger, men vi innhenter ikke slike opplysninger hvis det ikke kreves for å levere apptjenesten til deg, og bare etter at du har gitt samtykke.

 

Hvem deler vi de personlige opplysningene med?


Philips kan videreformidle dine personlige opplysninger til tredjeparts tjenesteleverandører, forretningspartnere eller andre tredjeparter i henhold til denne personvernerklæringen og/eller gjeldende lov.
 

Tjenesteleverandører
 

Vi arbeider med tredjeparts tjenesteleverandører som hjelper oss med å drifte, tilby, forbedre, forstå, tilpasse, støtte, og markedsføre tjenestene våre.

Vi kan dele de personlige opplysningene dine med følgende tjenesteleverandører:
 

  • IT- og nettskyleverandører

Disse tjenesteleverandørene leverer nødvendig maskinvare, programvare, nettverk, lagringsplass, transaksjonstjenester og/eller tilhørende teknologi som kreves for å kjøre appen eller tjenestene.
 

Philips krever at tjenesteleverandørene gir et tilstrekkelig beskyttelsesnivå for de personlige opplysningene dine som ligner det nivået vi tilbyr. Vi krever at tjenesteleverandørene våre kun behandler de personlige opplysningene dine i samsvar med våre instruksjoner og kun for de spesifikke formålene nevnt ovenfor, at de kun har tilgang til et minimum av opplysningene de trenger for å levere en bestemt tjeneste og at de beskytter sikkerheten til dine personlige opplysninger.
 

Andre tredjeparter
 

Philips kan også samarbeide med tredjeparter som behandler dine personlige opplysninger for egne formål. Les deres personvernerklæringer nøye ettersom de informerer om deres personvernspraksis, inkludert hva slags personlige opplysninger de samler og hvordan de bruker, behandler og beskytter dem.
 

Hvis Philips deler personlige opplysninger med en tredjepart som bruker dine personlige opplysninger for sine egne formål, vil Philips sørge for å informere deg og/eller innhente ditt samtykke i samsvar med gjeldende lover, før vi deler dine personlige opplysninger.
 

Philips selger noen ganger en bedrift eller en del av en bedrift til et annet selskap. En slik overføring av eierskap kan innebære at de personlige opplysningene dine som er direkte relatert til den aktuelle bedriften, overføres til kjøpsselskapet. Alle våre rettigheter og forpliktelser i henhold til vår personvernerklæring kan fritt overføres av Philips til våre tilknyttede selskaper, i forbindelse med fusjon, oppkjøp, restrukturering eller salg av eiendeler, eller som følge av lov eller på annen måte, og vi kan overføre de personlige opplysningene dine til alle våre tilknyttede selskaper, etterfølgende enheter eller nye eiere.
 

Overføringer på tvers av landegrenser
 

Dine personlige opplysninger kan lagres og behandles i et hvilket som helst land der vi har fasiliteter eller hvor vi engasjerer tjenesteleverandører, og ved å bruke tjenestene samtykker du i overføring av eventuelle opplysninger til land utenfor ditt bostedsland, som kan ha databeskyttelsesregler som er forskjellige fra de i ditt land. Under visse omstendigheter kan domstoler, rettshåndhevende organer, reguleringsorganer eller sikkerhetsmyndigheter i disse andre land ha rett til å få tilgang til dine personlige opplysninger.

 

Hvis du befinner deg i EØS, kan de personlige opplysningene dine overføres til våre tilknyttede selskaper eller tjenesteleverandører i ikke-EØS-land som EU-kommisjonen mener har et tilfredsstillende nivå av databeskyttelse i henhold til EØS-standarder (den fullstendige listen over disse landene er tilgjengelig her). For overføringer fra EØS-land til land som ikke anses å ha tilfredsstillende nivå av databeskyttelse av EU-kommisjonen, slik som USA, har vi fått på plass tilstrekkelige tiltak, som våre Bindende selskapsregler for opplysninger om kunde, leverandør og forretningspartner og/eller standard avtalefestede klausuler vedtatt av EU-kommisjonen for å beskytte de personlige opplysningene dine. Du kan få en kopi av disse tiltakene ved å følge koblingen ovenfor eller ved å kontakte privacy@philips.com.

