Norge
PN banner image

Personvernerklæring for Philips Sonicare-appen


Denne personvernerklæringen ble sist oppdatert 14. oktober, 2022.

Philips Sonicare-appen opplyser brukere over hele verden om hvordan de kan forbedre tannpussingen og vaner for oral hygiene («Tjenester»). Appen bruker personopplysninger som er innsamlet eller behandlet av den Philips Sonicare-tilkoblede tannbørsten («Enheten») og/eller appen.

Hensikten med denne personvernerklæringen er å hjelpe deg til å forstå personvernpraksisen vår når du bruker Tjenestene våre, inkludert informasjonen og personopplysningene vi samler inn, hvorfor vi innhenter dem, og hva vi bruker dem til, samt dine individuelle rettigheter. Behandlingsansvarlig for personopplysningene dine under denne personvernerklæringen er Philips Oral Healthcare, LLC med adresse 22100 Bothell Everett Highway, Bothell WA 98021, USA («Philips», «vår», «vi» eller «oss»).

 

Les også merknaden(e) om analyse og brukervilkår, som beskriver vilkårene for bruk av tjenestene våre.

Hvilken informasjon og hvilke personopplysninger innhenter vi, og hva brukes de til?


Vi mottar og innhenter informasjon og personopplysninger, slik det er inngående beskrevet nedenfor, når vi leverer Tjenestene våre, inkludert når du går inn på, laster ned og installerer Appen. Vi kobler personopplysningene dine til unike identifikatorer.

account data

Sensitive personopplysninger

Vi samler inn følgende opplysninger om oral hygiene:

 

  • Enhetens pussedata, inkludert din rutine, øktinformasjon, sensordata (som for eksempel børstens modus, posisjon, bevegelse og trykk), batterinivå og børstehodets type og levetid.

 

  • Dine pussedata, innbefattet mål og andre munnpleievaner/-aktiviteter (som for eksempel bruk av tanntråd og munnskyll), og dine svar på personaliseringssiden i innføringsspørreskjemaet samt Focus Area (Fokusområde) (som for eksempel oppbygging av plakk, blødende områder, tilbaketrukket tannkjøtt og potensielle hull); og plassering for begynning av pussing (dvs. stedet i munnen der du vil begynne å pusse).

Vi samler inn disse opplysningene for å kunne tilby deg Tjenestene, inkludert å tilby tilbakemeldinger og veiledning i sanntid mens du pusser; sende deg push-varsler og/eller meldinger i Appen i forbindelse med Tjenestene; gi deg et tilpasset program som umiddelbart kan adressere oversette områder; spore effektiviteten av børstehodet og varsle deg når du bør skifte ut børstehodet; og for å sende deg påminnelser om munnskyll og rengjøring av tunge. Vi knytter munnpleieinformasjonen til kontoen din.

 

Før vi samler inn sensitive opplysninger, vil vi informere deg og be om ditt uttrykkelige samtykke til dette i henhold til artikkel 9.2.a. i forordning (EU) 2016/679. Annet enn det som er oppgitt ovenfor, ber vi deg om å ikke sende eller tilkjennegi noen sensitive personopplysninger (f.eks. personnummer, informasjon knyttet til rase eller etnisk opprinnelse, politisk ståsted, religiøs, filosofisk eller annen tro, helsetilstand, sexliv eller seksuell legning, biometriske eller genetiske kjennetegn, kriminell bakgrunn eller medlemskap i fagforeninger) til oss, på eller via Appen, eller på noe annet vis.

Les merLes mindre

Kontoopplysninger

Vi innhenter personopplysningene dine når du oppretter en konto. Du kan logge deg på appen ved hjelp av en Philips-konto eller ved å bruke en profil for sosiale medier, inkludert Apple-kontoen din.

 

  • Personopplysningene vi samler inn, kan inkludere navn, e-postadresse, hjemland, språk og passord. Vi behandler også opplysninger om app-bruken din, inkludert økten og påloggings- og autentiseringsopplysninger, som vi bruker til å administrere kontoen din. For brukere i Kina innhenter vi brukernes telefonnummer.

