Philips støtter kampen mot brystkreft gjennom samarbeid med Rosa sløyfe-aksjonen

september 29, 2010

Philips bruker årlig rundt 6 milliarder norske kroner på forskning innenfor medisinsk teknologi. Derfor velger selskapet nå å gå inn som en av hovedsponsorene i Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon. For Philips er dette en måte å støtte kampen mot brystkreft, og samtidig øke ressursene til forskningen.

 

Som en av hovedsponsorene donerer Philips penger till Rosa sløyfe-aksjonen, hvilket også innebærer at alle som kjøper et Philips-produkt i oktober bidrar til kampen mot brystkreft.  

 

 

- Verden står overfor store utfordringer både når det gjelder helse og velvære. For Philips er en viktig del av løsningen på disse problemene å satse mer på forskning, utvikling og ny teknologi. Derfor er det naturlig for oss å støtte Rosa sløyfe-aksjonen og kampen mot brystkreft, sier Lise Ludvigsen, administrerende direktør for Philips i Norge AS.

 

Health Care for kvinner

Philips har som mål å bedre folks livskvalitet ved å fokusere på deres helse og velferd, og spesielt fokus på kvinners vilkår. Hos Philips, erkjenner vi at kvinner har unike medisinske problemer, slik at spesifikke diagnostiske utfordringer er nødvendig. Philips har lenge jobbet med to store områder av forskning, cardiology carecycle og oncology carecycle. Disse to har blitt supplert av kvinners carecycle. Dette er spesielt viktig, fordi kunnskap om årsaker, symptomer og behandling av kvinners helse, ofte er basert på resultater av forskning på menn.
Les mer om kvinners carecycle her. 

  

Forbedre liv med lys
Philips Lighting er en ledende produsent av belysningsløsninger og applikasjoner både for det profesjonelle markedet og forbrukermarkedet.
 
Vi skaper lys i forskjellige miljøer - ute og inne, for eksempel offentlige steder, boligområder og idrettsanlegg.

 

Med den nye belysningsteknologien, som for eksempel LED, og den økende etterspørselen etter energibesparende løsninger, vil Philips fortsette å bygge en fremtid med ny og spennende belysning.


Miljøbevisst produktdesign, som energisparende lyskilder som brukes i Eiffeltårnet, er en del av Philips' mål om å skape bærekraftige løsninger for belysning og i større grad bidra til bedre livskvalitet over hele verden.

Les mer om grønt lys her. 
 
 

Meningsfull innovasjoner

En av de største truslene mot kvinners helse i dag er brystkreft, og i Norden blir det diagnostisert 13 800 kvinner hvert år med brystkreft. Philips har brukt sin omfattende erfaring i medisinsk teknologi for å utvikle ulike løsninger for å oppdage brystkreft på et tidligst mulig stadium.

 

En av de oppfinnelser utviklet av Philips som brukes i forhold til brystkreftforskningen er et såkalt "Mammotrak". Mammotrak er en spesialdesignet pasienttabell som brukes for magnetisk resonans imaging, som kan bidra til effektivitet i helsevesenet.

 

Utviklingen av Philips 'Mammotrak "er et eksempel på Philips' utvikling for sykdommer som er unike for kvinner og kvinners helse.

 

Les mer om Philips medicalteknologiske innovasjoner.

 

 

 

 

 

 

 

Butikker

Butikker

Her kan du se hvilke forhandlere som støtter opp om kampanjen.

Philips Center for Health & Well-being

Philips Center for Health & Well-being

Dedikert til å forbedre folks livskvalitet over hele verden ved å identifisere barrierer for helse og velferd, og utvikle løsninger for å overvinne disse hindringene.

GetInsideHealth

GetInsideHealth

Din eksklusive guide til helse og velferd. Uavhengige nyheter og anmeldelser på spørsmål knyttet til helse og velvære.

Støtt Rosa sløyfe-aksjonen

Støtt Rosa sløyfe-aksjonen