 

Hvor lenge beholder vi opplysningene dine?


Vi beholder de personlige opplysningene dine så lenge som nødvendig eller tillatt i lys av formålet/formålene som opplysningene ble samlet inn for. Kriteriene som blir brukt for å bestemme lagringsperioden inkluderer: (i) hvor lenge du bruker appen og tjenestene, (ii) hvorvidt vi er underlagt en juridisk forpliktelse, eller (iii) om lagringen er tilrådelig i lys av vår juridiske stilling (for eksempel i henhold til gjeldende vedtekter om begrensninger, rettstvister eller forskriftsmessige undersøkelser).

 

Dine valg og rettigheter


Hvis du vil sende inn en forespørsel om å få tilgang til, rette, slette, begrense eller protestere på behandling av personlige opplysninger som du tidligere har gitt oss, eller hvis du vil sende inn en forespørsel om å motta en elektronisk kopi av de personlige opplysningene dine for å overføre dem til et annet selskap (i den grad denne retten til dataoverførbarhet er gitt til deg etter gjeldende lov), kan du kontakte oss på privacy@philips.com. Vi vil svare på forespørselen din i samsvar med gjeldende lov.
 

I forespørselen din må du klargjøre hvilke personlige opplysninger du ønsker å få tilgang til, rette, slette, begrense eller motsette deg behandling av. For din egen beskyttelse kan vi bare behandle forespørsler angående personlige opplysninger som er knyttet til kontoen din, e-postadressen din eller annen kontoinformasjon som du bruker til å sende oss en forespørsel, og vi må bekrefte identiteten din før vi kan behandle forespørselen. Vi vil prøve å etterkomme forespørselen din så snart det er praktisk mulig.
 

Vær oppmerksom på at hvis du gjør bruk av (noen av) dine valg og rettigheter, vil du kanskje ikke lenger være i stand til å, helt eller delvis, benytte deg av våre tjenester.

 

Vi beskytter dine personlige opplysninger


Vi ser alvorlig på ansvaret vårt for å beskytte opplysningene du oppgir til Philips, mot utilsiktet eller uautorisert endring, tap, misbruk, avsløring eller tilgang. Philips bruker en rekke sikkerhetsteknologier, tekniske og organisatoriske tiltak for å bidra til å beskytte opplysningene dine. For dette formålet implementerer vi blant annet tilgangskontroll og bruker brannmurer og sikre protokoller.
 

Spesialinformasjon til foreldre


Selv om tjenestene ikke er rettet mot barn, som definert i henhold til gjeldende lov, er Philips' retningslinjer i samsvar med lovverket når det er nødvendig med tillatelse fra foreldre eller foresatte før vi innhenter, oppgir eller bruker personlige opplysninger om barn. Vi er opptatt av å ivareta personvernbehovene til barn, og vi oppfordrer foreldre og verger til å ta en aktiv rolle i barnas Internett-aktiviteter og -interesser.
 

Hvis foreldre eller foresatte blir klar over at barn har oppgitt personlige opplysninger til oss uten deres samtykke, må de ta kontakt med oss på privacy@philips.com. Hvis vi blir klar over at barn har oppgitt personlige opplysninger til oss, kommer vi til å slette disse opplysningene fra arkivet vårt.

 

Lokal informasjon: Personvernrettigheter i California (bare i USA)


I henhold til California Civil Code avsnitt 1798.83 kan våre kunder som bor i California, én gang i året og uten kostnad, få informasjon fra oss om eventuelle personlige opplysninger vi oppga til tredjeparter for markedsføringsformål i det foregående kalenderåret. Hvis det er aktuelt, vil informasjonen omfatte en liste over kategorier av personlige opplysninger som ble delt, og navn og adresser til alle tredjeparter som vi delte opplysningene med i foregående kalenderår. Hvis du bor i California og ønsker denne informasjonen, kan du gå til nettstedet vårt for personvern: philips.com/a-w/privacy/questions-and-feedback

 

Endringer i denne personvernerklæringen


Tjenestene våre kan endres fra tid til annen uten forvarsel. Derfor forbeholder vi oss retten til å endre eller oppdatere denne personvernerklæringen. Når vi oppdaterer denne personvernerklæringen, oppdaterer vi også datoen øverst i denne personvernerklæringen.
 

