Den menneskelige prøvekaninen puster ut – tretti dager med ekstremvekkinger er over

desember 17, 2012

I løpet av 30 dager har det ekstreme eksperimentet Philips Wake Up Experiment pågått; 30 tenkelige og utenkelige vekkemetoder er testet for å finne ut hva som egentlig er den beste måten å våkne på.

 

Hver morgen gjennom 30 dager har Henrik Ljungqvist, som tidligere i høst ble valgt ut til eksperimentets mannlige prøvekanin, blitt vekket på forskjellige måter. Alle mulige og umulige metoder er utprøvd, som bombardering med 50 kilo mel, gjenskaping av Woody Allens fødsel, sumobryter i slagsmål og 31 vekkerklokker som startet samtidig.

 

– Det har vært en helt sinnsyk tid. En periode trodde jeg at jeg kom til å tørne helt. Men nå kan jeg puste ut, forteller Henrik, den menneskelige prøvekaninen.

  

– Men det har vært veldig morsomt også. Jeg har definitivt våknet på mange flere måter enn andre gjør i løpet av et helt liv. Den verste oppvåkningen var helt klart da det amerikanske fotballaget kastet seg over meg, ni mann i en haug over meg, liksom, ikke så deilig. Det absolutt fineste var å våkne til barbershop-koret. De var ordentlig flinke.

 

Eksperimentet ble gjennomført som en del av den nordiske lanseringen av den nye, forbedrede versjonen av Philips Wake-up Light, den lysbaserte vekkerklokken som vekker på en naturlig og behagelig måte, inspirert av lyset fra en soloppgang.

 

– Vi har selvfølgelig gitt en Wake-up Light til Henrik. Etter denne måneden med ekstremvekkinger fortjener han å våkne på en harmonisk måte. Vi forstår selvfølgelig at det er kjempekoselig å våkne til et kor som synger for deg, men det kan være vanskelig å få til hver morgen, og da er en Wake-up Light definitivt en verdig erstatning, sier Max Hellström, presseansvarlig hos Philips.

 

Henrik Ljungqvist har nå fullført oppdraget sitt og skal få ta seg inn igjen etter den intensive eksperimentperioden. For den som vil ha inspirasjon til hvordan man kan vekke sine nære og kjære i juleferien, er alle vekkemetodene dokumentert på film på: www.wakeupexperiment.com. Kampanjen pågår frem til slutten av desember og kan følges på: http://www.facebook.com/Philips.WakeUpLight

Vil du ha mer informasjon om Wake Up Experiment, kan du kontakte

Max Hellström,

Presseansvarlig hos Philips Consumer Lifestyle,

Tlf: +46 708 32 21 05,

e-post: max.hellstrom@philips.com

Følg oss også på MyNewsdesk

.

Om Philips

Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), er et selskap innen helse og velvære som fokuserer på å forbedre menneskers liv gjennom nyskapinger. Selskapet er verdensledende innenfor helse, livsstil og lys. Philips forener teknikk og design i løsninger som setter menneskene i sentrum. Dette innebærer en forståelse for ulike individer og varmerkeløftet til Phillips som er ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Nederland, og Philips har 122 000 ansatte i over 100 land. Med en omsetning på 22.6 milliarder euro i 2011 er selskapet markedsledende innenfor hjerte- og akuttomsorg, samt omsorgsprodukter i hjemmet. I tillegg spesialiserer vi oss på nye lysløsninger som er energieffektive, samt livsstilprodukter for personlig velvære og pleie. Philips er også ledende innen barbering og personlig pleie for menn, bærbar underholdning og tannpleie. Du kan lese nyheter fra Philips på www.philips.se/press

.