0

Handlekurv

Det ligger for øyeblikket ingen varer i handlekurven din.

    Philips' støtte

    Det kommer ikke kaffe ut av Philips-espressomaskinen

    Publisert på 31 July 2024
    Hvis Philips-espressomaskinen ikke tapper kaffe, finner du mulige årsaker og løsninger nedenfor.

    Hvis dette skjer den første gangen du bruker maskinen, må du være oppmerksom på at i dette tilfellet er det normalt å bare se noen dråper kaffe. Når du har brygget noen kopper til, skal du få forventet mengde kaffe. 
     
    Hvis espressomaskinen lager mye støy og det ikke strømmer vann til vannbeholderen, skyldes dette vanligvis luftbobler. 
    Følgende fremgangsmåte hjelper deg med å løse dette problemet:
    1.    Slå AV maskinen
    2.    Tøm vannbeholderen, og fjern AquaClean-filteret (eller et annet vannfilter som maskinen bruker)
    3.    Fyll vannbeholderen med vann, og sett den tilbake på plass
    4.    Slå PÅ maskinen igjen. Når maskinen er oppvarmet, velger du varmt vann og tapper 2–3 kopper

    Hvis du bruker et AquaClean-vannfilter, utfører du følgende ekstratrinn for å sikre at filteret er klargjort og riktig montert for bruk:
    1.    Rist AquaClean-vannfilteret i fem sekunder
    2.    Hold filteret opp-ned i en beholder/bolle med vann til det ikke kommer flere luftbobler ut
    3.    Sett filteret tilbake i vannbeholderen, og fyll vannbeholderen med vann
    4.    Start maskinen på nytt ved å slå den av og på
    5.    Velg varmt vann, og tapp 2–3 kopper

    Merk: Skift ut AquaClean-filteret hvis du har brukt det i mer enn tre måneder. Filteret kan være tett hvis du har brukt det lenger enn dette.
    Play Pause
    En skitten eller tett bryggeenhet kan også føre til at espressomaskinen ikke tapper kaffe. 
    For å unngå dette er det viktig å skylle bryggeenheten hver uke, som forklart i følgende fremgangsmåte (eller som vist i veiledningsvideoen).

    1.    Slå AV espressomaskinen. Vent i 15 til 20 sekunder til den er helt avslått og ikke lager lyd
    2.    Åpne servicedøren, og fjern bryggeenheten. Du kan fjerne den ved å trykke på PUSH-knappen på høyre side, holde i den og trekke den mot deg
    3.    Skyll bryggeenheten grundig med lunkent vann, og la den lufttørke før du setter den tilbake på plass

    Merk: Hvis du skal rengjøre bryggeenheten grundig, anbefaler vi at du bruker Philips-tabletten for fjerning av kaffeolje (CA6704).
    Play Pause
    En tett tappetut er en annen mulig årsak til at maskinen ikke tapper kaffe. 
    Du kan rengjøre denne med en piperenser eller en nål.
    Hvis du overskrider riktig kaffemengde når du bruker funksjonen for forhåndsmalt kaffe, kan det føre til at bryggeenheten blir overfylt. Kaffepulveret blir forkastet, og maskinen tapper ikke kaffe.

    Slik unngår du at dette skjer når du bruker funksjonen for forhåndsmalt kaffe:  Kontroller at maskinen er slått PÅ og klar til bruk før du fyller forhåndsmalt kaffe i beholderen. Du må bare bruke én full, strøken skje kaffe med den medfølgende skjeen.
    Kalkavleiringer inni espressomaskinen kan forårsake funksjonsfeil.
    Alle Philips-espressomaskiner har en egen avkalkingsindikator, og vi anbefaler at du avkalker maskinen så snart den ber deg om å gjøre det.
    En beholder for forhåndsmalt kaffe er en annen mulig årsak til at maskinen ikke tapper kaffe. 
    Hvis dette er årsaken, kan du løse problemet ved å utføre trinnene nedenfor eller se veiledningsvideoene:

    1.    Slå AV espressomaskinen. Vent i 15 til 20 sekunder til den er helt avslått og ikke lager lyd
    2.    Åpne servicedøren, og fjern bryggeenheten ved å trykke på PUSH-knappen på høyre side, holde i den og trekke den mot deg
    3.    Åpne lokket på beholderen for forhåndsmalt kaffe, og sett inn skjehåndtaket
    4.    Beveg håndtaket opp og ned til kaffen som har satt seg fast, faller ned
    Hvis disse løsningene ikke løser problemet, kan du kontakte oss for å få mer hjelp.
     
    Play Pause
    Ta kontakt med Philips

    Vi hjelper deg gjerne

    Ta kontakt med Philips

    Vi hjelper deg gjerne

    Ser du etter noe annet?

    Oppdag alle alternativer innen Philips-kundestøtte

    Nettstedet vises best med den nyeste versjonen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.