Vi oppfordrer deg til å regelmessig lese gjennom de siste versjonene av denne personvernerklæringen.
 

Den nye personvernerklæringen trer i kraft umiddelbart ved offentliggjøring. Hvis du ikke godtar den nye versjonen, bør du endre preferansene dine eller vurdere å slutte å bruke tjenestene. Ved å fortsette å oppsøke eller bruke tjenestene våre etter at endringene er trådt i kraft, bekrefter du at du har fått informasjon om og samtykker i den endrede personvernerklæringen.

 

Kontakt oss


Hvis du har noen spørsmål om denne personvernerklæringen eller om hvordan Philips bruker dine personlige opplysninger, kan du kontakte vår databeskyttelsesansvarlige på privacy@philips.com. Alternativt har du rett til å klage til en tilsynsmyndighet for landet ditt eller regionen din.

 

Koninklijke Philips N.V.

High Tech Campus 5

5656AE, Eindhoven

Nederland

Philips Lumea IPL-appen hjelper deg med å håndtere hårfjerningsbehandlinger og -mål når du bruker Lumea IPL-enheten («enhet»), og gir deg personlige råd om skjønnhet og hårfjerning («tjenester»).

Denne personvernerklæringen skal hjelpe deg med å forstå personvernpraksisen vår når du bruker tjenestene våre, inkludert hvilke opplysninger vi samler inn, hvorfor vi samler inn opplysningene, og hva vi gjør med dem, i tillegg til dine individuelle rettigheter.

Denne personvernerklæringen gjelder personopplysningene som behandles av appen, og kontrolleres av Philips Consumer Lifestyle B.V. eller tilknyttede selskaper og datterselskaper («Philips», «våre», «vi» eller «oss»).

Hvilken informasjon og hvilke personopplysninger samler vi inn, og til hvilke formål?

Vi behandler personopplysninger slik det beskrives nedenfor når vi tilbyr tjenestene våre, inkludert når du får tilgang til, laster ned og installerer appen. Vi kan behandle disse personopplysningene basert på ditt samtykke eller som etterspurt av deg i henhold til kontraktsmessig nødvendighet, for å drifte, levere, forbedre, tilpasse, støtte og markedsføre tjenestene våre basert på vår legitime interesse eller for å overholde eventuelle juridiske forpliktelser vi er underlagt. Hvis du ikke vil at vi skal behandle personopplysningene dine, kan det hende at du ikke kan bruke tjenestene.

Sensitive personlige opplysninger

Før vi samler inn sensitive personopplysninger, vil vi informere deg og be om ditt uttrykkelige samtykke. Alt etter hva du velger, kan du trygt lagre dine detaljer om skjønnhet og hårfjerning på kontoen din, slik at du enkelt kan lagre dem på nytt hvis du installerer appen på en annen enhet. Vi bruker også dataene dine for å gi deg en personlig tilpasset skjønnhets- og hårfjerningsopplevelse via for eksempel tilpassede coachingprogrammer, påminnelser og andre tjenester. Dataene som behandles inkluderer dine:

  • preferanser og svar på våre spørsmål for personlig tilpassing
  • detaljer om hårfjerningsenheten din, inkludert unike identifikatorer og bruksdata
  • behandlingdetaljer, inkludert behandlingplaner, fremdrift og status
  • hudtone- og hårdetaljer, inkludert hud, hårfarge og hårtype, samt hud- og hårfjerningsrutine og problemer
  • bilder, inkludert bilder av kroppsdeler, hår og hud, når det er nødvendig for deg å nyte visse funksjoner i appen
  • livsstil- og velværedetaljer som du angir i appen, inkludert rutine, stress, søvn og miljø
  • appbruksmønstre og informasjon om mobilenheter
     

Basert på dine innstillinger, kan vi sende deg e-post, push-varsler og innhold og meldinger i appen. Vi kan også kombinere, pseudonymisere, anonymisere eller aggregere dataene dine for formål knyttet til personlig tilpasning.
 

Kontoopplysninger
 

Vi samler inn dine personopplysninger når du oppretter en konto. Du kan logge på appen med en Philips-konto eller ved å bruke en profil på sosiale medier, inkludert en Apple-konto.

