SimplyGo – ny, bærbar oksygenkonsentrator som forenkler hverdagen og gir økt frihet til en fleksibel livsstil

august 28, 2012

En kort shoppingrunde, en fisketur, et besøk på museum, en trivelig helg eller en velfortjent ferie - SimplyGo kan gi oksygenbrukere økt frihet og mulighet for lettere å bevege seg utenfor hjemmet. SimplyGo lanseres nå også i Norden.

Pasienter med KOLS (Kronisk Obstruktiv LungeSykdom) og andre kroniske luftveissykdommer bruker oksygentilskudd i opptil 15 timer eller mer per dag for å forbedre sin livskvalitet på lang sikt. Dette kan for de fleste oppleves som svært begrensende for de daglige aktiviteter og gjøremål.

En bærbar oksygenkonsentrator (5 kg) tilbyr derfor en unik løsning for oksygenpasienter  til å tilpasse behandlingen etter sitt individuelle behov og sin livsstil. Med en bærbar oksygenkonsentrator kan de fleste oksygenpasienter føle seg mer uavhengige, og de kan lettere bevege seg utenfor hjemmet, på jobb og på kortere eller lengre reiser.

Som alle bærbare oksygenkonsentratorer levererer SimplyGo oksygen i en pulsdose, dvs. at en puls av oksygen trigges når brukeren starter et åndedrett. SimplyGo kan også leverere oksygen kontinuerlig, på samme måte som den stasjonære konsentratoren som brukes i hjemmet. Med en oksygenproduksjon på opptill to liter per minutt, kan SimplyGo møte behovene til nesten alle oksygenbrukere, selv de som er veldig aktive eller krever kontinuerlig flow.  SimplyGo har også et eget nattmodus som øker bruksmulighetene for den enkelte bruker.

– Vårt mål er at innovasjon skal møte det virkelige behovet, med mennesket i fokus. Med SimplyGo har vi fokusert på å gi pasienten mulighet til å velge den best tilpassede løsningen ut i fra behov og livsstil, et viktig skritt til økt livskvalitet ved kronisk luftveissykdom, uttaler Mats Dahlquist, Vice President, Home Healthcare Solutions International.

SimplyGo har en stilren utforming med en praktisk veske og en trillevogn som er lett å ta med seg ved alle anledninger. Utstyret gir fleksibilitet med et avtagbart batteri som kan lades overalt hvor det finnes en strømkilde, selv i bilen. Philips har utformet SimplyGo med høye krav til stabililtet og pålitelig funksjonalitet for å møte pasientenes daglige behov.

Mer informasjon om SimplyGo

www.philips.com/ReadySetSimplyGo.

Bilder av SimplyGo

Les om Mark Young, en 69 år gammel oksygenbruker og hengiven syklist.
Mark krysser Alaska på sykkel med oksygen - en strekning på mer enn 360 km.

For mer informasjon – press and media

Käthryn Cars, Corprorate Communications Nordic

Tel: +46 708 32 20 22

E-mail:  Kathryn.cars@philips.com