 

  • Hvis du velger å logge på via sosiale medier, kan personopplysningene vi samler inn, inkludere din grunnleggende offentlige profil (f.eks. profilbilde, kjennetegn, kjønn, URL-adresse, fødselsdag, hjemmeside og sted) og e-postadresse for autentiseringsformål. I slike tilfeller kan leverandøren av det sosiale mediet samle inn opplysninger om at du bruker appen og logger på ved hjelp av kontoen din for det sosiale mediet. Les personvernerklæringen for leverandøren av det sosiale mediet (f.eks. Facebook, Google, Apple) for å finne ut mer om leverandørens personvernpraksis, inkludert hvilke personopplysninger de samler inn, og hvordan de bruker, behandler og beskytter dem.

 

  • Vi bruker kontoopplysningene dine til å opprette og administrere kontoen og levere tilpassede Tjenester. Du kan bruke kontoen din til sikker pålogging på appen. Hvis du oppretter en Philips-konto for å logge på appen, sender vi deg en velkomst-e-post for å verifisere brukernavnet og passordet ditt, for å kommunisere med deg når vi svarer på henvendelser, for å sende deg utelukkende tjenesterelaterte kunngjøringer eller direkte markedsføringskommunikasjon hvis du har gitt samtykke. Du kan også bruke Philips-kontoen din til å bestille eller registrere Philips-produkter eller -tjenester, delta i kampanjer eller spill, delta i aktiviteter på sosiale medier knyttet til Philips-kampanjer (for eksempel ved å klikke på «liker» eller «del») og delta i produkttesting eller spørreundersøkelser.

 

Fordi vi bruker kontoopplysningene dine til å levere Tjenestene, anser vi denne behandlingen som nødvendig for ytelsen av en kontrakt som du er del av og juridisk bundet til under artikkel 6.1. (b) i forordning (EU) 2016/679.

Les merLes mindre

Cookies Image

Informasjonskapsler og analyse

Vi benytter informasjonskapsler, tagger eller liknende typer teknologi («Informasjonskapsler») for å drifte, levere, forbedre, forstå og tilpasse Tjenestene våre. Informasjonskapsler gjør det mulig for oss å gjenkjenne mobilenheten din og innhente informasjon og personopplysninger, inkludert ditt unike brukerenhetsnummer, IP-adressen til mobilenheten, typen mobilnettleser eller operativsystem du bruker, økt- og bruksdata eller tjenesterelatert ytelsesinformasjon, som er informasjon om din bruk av Appen. Vi bruker også disse opplysningene til å vise deg landspesifikt innhold (inkludert informasjon på ditt lokale språk).

 

Når du samtykker til å hjelpe oss å forbedre appen, vil vi innhente og behandle mobilenhetsdata og informasjon om appbruken din som beskrevet i merknaden(e) om analyse, som du finner under appinnstillingene. For å gjøre dette kan vi bruke flere tjenesteleverandører som behandler appopplysningene dine på vegne av oss og i henhold til våre instruksjoner. Tjenesteleverandørene våre bruker Informasjonskapsler til å hjelpe oss med å innhente opplysningene dine. Før vi bruker informasjonskapsler til analyseformål, ber vi om ditt samtykke til dette iht. artikkel 6.1. (a) i forordning (EU) 2016/679.

Les merLes mindre

Data filled in by you

Opplysninger om rangeringer og anmeldelser

Hvis du skriver en anmeldelse eller rangerer appen i appbutikkene, kan vi behandle slik informasjon for å svare på dine kommentarer og spørsmål, forstå følelsene dine når du bruker appen, bli kjent med din generelle opplevelse av appen og merket vårt og bruke denne innsikten til å forbedre appen. Vi kan bare se brukernavnet ditt i appbutikken samt rangeringer, kommentarer og eventuelle andre detaljer du bestemmer deg for å dele med oss eller gjør offentlig tilgjengelig. Med mindre du krever at vi gjør det, kobler vi ikke denne informasjonen til kontolegitimasjonen din eller noen annen informasjon vi har om deg. Når du trenger kundestøtte, kan vi bruke opplysningene dine til å følge opp saken din og veilede deg gjennom kundestøtteprosessen vår. Vi anser behandlingen av opplysningene dine om rangeringer og anmeldelser for å være basert på en berettiget interesse for Philips og lovlig under artikkel 6.1. (f) i forordning (EU) 2016/679.

