Hållbar innovativ sjukvård i fokus för Karen Sørensen

januar 16, 2013

En bærekraftig helseomsorg står i fokus for Karen Sørensen - ny sjef for Philips Healthcare Nordic

Nordic – Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHIA) kunngjorde ansettelsen av Karen Sørensen som nordisk sjef for Philps Healthcare med virkning fra januar 2013. Karen Sørensen etterfølger Graham Tranter, som nå er økonomisjef i det globale markedsteamet i Philips.

Karen Sørensen kom til Philips i 2012 da hun ble ansatt som selskapets nye Nordensjef. Nå utvider hun ansvarsområdet som leder for Philips Healthcare i Norden. Før dette var hun ansatt som Vice President i Sanofi-Aventis med ansvar for Vest-Europa. Karen vil kombinere lederrollene hos Philips med stillingen som styremedlem i EKF - Danmarks Eksportkredit i Danmark.

Karen har innehatt flere ledende stillinger innen legemiddel- og biotekbransjen internasjonalt, i selskaper som Sanofi, Biogen, Novo Nordisk og Dako.

– Jeg gleder meg til å ta fatt som leder for Philips Healthcare i Norden, sier Karen Sørensen. Vi har et solid fundament og er godt posisjonert for å gripe fatt i vekstmulighetene for Philips Healthcare i alle deler av helsesektoren. Drivkraften vår er relevant meningsfylt innovasjon.

– Som en del av den medisinske teknologibransjen tror vi på at vi som innovatører og partnere kan bidra til nytenkning og forbedring av produktiviteten i helsesektoren. På den måten kan vi være med på å skape en bærekraftig, rimelig og fremtidsrettet helseomsorg, sier Karen.

Karen understreker betydningen av godt lederskap både i offentlig og privat sektor for å øke satsingen på bæredyktig innovasjon. Hun mener at vi bør se dagens utfordrende økonomiske klima som en mulighet til å investere i løsninger som både vil forbedre menneskers liv og føre til økonomisk vekst.

For mer informasjon, kontakt:

Käthryn Cars, Corporate Communications Nordic
E-post:  Kathryn.cars@philips.com

Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHIA) er et selskap innen helse og velvære som fokuserer på å forbedre menneskers liv gjennom relevante innovasjoner innen områdene helse, livsstil og lys. Hovedkontoret ligger i Nederland, og Philips hadde i 2011 en omsetning på 22,6 milliarder Euro og 122 000 ansatte i over 100 land. Selskapet er markedsledende innen hjerte- og akuttbehandling og omsorg i hjemmet, energieffektive lysløsninger og nye lyssystemer. Philips er dessuten ledende innen barbering og grooming for menn, bærbar underholdning og tannhelseprodukter. Nyheter fra Philips finnes her: www.philips.com/newscenter.