• En velkomstgave 100 kroner i rabatt

  • Fri frakt fra 200 kroner

  • 1 års ekstra garanti

0

Handlekurv

Det ligger for øyeblikket ingen varer i handlekurven din.

    Philips' støtte

    Hva skal jeg gjøre hvis en HDMI-enhet ikke fungerer når den er tilkoblet Philips-TV-en? (ikke UHD)

    Publisert på 2019-02-22

    Sjekkliste

    Kontroller følgende:

    • at programvaren til TV-en og kildeenheten er oppdatert

    • at bilde og lyd spilles av riktig via en annen kilde (f.eks. demoklipp, Smart TV)

    • at riktig HDMI-port er valgt i Kilde (Source)-menyen

    Situasjon

    Det følgende kan skje:

    ● Bildet er ikke synlig eller unormalt.

    ● Lyden er ikke hørbar eller unormal eller faller ut innimellom.

    ● Ingen signalmelding fra kilden.

    ● Ikke noe lyd/videoinnhold.

    ● EasyLink CEC fungerer ikke eller bare innimellom.
    ● HDCP-relatert feilmelding vises.

    Svar

    Hvis du vil (gjen)opprette HDMI-tilkoblingen mellom den eksterne enheten og TV-en, må du gjøre følgende:

    1. Endre TV-innstillingene

    Kontroller at innstillingene er riktig angitt, avhengig av oppsettet til de ulike enhetene som er koblet til TV-en. Kontroller at lyd og/eller bilde spilles av riktig etter at innstillingen er endret.

    *TV-menyenes elementnavn kan ha små forskjeller

    2. Bytt kilder

    Hvis TV-en ikke gjenkjenner HDMI-enheten, kan du forsøke å endre kilde til en annen enhet og så tilbake igjen.

    3. Gjenopprett et «digitalt håndtrykk»

    ● Slå AV TV-en.
    ● Koble alt av kabler, tilbehør og enheter fra TV-en. Dette gjelder også CAM-modulen hvis dette er tilkoblet.
    ● Vent i minst ett minutt (etter at LED-en slås av), før du setter i strømledningen igjen.
    ● Slå PÅ TV-en igjen uten å koble til alt av frakoblede kabler, tilbehør og enheter igjen.
    ● Trekk ut strømledningen til den eksterne enheten. Sett i strømledningen igjen etter ett minutt, og start opp enheten.
    ● Vent i 3–5 minutter for å la oppstarten fullføres.

    ● Koble HDMI-kabelen først til TV-en og deretter til enheten.

    ● Trykk på Source-knappen på fjernkontrollen, og velg HDMI-porten som kabelen er koblet til.

    5. Bruk en annen HDMI-kabel

    Koble den eksterne HDMI-enheten via en annen kabel for å sjekke at det ikke er kabelen som er problemet.

    6. Tilbakestille TV-en til fabrikkinnstillinger

    Bare bilde- og lydinnstillingene tilbakestilles til standard fabrikkinnstillinger. Kanallister, HDD-opptak og andre valgte innstillinger forblir uendret.

    ● Trykk på Home-knappen på fjernkontrollen til TV-en, og velg følgende:

    Innstilling > [Generelle innstillinger] (General Setting) > [Fabrikkinnstillinger] (Factory Reset) > Ja

    7. Installer TVen på nytt

    Hvis du vil slette alle TV-innstillingene/HDD-opptakene og starte den første installasjonen, må du gjøre følgende:

    ● Trykk på Home-knappen på fjernkontrollen til TV-en, og velg følgende:
    Innstilling > [Generelle innstillinger] (General Setting) > [Installer fjernsyn på nytt] (Reinstall TV) > Ja

    Etter at TV-en ble installert på nytt, ble innstillingene som ble valgt under trinn 1 over, tilbakestilt til standard. Gjenta instruksjonene i trinn 1 hvis den eksterne enheten via HDMI ikke fungerer.

    Merk: Hvis en HDMI-til-DVI-adapter eller HDMI-til-DVI-kabel brukes, må du kontrollere at en ekstra lydkabel er koblet til AUDIO IN (kun minijack) hvis tilgjengelig.

    Informasjonen på denne siden gjelder for følgende modeller: 39PHT4112/12 , 24PFT4022/12 , 32PFT5362/12 , 32PHS4032/12 , 24PFT4032/12 , 32PHT4032/12 , 43PFS4132/12 , 49PFT4132/12 , 43PFT4132/12 , 22PFT4232/12 , 32PHT4132/12 , 32PFT4132/12 , 32PHT5302/12 , 32PHT5301/12 , 49PFT5301/12 , 43PFT5301/12 , 22PFT4031/12 , 49PFS4131/12 , 43PFS4131/12 , 32PHS4131/12 , 32PFS4131/12 , 24PHT4031/12 , 24PFS5231/12 , 40PFT4101/12 , 32PFS6402/12 , 40PFT5501/12 , 40PFS5501/12 , 32PFT5501/12 , 49PFT5501/12 , 48PFT4101/12 , 32PFT4101/12 , 32PHT4101/12 , 40PFT4111/12 , 49PUS6401/12 , 55PUS6401/12 , 43PUT6401/12 , 55PUT6401/12 , 49PUT6401/12 , 32PFS6401/12 , 32PFT6500/12 , 32PFT5500/12 , 55PFT5500/12 , 48PFT5500/12 , 40PFT5500/12 , 40PFT6550/12 , 65PFT6520/12 , 55PFT6550/12 , 50PFT6550/12 , 40PFT6510/12 , 50PFT6510/12 , 32PHT4200/12 , 55PFT630/12 , 48PFT630/12 , 40PFT630/12 , 40PFT4200/12 , 32PFT5300/12 , 50PFT5300/12 , 40PFT5300/12 , 40PFT4100/12 , 48PFT4100/12 , 32PFT4100/12 , 32PHT4100/12 , 22PFT4000/12 , 24PHT4000/12 , 24PHT5210/12 , 55PFT6510/12 . Klikk her for å vise flere produktnumre Klikk her for å vise færre produktnumre

    Vanlige spørsmål

    Ta kontakt med Philips

    Vi hjelper deg gjerne

    Ser du etter noe annet?

    Oppdag alle alternativer innen Philips-kundestøtte

    Nettstedet vises best med den nyeste versjonen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.