• En velkomstgave 100 kroner i rabatt

  • Fri frakt fra 200 kroner

  • 1 års ekstra garanti

0

Handlekurv

Det ligger for øyeblikket ingen varer i handlekurven din.

    Philips' støtte

    Jeg kan ikke koble Philips-luftrenseren til appen

    Publisert på 4. desember 2023
    Hvis du ikke kan koble Philips-luftrenseren til appen, kan du finne ut mer i følgende artikkel.
    Informasjonen nedenfor gjelder ikke for AC065x. Hvis du har en AC065x-luftrensermodell, kan du se delen nedenfor «AC065x kobles ikke til appen».
    Det kan være flere årsaker til at det oppstår feil med Wi-Fi-tilkoblingen mellom Philips-luftrenseren og smarttelefonen. Se trinnene nedenfor for å løse dette.
    1. Kontroller at smarttelefonen er koblet til et 2,4 GHz Wi-Fi (hjemme), og ikke til 5 GHz Wi-Fi eller offentlig Wi-Fi. Vi foreslår at du slår av mobildata før du parkobler.
    2. Kontroller at «PHILIPS Setup» (PHILIPS-oppsett) står på Wi-Fi-listen på smarttelefonen (vises på bildet nedenfor) når apparatet er klart til parkobling. Hvis «PHILIPS Setup» (PHILIPS-oppsett) mangler, er det et maskinvareproblem. Ta kontakt med oss. Hvis du vil ha mer informasjon om Wi-Fi-indikatorstatus på apparatet, kan du se i brukerhåndboken som er spesifikk for modellen din.
    3. Kontroller at smarttelefonen er koblet til hjemmenettverket, ikke til «PHILIPS Setup» (PHILIPS-oppsett). Hvis smarttelefonen er koblet til «PHILIPS Setup» (PHILIPS-oppsett), bytter du manuelt smarttelefonens tilkoblede Wi-Fi fra «PHILIPS Setup» (PHILIPS-oppsett) til hjemmenettverket i begynnelsen av parkoblingen.
    4. Sørg for å aktivere følgende tillatelser: «Kamera», «Finn», «Lagring», «Bluetooth» og «Lokalt nettverk» på smarttelefonen.
    5. Kontroller om du har angitt riktig Wi-Fi-passord. Passordet skiller mellom store og små bokstaver og har en lengdebegrensning på 63 tegn. Spesielle symboler godtas ikke.
    6. Kontroller at nettverksnavnet til hjemmenettverket er riktig. Nettverksnavnet skiller mellom store og små bokstaver.
    7. Slå av VPN på smarttelefonen hvis du bruker det.
    8. Hvis ruteren har konfigurert hvitelisten til å blokkere paringen, må du deaktivere hvitelisten til ruteren for å sikre at paringen lykkes.
    9. Oppbevar både Philips-luftrenseren og smarttelefonen innen 10 meter fra ruteren. 
    10. Kontroller at appen er oppdatert til den nyeste versjonen.
    11. Andre elektroniske enheter, glitrende lyskilder eller signalstasjoner kan bryte Wi-Fi-tilkoblingen. Kontroller at Philips-luftrenseren ikke er i nærheten av denne typen kilde, og prøv å pare luftrenseren med Wi-Fi på nytt.
    Wi-Fi-liste for smarttelefon
    Informasjonen nedenfor gjelder bare AC0650. Hvis du eier en annen luftrensermodell, kan du se avsnittet ovenfor «Enheten er ikke koblet til Wi-Fi på riktig måte».

    Enheten er ikke koblet til Wi-Fi på riktig måte
    Det er flere mulige årsaker til at Wi-Fi-tilkoblingen mellom AC0650 og smarttelefonen svikter. Kontroller følgende trinn for å løse problemet.
    1. Kontroller at smarttelefonen er koblet til et 2,4 GHz Wi-Fi (hjemme), og ikke til 5 GHz Wi-Fi eller offentlig Wi-Fi. 
    2. Sørg for å aktivere følgende tillatelser: «Kamera», «Finn», «Lagring», «Bluetooth» og «Lokalt nettverk» på smarttelefonen.
    3. Kontroller om du har angitt riktig Wi-Fi-passord. Passordet skiller mellom store og små bokstaver og har en lengdebegrensning på 63 ord. Spesielle symboler godtas ikke.
    4. Kontroller at nettverksnavnet til hjemmenettverket er riktig. Nettverksnavnet skiller mellom store og små bokstaver.
    5. Kontroller at du logger deg på Philips-kontoen. Du kan logge på før eller under konfigurering av Wi-Fi-tilkobling. 
    6. Slå av VPN på smarttelefonen hvis du bruker det.
    7. Hvis ruteren har konfigurert hvitelisten/svartelisten til å blokkere paringen, må du deaktivere hvitelisten/svartelisten til ruteren for å sikre at paringen lykkes.
    8. Oppbevar både Philips-luftrenseren og smarttelefonen innen 10 meter fra ruteren. 
    9. Kontroller at appen er oppdatert til den nyeste versjonen.
    10. Andre elektroniske enheter, glitrende lyskilder eller signalstasjoner kan bryte Wi-Fi-tilkoblingen. Kontroller at Philips-luftrenseren ikke er i nærheten av denne typen kilde, og prøv å pare luftrenseren med Wi-Fi på nytt. 
    Hvis du tidligere har koblet til appen og forsøkt å konfigurere en Wi-Fi-tilkobling med en annen Philips-konto på den samme enheten, er det viktig å tilbakestille til fabrikkinnstillinger før du oppretter Wi-Fi-tilkoblingen på nytt. Her er trinnene du må følge for å tilbakestille til fabrikkinnstillinger:
    • Trykk på og hold inne knappene Power on (På) og Mode switch (Modusbryter) samtidig i 10 sekunder til du hører et pip. 
    • Hvis trinnene ovenfor ikke løser problemet med Wi-Fi-tilkoblingen, kan du også prøve å tilbakestille til fabrikkinnstillinger.
    Hvis de forrige trinnene ikke løser problemet, kan du se etter ytterligere Wi-Fi-informasjon i appen eller kontakte oss for å få mer hjelp.
     
    Ta kontakt med Philips

    Vi hjelper deg gjerne

    Ser du etter noe annet?

    Oppdag alle alternativer innen Philips-kundestøtte

    Nettstedet vises best med den nyeste versjonen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.