Personvernerklæring for NutriU


Denne personvernerklæringen ble sist oppdatert 19. august 2020.

Philips NutriU ("appen") gir deg personlig tilpassede ernæringstjenester, skaper et forum for deling av matlagingsrelatert innhold og gjør at du kan følge andre forummedlemmer med de samme interessene rundt i hele verden ("tjenester"). Appen bruker personopplysninger innsamlet eller behandlet gjennom appen, inkludert personopplysninger behandlet via et Philips kjøkkenapparat som du bestemmer deg for å pare med appen (for eksempel en Philips blender) ("enhet").

Denne personvernerklæringen skal hjelpe deg med å forstå praksisen vår for personvern når du bruker tjenestene, herunder hvilken informasjon og hvilke personopplysninger vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn, og hva vi gjør med dem, i tillegg til de individuelle rettighetene dine. Personvernerklæringen gjelder personopplysninger som er samlet inn eller behandlet av appen, som styres av eller er under kontroll av Philips Consumer Lifestyle B.V. eller et av selskapets tilknyttede selskaper eller datterselskaper ("Philips", "vår", "vi" eller "oss").
 

Les også vilkårene for bruk, som beskriver vilkårene som gjelder for bruken din av tjenestene.

Hvilke personopplysninger som samles inn, og til hvilke formål

Vi mottar eller samler inn personopplysninger, som beskrevet i detalj nedenfor, når vi tilbyr tjenestene, blant annet når du får tilgang til, laster ned eller installerer appen. Vi knytter personopplysningene dine sammen med unike identifikatorer.

Sensitive personopplysninger

Når du samtykker til innsamlingen av fenotypiske data, behandler vi vekten din, høyden din, det fysiske aktivitetsnivået ditt og andre opplysninger for å kunne tilby deg personlig tilpassede ernæringstjenester, blant annet råd og tips via push-varsler og/eller meldinger i appen. Før vi samler inn sensitive opplysninger, informerer vi deg og ber om ditt eksplisitte samtykke til det i henhold til artikkel 9.2.a. i EU-forordning 2016/679.

 

I tillegg til det som står over, ber vi om at du ikke sender eller oppgir sensitive personopplysninger (som personnummer, informasjon om rase eller etnisk opphav, politisk ståsted, religiøs eller filosofisk tro eller annen trosretning, helse, sexliv eller seksuell legning, biologiske eller genetiske kjennetegn, kriminell bakgrunn eller medlemskap i fagforeninger) til oss, i eller via appen, eller på annen måte. 

Kontoopplysninger

Kontoopplysninger

Vi samler inn personopplysningene dine når du oppretter en konto. Du kan logge på appen med en MyPhilips-konto eller ved å bruke en profil du har på sosiale medier, inkludert Apple-kontoen din.


  • Personopplysningene vi samler inn, kan omfatte navn, e-postadresse, land, språk og passord.  Vi behandler også informasjon om appbruken din, inkludert økt-, påloggings- og autentiseringsinformasjon, som vi bruker til å administrere kontoen din.

  • Hvis du logger deg på via sosiale medier, kan personopplysningene vi samler inn, omfatte den grunnleggende offentlige profilen din (f.eks. fullt navn / navn i kortform, profilbilde, identifikator, kjønn, nettadresse til profilen din, fødselsdato, startside og plassering) og e-postadressen din, som vi bruker for autentiseringsformål. I dette tilfellet kan leverandøren av det sosiale mediet samle inn informasjon om det faktum at du bruker appen og logger på med kontoen du har på det aktuelle sosiale mediet. Les nøye gjennom personvernerklæringen til leverandøren av det sosiale mediet (f.eks. Facebook, Google eller Apple) for å finne informasjon om praksisen deres for personvern, herunder hva slags personopplysninger de samler inn, og hvordan de bruker, behandler og beskytter dem.

