SENSEO® Twist – Frisk kaffenyhet fra Philips

oktober 1, 2012

Philips lanserer i dag nye SENSEO® Twist, en serie kaffemaskiner i et moderne og lekent design med innovative løsninger som kler enhver kjøkkenbenk. SENSEO® Twist er kaffemaskinen for de som foretrekker en dristig stil og forlanger stor variasjon i kaffeutvalget.

– Vi i Philips vet at kvalitetskaffe er viktig for kaffeopplevelsen, men dagens forbrukere forlanger også at maskinenes design skal matche deres egen stil. Med SENSEO® Twist og lanseringen av nye Friele Frokostkaffe kombinerer vi to ledende merkevarer i kaffeverdenen, sier Louise Widmark markedsansvarlig i Philips Consumer Lifestyle.

Det moderne designet har en spennende fargepalett som spriter opp kjøkkenet med fargekombinasjoner som for eksempel ”frisk fuksia/hvit», «limegul/hvit» og «varm blå/sort» .

Friele Frokostkaffe i porsjoner

Samtidig med lanseringen av SENSEO® Twist kommer også Frieles mest solgte kaffe, Friele Frokostkaffe, i porsjonsputer.
– Friele Frokostkaffe har vært  det viktigste produktet i Kaffehuset Friele siden det ble lansert i 1938, og er i dag det mest solgte kaffemerket i Norge. Det er naturlig at vi nå gjør denne favoritten tilgjengelig også for SENSEO®, som er det enkoppssystemet som lager kaffe slik nordmenn flest foretrekker den, sier kaffeeksperten Herman Friele.

– Kaffen i de nye porsjonsputene er aromatisk og balansert med fin syrlighet akkurat som originalkaffen vår! De praktiske porsjonsputene fra Friele fås i mange forskjellige varianter og smaker fra hele verden.

SENSEO® er tilgjengelig hos ledende elektronikkforhandlere fra og med september. Veiledende utsalgspris er fra 999 kr. Les mer om produktene på www.senseo.no/twist

SENSEO®-konseptet

SENSEO® er et samarbeid mellom Philips og Kaffehuset Friele.
På ti år har SENSEO® blitt verdens største og mest populære enkoppssystem.
Kaffemaskinene i SENSEO®-serien kombinerer design og innovasjon, samtidig som det legges stor vekt på å lage kvalitetskaffe til enhver forbruker.
Friele Frokostkaffe er det mest solgte kaffemerket i Norge, og nå fås også Friele Frokostkaffe i porsjonsputer for SENSEO®.
Alle kaffeputene til Friele SENSEO® er kompostbare, og SENSEO® er derfor den mest miljøvennlige enkoppsløsningen på det norske markedet.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Max Hellström, presseansvarlig for Philips Consumer Lifestyle,
tel: +46 708 32 21 05,

e-post: max.hellstrom@philips.com

For testprodukter, kontakt Nora Aspengren, Geelmuyden.Kiese, tel: +47 906 36 063,

e-post: nas@geelmuyden-kiese.no

Følg oss gjerne på MyNewsdesk

Om Philips

Nederlandske Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) er et selskap med stor variasjon innen helse- og livsstilsprodukter, med fokus på å forbedre menneskers liv gjennom tidsriktige innovasjoner. Som en ledende aktør innen helse, livsstil og lys, integrerer Philips teknologi og design i brukervennlige løsninger basert på kundeinnspill og i samsvar med varemerkeløftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Nederland og Philips har 122 000 ansatte i mer en 100 land verden over. Med en omsetning på på 23 milliarder euro i 2011 er selskapet markedsledende innen medisinsk diagnostikk, akutt behandling og pasientovervåkning, energieffektive- og nye lysløsninger samt forbrukerelektronikk og livsstilsprodukter for personlig pleie. I tillegg har Philips en sterk posisjon innen barbering og annen velvære for menn, bærbar underholdning og tannhygiene. Nyheter fra Philips finner du på www.philips.no/nyheter