• En velkomstgave 100 kroner i rabatt

  • Fri frakt fra 200 kroner

  • 1 års ekstra garanti

0

Handlekurv

Det ligger for øyeblikket ingen varer i handlekurven din.

    Philips' støtte

    Hva gjør jeg når meldingen Fant ikke Philips-server (Philips server is not found) vises på Philips-TV-en?

    Publisert på 2019-03-18

    Situasjon

    Når du slår på SmartTV, vises meldingen Fant ikke Philips-server (Philips Server Not Found).

    Sjekkliste

    Kontroller følgende:
    • at TV-en er koblet til hjemmenettverket via kabel eller Wi-Fi (se TV-ens brukerhåndbok)
    • at programvaren på TV-en er oppdatert

    Svar

    Meldingen Fant ikke Philips-server (Philips server not found) indikerer at koblingen mellom TV-en og SmartTV-portalen må kontrolleres.

    Følgende to trinn kan begge gi en løsning. Prøv å koble til SmartTV igjen etter hvert trinn.

    1. Start TV-en på nytt

    Dette oppdaterer SmartTV-tilkoblingen til Internett
    • Koble TV-ens støpsel fra kontakten i minst ett minutt.
    • Etter at du har slått på TV-en igjen, må du vente i minst fem minutter for å gi ruteren og SmartTV tid til å opprette en ny tilkobling.

    2. Slett SmartTV-minnet

    Trykk på Home på fjernkontrollen, og velg:
    Oppsett > [Nettverksinnstillinger] (Network Settings) > [Slett app-minnet] (Clear Apps Memory)

    Merk: På TV-modeller før 2013 kan det hende at dette menyvalget kalles [Slett Internett-minnet] (Clear Internet memory), [Slett app-minnet] (Clear Apps memory) eller [Slett NetTV-minnet] (Clear NetTV memory). Det vises ingen bekreftelse etter at denne prosessen er fullført.

    3. Kontroller Internett

    • Trykk på Home-knappen på fjernkontrollen til TV-en, og velg følgende:
    Innstillinger > [Nettverksinnstillinger] (Network settings) > [Vis nettverksinnstillinger] (View network settings) > [IP-adresse] (IP Address)

    *IP-adressen begynner med 169 eller 0.0: *
    Koblingen mellom TV-en og ruteren må kontrolleres. Gå videre til artikkelen Hva skal jeg gjøre når jeg har problemer med å etablere en trådløs tilkobling?

    IP-adressen begynner med 192 eller 10 eller noe annet:
    Fortsett med de neste trinnene

    4. Kontroller datoinnstillinger

    Hvis den interne datoinnstillingen på TV-en er unøyaktig, kan ikke SmartTV koble til serveren, og feilmeldingen Fant ikke Philips-server (Philips server not found) vises.
    Du kan justere datoen på TV-en ved å trykke på Home-knappen på fjernkontrollen til TV-en og velge følgende:
    Innstilling > [TV-innstillinger] (TV settings) > Valg > Klokke > Manuell
    • Spesielt datoen må være korrekt, klokkeslettet kan være unøyaktig med noen minutter

    5. Kontroller styrken til trådløst Internett

    TV-en trenger et sterkt Wi-Fi-signal. Vær oppmerksom på at Wi-Fi-rekkevidden til en TV kan være forskjellig fra mindre enheter, som datamaskiner. Slik kontrollerer du Wi-Fi-signalet:
    • Trykk på Home-knappen på fjernkontrollen til TV-en, og velg følgende:
    Innstilling > [Nettverksinnstillinger] (Network Settings) > [Vis trådløsinnstillinger] (View Wireless Settings)
    • Signalstyrken skal være mer enn 3 av 5 striper (60 %).

    Prøv å redusere avstanden mellom TV-en og ruteren, eller prøv helst en kablet tilkobling, som er mer stabil.