  • Vi bruker kontoopplysningene dine til å opprette og administrere kontoen din og tilby deg personlig tilpassede tjenester. Du kan bruke kontoen til å logge trygt på appen. Hvis du oppretter en MyPhilips-konto for å logge på appen, sender vi deg en e-postmelding for å ønske deg velkommen og bekrefte brukernavnet og passordet ditt, for å kommunisere med deg hvis du sender oss forespørsler, for å sende deg strengt tjenesterelaterte kunngjøringer eller direkte markedsføring hvis du har samtykket til å motta det. Du kan også bruke MyPhilips-kontoen din til å bestille et Philips-produkt eller en Philips-tjeneste, delta i en kampanje eller et spill, delta i en aktivitet på et sosialt medium knyttet til en Philips-kampanje (for eksempel klikke "liker" eller "del") og delta i produkttesting eller spørreundersøkelser.
     

Ettersom vi bruker kontoopplysningene dine til å tilby tjenestene, anser vi denne behandlingen for å være nødvendig for å kunne oppfylle en kontrakt som du er en part i, og som er lovlig i henhold til artikkel 6.1. (b) i EU-forordning 2016/679.

Les merLes mindre

Enhetsdata

Når du velger å pare appen med enheten din, samler vi inn enhetsspesifikk informasjon når du får tilgang til eller bruker enheten, inkludert det unike enhets-ID-nummeret samt økt- og bruksdata, som er informasjon om bruken din av enheten. Enheten registrerer også oppskrifter og ingredienser og strømmer dem til appen. Dataene som samles inn, brukes for å kunne tilby deg personlig tilpassede ernæringstjenester, inkludert råd og tips via meldinger i appen og/eller push-varsler.

 

Ettersom enhetsdataene dine bare behandles når du velger å pare enheten(e) med appen for det formålet å bruke tjenestene, anser vi denne behandlingen for å være nødvendig for å kunne oppfylle en kontrakt som du er en part i, og som er lovlig i henhold til artikkel 6.1.(b) i EU-forordning 2016/679.

Andre oppgitte opplysninger

Andre oppgitte opplysninger

Når du bruker appen, kan du opprette en profil, som består av navnet/kallenavnet ditt, en kort beskrivelse av deg selv, hjemlandet ditt, det genererte innholdet og favorittinnholdet ditt samt andre profiler du følger.  Vi behandler disse opplysningene sammen med de private innstillingene dine, inkludert hvilke kjøkken du foretrekker, enhetssystemet ditt, enheter du eier, og informasjon vi observerer når du bruker tjenestene våre.


  • Vi bruker disse personopplysningene til å tilby personlig tilpassede tjenester og gjøre deg en del av et forum som deler matlagingsrelatert innhold, der du kan følge andre forummedlemmer med de samme interessene. Vi bruker de private innstillingene dine i kombinasjon med aktiviteten din i det sosiale fellesskapet for å kunne tilby deg en personlig tilpasset opplevelse av appen ved å presentere innhold som er mest relevant for deg, samt sende deg push-varsler eller meldinger i appen. Dette gjør vi ved å analysere opplysningene som samles inn, og ved hjelp av spesifikke anbefalings- og filtreringsalgoritmer. 
     
  • I enkelte land omfatter tjenesten forumfunksjonen, som gjør at du kan se oppskrifter fra andre medlemmer i landet ditt, dele dine egne oppskrifter og legge ut kommentarer. Som en del av forumfunksjonen (i) ser du enkelt hvilke matvarer du foretrekker, og enhetsmodellen(e) din(e) (f.eks. airfryer-modell), og (ii) andre brukere kan se brukernavnet ditt, landet ditt, bildet ditt og forbindelsene dine i appen samt oppskriftene du har lagret i appen. Du får et varsel fra appen så snart forumfunksjonen er aktivert i landet ditt.
     

Ettersom vi bruker andre oppgitte opplysninger til å tilby tjenestene, anser vi denne behandlingen for å være nødvendig for å kunne oppfylle en kontrakt som du er en part i, og som er lovlig i henhold til artikkel 6.1.(b) i EU-forordning 2016/679.

