Fifty Shades of style med Philips Styleshaver

oktober 16, 2012

Glem at barbering bare er en kjedelig og nødvendig morgenrutine. I dag anser over halvparten av norske menn ansiktshår som et uttrykk for personlig stil. Med nyheten StyleShaver kan du både trimme skjegget eller fjerne det helt hvis du vil det. Bare fantasien setter grenser!

– På samme måte som kvinner skal også menn føle at de kan slippe løs sin indre kreativitet, og style seg etter humør og stil. Ansiktshår er et undervurdert tilbehør og noe man kan leke seg med for å variere utseendet. Vi ser at flere og flere menn kombinerer flere skjeggstiler, i stedet for å bare være ”han med barten”, sier Max Hellström, presseansvarlig i Philips Consumer Lifestyle.

I følge Philips Groomingbarometer* anser over halvparten av norske menn ansiktshåret som et uttrykk for personlig stil. Philips har tatt utgangspunkt i menns ønske om variasjon, og lanserer nå StyleShaver. Med to høvler for både barbering og trimming kan du skape akkurat den looken du ønsker, med én maskin.

– Philips elsker menn som tør å teste ut nye ting, og vil gi de muligheten til å være kreative med sin skjeggvekst! Derfor jobber vi alltid med å levere de smarteste groomingproduktene, sier Max Hellström, presseansvarlig Philips Consumer Lifestyle.

På den ene siden har du en trimmer med 12 ulike innstillinger som ordner alt fra jevn barbering til perfekt formet helskjegg. Snu på StyleShavere for å barbere tett eller skape rene linjer i skjegget.

Én av fem nordmenn svarer også at den fineste skjeggveksten avhenger av anledningen. Kvinner er mer opptatt av at skjeggveksten bør varieres. Faktisk mener hele 25% av norske kvinner at skjegget bør variere i takt med trender og anledninger, mens bare 16% av mennene som ble spurt i undersøkelsen mener det samme.

StyleShaver er tilgjengelig i butikk fra september. Veiledende utsalgspris er fra 899 NOK. Klikk her for bilder og produktinformasjon eller ta en titt på produktvideoen her. Følg oss gjerne på MyNewsdesk.

* Undersøkelsen ble gjennomført av Snabba Svar i mai 2012 blant 1039 nordmenn.

For mer informasjon

Kontakta Max Hellström, presseansvarlig i Philips Consumer Lifestyle, tel: +46 708 32 21 05, e-post: max.hellstrom@philips.com

For mer presseinformasjon og bilder, kontakt Nora Aspengren, Geelmuyden.Kiese, tel: + 47 906 36 063, e-post: nas@geelmuyden-kiese.no

Nederlandske Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) er et selskap med stor variasjon innen helse- og livsstilsprodukter, med fokus på å forbedre menneskers liv gjennom tidsriktige innovasjoner. Som en ledende aktør innen helse, livsstil og lys, integrerer Philips teknologi og design i brukervennlige løsninger basert på kundeinnspill og i samsvar med varemerkeløftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Nederland og Philips har 122 000 ansatte i mer en 100 land verden over. Med en omsetning på på 23 milliarder euro i 2011 er selskapet markedsledende innen medisinsk diagnostikk, akutt behandling og pasientovervåkning, energieffektive- og nye lysløsninger samt forbrukerelektronikk og livsstilsprodukter for personlig pleie. I tillegg har Philips en sterk posisjon innen barbering og annen velvære for menn, bærbar underholdning og tannhygiene. Nyheter fra Philips finner du på www.philips.no/presse.