    6. Installere TVen på nytt

    Vær oppmerksom på at opptak, innstillinger og kanalinformasjon går tapt når installeringen utføres på nytt.
    Trykk på Home på fjernkontrollen, og velg:
    Oppsett > [TV-innstillinger] (TV settings) > [Installer TVen på nytt] (Reinstall TV)

    Informasjonen på denne siden gjelder for følgende modeller: 55PUS8602/12 , 65PUS8602/12 , 55PUS6272/05 , 65PUS8102/12 , 39PHT4112/12 , 50PUS6262/12 , 50PUS6162/12 , 55POS9002/12 , 24PFT4022/12 , 32PFT5362/12 , 65PUS7502/12 , 65PUS6412/12 , 49PUS6482/12 , 65PUS6262/12 , 65PUS6162/12 , 55PUS7502/12 , 49PUS7502/12 , 43PFS4132/12 , 55PUS6482/12 , 55PUS6412/12 , 55PUS6262/12 , 49PUS6412/12 , 43PUS6412/12 , 43PUS6262/12 , 55PUT6162/12 , 55PUS6162/12 , 49PUS6262/12 , 43PUS6162/12 , 49PFT4132/12 , 43PFT4132/12 , 43PUS6432/12 , 22PFT4232/12 , 32PHT4132/12 , 32PFT4132/12 , 32PHT5302/12 , 55PUS7272/12 , 49PUS7272/12 , 43PUS7202/12 , 49PUS6432/12 , 55PUS6432/12 , 55POS901F/12 , 55PUT6201/12 , 32PHT5301/12 , 49PFT5301/12 , 43PFT5301/12 , 65PUS6121/12 , 65PUT6121/12 , 22PFT4031/12 , 49PFS4131/12 , 43PFS4131/12 , 32PHS4131/12 , 32PFS4131/12 , 24PHT4031/12 , 24PFS5231/12 , 40PFT4101/12 , 65PUS7601/12 , 55PUS6031/12 , 32PFS6402/12 , 75PUS7101/12 , 40PFT5501/12 , 55PUT6101/12 , 55PUS6101/12 , 49PUT6101/12 , 43PUT6101/12 , 40PFS5501/12 , 32PFT5501/12 , 49PFT5501/12 , 48PFT4101/12 , 32PFT4101/12 , 32PHT4101/12 , 65PUS6521/12 , 40PFT4111/12 , 49PUS6401/12 , 43PUS6501/12 , 55PUS7181/12 , 55PUS6401/12 , 49PUS7181/12 , 65PUS7101/12 , 49PUS6501/12 , 49PUS6561/12 , 49PUS6551/12 , 43PUT6401/12 , 55PUT6401/12 , 49PUT6401/12 , 32PFS6401/12 , 55PUS7101/12 , 55PUS6561/12 , 55PUS6551/12 , 55PUS6501/12 , 49PUS7101/12 , 65PUS8901/12 , 65PUS8601/12 , 43PUK4900/12 , 55PUK4900/12 , 49PUK4900/12 , 43PUT4900/12 , 55PUT4900/12 , 65PUS8700/12 , 55PUS7600/12 , 55PUS8601/12 , 55PUS8700/12 , 32PFT6500/12 , 32PFT5500/12 , 55PFT5500/12 , 48PFT5500/12 , 40PFT5500/12 , 48PUS7600/12 , 65PUS7600/12 , 55PUT6400/12 , 50PUT6400/12 , 40PUT6400/12 , 65PUS7120/12 , 40PFT6550/12 , 65PFT6520/12 , 55PUS7170/12 , 55PUS7150/12 , 55PUS7100/12 , 55PFT6550/12 , 50PFT6550/12 , 49PUS7170/12 , 49PUS7150/12 , 49PUS7100/12 , 43PUS7150/12 , 43PUS7100/12 , 40PFT6510/12 , 50PFT6510/12 , 32PHT4200/12 , 55PFT630/12 , 48PFT630/12 , 40PFT630/12 , 40PFT4200/12 , 32PFT5300/12 , 50PFT5300/12 , 40PFT5300/12 , 40PFT4100/12 , 48PFT4100/12 , 32PFT4100/12 , 32PHT4100/12 , 22PFT4000/12 , 24PHT4000/12 , 24PHT5210/12 , 55PFT6510/12 . Klikk her for å vise flere produktnumre Klikk her for å vise færre produktnumre

    Vanlige spørsmål

    Ser du etter noe annet?

    Oppdag alle alternativer innen Philips-kundestøtte

    Nettstedet vises best med den nyeste versjonen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.