Cookies Image

Kundestøtteopplysninger

Når du trenger kundestøtte, kan vi be deg om å oppgi informasjon knyttet til din bruk av Tjenestene, inkludert din samhandling med Philips og hvordan vi kan kontakte deg, slik at vi kan gi deg den hjelpen du trenger. Vi drifter og leverer Tjenestene våre, og leverer kundestøtte og forbedrer, retter opp og tilpasser Tjenestene våre. Vi bruker også informasjonen din til å svare deg når du kontakter oss.

 

Vi anser behandlingen av kundestøtteopplysningene dine for å være nødvendig for å oppfylle en kontrakt som du er part i, og lovlig i henhold til artikkel 6.1.(b) i forordning (EU) 2016/679. I noen tilfeller anser vi behandlingen av kundestøtteopplysningene dine for å være basert på en berettiget interesse for Philips og lovlig under artikkel 6.1. (f) i forordning (EU) 2016/679.

Combined data

Kombinerte opplysninger

Vi kan kombinere personopplysningene dine, inkludert kontoopplysninger og informasjonskapsler, med opplysninger samlet inn under din samhandling med og bruk av Philips' digitale kanaler som for eksempel sosiale medier, nettsteder, e-poster, apper og tilkoblede produkter, inkludert din IP-adresse, informasjonskapsler, mobilenhetsinformasjon, kommunikasjon som du klikker eller trykker på, stedsinformasjon og nettsteder som du besøker.  

 

Vi bruker de kombinerte opplysningene til å forbedre innholdet, funksjonaliteten og brukervennligheten til appen, enheten(e) og tjenestene, i tillegg til å utvikle nye produkter og tjenester. I slike tilfeller anser vi behandlingen av de kombinerte opplysningene for å være grunnet på en legitim interesse for Philips og lovlig under artikkel 6.1. (f) i forordning (EU) 2016/679. Før vi behandler sensitive opplysninger for formålene beskrevet i dette avsnittet, vil vi informere deg og be om ditt uttrykkelige samtykke til dette i henhold til artikkel 9.2.a. i forordning (EU) 2016/679. Vi kan samle de kombinerte opplysningene dine og fjerne individuelle personopplysninger for å opprette publikasjoner, presentasjoner, rapporter eller annen (markedsførings-)kommunikasjon, som vi kan benytte til både interne og eksterne formål.

 

Hvis du samtykker i å motta markedsføringskommunikasjon om produkter, tjenester, arrangementer og kampanjer fra Philips som kan være relevante for deg basert på innstillingene dine og nettoppførselen din, kan vi sende deg markedsføringskommunikasjon og kampanjekommunikasjon via e-post, telefon og andre digitale kanaler, som for eksempel mobilapper og sosiale medier. For å kunne skreddersy kommunikasjonen i henhold til innstillingene og adferden din samt gi deg en mer relevant og personlig opplevelse, kan vi analysere de kombinerte opplysningene dine. Du kan når som helst velge å ikke lenger motta denne typen kommunikasjon. Før vi sender deg kampanjekommunikasjon, ber vi om ditt samtykke til dette iht. artikkel 6.1. (a) i forordning (EU) 2016/679.

Les merLes mindre

Tillatelser

Appen kan be om din tillatelse for å få tilgang til mobilenhetens lagringskapasitet, sensorer eller andre funksjoner (f.eks. bilder, kalender, kontakter, kamera, Wi-Fi, geografisk posisjon eller Bluetooth). Vi trenger tilgang når det er helt nødvendig for å levere Tjenestene som beskrevet nedenfor.


  • Bluetooth. Appen krever Bluetooth-tilkobling for å koble Enheten til Appen. Du kan blokkere Bluetooth-tilkoblingen når som helst via innstillingene på mobilenheten din.