Personopplysningene vi samler, inn kan omfatte ditt brukernavn, navn, e-postadresse, land, språk, passord og demografisk informasjon som kjønn (valgfritt). Vi behandler også informasjon om hvordan du bruker appen, inkludert økter, pålogging og autentiseringsdetaljer som vi bruker til å administrere kontoen din.
 

Hvis du velger å logge på via sosiale medier, kan de personlige opplysningene vi samler inn, omfatte den offentlige profilen din (f.eks. profilbilde, identifisering, kjønn, profillenke, bursdag, hjemmeside og sted) og e-post for bekreftelseformål. I dette tilfellet kan leverandøren av de sosiale mediene samle inn informasjon basert på at du bruker appen og logger på ved hjelp av sosiale medier-kontoen din. Les personvernerklæringen fra leverandøren av de sosiale mediene du bruker (f.eks. Facebook, Google eller Apple) for å lære mer om personvernpraksisen deres.
 

Tidligere versjoner av appen gjorde det mulig for deg å bruke Facebook SDK for pålogging, noe som gjør at Facebook kan behandle følgende informasjon:

  • Konfigurasjondata. Etter at en bruker har logget på, ber Facebook regelmessig om å håndtere levetiden til tilgangstokenet automatisk. Dette gjøres i bakgrunnen.
  • Feilinformasjon. Facebook registrerer feilinformasjon, inkludert ved start av pålogging, som kan inneholde en bruker-ID for personer som er logget på Facebook.
  • Korttidsdata. Facebook måler brukeraktivitet for å håndtere svindel og misbruk. Disse dataene beholdes bare i en kort periode for de som ikke er logget på Facebook.
     
Les Facebooks personvernerklæring for mer informasjon om hvordan Facebook bruker slik informasjon. Facebook kan behandle slik informasjon utenfor ditt bostedsland, hvilket kan føre til manglende beskyttelse av personopplysninger i henhold til EU-direktivet 2016/679.

Vi bruker kontoopplysningene dine til å opprette og administrere kontoen din og tilby tilpassede tjenester. Du kan bruke kontoen din til å logge deg trygt på appen. Hvis du oppretter en Philips-konto for å logge inn på appen, sender vi deg en velkomst-e-post for å bekrefte brukernavnet og passordet ditt, for å kommunisere med deg om spørsmål du har, og for å sende deg tjenesterelaterte annonseringer eller direkte markedsføringkommunikasjon hvis du har gitt samtykke til det. Du kan også bruke Philips-kontoen til å bestille eller registrere et produkt eller en tjeneste fra Philips, delta i en kampanje eller et spill, delta i aktiviteter på sosiale medier som er relatert til en Philips-kampanje (for eksempel likerklikk eller delinger), og delta i produkttester eller undersøkelser.

Analysedata

Hvis du samtykker til dette, vil du hjelpe oss med å forbedre appen og de tilknyttede produktene (så vel som å utvikle nye, personlige helseløsninger for deg!) basert på dataene vi observerer og innhenter når du bruker tjenestene våre. Vi kan også bruke disse innsiktene til å forbedre tilpasningen av tjenestene våre. Dataene som behandles, inkluderer data du oppgir når du bruker appen, mobilenhetsidentifikatorer, økt- og bruksdata, operativsystem, modell, nettverkinformasjon og (maskerte) IP-adresser og appinformasjon, for eksempel appnavn, versjon, bruk og hendelser, besøkte sider og øktinformasjon. Vi kan bruke informasjonskapsler, koder og/eller lignende teknologier, og bruke tjenesteleverandører som behandler dine opplysninger på våre vegne og basert på våre instruksjoner. Vi kan kombinere, pseudonymisere, anonymisere eller aggregere dataene dine for statistiske, analytiske og personlige formål. Du finner flere detaljer under appinnstillingene.

Informasjonskapsler

Vi behandler informasjon fra mobilenheten din og bruker informasjonskapsler, koder, piksler eller lignende teknologier («informasjonskapsler») for å levere tjenestene våre. Våre informasjonskapsler gjør det mulig for oss å gjenkjenne mobilenheten din og samle inn informasjon og personopplysninger i samsvar med denne erklæringen. Informasjonen vi behandler, kan omfatte dine mobilenhetsdata (for eksempel unike identifikatorer, økt- og bruksdata, operativsystem, modell, operatør, nettverkinformasjon og IP-adresser) og appinformasjon (for eksempel appnavn, versjon, bruk og hendelser, besøkte sider og øktinformasjon). Vi kan også bruke denne informasjonen til å vise deg landsspesifikt innhold (inkludert informasjon på ditt lokale språk).

