Situasjon
TV-en ber om en firesifret PIN-kode i én av følgende situasjoner:
● Når du installerer kanalene på nytt
● Når du endrer innstillingene i TV-menyen
● Når du velger en app eller TV-kanal
Article Published Date : 2018-04-06
Situasjon
TV-en ber om en firesifret PIN-kode i én av følgende situasjoner:
● Når du installerer kanalene på nytt
● Når du endrer innstillingene i TV-menyen
● Når du velger en app eller TV-kanal
En PIN-kode er nødvendig for å få tilgang til enkelte TV-funksjoner og -innstillinger når foreldresensurfunksjonen er aktivert.
Slik går du frem:
● Trykk på Home-knappen på fjernkontrollen til TV-en, og velg følgende:
Innstillinger > [Barnesikring] (Child lock) > [Foreldresensur] (Parental Rating)
Eller
Trykk på Settings-knappen på fjernkontrollen til TV-en, og velg:
[Alle innstillinger] (All settings) > [Barnesikring] (Child lock) > [Foreldresensur] (Parental Rating)
Alternativet Foreldresensur kan settes til Ingen hvis ingen barnesikring er nødvendig.
I tillegg er visse kanaler (18+) låst av leverandøren som standard (i henhold til 2017 M7-sertifiseringskrav). Disse kanalene kan bare åpnes med den valgte PIN-koden (under installasjonen) eller ved å angi koden 8888. Denne kanallåsen kan ikke fjernes eller deaktiveres
Slik går du frem:
● Trykk på Home-knappen på fjernkontrollen til TV-en, og velg følgende:
Innstillinger > [Barnesikring] (Child lock) > [Endring av kode / Angi kode] (Change code / Set code)
Eller
Trykk på Settings-knappen på fjernkontrollen til TV-en, og velg:
[Alle innstillinger] (All settings) > [Barnesikring] (Child lock) > [Endring av kode / Angi kode] (Change code / Set code)
● Angi den gamle koden hvis PIN-koden har blitt angitt tidligere.
● Angi den nye koden.
● Angi den nye koden en gang til for å bekrefte.
PIN-koden for foreldresensur har nå blitt endret til den nye PIN-koden.
● I den samme menyen velger du [Foreldresensur] (Parental Rating) > Ingen. TV-en vil be om den firesifrede PIN-koden en gang til. Angi den nye koden fra forrige trinn.
Ved tap av PIN-koden kan koden 8888 angis i stedet i alternativet [Endring av kode] (Change code) for å velge en ny kode.
Hvis PIN-koden ikke kan overskrives med 8888, installerer du TV-en på nytt for å tilbakestille alle tidligere valgte innstillinger.
Hvordan installerer jeg TV-en på nytt?
Trykk på Home-knappen på fjernkontrollen, bla ned og velg følgende:
Innstillinger > [Generelle innstillinger] (General settings) > [Installer fjernsyn på nytt] (Reinstall TV)
Eller
Trykk på Settings-knappen på fjernkontrollen til TV-en, og velg:
• [Alle innstillinger] (All Settings) > [Generelle innstillinger] (General settings) > [Installer fjernsyn på nytt] (Reinstall TV)
Merk: Vanligvis er Philips TV-er utstyrt med bare én PIN-kode (foreldresensur). Hvis foreldresensur ikke er aktivert, men TV-en fortsatt ber deg om å angi en PIN-kode, kan denne PIN-koden være følgende:
● en PIN-kode for en CAM-modul
● en PIN-kode for en ekstern enhet
Disse PIN-kodene er ikke knyttet til TV-en. Ta kontakt med kanalleverandøren hvis du vil ha mer hjelp.