 

  • Kalender. Hvis du vil at Appen skal minne deg på dine kommende tannlegeavtaler, trenger Appen tillatelse til å få tilgang til kalenderen din. Vi vil ikke kopiere eller lagre kalenderopplysningene dine. Disse opplysningene blir værende på mobilenheten din.

 

  • Posisjon. For at brukerne skal kunne koble til og benytte Bluetooth-enheter med telefonen sin, krever Android-operativsystemene at brukerne innvilger appen tilgang til omtrentlig geografisk posisjon. På iOS vil Sonicare be brukerne om å innvilge appen tilgang til geografisk posisjon, slik at det blir mulig å synkronisere data (iBeacon™) fra tannbørsten og mobilenheten når appen ikke er i bruk. Appen bruker ikke disse tillatelsen til å fastslå din geografiske posisjon, og Philips vil heller ikke samle inn posisjonsdata fra deg. Du kan når som helst tilbakekalle posisjonstillatelser i innstillingene på mobilenheten din.

 

  • Filer. Appen trenger tilgang til filene på mobilenheten din for å lagre språkkonfigurasjoner og andre filer som Appen bruker til drift (f.eks. grafikk, mediefiler andre store programressurser). Hvis du sletter Appen, slettes opplysningene fra mobilenheten.

 

  • Operativsystemet ditt kan i enkelte tilfeller be om tillatelser som mobilenheten trenger av tekniske årsaker, men som ikke styres eller benyttes av Philips. Vi vil ikke samle inn opplysninger knyttet til slike tillatelser med mindre det er nødvendig for at vi skal kunne levere tjenestene våre i samsvar med denne merknaden.
Les merLes mindre

Third parties

Hvem deles personopplysningene med?


Philips kan bekjentgjøre personopplysningene dine til tilknyttede selskaper, tredjeparts tjenesteleverandører, samarbeidspartnere eller andre tredjeparter i samsvar med denne personvernerklæringen og/eller gjeldende lovgivning.

Tilknyttede selskaper
Vi kan dele opplysningene dine med andre Philips-enheter som inngår i Philips-konsernet. For eksempel kan enkelte Philips-enheter hjelpe oss å administrere appinfrastrukturen eller forespørsler vi mottar fra deg. Opplysningene dine vil kun bli behandlet av personer som trenger tilgang til dem for å utføre jobben sin.

Tjenesteleverandører

Vi samarbeider med tredjeparts tjenesteleverandører som hjelper oss med å drifte, levere, forbedre, forstå, tilpasse, støtte og markedsføre Tjenestene våre.

 

Det kan hende vi deler personopplysningene dine med følgende tjenesteleverandører:

 

  • Leverandører av analyser og spørreundersøkelser

Disse tjenesteleverandørene leverer nødvendig maskinvare, programvare, nettverk, lagringsplass, overføringstjenester og/eller relatert teknologi som kreves for å kjøre Appen eller levere Tjenestene.

  • Tjenesteleverandører av analyse

Disse tjenesteleverandørene leverer nødvendig maskinvare, programvare, nettverk, lagringsplass og/eller relatert teknologi som vi trenger for å utføre app-analyser eller gjennomføre spørreundersøkelser.

 

Philips krever at tjenesteleverandørene våre beskytter personopplysningene dine på en måte som tilsvarer den graden av beskyttelse vi gir. Vi krever at tjenesteleverandørene våre behandler personopplysningene dine kun i samsvar med våre instruksjoner og bare for de bestemte formålene som nevnt ovenfor for å få tilgang til det minimum av opplysninger som de trenger for å kunne levere en bestemt tjeneste, og for å beskytte sikkerheten til personopplysningene dine.

 

Andre tredjeparter

Philips kan også samarbeide med tredjeparter som behandler personopplysningene dine til sine egne formål. Hvis Philips deler personopplysninger med tredjeparter som bruker personopplysningene dine til sine egne formål, skal Philips informere deg og/eller innhente ditt samtykke i samsvar med gjeldene lovgivning før personopplysningene dine deles. I slike tilfeller ber vi deg om å lese personvernerklæringen deres nøye, da den informerer om tredjepartenes personvernpraksis, inkludert hvilke personopplysninger de innhenter, og hvordan de bruker, behandler og beskytter dem.