Markedsføringdata

Hvis du velger å motta salgsfremmende kommunikasjon om Philips-produkter, -tjenester, -arrangementer og -kampanjer som kan være relevante for deg basert på preferanser og atferd på Internett, kan vi sende deg markedsføringsinformasjon og salgsfremmende kommunikasjon via e-post, telefon og andre digitale kanaler, som mobilapper og sosiale medier. Vi kan analysere og kombinere personopplysningene dine for å gi deg en mer relevant og personlig tilpasset opplevelse samt skreddersy kommunikasjonen etter preferansene og forbrukeratferden din. Du kan når som helst velge bort og stoppe abonnementet på slik kommunikasjon.

Undersøkelses- og forskningsdata

Vi kan invitere deg til å ta undersøkelser eller delta i forskningsstudier. De personlige dataene vi samler inn, inkluderer dine svar, som kan relatere til din mening og erfaring når du samhandler med våre tjenester eller tredjepartstjenester, samt informasjon om dine skjønnhets- og hårfjerningsrutiner eller om andre personlige helseemner. Vi kan behandle dine undersøkelsedata i kombinasjon med analyseinformasjonen vi samler inn når du bruker appen. Vi bruker disse dataene til å få en forståelse av brukerne våre og bruker denne innsikten til å forbedre appene og tjenestene våre for Philips' skjønnhetsdomene. For å gjøre dette analyserer og aggregerer vi dine opplysninger og svar. Vi kan kjøre noen av disse prosjektene på anonym basis, og i så fall samler vi ikke inn noen personopplysninger. Når du blir med i disse prosjektene, vil du uansett motta tilleggsinformasjon om hvordan dataene dine håndteres.

Tilbakemeldingsdata

Vi kan be om tilbakemelding om din erfaring med Lumea. I noen tilfeller vil vi be om tillatelsen din til å publisere ditt navn og din tilbakemelding i appen for å hjelpe andre brukere. Vi ber deg om å ikke sende eller avsløre sensitive personlige opplysninger, for eksempel personnummer, informasjon knyttet til rase eller etnisk opprinnelse, politiske meninger, religiøse, filosofiske eller andre overbevisninger, helse, sexliv eller seksuell orientering, biometrikk eller genetiske egenskaper, kriminell bakgrunn eller medlemskap i fagforening til oss, med mindre vi ber om dette. Du kan når som helst be oss slette tilbakemeldingen din.

Kundestøtteopplysninger

Du kan gi oss informasjon om din bruk av tjenestene våre, inkludert kommunikasjonen din med Philips og hvordan vi kontakter deg, slik at vi kan gi deg kundestøtte. Vi drifter og leverer tjenestene våre, inkludert kundestøtte samt forbedring, oppretting og tilpasning av tjenestene våre. Vi bruker også informasjonen din til å svare deg når du kontakter oss.

Kombinerte opplysninger

Vi kan kombinere dine personlige opplysninger, inkludert kontodata, andre opplysninger fra deg, enhetsdata, informasjonskapsler, posisjonsdata, opplysninger samlet under din kommunikasjon med og bruk av digitale kanaler fra Philips, for eksempel sosiale medier, nettsteder, e-poster, apper og tilkoblede produkter, IP-adresse, informasjonskapsler, informasjon om enheten, kommunikasjon du klikker eller trykker på, opplysninger om sted og nettsteder du besøker. Alt etter hva du velger, kan vi analysere dine kombinerte data for å gi deg tjenestene, for eksempel for å gi deg innsikt i dine hårfjerningsbehandlinger og levere personlig innhold, meldinger og tips i samsvar med denne erklæringen. Vi kan også bruke disse dataene til å forbedre innholdet, funksjonaliteten og brukervennligheten til appen og tjenestene, samt til å utvikle nye produkter og tjenester i skjønnhetsdomenet.