Les merLes mindre
Informasjonskapsler

Informasjonskapsler og analysefunksjoner

Vi bruker informasjonskapsler, koder eller liknende teknologier ("informasjonskapsler") til å drifte, tilby, forbedre, forstå og tilpasse tjenestene våre. Med informasjonskapsler kan vi gjenkjenne den mobile enheten din og samle inn informasjon og personopplysninger, herunder det unike brukerenhetsnummeret, IP-adressen til den mobile enheten din, hva slags nettleser eller operativsystem du bruker på den mobile enheten, økt- og bruksdata eller tjenesterelatert ytelsesinformasjon, som er informasjon om bruken din av appen.  Vi viser deg også landsspesifikt innhold (inkludert informasjon på det lokale språket ditt) basert på IP-adressen til den mobile enheten din samt informasjon om SIM-kort/operatør. 

 

Når du samtykker i å dele appdataene for å bidra til å gjøre appen bedre og motta personlig tilpassede tjenester, samler vi inn og behandler appbruksdataene som beskrevet nedenfor.  Til dette bruker vi flere tjenesteleverandører som behandler appdataene dine på vegne av oss og i henhold til instruksjoner fra oss.  Tjenesteleverandørene våre bruker informasjonskapsler for å hjelpe oss med å samle inn opplysninger fra deg.   
 

  • Adobe Analytics. Denne appen bruker Adobe Analytics, en analysetjeneste ("Adobe Analytics") som leveres av Adobe Systems Software Ireland Limited ("Adobe"). Adobe Analytics bruker informasjonskapsler eller lignende teknologier, som er tekstfiler som plasseres i appen din, for å kunne hjelpe appen med å analysere de generelle trafikkmønstrene gjennom appen. Ved å sende informasjonen som genereres av informasjonskapselen, om bruken av appen til Adobe, sørger Adobe for at IP-adressen din anonymiseres før geolokalisering kan brukes, og erstattes av en generisk IP-adresse før den lagres. Adobe bruker denne informasjonen på vegne av Philips til å evaluere bruken din av appen, utarbeide rapporter om appaktivitet for Philips og for å tilby andre tjenester knyttet til appaktivitet og bruken av appen til Philips. Adobe knytter ikke IP-adressen din til noen andre opplysninger som Adobe innehar.

  • Apptentive. Denne appen bruker Apptentive, en tilbakemeldings- og kommunikasjonstjeneste ("Apptentive") som leveres av Apptentive. Inc. Apptentive bruker en teknologi som minner om en informasjonskapsel, for å kunne gjøre appen i stand til å analysere de generelle trafikkmønstrene og samle inn tilbakemeldingene dine gjennom appen. På vegne av Philips bruker Apptentive informasjon om enheten din (for eksempel produsent, modell og operativsystem), appbruksmønstre og informasjon du velger å oppgi (for eksempel svar på spørreundersøkelser eller tilbakemeldinger) til å tilby tjenester til Philips for å hjelpe dem med å forstå appbruk, tilby kundestøtte og forbedre produktene og tjenestene sine.  IP-adressen din anonymiseres før bruk og lagring i Apptentives produkter og tjenester.

  • Branch Metrics. Denne appen bruker Branch Metrics, en tjeneste som leveres av Branch Metrics. Inc. ("Branch"), for å opprette dype koblinger av brukere i appen, analysere hvordan brukere åpner og bruker appen, og bruker denne innsikten til å forbedre appen.  På vegne av Philips behandler Branch informasjon som genereres om bruken din av appen (for eksempel om mobilplattform, tidsangivelse, API-nøkkel (ID for appen), appversjon, enhets-ID, iOS Identifier for Advertising, iOS Identifier for Vendors, Android Advertiser ID, IP-adresse, enhetsmodell, produsent og enhetsoperativsystem, start-/sluttid for økten, mobilnettverkskode og nettverksstatus).  Hvis du lastet ned appen ved å klikke på en Philips-annonse på en av plattformene til markedsføringspartnerne våre, for eksempel Facebook, Apple eller Google, og bestemmer deg for å gi samtykke, samler Branch inn annonsemåledata fra den mobile enheten din, inkludert unike identifikatorer og analysedata om annonsen du klikket på, og andre apphendelser (for eksempel informasjon om første gang den ble installert og åpnet samt om appdeling via appens delingsfunksjon).  Vi deler annonsemåledataene dine med plattformen vi brukte til annonsen, som deretter bruker dataene til å generere rapporter om hvor effektive annonsene våre er. Dette gjør vi for å forstå hvor effektive annonsekampanjene våre er, og måle engasjement.  Ved å samtykke til bruken av Branch godtar du å dele annonsemåledataene dine med plattformen du brukte da du klikket på annonsen, for eksempel Facebook, Apple eller Google, alt etter som, som behandler dataene dine i samsvar med sin aktuelle personvernerklæring (Facebook: https://www.facebook.com/privacy/explanation, Apple:  https://www.apple.com/privacy/, Google: https://policies.google.com/privacy).

