1
0

Handlekurv

Det ligger for øyeblikket ingen varer i handlekurven din.

    Produkter

    Series 5000 5000 LatteGo - espressomaskin (sort)

    Seks kaffevarianter, Enkel rengjøring med LatteGo, Juster og lagre dine kaffefavoritter, Utsett avkalking med AquaClean-filteret EP5330/10

    Feilsøking

    Det kommer ikke kaffe ut av Philips/Saeco-espressomaskinen

    Det kan være ulike årsaker til at det ikke kommer kaffe ut av Philips/Saeco-espressomaskinen. Nedenfor finner du noen løsninger for hvordan du kan løse dette selv.

    Merk: hvis du bruker maskinen for første gang, er det helt normalt at det bare kommer noen få dråper kaffe ut. Brygg noen kopper til for å optimalisere ekstraksjonen av kaffe med tettheten på den malte kaffen.

    Vanntilførselen er blokkert av luft

    Når det er luft i maskinen, lager den en høy summelyd og trekker ikke til seg vann fra vannbeholderen. Følg trinnene nedenfor for å løse dette:

    1. Slå maskinen AV
    2. Tøm vannbeholderen, og fjern AquaClean-filteret (eller annet vannfilter)
    3. Fyll vannbeholderen med vann, og sett den tilbake på plass
    4. Slå maskinen PÅ igjen. Når maskinen er varmet opp, velger du varmt vann og tapper 2–3 kopper

    Hvis du bruker et AquaClean-vannfilter, følger du disse ekstra trinnene for å være sikker på at filteret er klargjort og riktig montert for bruk:

    1. Rist AquaClean-vannfilteret i fem sekunder
    2. Hold filteret opp-ned i en beholder/bolle med vann til det ikke kommer flere luftbobler ut
    3. Sett filteret tilbake i vannbeholderen, og fyll vannbeholderen med vann
    4. Start maskinen, og slå den av og på
    5. Velg varmt vann, og tapp 2–3 kopper

    Merk: Hvis du har brukt AquaClean-vannfilteret i mer enn 3 måneder, kan det være tett og må byttes ut.

    Play Pause

    Bryggeenheten er skitten

    Hvis bryggeenheten er skitten eller tett, kan det forårsake at det ikke kommer kaffe ut av maskinen. Det er viktig å skylle bryggeenheten hver uke. Følg trinnene nedenfor, eller se veiledningsvideoen vår:

    1. Slå maskinen AV, og vent til den er helt avslått og stille (dette tar ca. 15–20 sekunder)
    2. Åpne servicedøren, og ta ut bryggeenheten ved å trykke på PUSH-knappen på høyre side, holde den og trekke den mot deg
    3. Skyll trakteenheten grundig med lunkent vann, og la den lufttørke før du setter den tilbake på plass

    Merk: Hvis du skal rengjøre bryggeenheten grundig, anbefaler vi at du bruker Philips-tabletten for fjerning av kaffeolje (CA6704).

    Play Pause

    Kaffetuten er tett

    Hvis det ikke kommer kaffe ut, kan det være at tuten er tett. Du kan rengjøre den ved hjelp av en piperenser eller nål.

    Bruke funksjonen for forhåndsmalt kaffe

    Hvis du skal bruke funksjonen for forhåndsmalt kaffe, må maskinen være slått PÅ og klar til bruk før du fyller kaffe i rommet for forhåndsmalt kaffe.

    Du må bare bruke én full, strøken skje kaffe med den medfølgende skjeen. For mye kaffe kan forårsake at bryggeenheten blir overfylt og at bryggingen blir avbrutt. Kaffepulveret blir kastet, og ingen kaffe kommer ut.

    Maskinen må avkalkes

    Når avkalket du maskinen sist? Alle maskiner har en egen avkalkingsindikator. Vi anbefaler at du avkalker maskinen så snart den indikerer at du bør gjøre det. Hvis du ikke avkalker maskinen, kan det danne seg kalkavleiringer som fører til feil på maskinen.

    Se i brukerhåndboken for å finne ut hvordan du avkalker espressomaskinen, eller klikk her.

    Rommet for forhåndsmalt kaffe er tett

    Hvis beholderen for forhåndsmalt kaffe er tett, kommer det ingen kaffe ut. Løs dette ved å følge trinnene nedenfor eller instruksjonsfilmene:

    1. Slå maskinen AV, og vent til den er helt avslått og stille (dette tar ca. 15–20 sekunder)
    2. Åpne servicedøren, og ta ut bryggeenheten ved å trykke på PUSH-knappen på høyre side, holde den og trekke den mot deg
    3. Åpne lokket på rommet for forhåndsmalt kaffe, og sett inn skjehåndtaket
    4. Beveg håndtaket opp og ned til kaffen som har satt seg fast, faller ned.

    Hvis disse løsningene ikke løser problemet, kan du kontakte oss for å få mer hjelp.

    Play Pause

    Informasjonen på denne siden gjelder for følgende modeller: EP5330/10 , EP5345/10 , EP5333/10 , EP5314/10 , SM5572/10 , SM5570/10 , SM5470/10 , EP5365/10 , EP5360/10 , SM3061/10 , EP5361/10 , HD8916/01 , EP3510/00 , EP3550/00 , EP3551/00 , EP4010/00 , EP4050/10 , EP4051/10 , HD8925/01 , HD8827/01 , HD8922/01 , HD8650/91 , HD8652/51 , HD8829/01 , HD8977/01 , HD8975/01 , HD8834/01 , HD8831/01 , HD8911/01 , HD8914/01 , HD8917/01 , HD8821/01 , HD8968/01 , HD8847/01 , HD8844/01 , HD8841/01 , HD8824/01 , HD8650/01 , HD8651/01 , HD8662/01 , HD8768/21 , HD8965/01 , HD8643/01 , HD8645/01 , HD8964/01 , HD8966/01 , HD8763/11 , HD8763/01 , HD8760/01 , HD8769/01 , HD8761/01 , HD8762/01 , HD8768/01 , HD8857/01 , HD8750/11 , HD8852/01 , HD8753/11 , HD8753/81 , RI9914/01 , HD8751/11 , HD8752/41 , HD8839/11 , RI9353/11 , HD8743/11 , HD8745/01 , HD8745/21 , HD8833/11 , HD8836/11 , HD8836/21 , HD8837/01 , HD8854/01 , HD8856/01 , HD8943/11 , HD8943/21 , HD8946/01 , RI9752/11 , RI9829/11 , RI9826/11 , RI9757/01 , RI9755/21 , RI9755/11 , RI9743/11 , RI9943/21 , RI9943/11 , RI9836/21 , RI9836/11 , RI9833/11 , RI9745/01 , RI9752/31 , RI9822/01 . Mer Mindre

    Var det ikke dette du så etter?

    Svarte vi på spørsmålet ditt?

    Hvis ikke, kan du ta kontakt med oss.