Opplysninger om rangeringer og omtaler

Hvis du skriver en anmeldelse eller vurderer appen i appbutikkene, kan vi behandle slik informasjon for å svare på dine kommentarer og spørsmål, forstå hvordan du føler deg når du bruker appen og bli kjent med din generelle oppfatning av appen og merkevaren vår. Vi kan også bruke denne innsikten til å forbedre appen. Vi kan bare se brukernavnet, vurderingene, kommentarene og de andre detaljene du bestemmer deg for å dele med oss eller gjøre offentlig tilgjengelig. Med mindre du krever at vi gjør det, knytter vi ikke disse opplysningene til kontoinformasjonen din eller noen annen informasjon vi har fra deg. Når du trenger kundestøtte, kan vi bruke opplysningene dine til å følge opp saken din og veilede deg gjennom vår kundestøtteprosess i samsvar med denne erklæringen.

Tillatelser

Appen kan be om tillatelse til å få tilgang til lagringskapasiteten, sensorene eller andre funksjoner på mobilenheten. Vi ber om tilgang når det er helt nødvendig for å levere tjenestene som er beskrevet nedenfor.

  • Kamera- eller fotogalleri. Appen vil be om tillatelse fra deg hvis du laster opp bilder til appen for å bruke tjenestene våre. Appen vil også be om tillatelse når du skanner enhetens strekkode for å få produktdetaljene til enheten. Vi lagrer ikke strekkodedata.
  • Ringe. Hvis du bestemmer deg for å ringe Philips' kundestøtte via appen, kommer appen til å kreve tillatelse til å få tilgang til telefonsamtalefunksjonaliteten på mobilenheten.
  • Filer. Appen krever tilgang til filene på den mobile enheten for å lagre språkkonfigurasjoner og andre filer som appen bruker (f.eks. brukerveiledninger, grafikk, mediefiler eller andre store programressurser). Hvis du sletter appen, slettes filene fra den mobile enheten.
  • Mikrofon- eller lydopptak. Du kan bruke enkelte appfunksjoner eller delta i forskningsprosjekter som lar appen telle antall blink på enheten basert på lydene den lager når den blinker. I slike tilfeller krever appen din tillatelse til å få tilgang til enhetens mikrofon- eller opptaksmuligheter. Med mindre vi får ditt uttrykkelige samtykke, vil vi ikke lagre eller få tilgang til lydopptak. Dataene vil behandles og forblir på mobilenheten din.
  • Wi-Fi. Appen trenger Wi-Fi-tilkobling for å koble til Internett.   Du kan når som helst blokkere Wi-Fi-tilkoblingen i innstillingene til mobilenheten.
     
I noen tilfeller kan operativsystemet be om tillatelser som mobilenheten trenger av tekniske årsaker, men som ikke kontrolleres eller brukes av Philips. Vi vil ikke samle inn data knyttet til slike tillatelser med mindre det er nødvendig for å levere tjenestene våre i samsvar med denne erklæringen.

Du kan når som helst blokkere eller tilbakekalle disse tillatelsene under innstillingene for operativsystemet.

Dele personlige opplysninger med andre

Philips kan videreformidle dine personlige opplysninger til tredjeparts tjenesteleverandører, forretningspartnere eller andre tredjeparter i henhold til denne personvernerklæringen og/eller gjeldende lov.

Tilknyttede selskaper

Vi kan dele dataene dine med andre Philips-enheter som er en del av Philips-gruppen. Noen Philips-enheter kan for eksempel hjelpe oss med å administrere appinfrastrukturen eller behandle henvendelser. Bare personer som må ha tilgang til dataene dine for å gjøre jobben sin, vil behandle dataene dine.

Tjenesteleverandører

Vi arbeider med tredjeparts tjenesteleverandører som hjelper oss med å drifte, tilby, forbedre, forstå, tilpasse, støtte og markedsføre appen vår. Vi kan dele de personlige opplysningene dine med følgende tjenesteleverandører:
 
  • IT-, undersøkelses- og nettskyleverandører. Disse tjenesteleverandørene leverer nødvendig maskinvare, programvare, nettverk, lagringsplass, transaksjonstjenester og/eller tilhørende teknologi som kreves for å kjøre appen og/eller tilby tjenestene.
  • Analyseleverandører. Disse tjenesteleverandørene leverer nødvendig maskinvare, programvare, nettverk, lagringsplass, transaksjonstjenester og/eller tilhørende teknologi som kreves for å gjennomføre analyser og levere tjenestene.
     