  • Google Firebase. Denne appen bruker Google Firebase, en apputviklertjeneste ("Firebase") som leveres av Google Ireland Ltd. ("Google"). Firebase bruker informasjonskapsler eller lignende teknologier – SDK-er –, som er tekstfiler som plasseres i appen og nettleseren din. På vegne av Philips bruker Firebase informasjon fra enheten din, for eksempel enhets-ID, IP-adresse, IDFA-en din eller Google Play Services-ID-en din og MAC-adressen din, og erstatter dem med en unik kode. Når du bruker appen, måler vi antallet besøk til appen, hvilke sider du besøker, nettverkstilkoblingen din, innlastingstider og informasjon om når appen krasjer. Vi bruker denne informasjonen til å evaluere og forstå bruken din av appen, til å teste og analysere ytelsen og til syvende og sist til å optimalisere produktene og tjenestene våre.
      

Vi behandler analysedataene dine for å vise deg det riktige innholdet og sende deg anbefalinger, meldinger i appen og push-varsler. Dette gjør vi for å gi deg en mer personlig tilpasset opplevelse. Vi bruker også informasjonskapsel- og analysedataene til å stille deg spørsmål eller invitere deg til å delta i spørreundersøkelser eller forskningsprosjekter. Når du bestemmer deg for å delta, behandler vi kontolegitimasjonen din, svar, meninger og opplevelser.  Vi bruker personopplysningene dine og informasjon til å forbedre tjenestene og utvikle nye produkter for deg innen kjøkkenapparater. Vær oppmerksom på at vi bare behandler analysedataene dine etter at du har gitt samtykke i henhold til artikkel 6.1.(a) i EU-forordning 2016/679.
 

Hvis du skriver en anmeldelse i en av appbutikkene, gjennomgår vi og behandler kommentarene dine for produktforbedringsformål. Med mindre du krever at vi gjør det, kobler vi ikke disse opplysningene til legitimasjonen din eller noen som helst annen informasjon vi har om deg.   Vi kan bare se brukernavnet ditt og kommentarene dine i appbutikken.   I dette tilfellet anser vi behandlingen av kundestøtteopplysningene dine for å være basert på en legitim interesse Philips har, og lovlig i henhold til artikkel 6.1. (f) i EU-forordning 2016/679.  I tilfeller der du trenger kundestøtte, veileder vi deg gjennom kundestøtteprosessen vår i henhold til avsnittet Kundestøtte nedenfor.  

Les merLes mindre

Kundestøtte

Når du trenger kundestøtte, kan du oppgi informasjon knyttet til bruken din av tjenestene, inkludert samhandlingen din med Philips og hvordan vi kan kontakte deg for å gi deg den hjelpen du trenger. Vi drifter og tilbyr tjenestene, som omfatter kundestøtte og det å forbedre, rette opp og tilpasse tjenestene. Vi bruker også informasjonen til å besvare henvendelser fra deg.
 

Vi anser behandlingen av kundestøtteopplysningene dine for å være nødvendig for å kunne oppfylle en kontrakt som du er en part i, og som er lovlig i henhold til artikkel 6.1.(b) i EU-forordning 2016/679. I noen tilfeller anser vi behandlingen av kundestøtteopplysningene dine for å være basert på en legitim interesse Philips har, og lovlig i henhold til artikkel 6.1. (f) i EU-forordning 2016/679.