 

Iblant selger Philips en virksomhet eller en del av en virksomhet til et annet selskap. En slik overføring av eierskap kan bety at personopplysningene dine som er direkte tilknyttet denne virksomheten, overføres til selskapet som kjøper virksomheten. Alle våre rettigheter og plikter underlagt personvernerklæringen kan fritt overføres av Philips til hvilket som helst av våre tilknyttede selskaper, i sammenheng med sammenslåing, oppkjøp, restrukturering eller salg av ressurser, eller ved en lovpålagt handling eller lignende, og vi kan overføre personopplysningene dine til hvilket som helst av våre tilknyttede selskaper, enhver etterfølgende enhet eller enhver ny eier.

 

Hvis dette alternativet er tilgjengelig i ditt land, kan vi dele personopplysningene dine med følgende tredjeparter:

 

  • Tredjeparts tjenesteleverandører iht. denne merknaden.
  • Forsikringsselskaper eller leverandører av tannhelsetjenester. I enkelte land kan du bli med i spesielle Sonicare-programmer som gir deg mulighet til å be Philips om dele personopplysningene dine med forsikringsselskapet ditt, tannlegen din eller leverandøren din av helsetjenester. Vi kan behandle og dele blant annet følgende personopplysninger: unike identifikatorer, registreringsinformasjon og pusseinformasjon som f.eks. din tilknyttede deltakerkode, pussedato, tid, tidsstempel, varighet, dekning og andre opplysninger om pussingen. Vi kan også analysere, kombinere og samle opplysningene dine for å utarbeide aggregerte statistikkrapporter i samsvar med vilkårene i programmet. Hvis du melder deg på disse programmene, får du mer utfyllende informasjon om hvordan opplysningene dine behandles.

 

Vi kan i dette tilfellet behandle og dele personopplysningene dine på grunnlag av samtykke fra deg, for å innfri de kontraktfestede forpliktelsene våre når vi leverer tjenester til deg, eller på grunnlag av vår legitime interesse.

 

Merk at når du logger på gjennom Facebook-kontoen din via Android, lar du Facebook innhente følgende opplysninger gjennom Facebook SDK:

 

  • App-hendelser: Dette dekker generiske App-hendelser (f.eks. App-installasjon, App-start) og annen standard logging av produktmålinger (f.eks. SDK-lasting og SDK-ytelse).
  • Konfigurasjonsopplysninger: Etter at en bruker har logget på, foretar SDK jevnlige forespørsler i bakgrunnen for å administrere tilgangstokenets levetid automatisk.
  • Feilinformasjon: SDK fanger opp feilinformasjon, inkludert under initialisering av SDK, som kan inkludere en bruker-ID for personer som er logget på Facebook.
  • Korttidsopplysninger: SDK måler enkelte brukeraktiviteter for å håndtere svindel og misbruk. Disse opplysningene lagres bare en svært kort periode for dem som ikke er logget på Facebook.

 

Facebook kan også innhente analyseopplysninger om din bruk av SDK, informasjon om navnet på appen du bruker, datoen da du autoriserte påloggingen og enhver URL tilknyttet påloggingen din. Du kan finne ut mer om hvordan Facebook bruker opplysningene dine, ved å lese Facebooks personvernerklæring. Merk at Facebook-påloggingsfunksjonen er helt valgfri. Vi vil alltid la deg logge på med Philips-kontoen din.

Hvis loven krever det eller det er nødvendig for å beskytte rettighetene våre, kan vi dessuten dele opplysningene dine med offentlige og statlige myndigheter.


We will retain your personal data for as long as needed or permitted in light of the purpose(s) for which the data is collected. The criteria we use to determine our retention periods include: (i) the length of time you use the App and Services; (ii) whether there is a legal obligation to which we are subject; or (iii) whether retention is advisable in light of our legal position (such as in regard to applicable statutes of limitations, litigation or regulatory investigations)Data about your interactions and usage of the Philips digital channels such as social media, websites, emails, apps and connected product. This data may include: IP address, cookies, device information, communications you click on or tap, location details, websites you visit.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Spacer
 

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to in-app purchases.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Spacer
 

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to in-app purchases.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Spacer
 

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to in-app purchases.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Spacer
 

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to in-app purchases.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Spacer
 

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to in-app purchases.