Philips krever at tjenesteleverandørene gir et tilstrekkelig beskyttelsesnivå for dine personlige opplysninger som ligner det nivået vi tilbyr. Vi krever at tjenesteleverandørene våre bare behandler de personlige opplysningene dine i samsvar med våre instruksjoner og bare for de spesifikke formålene nevnt ovenfor, at de bare har tilgang til et minimum av opplysningene de trenger for å levere en bestemt tjeneste, og at de beskytter sikkerheten til dine personlige opplysninger.

Andre tredjeparter

Philips kan også arbeide med tredjeparter som behandler din informasjon eller personlige opplysninger for egne formål. Les personvernerklæringene deres nøye, siden de inneholder informasjon om personvernpraksisen deres, inkludert hvilken type personopplysninger de samler inn, og hvordan de bruker, behandler og beskytter dem.

Hvis Philips deler informasjon eller personlige opplysninger med en tredjepart som bruker dine personlige opplysninger for sine egne formål, vil Philips sørge for å informere deg og/eller innhente ditt samtykke i samsvar med gjeldende lover, før vi deler dine personlige opplysninger.

Philips selger noen ganger en bedrift eller deler av en bedrift til et annet selskap. En slik overføring av eierskap kan innebære at personopplysningene dine som er direkte relatert til den bedriften, overføres til bedriften som kjøper. Alle våre rettigheter og forpliktelser i henhold til vår personvernerklæring kan fritt overføres av Philips til våre tilknyttede selskaper i forbindelse med fusjon, oppkjøp, restrukturering eller salg av eiendeler, eller som følge av lov eller på annen måte, og vi kan overføre dine personlige opplysninger til alle våre tilknyttede selskaper, etterfølgende enheter eller ny eier.

Når loven krever det, eller som nødvendig for å beskytte våre rettigheter, kan vi dele dine data med offentlige og statlige myndigheter.

Overføringer på tvers av landegrenser

Dine personopplysninger kan lagres og behandles i alle land hvor vi har lokaler eller hvor vi har ansatt tjenesteleverandører. Ved å bruke tjenestene godtar du at opplysninger overføres (hvis relevant) til land utenfor landet du bor i, som kan ha personvernregler som er forskjellige fra landet du bor i. Under visse omstendigheter kan domstoler, rettshåndhevende organer, reguleringsorganer eller sikkerhetsmyndigheter i disse andre landene ha rett til å få tilgang til dine personlige opplysninger.

Hvis du befinner deg i EØS, kan personopplysningene dine overføres til våre tilknyttede selskaper eller tjenesteleverandører i land utenfor EØS som EU-kommisjonen mener har et tilfredsstillende nivå av personvern i henhold til EØS-standarder. (Den fullstendige listen over disse landene er tilgjengelig her).

For overføringer fra EØS-land til land som EU-kommisjonen anser å ikke ha et tilfredsstillende nivå av personvern, slik som USA, har vi fått på plass tilstrekkelige tiltak, slik som våre bindende forretningsregler for opplysninger om kunde, leverandør og forretningspartner og/eller standard avtalefestede klausuler vedtatt av EU-kommisjonen for å beskytte personopplysningene dine. Du kan få en kopi av disse tiltakene ved å følge lenken ovenfor eller ved å kontakte oss her.

Hvor lenge beholder vi opplysningene dine?

Vi beholder de personlige opplysningene dine så lenge det er nødvendig eller tillatt i lys av formålene som opplysningene ble samlet inn for. Kriteriene som blir brukt for å bestemme lagringsperioden inkluderer: (i) hvor lenge du bruker appen og tjenestene, (ii) hvorvidt vi er underlagt en juridisk forpliktelse eller (iii) om lagringen er tilrådelig i lys av vår juridiske stilling (for eksempel i henhold til gjeldende vedtekter om begrensninger, rettstvister eller forskriftsmessige undersøkelser).

