Philips lanserer SENSEO® Keith Haring Limited Edition: Kunst og kaffe - En inspirerende start på dagen

juni 12, 2012

Philips nye kaffemaskin, SENSEO® Keith Haring Limited Edition, kombinerer lekent kunstverk med fersk og velsmakende kaffe. Kaffemaskinen har et unikt design som pynter opp kjøkkenbenken, og gir deg en ekstra munter og god start på dagen.

 

New York-kunstneren Keith Haring har inspirert mange med sine karakteristiske symbolske kunstverk, og nå preger Harings signaturstil den siste kaffemaskinen fra Philips SENSEO®.  Med SENSEO® Keith Haring Limited Edition er det like enkelt som alltid å få en velsmakende kaffekopp på mindre enn ett minutt, fra en kaffemaskin litt utenom det vanlige.

- Vi i Philips er opptatt av å drive produktutvikling, men også å prøve nye morsomme prosjekter. Vi håper dette samarbeidet gjør de små kaffeøyeblikkene enda litt mer inspirerende, sier Max Hellström, PR manager hos Philips Consumer Lifestyle. 

 

 

 

 

 

 

Om SENSEO® Keith Haring Limited Edition
Ved kjøp av maskinen får man også to unike SENSEO®-kopper med Harings design. Den avtakbare vannbeholderen gjør det enkelt å lage kaffe til hele vennegjengen, og Friele kan friste med stor variasjon i kaffe og melkebaserte kaffedrikker. Avkalkningsindikatoren minner deg på når kaffemaskinen må avkalkes, og den automatiske avstengningen reduserer energiforbruket.

 

SENSEO® Keith Haring Limited Edition er tilgjengelig i begrenset antall hos www.senseo.no/keithharing, www.frieleshop.no og www.komplett.no fra og med 11. juni 2012. Veiledende pris er: kr 999.
Kaffeputene til maskinen fås kjøpt i både dagligvarebutikker og elektrokjeder.

 

Om Keith Haring

  • Amerikansk kunstner som er mest kjent for sine dristige figurer og sin særegne fusjon av kunst, ulike gatestiler og forbrukerkultur.
  • Samarbeidet med Andy Warhol på 1980-tallet satte virkelig fart på Keith Harings karriere, og de to hadde en rekke utstillinger sammen.
  • Keith Harings energiske tolkning av pop art og graffitikunst har inspirert en rekke artister, deriblant Madonna som hadde en lignende tilnærming da hun lanserte sin egen karriere.
  • Haring sine dristige linjer og aktive figurer bærer et budskap om vitalitet og samhold.

For mer informasjon, kontakt:

Max Hellström, PR-manager Philips Consumer Lifestyle
Tel: +46 708 32 21 05
E-post: max.hellstrom@philips.com.

For produktinformasjon, høyoppløslige bilder og testprodukter, kontakt:

Nora Aspengren, Geelmuyden.Kiese
Tel: +47 90 63 60 63
E-post: nas@geelmuyden-kiese.no.

Om Royal Philips Electronics

Nederlandske Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) er et vidtspennende konsern innen helse- og livsstilsprodukter, med fokus på å forbedre menneskers liv gjennom innovasjoner. Som en ledende aktør innen helse, livsstil og lys, integrerer Philips teknologi og design i brukervennlige løsninger med mennesket i sentrum, basert på grunnleggende kunnskap om forbrukeren og i samsvar med varemerkeløftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Nederland og Philips har 120 000 ansatte i mer enn 100 land verden over. Med en omsetning på EUR 22,3 mrd. I 2010, er selskapet markedsledende innen medisinsk diagnostikk, akutt behandling og pasientovervåkning, energieffektive- og nye lysløsninger samt forbrukerelektronikk og livsstilsprodukter for personlig pleie. I tillegg har Philips en sterk posisjon innen barbering og annen velvære for menn, bærbar underholdning og tannpleie. Nyheter fra Philips finner du på www.philips.no/nyheter..

Om Kaffehuset Friele

Kaffehuset Friele er Norges ledende og eldste kaffehus, og vårt arbeid er preget av ansvarlighet og lidenskap til kaffe. Med en markedsandel på ca 35 prosent er vi hovedleverandør av kaffe til flere av dagligvarekjedene. I tillegg utgjør storhusholdningsmarkedet - som omfatter alle typer service- og servereringssteder, et stadig viktigere marked..