Laserpresisjon med Philips BeardTrimmer 9000

august 21, 2013

Philips lanserer nå det ultimate produktet for alle som ikke kan få nok av laser, science fiction eller skjegg. Med nye BeardTrimmer 9000 kan man kombinere disse gledene og få et laserskarpt skjegg med på kjøpet - ved hjelp av en unik lasermåler som projiserer laseren akkurat der trimmeren vil ta.

- Philips har allerede kaffemaskiner som leser fingeravtrykk, AirFloss som renser mellom tennene i 60km/t og Lumea som hindrer håret i å vokse ved å bedøve hårsekkene. Så det er ikke rart at vi også i skjeggtrimmere bruker avansert teknologi for å hjelpe menn å skape sin egen stil, sier Alexandra Iordanova, markedssjef for Philips barbermaskiner. Allerede i 2009 spurte vi et stort antall menn om deres behov når det gjelder barbering, og BeardTrimmer 9000 er resultatet etter å ha lyttet til dem.

Laser på et øyeblikk
Den unike lasermåleren hos BeardTrimmer 9000 aktiveres ved å trykke på toppen av gullpennen som sitter på baksiden av trimmeren. Trykket gjør at lasermåleren skytes opp og aktiveres umiddelbart. Laseren fungerer i alle slags lysforhold og på alle hudtoner.

- Trimmeren vi nå har utviklet er ikke bare en morsom gadget med spesialeffekter, men en skjeggtrimmer for menn som virkelig ønsker det beste, både når det gjelder barberutstyr og utseende, sier Alexandra Iordanova. Ifølge en undersøkelse vi har gjennomført sier 80 % av alle menn som testet BeardTrimmer 9000 at den gir dem økt presisjon og full kontroll over hvordan skjegget deres skal se ut.

Dobbeltsidig trimmerhode for mer presisjon
Philips nye skjeggtrimmer kommer i likhet med StyleShaver med et roterbart dobbeltsidig trimmerhode. Den ene siden av trimmerhodet kan med fordel brukes til de større områdene i ansiktet, mens den andre siden er bedre egnet for vanskeligere partier, som under nesen og rundt leppene.

Hovedfunksjoner

To ulike trimmerhoder gjør at man raskt og enkelt kan barbere ulike partier i ansiktet

• 17 ulike lengdeinnstillinger med trinn på 0.2mm fra 0.4mm til 7mm
  • 100% vanntett for enkel rengjøring
  • Oppladbar med 60 minutters batterilevetid og 60 minutters ladetid
  • LED-display som viser valgt lengdeinnstilling og gjenværende batterilevetid

Philips BeardTrimmer 9000 er tilgjengelig fra og med september. Anbefalt utsalgspris er 1199 kr. For mer informasjon, besøk https://www.philips.no/e/promo/promotions/personal-care/beardtrimmer9000.html
www.facebook.com/PhilipsGroomingNordics.

En visuell presentasjon av BeardTrimmer 9000 kan sees på YouTube

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Max Hellström, pressesjef Philips Consumer Lifestyle
tel: +46 0708-32 21 05
e-post: max.hellstrom@philips.com

For produkttest og bilder, kontakt:

Jannike Cecilie Holtedahl, Geelmuyden.Kiese
tel: +47 984 75 800
e-post: jch@geelmuyden-kiese.no

Besøk oss gjerne også på MyNewsdesk.

Om Royal Philips

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) er et allsidig selskap som tilbyr et bredt spekter av helse- og velværeprodukter. Vi ønsker å gi kundene våre en bedre hverdag gjennom nyttige nyskapinger på områdene Healthcare, Consumer Lifestyle and Lighting. Philips, som har hovedkontor i Nederland, omsatte for 24,8 milliarder euro i 2012 og har om lag 115 000 medarbeidere som jobber med salg og tjenester i over hundre land. Selskapet er ledende innenfor kardiologi, pasientovervåking og hjemmebehandling, energieffektive belysningsløsninger og nye belysningstyper, barbering og egenpleie for menn samt munn- og tannpleie. Du kan lese siste nytt fra Philips på www.philips.com/newscenter.