IT Providers

These providers deliver the necessary hardware, software, networking, storage, transactional services and/or related technology required to run the App or the services provided.

 
Spacer
 

Cloud Providers

These providers deliver data storage services. Philips is committed to store your personal data in your region, with cloud services in Europa, USA, Latin-Amerika, Tokyo, Sydney eller Kina.

 
Spacer
 

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

 
 
 

Payment

These providers handle financial data in relation to in-app purchases.

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

Grooming App service Providers

These providers deliver specific services for Grooming App such ascalculating heart-age, providing coaching (only for apps that use coaching).

Les merLes mindre

Third parties

Apple Helse
I enkelte land tilbyr vi deg mulighet til å utveksle opplysninger med Apple Helse. Hvis du bruker iOS, kan du gi appen tillatelse til å lese av data fra Apple Helse-appen og skrive data til Apple Helse-appen. Opplysningene du kan utveksle, innbefatter pussevarighet og bestemmes av deg. Philips' skyløsninger synkroniseres ikke med Apple. Dette innebærer at opplysninger kun utveksles lokalt på mobilenheten din. Pass på å lese personvernerklæringen fra Apple, slik at du vet hvordan personopplysningene dine blir behandlet.

Amazon Dash Replenishment Services

Våre BrushSync Reorder-tjenester («BrushSync») støttes i noen land. Når du abonnerer på BrushSync, vil appen automatisk legge inn bestillinger på børstehoder via Amazons Dash Replenishment Service («DRS»). For slike formål må du logge deg inn på Amazon-kontoen din, og der vil Amazon tilby deg sine egne tjenester. Les Amazons Vilkår og betingelser og Personvernerklæring da de informerer om sin personvernpraksis, inkludert hva slags type personlige opplysninger som samles inn og hvordan de bruker, behandler og beskytter dem.


Når du konfigurerer BrushSync-abonnementet ditt og gir samtykke, deler vi følgende opplysninger med Amazon: serienummeret til Enheten din, modellen (hx-nummeret) til Enheten din og når det er på tide å bestille et nytt børstehode («BrushSync-opplysninger»). For å holde oversikt over abonnementet ditt, lagrer vi Amazon kunde-ID-en din. Hvis du melder deg ut av BrushSync, sletter vi denne kunde-ID-en. Du kan når som helst (i) pause eller endre bestillinger ved hjelp av Gjenta bestillinger-innstillingene på siden My Brush Head (Mitt børstehode) i appen; og/eller (ii) kansellere en bestilling via Amazon.

 

Du forstår at Amazon leverer sine egne tjenester til deg, og ved å aktivere BrushSync ber du oss om å dele dine BrushSync-opplysninger med Amazon, som kan behandle disse i land utenfor hjemlandet ditt, som ikke nødvendigvis gir tilstrekkelig beskyttelse av personopplysninger.

Les merLes mindre

Amazon-varsler om lave lagerbeholdninger og smarte etterbestillinger med Alexa 

I noen land støtter vi våre Smart etterbestilling-tjenester («Smart etterbestilling»). Når du melder deg inn i programmet for smart etterbestilling, vil appen gjøre det mulig for deg å sette opp smarte etterbestillinger via varsler om lave lagerbeholdninger fra Alexa. For slike formål må du logge deg inn på Amazon-kontoen din, og der vil Amazon tilby deg sine egne tjenester. les Amazons vilkår og betingelser for smart etterbestilling, da de vil informere deg om Amazons praksis for beskyttelse av personopplysninger, inkludert hvilken type personopplysninger selskapet samler inn, og hvordan det bruker, behandler og beskytter dem. 



