Fast slow food med nye Philips SoupMaker

mars 25, 2014

Å spise sunt i en hektisk hverdag kan oppleves som en ligning uten løsning. ’Slow cooking’ og surdeigbakst fortjener all ære, men i realiteten består hverdagen av travle dager der maten må stå på bordet kjapt og uten problemer. Derfor lanserer Philips nå SoupMaker, et nytt tillskudd til teknologiselskapets serie av kjøkkenprodukter for sunn mat.

– En tydelig trend innen mat de siste årene er økt fokus på helse og tilberedning av mat fra grunnen av, med ferske ingedienser. Med SoupMaker vil vi vise at tilberedning av hjemmelaget mat ikke trenger å ta lang tid, og at det selv i en travel hverdag er mulig å spise sunt, sier Louise Widmark, nordisk markedsansvarlig for hvitevarer på Philips.

Med SoupMaker kan hjemmekokker lage supper, smoothies og kompotter ved hjelp av fire programmer der tid og temperatur er forhåndsbestemte for et perfekt resultat. Ved hjelp av ett tastetrykk tilbereder SoupMaker de ferske ingrediensene og på ca. 20 minutter er retten klar for servering.

I tillegg til at Philips SoupMaker har et program som varmer ingredienser, er det mulig å bestemme rettens konsistens. På denne måten kan SoupMakeren lage både glatte og mer ”chunky” supper, smoothies og kompotter. Og hvorfor ikke blande frosne bær og yoghurt? De ulike programmene gjør SoupMakeren anvendbar i mange situasjoner.

– Da vi undersøkte hva slags type kjøkkenmaskin mange er ute etter, oppdaget vi etterspørsel etter en maskin som gjør matlaging enklere og mindre tidskrevende. Samtidig vil hjemmekokken ha en kjøkkenmaskin som gir rom for kreativ og nyttig matlaging. Dette har vi tatt hensyn til med Soupmaker, sier Louise Widmark.

Veiledende pris Philips SoupMaker i Norge: NOK 999,-.

For å lese mer om hvordan SoupMaker fungerer, se: www.philips.no/SoupMaker

Se videoen om SoupMaker her.

Besøk gjerne Philips på FacebookInstagram og YouTube.

For mer informasjon, kontakt:

Arenberg, Benedicte Benedicte.
Trade Marketing Manager Philips Consumer Lifestyle Norway
E-mail: Arenberg@philips.com

For bilder og produktprøver, kontakt:

Lotta de Rijke
Geelmuyden Kiese
E-mail: lotta.de.rijke@gknordic.com

Om Philips

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) er et allsidig selskap som tilbyr et bredt spekter av helse- og velværeprodukter. Vi ønsker å gi kundene våre en bedre hverdag gjennom nyttige nyskapinger på områdene Healthcare, Consumer Lifestyle og Lighting.

Philips, som har hovedkontor i Nederland, omsatte for 23,3 milliarder euro i 2013 og har mer enn 115 000 medarbeidere som jobber med salg og tjenester i over 100 land. Selskapet er ledende innenfor kardiologi, pasientovervåking og hjemmebehandling, energieffektive belysningsløsninger og nye belysningstyper, barbering og egenpleie for menn samt munn- og tannpleie. Du kan lese siste nytt fra Philips på www.philips.com/newscenter.