nov 16, 2016

Ny farge i den populære DiamondClean-serien: Rose Gold

Philips Sonicare lanserer nå en ny farge i den populære tannbørsteserien DiamondClean. Serien har tidligere vunnet flere priser, blant annet vant DiamondClean Black gull i den prestisjetunge internasjonale designkonkurransen iF Product Design Awards 2014, og DiamondClean White har blitt tildelt Red Dot Design Award, Spark Product Award og Good Design Award. Og nå lanseres den femte fargen i serien – Rose Gold.

DiamondClean er den desidert mest populære elektriske tannbørsten hos Philips Sonicare. Den er også Sonicares mest eksklusive. Det unike med Sonicares teknologi er at de høyfrekvent sveipende børstebevegelsene presser vann og tannkrem inn mellom tennene og inn under tannkjøttranden, noe som gir både effektiv rengjøring og friskere tannkjøtt. Den patenterte teknologien kombineres med diamantformede børstestrå, noe som effektivt polerer bort flekker på tennene. Kliniske tester viser synlig hvitere tenner allerede etter en ukes bruk.

En elektrisk tannbørste gir en grundigere rengjøring enn en manuell tannbørste og fjerner dessuten vesentlig mer plakk. Til tross for at bruk av elektrisk tannbørste anbefales av Tannlegeforbundet er det fortsatt relativt få som bruker dette, kun 46 % i følge en undersøkelse[1] Philips nylig gjennomførte i samarbeid med det svenske foretaket Kantar Sifo. I likhet med tidligere år, viser undersøkelsen at de som bruker en elektrisk tannbørste er mer fornøyde med munnhelsen sin enn de som pusser tennene med en manuell tannbørste. De som bruker en elektrisk tannbørstebrukere blør sjeldnere i tannkjøttet og er dessuten generelt mer oppmerksomme på sammenhengen mellom munnhelse og allmennhelse.

Og nå lanseres altså den femte fargen i den populære serien. Sonicare DiamondClean Rose Gold er tilgjengelig i butikk og hos online forhandlere fra oktober 2016 og vil ha en veiledende pris på 1 999 kr.

[1] Munnhelsebarometeret ble gjennomført av Kantar Sifo på oppdrag av Philips Sonicare i juni 2016 blant Kantar Sifos tilfeldig utvalgte web-panel på ca 100 000 medlemmer. I undersøkelsen deltok 1000 svensker mellom 18 og 65 år, 505 menn og 495 kvinner.

Om Koninklijke Philips

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) er et ledende helseteknologiselskap med fokus på å forbedre menneskers helse og kunne gi bedre resultater gjennom hele helsekjeden, fra en sunn livsstil og forebygging, til diagnose, behandling og hjemmebehandling. Philips bruker avansert teknologi i kombinasjon med klinisk- og forbrukerrelatert innsikt for å levere helhetlige løsninger. Selskapet er ledende innenfor bildediagnostikk, bildestyrt behandling, pasientovervåkning og helseinformatikk, samt forbrukerhelse og hjemmebehandling. Philips har hovedkontor i Nederland og hadde i 2016 en omsetning på 17,4 milliarder EUR. Selskapet har cirka 70 000 ansatte med salg og tjenester i mer enn 100 land. Nyheter om Philips finnes på www.philips.no.

Les merMindre informasjon

Temaer