SENSEO®-kaffemaskinen min lager mindre kaffe enn før
Publisert på 14 November 2023
Hvis SENSEO®-maskinen plutselig har begynt å lage mindre kaffe enn før, går du til del A. Hvis du merker at kaffemengden over tid blir stadig mindre, går du til del B.
Feil innstilling Enkelte SENSEO®-modeller leveres med forskjellige innstillinger for kaffevolum (se bildet). Kontroller innstillingene på maskinen din. Hvis maskinen er stilt inn til å lage mindre kaffe, endrer du innstillingene ved hjelp av instruksjonene i brukerhåndboken.
Bruk etter lang tid Hvis du bruker SENSEO®-maskinen etter lang tid, kan det være luftbobler i maskinen. Dette kan føre til at mindre kaffe blir laget. Prøv å rense maskinen for å løse dette problemet. Fyll vannbeholderen, og lag en kopp kaffe uten å bruke kaffeputer.
Puteholderen er tilstoppet Puteholderen på SENSEO®-kaffemaskinen kan være tett. Prøv å bruke en av de andre puteholderne som fulgte med maskinen. Hvis dette løser problemet, rengjør du puteholderen med en børste (se bildet) eller i oppvaskmaskinen. Hvis rengjøringen ikke løser problemet, kan du kjøpe en ny puteholder fra nettbutikken vår.
Kalkavleiringer Avkalk SENSEO®-kaffemaskinen minst én gang hver tredje måned for å holde maskinen fri for kalkavleiringer. Du finner detaljert informasjon om avkalking i brukerhåndboken og på siden for avkalking.
Hvis ingen av disse trinnene løser problemet, kan du kontakte oss for å få hjelp.
Andre nyttige koblinger
Trenger du hjelp med produktet?
Ta kontakt med Philips
Vi hjelper deg gjerne
Ser du etter noe annet?
Oppdag alle alternativer innen Philips-kundestøtte