Valg og rettigheter

Hvis du vil sende inn en forespørsel om å få tilgang til, rette, slette, begrense eller protestere på behandling av personopplysninger som du tidligere har gitt oss, eller vil sende inn en forespørsel om å motta en elektronisk kopi av personopplysningene dine for å overføre dem til et annet selskap (i den grad denne retten til dataportabilitet er gitt til deg etter gjeldende lov), kan du kontakte oss her. Vi vil svare på forespørselen i henhold til gjeldende lov.

I forespørselen din må du klargjøre hvilke personlige opplysninger du ønsker å få tilgang til, rette på, slette, begrense eller motsette deg behandling av. Av hensyn til din egen sikkerhet kan vi kun behandle forespørsler vedrørende personlige opplysninger knyttet til kontoen din, e-postadressen din eller annen kontoinformasjon, som du bruker til å sende oss forespørselen, og vi må kontrollere identiteten din før vi eventuelt imøtekommer forespørselen. Vi vil prøve å etterkomme forespørselen din så snart det er praktisk mulig.

Hvis vi ikke får behandle dataene dine for å tilby tjenestene våre som beskrevet i våre vilkår, kan det hende vi ikke kan levere tjenestene våre. Der vi baserer oss på våre legitime interesser, sørger vi for at behandlingen ikke veier tyngre enn dine interesser og rett til personvern. Der vi baserer oss på samtykke, kan du trekke dette tilbake når som helst. Dette har ikke innvirkning på lovligheten av behandlinger gjort før du trakk tilbake samtykket.

Hvis du utøver (enkelte av) dine valg og rettigheter, kan det hende at du, helt eller delvis, ikke kan bruke tjenestene våre lenger.

Vi beskytter dine personlige opplysninger

Vi ser alvorlig på ansvaret vi har for å beskytte opplysningene du oppgir til Philips, mot utilsiktet eller uautorisert endring, tap, misbruk, avsløring eller tilgang. Philips bruker en rekke sikkerhetsteknologier og tekniske og organisatoriske tiltak for å kunne beskytte opplysningene dine. Vi implementerer blant annet tilgangskontroll og bruker brannmurer og sikre protokoller til dette formålet.

Spesialinformasjon til foreldre

Selv om tjenestene ikke er rettet mot barn, som definert i henhold til gjeldende lov, er Philips' retningslinjer i samsvar med lovverket når det er nødvendig med tillatelse fra foreldre eller foresatte før vi innhenter, oppgir eller bruker personlige opplysninger om barn. Vi er opptatt av å ivareta personvernbehovene til barn, og vi oppfordrer foreldre og foresatte til å ha en aktiv rolle i barnas aktiviteter og -interesser på Internett.

Hvis en forelder eller foresatt blir klar over at vedkommendes barn har oppgitt personlige opplysninger til oss uten deres samtykke, må de ta kontakt med oss her. Hvis vi blir oppmerksomme på at et barn har oppgitt personopplysningene sine til oss, sletter vi opplysningene hans/hennes fra lagringstjenestene våre.

Endringer i denne personvernerklæringen

Fra tid til annen kan tjenestene våre endres uten forvarsel. Derfor forbeholder vi oss retten til å endre eller oppdatere informasjonen i denne personvernerklæringen. Når vi oppdaterer denne personvernerklæringen, oppdaterer vi også datoen øverst i denne personvernerklæringen. Vi oppfordrer deg til å regelmessig lese gjennom de siste versjonene av denne personvernerklæringen.

Den nye personvernerklæringen trer i kraft umiddelbart ved offentliggjøring. Hvis du ikke godtar den nye versjonen, bør du endre preferansene dine eller vurdere å slutte å bruke tjenestene. Hvis du fortsetter å åpne eller bruke tjenestene våre etter at endringene har trådt i kraft, anerkjenner du at du har blitt informert om oppdateringene i personvernerklæringen.

Kontakt oss

Hvis du har spørsmål om denne personvernerklæringen eller om hvordan Philips bruker personopplysningene dine, kan du kontakte oss (inkludert personvernombudet og/eller -representanten) her. Alternativt kan du benytte deg av retten til å klage hos tilsynsmyndigheten i landet eller regionen din

Philips Consumer Lifestyle B.V.
High Tech Campus 5, 5656 AE,
Eindhoven, Nederland

Our site can best be viewed with the latest version of Microsoft Edge, Google Chrome or Firefox.