Kombinerte opplysninger

Kombinerte opplysninger

Vi kan komme til å kombinere personopplysningene dine, inkludert kontoopplysninger, andre oppgitte opplysninger, enhetsdata og informasjonskapsler, med opplysninger innsamlet under samhandling og bruk av Philips' digitale kanaler, som sosiale medier, nettsteder, e-post, apper og tilkoblede produkter, inkludert IP-adressen din, informasjonskapsler, informasjon om den mobile enheten din, informasjon du klikker eller trykker på, plasseringsinformasjon og informasjon om nettsteder du besøker.

 

Vi bruker de kombinerte opplysningene dine til å forbedre appens, enheten(e)s og tjenestenes innhold, funksjonalitet og brukervennlighet samt til å utvikle nye produkter og tjenester. I dette tilfellet anser vi behandlingen av de kombinerte opplysningene dine for å være basert på en legitim interesse Philips har, og lovlig i henhold til artikkel 6.1. (f) i EU-forordning 2016/679.
 

Hvis du samtykker i å motta reklamebasert informasjon om Philips' produkter, tjenester, arrangementer og kampanjer som kan være relevant for deg basert på innstillingene dine og atferden din på nettet, kan vi sende deg markedsføring og reklame via e-post, telefon og andre digitale kanaler, som mobilapper og sosiale medier. Vi kan komme til å analysere de kombinerte opplysningene dine, slik at vi kan tilpasse informasjonen til innstillingene dine og atferden din samt gi deg en mer relevant og personlig tilpasset opplevelse.  Du kan når som helst deaktivere og slutte å abonnere på slik informasjon. 

Les merLes mindre

Tillatelser

Appen kan be om tillatelse fra deg til å få tilgang til den mobile enhetens lagringsfunksjoner, sensorer eller andre funksjoner (f.eks. bilder, dagbok, kontakter, kamera, Wi-Fi, geografisk plassering eller Bluetooth).  Vi krever tilgang når det er strengt nødvendig for å kunne tilby tjenestene som beskrevet nedenfor.
 

  • Bluetooth og Wi-Fi. Appen krever Wi-Fi for å koble seg til Internett.   Appen trenger også Bluetooth/Wi-Fi for å koble enheten(e) til appen.  Du kan når som helst blokkere Bluetooth-/Wi-Fi-tilgangen gjennom innstillingene på den mobile enheten.

  • Plassering. For enkelte enhetsmodeller krever Android-operativsystemer tilgang til grov geografisk plassering for å kunne koble til enheten. iOS-operativsystemer krever også geografisk plassering for å gjenkjenne når appen og enheten er i nærheten. Philips kommer imidlertid ikke til å behandle slike opplysninger på noen som helst måte.  Opplysningene blir værende på den mobile enheten din, der Philips ikke har tilgang til dem.  Du kan når som helst blokkere innsamling av geografisk plassering gjennom innstillingene på den mobile enheten.

  • Filer. Appen krever tilgang til den mobile enhetens filer for å kunne lagre språkkonfigurasjonene og andre filer som appen trenger for å kunne betjenes (f.eks. håndbøker, oppskrifter, grafikk, mediefiler eller andre store programdokumenter). Hvis du sletter appen, slettes filene fra den mobile enheten.

  • Bilder og medier. Hvis du legger til et profilbilde i profilen din, krever appen tillatelse til å få tilgang til den mobile enhetens kamera elle fotogalleri.  Android-operativsystemer kan komme til å be om tilgang til videoer, men appen bruker bare denne tillatelsen til å gjøre det mulig for deg å laste opp profilbildet. 

  • Det hender at en tillatelse er en teknisk forhåndsbetingelse i operativsystemet til den mobile enheten. I slike tilfeller kan appen be om tillatelse til å få tilgang til en bestemt sensor eller bestemte data, men vi samler ikke inn slike data med mindre det er nødvendig for å kunne levere tjenestene.
Tredjeparter
Hvem deles personopplysninger med?


Philips kan formidle personopplysninger til tredjeparts tjenesteleverandører, forretningspartnere eller andre tredjeparter i henhold til merknaden om personvern og/eller gjeldende lovgivning.

