Hvis du merker at det lekker kaffe eller vann fra SENSEO®-kaffemaskinen, kan det være en enkel løsning på problemet. Bruk disse mulige årsakene og løsningene for å løse det selv.
Finn først ut hvor lekkasjen kommer fra ved hjelp av bildet nedenfor.
Lekker det nær bunnen på SENSEO®-kaffemaskinen? Gå til del A
Lekker det fra tuten eller traktehodet på SENSEO®-kaffemaskinen? Gå til del B
For mye vann i beholderen Ikke fyll vannbeholderen over maks.-indikatoren, for å unngå at det renner over. For mye vann kan føre til at overflødig vann havner i bunnen av SENSEO®-kaffemaskinen.
Fullt dryppebrett Pass på å tømme dryppebrettet i SENSEO®-kaffemaskinen regelmessig for å unngå at det renner over.
Vannbeholderen er sprukket eller ødelagt Hvis vannbeholderen er sprukket, skadet eller ødelagt, kan du bestille en ny fra nettbutikken vår.
Lekker det fremdeles fra bunnen av maskinen, og tiltakene løste ikke problemet? Ta kontakt for mer hjelp.
Kaffeputen er ikke satt riktig på plass Plasser kaffeputene med den buede siden ned midt i puteholderen for å sikre at kaffen strømmer godt gjennom.
Gummipakningsringen sitter fast Kontroller at gummipakningsringen sitter riktig plassert rundt kanten på vannfordelingsplaten (se bilde 1).
Tilstoppet puteholder Rengjør silen midt i puteholderen med en børste og varmt vann, eller vask den i oppvaskmaskinen (se bilde 2). Hvis silen fortsatt er tilstoppet etter rengjøringen, bør du avkalke puteholderen ved å legge den i avkalkingsmiddel og la den ligge i 30 minutter.
Tilstoppet kaffetut Ta kaffetuten til SENSEO®-kaffemaskinen fra hverandre, og rengjør alle delene med varmt vann eller i oppvaskmaskinen. Hvis du trenger detaljerte instrukser om hvordan du tar fra hverandre og rengjør kaffetuten, kan du se i brukerhåndboken som fulgte med apparatet.
Kaffesamleren mangler Pass på at du alltid bruker kaffesamleren når du bruker SENSEOⓇ Switch-kaffemaskinen. Uten kaffesamleren kan det lekke vann like ved kaffetuten.
Det drypper vann mens maskinen varmes opp Hvis du ser at det drypper vann fra kaffetuten under oppvarming, må du avkalke maskinen. Dette er normalt for SENSEOⓇ Switch, og dryppingen stanser når vannet er varmet opp.
Hvis ingen av disse tiltakene løste problemet, kan du kontakte oss for å få hjelp.
Andre nyttige koblinger
Trenger du hjelp med produktet?
Ta kontakt med Philips
Vi hjelper deg gjerne
Ta kontakt med Philips
Vi hjelper deg gjerne
Ser du etter noe annet?
Oppdag alle alternativer innen Philips-kundestøtte