Når du aktivt ber om Smart etterbestilling i appen, deler vi følgende data med Amazon: den generiske modell-ID-en til enheten din, og når børstehodet ditt har et «høyt» (80 %) eller «lavt» (20 %) slitasjeområde («Smart etterbestilling-data»). Høyt område er når du setter på et nytt børstehode. Et lavt område er når børstehodet ditt har nådd 20 %. Når dette inntreffer, sender vi daglig slitasjeprosenten for børsteholdet til Amazon, til du har byttet børstehodet for å oppfylle etterbestillingen. Du kan når som helst tilbakekalle delingen av disse dataene og kansellere etterbestillingen av børstehoder ved å velge «Innstillinger for etterbestilling av børstehoder» i appen.


Du forstår at Amazon leverer sine egne tjenester til deg, og ved å aktivere Smart etterbestilling i appen, ber du oss om å dele dine Smart etterbestilling-opplysninger med Amazon, som kan behandle disse i land utenfor hjemlandet ditt, som ikke nødvendigvis gir tilstrekkelig beskyttelse av personopplysninger.

Les merLes mindre

Overføringer på tvers av landegrenser

Personopplysningene dine kan lagres og behandles i hvilket som helst land som vi har fasiliteter eller benytter tjenesteleverandører i, og ved å bruke Tjenestene godkjenner du overføringen (hvis aktuelt) av informasjon til land utenfor ditt bostedsland, som kan ha dataoverføringslover som skiller seg fra lovgivningen i landet ditt. I slike tilfeller kan rettssystemet, rettsforfølgende myndigheter, regulerende myndigheter eller sikkerhetsmyndigheter i disse andre landene ha rett på tilgang til personopplysningene dine.



Hvis du befinner deg innenfor EØS, kan personopplysningene dine overføres til våre tilknyttede selskaper, tjenesteleverandører eller tredjeparter i land utenfor EØS som Europakommisjonen anser for å beskytte personopplysninger i tilstrekkelig grad i henhold til EØS-standarder (den fullstendige listen over disse landene er tilgjengelig her (https://ec.europa.eu/justice/data-protection/international-transfers/adequacy/index_en.htm). For overføringer fra EØS til land som Europakommisjonen ikke anser for å gi tilstrekkelig beskyttelse, for eksempel USA, har vi (i) iverksatt tilstrekkelige tiltak, for eksempel våre Bindende bedriftsregler for kunders, leverandørers og samarbeidspartneres opplysninger og/eller standardiserte avtalevilkår godkjent av Europakommisjonen for å beskytte personopplysningene dine; eller (ii) uttrykkelig forhåndssamtykke fra deg, hvis nødvendig. Du kan få en kopi av disse tiltakene ved å følge koblingen ovenfor eller ved å kontakte oss her.

Les merLes mindre

Hvor lenge lagrer vi opplysningene dine?

Vi beholder personopplysningene dine så lenge det er nødvendig eller tillatt i lys av formålet/-ene som opplysningene ble innhentet for. Kriteriene vi bruker for å bestemme lagringstiden, er blant annet: (i) varigheten av din bruk av Appen og Tjenestene; (ii) om det finnes lovpålegg som vi er underlagt; eller (iii) om lagring er tilrådelig i lys av vår juridiske stilling (for eksempel med tanke på gjeldende forskrifter for begrensninger, søksmål eller forskriftsmessige undersøkelser).

Choices and rights

Dine valg og rettigheter

Hvis du ønsker å sende oss en forespørsel om å få innsyn i, rette, begrense eller protestere mot behandling av personopplysninger som du tidligere har gitt til oss, eller hvis du ønsker å sende inn en forespørsel om å motta en elektronisk kopi av personopplysningene dine for å overføre dem til et annet selskap (i den grad du har rett til slike dataoverføringer etter gjeldende lovgivning), kan du kontakte oss her. Vi vil svare på forespørselen din i henhold til gjeldende lovgivning.


I forespørselen din ber vi deg om at du redegjør for hva slags personopplysninger du ønsker å få innsyn i, rette, slette, begrense eller protestere mot behandling av. Av hensyn til din egen sikkerhet kan vi kun behandle forespørsler om personopplysninger tilknyttet kontoen din, e-posten din eller annen kontoinformasjon som du bruker til å sende oss forespørselen, og vi kan måtte verifisere identiteten din før vi imøtekommer forespørselen. Vi vil prøve å imøtekomme forespørselen din så snart det er praktisk mulig.