 

Data about your interactions and usage of the Philips digital channels such as social media, websites, emails, apps and connected product. This data may include: IP address, cookies, device information, communications you click on or tap, location details, websites you visit.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Spacer
 

NutriU service service Providers

These providers deliver specific services for NutriU service such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to online purchases, your program fee.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Spacer
 

NutriU service service Providers

These providers deliver specific services for NutriU service such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to online purchases, your program fee.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Spacer
 

NutriU service service Providers

These providers deliver specific services for NutriU service such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to online purchases, your program fee.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Spacer
 

NutriU service service Providers

These providers deliver specific services for NutriU service such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to online purchases, your program fee.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Spacer
 

NutriU service service Providers

These providers deliver specific services for NutriU service such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to online purchases, your program fee.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Spacer
 

NutriU service service Providers

These providers deliver specific services for NutriU service such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to online purchases, your program fee.

NutriU service service Providers

These providers deliver specific services for NutriU service such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

NutriU service service Providers

These providers deliver specific services for NutriU service such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

Les merLes mindre

Tjenesteleverandører

Vi samarbeider med tredjeparts tjenesteleverandører som hjelper oss å drifte, tilby, forbedre, forstå, tilpasse, støtte og markedsføre tjenestene våre.
 

Vi kan dele personopplysninger med følgende tjenesteleverandører:

IT- og skyleverandører
Slike tjenesteleverandører leverer nødvendig maskinvare, programvare, nettverk, lagring, transaksjonstjenester og/eller relatert teknologi som kreves for å kjøre appen eller tilby tjenestene.

Leverandører av analysetjenester
Slike tjenesteleverandører leverer nødvendig maskinvare, programvare, nettverk, lagring og/eller relatert teknologi som vi trenger for å kunne utføre analyser av appen. 

Philips krever at alle tjenesteleverandører sørger for tilstrekkelig beskyttelse av personopplysninger tilsvarende det beskyttelsesnivået vi selv har. Vi krever at tjenesteleverandørene våre behandler personopplysningene dine utelukkende i henhold til instruksjonene våre og bare til de spesifikke formålene nevnt over, at de har tilgang til minste nødvendige datamengde de trenger for å kunne levere en bestemt tjeneste, og at de ivaretar sikkerheten til personopplysningene.

Andre tredjeparter

Philips kan også komme til å samarbeide med tredjeparter som behandler personopplysningene dine til egne formål. Dersom Philips deler personopplysninger med tredjeparter som bruker personopplysningene dine til egne formål, vil Philips sørge for å informere deg og/eller innhente samtykke fra deg i henhold til gjeldende lovgivning før vi deler personopplysningene dine. I et slikt tilfelle bør du lese nøye gjennom personvernerklæringen deres, der de informerer om praksisen for personvern, herunder hva slags personopplysninger de samler inn, og hvordan de bruker, behandler og beskytter dem.

 

Det hender at Philips selger en virksomhet eller en del av en virksomhet til et annet selskap. Slik overdragelse av eierskap kan medføre at personopplysninger direkte knyttet til virksomheten, overføres til selskapet som kjøper virksomheten. Alle våre rettigheter og forpliktelser i henhold til personvernerklæringen kan fritt tilordnes av Philips til et av de tilknyttede selskapene våre i forbindelse med fusjon, oppkjøp, omstrukturering eller salg av eiendeler, eller i kraft av lovverk eller på annen måte, og vi kan overføre personopplysningene dine til et av de tilknyttede selskapene eller etterfølgende enhetene våre eller til ny eier.

Les merLes mindre

Grensekryssende overføring

Personopplysninger kan bli lagret og behandlet i land der vi driver virksomhet, eller der vi har tjenesteleverandører, og ved å bruke tjenestene samtykker du til overføring av (eventuell) informasjon til land utenfor bostedslandet ditt, som kan ha andre regelverk for personvern enn ditt eget land. Under visse omstendigheter kan domstoler, politi, tilsynsorganer eller sikkerhetspoliti i de andre landene ha rett til å få tilgang til personopplysningene dine.
 

