• En velkomstgave 100 kroner i rabatt

  • Fri frakt fra 200 kroner

  • 1 års ekstra garanti

0

Handlekurv

Det ligger for øyeblikket ingen varer i handlekurven din.

    Philips' støtte

    SENSEO®-kaffemaskinen lekker

    Publisert på 14 November 2023
    Hvis du merker at det lekker kaffe eller vann fra SENSEO®-kaffemaskinen, kan det være en enkel løsning på problemet. Bruk disse mulige årsakene og løsningene for å løse det selv.
    Finn først ut hvor lekkasjen kommer fra ved hjelp av bildet nedenfor. 
    • Lekker det nær bunnen på SENSEO®-kaffemaskinen? Gå til del A
    • Lekker det fra tuten eller traktehodet på SENSEO®-kaffemaskinen? Gå til del B
    Hvor lekker det fra SENSEO-kaffemaskinen?
    For mye vann i beholderen
    Ikke fyll vannbeholderen over maks.-indikatoren, for å unngå at det renner over. For mye vann kan føre til at overflødig vann havner i bunnen av SENSEO®-kaffemaskinen.

    Fullt dryppebrett
    Pass på å tømme dryppebrettet i SENSEO®-kaffemaskinen regelmessig for å unngå at det renner over.

    Vannbeholderen er sprukket eller ødelagt
    Hvis vannbeholderen er sprukket, skadet eller ødelagt, kan du bestille en ny fra nettbutikken vår.

    Lekker det fremdeles fra bunnen av maskinen, og tiltakene løste ikke problemet? Ta kontakt for mer hjelp.
     
    Kaffeputen er ikke satt riktig på plass
    Plasser kaffeputene med den buede siden ned midt i puteholderen for å sikre at kaffen strømmer godt gjennom.

    Gummipakningsringen sitter fast
    Kontroller at gummipakningsringen sitter riktig plassert rundt kanten på vannfordelingsplaten (se bilde 1).

    Tilstoppet puteholder
    Rengjør silen midt i puteholderen med en børste og varmt vann, eller vask den i oppvaskmaskinen (se bilde 2). Hvis silen fortsatt er tilstoppet etter rengjøringen, bør du avkalke puteholderen ved å legge den i avkalkingsmiddel og la den ligge i 30 minutter.

    Tilstoppet kaffetut
    Ta kaffetuten til SENSEO®-kaffemaskinen fra hverandre, og rengjør alle delene med varmt vann eller i oppvaskmaskinen. Hvis du trenger detaljerte instrukser om hvordan du tar fra hverandre og rengjør kaffetuten, kan du se i brukerhåndboken som fulgte med apparatet.

    Kaffesamleren mangler
    Pass på at du alltid bruker kaffesamleren når du bruker SENSEOⓇ Switch-kaffemaskinen. Uten kaffesamleren kan det lekke vann like ved kaffetuten.

    Det drypper vann mens maskinen varmes opp
    Hvis du ser at det drypper vann fra kaffetuten under oppvarming, må du avkalke maskinen. Dette er normalt for SENSEOⓇ Switch, og dryppingen stanser når vannet er varmet opp. 

    Hvis ingen av disse tiltakene løste problemet, kan du kontakte oss for å få hjelp.
     
    Ta kontakt med Philips

    Vi hjelper deg gjerne

    Ser du etter noe annet?

    Oppdag alle alternativer innen Philips-kundestøtte

    Nettstedet vises best med den nyeste versjonen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.