Situasjon
YouTube-appen lukker seg tilfeldig eller fryser.
Hva gjør jeg når YouTube-appen ikke lenger fungerer på Philips TV-en?
Svar
YouTube-appen ble installert på feil måte eller må oppdateres til en nyere appversjon.
Siden Google har avskrevet API v2 i april i 2015, støttes ikke lenger den gamle forhåndsinstallerte YouTube-appen. YouTube har i dag to apper tilgjengelige for Android-TV-er. YouTube for Google TV (for Android-TV-er fra 2014) og YouTube for Android-TV (for Android-TV-er fra 2015).
Hvis du vil fortsette å bruke YouTube via TV-en, må den nye YouTube-appen fra Google Play Store installeres på følgende måte:
1. Avinstaller den inkompatible appen
Hvis YouTube for Google TV-appen er installert, må du avinstallere den fra TV-en.
Du finner den installerte appen på Google Play Store:
● Velg knappen til venstre for Google Play-søkefeltet, og trykk på [OK] på fjernkontrollen for å åpne Google Play-menyen.
● Velg alternativet [Mine apper] (My apps) for å vise listen over installerte apper.
● Velg YouTube-appen som er installert, fra listen.
● Velg alternativet Avinstaller, og trykk på [OK] på fjernkontrollen.
2. Oppdater den forhåndsinstallerte appen
Deretter kan Google TV-appen installeres på følgende måte:
● Åpne Google Play Store på TV-en.
● Søk etter appen YouTube for Android-TV.
Merk: Hvis den forhåndsinstallerte YouTube-appen har blitt deaktivert manuelt, må appen aktiveres på nytt først. Dette gjør du ved å velge den grønne Aktiver-knappen (Enable) og trykke på OK på fjernkontrollen. Deretter fortsetter du med trinnene nedenfor.
● Velg den hvite knappen Oppdater, og vent til appen har blitt oppdatert.
● Hvis oppdateringen er fullført, vil ikonet for den forhåndsinstallerte appen endres til det nye ikonet.
3. Utfør en hard tilbakestilling
• Slå AV TV-en.
• Koble fra strømledningen til TV-en.
• Vent i ett minutt (etter at LED-en slås av) før du kobler til strømledningen.
• Slå PÅ TV-en igjen.