Dersom du er bosatt i EØS, kan personopplysningene dine bli overført til de tilknyttede selskapene våre eller tjenesteleverandører i ikke-EØS-land som EU-kommisjonen mener tilbyr tilfredsstillende databeskyttelse i henhold til EØS-standarder (du finner hele listen over disse landene her (http://ec.europa.eu/justice/data-protection/international-transfers/adequacy/index_en.htm). Når det gjelder overføringer fra EØS til land som EU-kommisjonen mener ikke gir tilstrekkelig beskyttelse, for eksempel USA, har vi innført formålstjenlige tiltak, blant annet bindende bedriftsforskrifter for opplysninger om kunder, leverandører og forretningspartnere og/eller standard kontraktmessige bestemmelser vedtatt av EU-kommisjonen for å beskytte personopplysningene dine. Du kan se en kopi av disse tiltakene ved å følge lenken over eller kontakte oss her.

 

Hvis du befinner deg i EØS, kan de personlige opplysningene dine overføres til våre tilknyttede selskaper eller tjenesteleverandører i ikke-EØS-land som EU-kommisjonen mener har et tilfredsstillende nivå av databeskyttelse i henhold til EØS-standarder (den fullstendige listen over disse landene er tilgjengelig her http://ec.europa.eu/justice/data-protection/international-transfers/adequacy/index_en.htm). For overføringer fra EØS-land til land som ikke anses å ha tilfredsstillende nivå av databeskyttelse av EU-kommisjonen, slik som USA, har vi fått på plass tilstrekkelige tiltak, som våre Bindende selskapsregler for opplysninger om kunde, leverandør og forretningspartner og/eller standard avtalefestede klausuler vedtatt av EU-kommisjonen for å beskytte de personlige opplysningene dine. Du kan få en kopi av disse tiltakene ved å følge koblingen ovenfor eller ved å kontakte privacy@philips.com.

Les merLes mindre

Hvor lenge oppbevarer vi opplysningene?

Vi oppbevarer personopplysningene så lenge det trengs eller er tillatt basert på hvilke formål opplysningene samles inn for. Kriteriene vi bruker til å fastslå oppbevaringstiden, omfatter (i) hvor lenge du bruker appen og tjenestene, (ii) om vi er underlagt en juridisk forpliktelse, eller (iii) om oppbevaring anbefales basert på den juridiske stillingen vår (for eksempel med hensyn til gjeldende preskripsjonsbestemmelser, rettssaker eller lovpålagte undersøkelser).

Dine valg og rettigheter

Valgene og rettighetene dine

Dersom du vil sende en forespørsel om å få tilgang til, rette, slette, begrense eller protestere mot behandlingen av personopplysninger du har gitt oss tidligere, eller dersom du vil sende en forespørsel om å motta en elektronisk kopi av personopplysningene dine for det formålet å videresende dem til et annet selskap (i den grad gjeldende lovgivning tillater slik overføring av opplysninger), kan du kontakte oss her. Vi vil besvare forespørselen i henhold til gjeldende lovgivning.

 

I forespørselen må du oppgi tydelig hvilke personopplysninger du vil ha tilgang til, rette, slette, begrense eller protestere mot behandling av. For din egen beskyttelse kan vi kun imøtekomme forespørsler som gjelder personopplysninger knyttet til kontoen din, e-postadressen din eller annen kontoinformasjon du bruker til å sende oss forespørselen, og det kan hende vi må få bekreftet identiteten din før vi imøtekommer forespørselen. Vi vil forsøke å imøtekomme forespørselen så raskt som det er praktisk mulig.

I tilfeller der vi må innhente samtykke fra deg for å kunne samle inn og/eller personopplysningene dine, kan du når som helst trekke tilbake samtykket, uten at det påvirker lovligheten til behandlingen basert på samtykke før du trakk samtykket tilbake.
 

Vær oppmerksom på at hvis du tar i bruk (noen av) valgene og rettighetene dine, kan det hende du ikke lenger kan bruke, helt eller delvis, tjenestene våre.

