Den perfekte espressoen

mai 22, 2012

Nordmenn er blant de som drikker mest kaffe i verden*. Vår kjærlighet til kaffe er minst like sterkt forankret som Italienernes lidenskap for det svarte gullet. Med Philips Saeco Intelia får du en smak av Italia, hjemme i ditt eget kjøkken. Espressomaskinen fikk nylig tittelen ”Espresso Perfetto”.

En italiensk frokost er ikke fullstendig uten en espresso. Med ett tastetrykk, uten kapsler eller kronglete innstillinger, gir Philips Saeco Intelia en perfekt espresso, eller cappucino om du heller vil det. Som første helautomatiske kaffemaskin har Inteila fått utmerkelsen ”Espresso Perfetto”, ”den perfekte espressoen”, av Centro Studi Assaggiatori Italian Tasters.

– Takket være den keramiske kvernen blir bønnene malt med eksakt presisjon hver gang. Med hjelp av maskinens førbryggingssystem fuktes den malte kaffen før selve bryggeprosessen starter. Dette gjør at aromaen utvikles enda bedre, sier Max Hellström, presseansvarlig hos Philips.

Philips Saeco Intelia er en maskin som gjør deg til en proff italiensk hjemmebarista. Nå kan du brilliere på kjøkkenet, og la dine venner og familie nyte smaken av Italia med en espresso laget etter alle kunstens regler.

– Vi har alle våre særegne preferanser når det gjelder kaffe. Med Philips Saeco Intelia kan du stille inn både kaffestyrke, temperatur og melkemengde. Da får du kaffen din akkurat slik du vil ha den, sier Max Hellström.

Intelia One Touch Cappucino – svart, kmed rutenett av rustfritt stål, samt koppeholdere i rustfritt stål. Maskinen er utrustet med integrert automatisk melkefunksjon og har til og med automatisk rengjøring og avkalkning. Cirkapris er 5 999  kr. For mer informasjon, se her
* I Norge blir det drukket 3 kopper kaffe per innbygger per dag
Kilde: Statistisk Sentralbyrå

For mer informasjon

Max Hellström

PR-manager

Philips Consumer Lifestyle

max.hellstrom@philips.com

For bilder og testprodukter, kontakt;

Nora Aspengren

Geelmuyden.Kiese

nas@geelmuyden-kiese.no

Om Philips