SENSEO®-kaffemaskinen min lager mindre kaffe enn før
Publisert på 14 November 2023
Hvis SENSEO®-maskinen plutselig har begynt å lage mindre kaffe enn før, går du til del A. Hvis du merker at kaffemengden over tid blir stadig mindre, går du til del B.
Feil innstilling Enkelte SENSEO®-modeller leveres med forskjellige innstillinger for kaffevolum (se bildet). Kontroller innstillingene på maskinen din. Hvis maskinen er stilt inn til å lage mindre kaffe, endrer du innstillingene ved hjelp av instruksjonene i brukerhåndboken.
Bruk etter lang tid Hvis du bruker SENSEO®-maskinen etter lang tid, kan det være luftbobler i maskinen. Dette kan føre til at mindre kaffe blir laget. Prøv å rense maskinen for å løse dette problemet. Fyll vannbeholderen, og lag en kopp kaffe uten å bruke kaffeputer.
Puteholderen er tilstoppet Puteholderen på SENSEO®-kaffemaskinen kan være tett. Prøv å bruke en av de andre puteholderne som fulgte med maskinen. Hvis dette løser problemet, rengjør du puteholderen med en børste (se bildet) eller i oppvaskmaskinen. Hvis rengjøringen ikke løser problemet, kan du kjøpe en ny puteholder fra nettbutikken vår.
Kalkavleiringer Avkalk SENSEO®-kaffemaskinen minst én gang hver tredje måned for å holde maskinen fri for kalkavleiringer. Du finner detaljert informasjon om avkalking i brukerhåndboken og på siden for avkalking.
Hvis ingen av disse trinnene løser problemet, kan du kontakte oss for å få hjelp.
Andre nyttige koblinger
Trenger du hjelp med produktet?
Ta kontakt med Philips
Vi hjelper deg gjerne
Ta kontakt med Philips
Vi hjelper deg gjerne
Ser du etter noe annet?
Oppdag alle alternativer innen Philips-kundestøtte