0

Handlekurv

Det ligger for øyeblikket ingen varer i handlekurven din.

    Philips' støtte

    Slik installerer du kanalene på Philips-TV-en [DVB-C og DVB-T] (kabel, antenne) på nytt

    Publisert på 2019-08-02

    Situasjon

    Kanaler må installeres (på nytt) i følgende tilfeller:

    • Under den første installeringen av TV-en

    • Når en eller flere kanaler mangler

    • Når du bytter til en annen leverandør eller signaltype

    Sjekkliste

    Kontroller følgende:

    • at et analogt signal eller et DVB-C/T-signal mottas av TV-en (ingen dekoder brukes)

    • at alle kablene er ordentlig koblet til

    Svar

    For å installere TV-kanaler (på nytt) direkte på TV-en gjør du følgende:

    1. Trykk på Settings-knappen på fjernkontrollen til TV-en, og velg følgende:
    2. [Alle innstillinger] (All settings) > Kanaler > [Antenne-/kabelinstallasjon] (Antenna/cable installation) > [Automatisk kanalsøk] (Search for channels)
    3. Når du er på installasjonsskjermbildet, velger du [Start] og trykker på OK.
    4. Velg ett av følgende scenarioer:

    a. Første installasjon av kanaler:

    5a. Velg land, og trykk på OK.
    6a. Velg Antenne eller Kabel, og trykk på OK.
    7a. Velg om du vil installere [Bare digitale kanaler] (Only digital channels) eller [Analoge og digitale kanaler] (Analog and digital channels).
    8a. Det merkede alternativet er [Start]. Trykk på OK-knappen for å starte kanalsøket.

    b. Installere kanaler på nytt:

    5b. Velg:
    [Rask installering på nytt] (Quick reinstall) for at TV-en skal utføre en automatisk installering på nytt
    Eller
    [Avansert installering på nytt] (Advanced reinstall) for å velge land, kilde (antenne eller kabel) og type kanaler (analoge eller digitale).
    6b. Det merkede alternativet er [Start]. Trykk på OK-knappen for å starte kanalsøket.

    Valgfrie trinn

    Kontroller alternativene nedenfor for å få mer hjelp.

    Alternativ 1: Velg [Konfigurere] (Configure) for å justere kanalsøket manuelt.

    1. Juster søkeinnstillingene manuelt som foretrukket

    [Frekvensskanning] (Frequency scan) > Eksempel: Velg [Fullstendig skanning] (Full scan) hvis én eller flere kanaler ikke ble funnet under det vanlige kanalsøket.
    [Størrelse på frekvenstrinn] (Frequency step size)
    Ubegrenset/kodet

    2. Start kanalsøket
    Etter at parametrene er angitt, trykker du på BACK-knappen på fjernkontrollen. Velg [Start], og trykk på OK på fjernkontrollen for å starte kanalsøket.

    Merk: Ta kontakt med signalleverandøren hvis du vil ha mer informasjon om innstillingene nedenfor hvis et tilpasset kanalsøk er nødvendig.

    Alternativ 2: Søk etter leverandørenes kanalliste

    For å installere en forhåndsdefinert kanalliste velger du den lokale leverandøren fra listen og trykker på OK på fjernkontrollen.

    • Følg trinnene på skjermen for å fullføre kanalinstallasjonen.

    Merk: TV-en spør etter nettverks-ID og frekvens. Disse inndataene varierer i henhold til leverandør og region. Ta kontakt med signalleverandøren hvis du vil ha mer informasjon om de nødvendige inndataene.

    Hvis TV-apparatet ikke finner kanalene, selv med angitt nettverksfrekvens og ID hvis disse ikke er ukjente, velger du Hopp over i nettverksfrekvensmenyen. Dette gjør at TV-en kan utføre et kanalsøk uten nettverksinformasjon.

    Alternativ 3: Manuelt kanalsøk

    Slik utfører du et manuelt søk

    • Velg [Alle innstillinger] (All settings) > Kanaler > [Digital: Manuelle søk] (Digital reception test) > Søk, og trykk på OK.
    • Trykk på pil høyre-knappen på fjernkontrollen for å angi frekvensparametrene. Etter at parametrene er angitt, trykker du på pil høyre-knappen på fjernkontrollen. Hvis Søk er uthevet, trykker du på OK for å starte kanalsøket.
    • Følg trinnene på skjermen for å fullføre kanalinstallasjonen.

    Merk: Ta kontakt med signalleverandøren hvis du vil ha mer informasjon om disse tilpassede alternativene.

    Vanlige spørsmål

    Ser du etter noe annet?

    Oppdag alle alternativer innen Philips-kundestøtte

    Nettstedet vises best med den nyeste versjonen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.