Når vi behandler personopplysningene dine basert på en juridisk forpliktelse vi er underlagt, herunder når du samhandler med oss for å utøve noen av rettighetene dine, anser vi behandlingen for å være i samsvar med artikkel 6.1.(c) i EU-forordning 2016/679.
 

I tilfeller der vi må oppfylle en kontrakt for å kunne behandle personopplysningene dine for formål som angår tjenestene, kan det hende vi ikke kan tilby tjenestene hvis vi ikke mottar opplysninger fra deg.  

Les merLes mindre
Vi beskytter dine personlige opplysninger
Vi beskytter personopplysningene dine

Vi tar plikten vår på alvor om å beskytte opplysningene du betror Philips, mot utilsiktet eller uautorisert endring, tap, misbruk, formidling eller tilgang. Philips bruker en rekke sikkerhetsteknologier samt tekniske og organisatoriske tiltak for å beskytte opplysningene dine. Til dette formålet har vi innført blant annet tilgangskontroller, brannmurer og sikre protokoller.

Les merLes mindre
Spesialinformasjon til foreldre
Spesiell informasjon til foreldre

Selv om tjenestene ikke er rettet mot barn, som definert i henhold til gjeldende lov, er Philips' retningslinjer i samsvar med lovverket når det er nødvendig med tillatelse fra foreldre eller foresatte før vi innhenter, oppgir eller bruker personlige opplysninger om barn. Vi er opptatt av å ivareta personvernbehovene til barn, og vi oppfordrer foreldre og verger til å ta en aktiv rolle i barnas Internett-aktiviteter og -interesser.
 

Hvis foreldre eller foresatte blir klar over at barn har oppgitt personlige opplysninger til oss uten deres samtykke, må de ta kontakt med oss på privacy@philips.com. Hvis vi blir klar over at barn har oppgitt personlige opplysninger til oss, kommer vi til å slette disse opplysningene fra arkivet vårt.

Les merLes mindre
Lokal informasjon
Lokal informasjon: Personvernrettigheter i California (bare i USA)

I henhold til California Civil Code avsnitt 1798.83 kan våre kunder som bor i California, én gang i året og uten kostnad, få informasjon fra oss om eventuelle personlige opplysninger vi har oppgitt til tredjeparter for markedsføringsformål i det foregående kalenderåret. Hvis det er aktuelt, vil informasjonen omfatte en liste over kategorier av personlige opplysninger som ble delt, og navn og adresser til alle tredjeparter som vi delte opplysningene med i foregående kalenderår. Hvis du bor i California og ønsker denne informasjonen, kan du sende en e-post til http://www.philips.com/a-w/privacy/questions-and-feedback.html

Les merLes mindre
Endringer i denne personvernerklæringen
Endringer i denne personvernerklæringen

Tjenestene våre kan komme til å bli endret fra tid til annen uten at du blir varslet om det på forhånd. Derfor forbeholder vi oss retten til å endre eller oppdatere personvernerklæringen fra tid til annen. Når vi oppdaterer personvernerklæringen, oppdaterer vi også datoen øverst i denne personvernerklæringen.
 

Vi ber om at du regelmessig leser gjennom den nyeste versjonen av personvernerklæringen.
 

Den nye merknaden om personvern trer i kraft umiddelbart ved publisering. Dersom du ikke godtar den reviderte personvernerklæringen, bør du endre innstillingene dine eller vurdere å slutte å bruke tjenestene våre. Ved fortsatt tilgang til eller bruk av tjenestene etter at slike endringer er trådt i kraft, bekrefter du at du er blitt informert om og godtar personvernerklæringen slik den er endret.

Les merLes mindre
Kontakt oss

Kontakt oss

Dersom du har spørsmål om denne personvernerklæringen eller hvordan Philips bruker personopplysningene dine, kan du kontakte Philips og/eller personvernombudet vårt her. Du kan eventuelt sende inn en klage til et tilsynsorgan for ditt land eller område.
 

Philips Consumer Lifestyle B.V.

High Tech Campus 5, 5656 AE,

Eindhoven, Nederland