 

I tilfeller der vi trenger ditt samtykke for å samle inn og/eller behandle personopplysningene dine, kan du når som helst trekke tilbake samtykket, uten at dette påvirker lovligheten til behandlingen som du tidligere har gitt samtykke til. Der hvor vi støtter oss på utøvelsen av en kontrakt for å behandle personopplysningene dine for Tjenestenes formål, er det ikke sikkert vi kan levere Tjenestene hvis vi ikke mottar opplysningene dine.

 

Hvis du gjør bruk av (enkelte av) valgene og rettighetene dine, kan det hende at du, helt eller delvis, ikke kan bruke Tjenestene våre lenger.

 

Når vi behandler personopplysningene dine basert på en juridisk forpliktelse som vi er underlagt, inkludert når du samhandler med oss for å utøve noen av rettighetene dine, anser vi behandlingen for å være lovlig i samsvar med artikkel 6.1. (c) av forordning (EU) 2016/679.

Les merLes mindre

We protect your personal data

Vi beskytter personopplysningene dine

Vi tar vår plikt til å beskytte personopplysningene som du gir til Philips, på alvor, og vi vil beskytte dem mot utilsiktet eller uautorisert endring, tap, misbruk, offentliggjøring eller tilgang. Philips benytter en rekke ulike sikkerhetsteknologier samt tekniske og organisatoriske tiltak som bidrar til å beskytte opplysningene dine. Derfor implementerer vi blant annet tilgangskontroller og benytter brannmurer og sikkerhetsprotokoller.

Les merLes mindre

Special information for parents

Spesialinformasjon til foreldre

Selv om Tjenestene ikke er rettet mot barn, som definert i henhold til gjeldende lovgivning, har Philips et mål om å overholde loven når den krever at foreldre eller foresatte gir sin tillatelse før innsamling, bruk eller offentliggjøring av personopplysningene til barn. Vi forplikter oss til å ivareta personvernbehovene til barn, og vi oppfordrer foreldre og foresatte til å aktivt involvere seg i nettaktivitetene og -interessene til barna sine.

 

Hvis foreldre eller foresatte oppdager at deres barn har gitt oss personopplysninger uten foreldrenes eller de foresattes samtykke, skal de kontakte oss her. Hvis vi oppdager at et barn har gitt oss personopplysninger, sletter vi disse personopplysningene fra registrene våre.

Les merLes mindre

Changes to the privacy notice

Endringer i denne personvernerklæringen

Tjenestene våre kan fra tid til annen endres uten forvarsel. På dette grunnlaget forbeholder vi oss retten til å endre eller oppdatere denne personvernerklæringen fra tid til annen. Når vi oppdaterer denne personvernerklæringen, oppdaterer vi også datoen øverst på denne personvernerklæringen.

 

Vi oppfordrer deg til å se gjennom den nyeste versjonen av denne personvernerklæringen med jevne mellomrom.

 

Den nye personvernerklæringen gjelder umiddelbart fra publiseringstidspunktet. Hvis du er uenig i den reviderte erklæringen, bør du endre innstillingene dine eller vurdere å slutte å bruke Tjenestene våre. Ved å fortsette å gå inn på og bruke Tjenestene våre etter at disse endringene har trådt i kraft, bekrefter du at du har blitt informert og samtykker til den reviderte personvernerklæringen.

Les merLes mindre

Contact Image

Kontakt oss

I henhold til artikkel 27 i forordning (EU) 2016/679 fungerer Philips International B.V. (High Tech Campus 5, Eindhoven, 5656 AE, Nederland) som vår representant i EU.

 

Hvis du har spørsmål om denne personvernerklæringen eller om hvordan Philips bruker personopplysningene dine, kan du kontakte oss (inkludert vårt personvernombud og/eller vår representant) her. Eventuelt kan du bruke retten til å legge inn en klage hos tilsynsmyndigheten for landet ditt eller regionen din.

You are about to visit a Philips global content page

Continue

You are about to visit a Philips global content page

Continue

Our site can best be viewed with the latest version of Microsoft Edge, Google Chrome or Firefox.