Situasjon
TV-en viser ikke bilde eller spiller ikke av lyd og vil ikke starte. LED-en foran (standby) blinker i et gjentakende mønster.
Article Published Date : 2021-06-20
Situasjon
TV-en viser ikke bilde eller spiller ikke av lyd og vil ikke starte. LED-en foran (standby) blinker i et gjentakende mønster.
Kontroller følgende:
• at strømledningen er ordentlig koblet til både TV-en og vegguttaket
• om Philips-logoen og/eller TV-menyen ikke vises
Gå videre med trinnene nedenfor:
Etter at du har slått på TV-en med knappen eller styrespaken på TV-en, forblir TV-skjermen svart, men LED-en lyser. Hvis LED-en foran (standby) lyser, er TV-en fortsatt i standby-modus. Slå på TV-en med [standby]-knappen på fjernkontrollen.
Merk: Mange av TV-modellene fra 2015 og 2016 viser en «pulserende» LED (standby) når TV-en er slått på. Dette er for å vise at TV-en «laster» (starter). Når LED-en slutter å pulsere, vil TV-en fungere og kan styres med fjernkontrollen til TV-en.
Hvis TV-en ikke slås på, går du videre til trinn 2.
• Koble alt av kabler, tilbehør og enheter fra TV-en. Dette gjelder også CAM-modulen hvis dette er tilkoblet.
• Vent i minst ett minutt (etter at LED-lampen slås av).
• Sett strømledningen i igjen uten å koble til alt av frakoblede kabler, tilbehør og enheter igjen. Når LED-lampen lyser og TV-en ikke slås automatisk på, kan TV-en slås på med [standby]-knappen på fjernkontrollen.
Hvis TV-en ikke starter, må du gjenta omstarten i trinn 2. Hvis TV-en ikke kan slås på etter omstarten, går du videre til trinn 3.
Hvis TV-en starter, må du sørge for å oppdatere TV-programvaren for å forbedre funksjonaliteten til TV-en:
Klikk her for å gå til Philips' støtteside for å finne den nyeste programvareversjonen og instruksjoner for å oppdatere TV-en, eller fortsett med den relaterte artikkelen nedenfor: «Slik oppdaterer du programvaren på TV-en».
Ikke bruk grenuttak av noe slag for denne testen, og prøv en annen stikkontakt for å sørge for at kontakten som brukes, er optimal for TV-en.
Merk: Sørg for at stikkontaktene du har testet, ikke er defekte. Prøv en annen elektronisk enhet for å sjekke, for eksempel, at spenningen på strømforsyningen er tilstrekkelig.
Hvis TV-en starter, må du sørge for å gi TV-en tilstrekkelig med strømforsyning. Ta kontakt med strømleverandøren eller en elektriker hvis du mistenker at det er feil på et strømuttak.
Hvis TV-en ikke starter, går du videre til trinn 4.
Hvis LED-lampen på TV-en fortsatt blinker, og TV ikke slås på etter at du har fullført trinnene ovenfor, må du ta kontakt med Philips' kundestøtte for TV-er.