Avkalkingmeldingen vises etter at du har installert AquaClean-filteret
Publisert på 07 March 2023
Det kan være flere årsaker til at meldingen Avkalking (Calc Clean) vises etter at du har installert AquaClean-kalk- og vannfilteret. Les nedenfor om hvordan du løser dette.
Filteraktiveringen ble ikke bekreftet i maskinmenyen. Etter at du har plassert et filter i vannbeholderen, må filteret alltid bekreftes i maskinmenyen. Først avkalker du maskinen, og deretter installerer du et nytt AquaClean-kalk- og -vannfilter.
Bekrefte filteraktiveringen i maskinmenyen:
Velg Meny.
Velg deretter AquaClean.
Velg PÅ.
Bekreft PÅ med «V» (OK). Filtersymbolet vises på displayet.
Det nye AquaClean-vannfilteret ble ikke bekreftet i maskinmenyen. Etter at du har installert et nytt filter, må det nye filteret alltid bekreftes i maskinmenyen. Først avkalker du maskinen, og deretter installerer du et nytt AquaClean-kalk- og -vannfilter.
Bekrefte filteraktiveringen i maskinmenyen:
Velg Meny.
Velg deretter AquaClean.
Velg PÅ.
Bekreft PÅ med «V» (OK). Filtersymbolet vises på displayet.
Når filtersymbolet viser «0 %» og begynner å blinke raskt, må du skifte det og aktivere filterutskiftingen i maskinmenyen. Hvis filtersymbolet forsvinner uten at du har byttet og aktivert filteret i menyen, må du først avkalke maskinen før du aktiverer et nytt filter.
Avkalk maskinen, og installer deretter et nytt AquaClean-kalk- og vannfilter.
Bekrefte filteraktiveringen i maskinmenyen:
Velg Meny.
Velg deretter AquaClean.
Velg PÅ.
Bekreft PÅ med «V» (OK). Filtersymbolet vises på displayet.
Hvis maskinen din er kompatibel med å oppleve avkalkingsfordelene med AquaClean-kalk- og -vannfilter, har den et AquaClean-klistremerke som er plassert på vannbeholderen.
Løste ikke disse trinnene dette problemet? Ta kontakt for mer hjelp.
Andre nyttige koblinger
Trenger du hjelp med produktet?
Ta kontakt med Philips
Vi hjelper deg gjerne
Ta kontakt med Philips
Vi hjelper deg gjerne
Ser du etter noe annet?
Oppdag alle alternativer innen Philips-kundestøtte